Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyisin päivähoidossa ja kouluissa sallitaan kovaääninen hälinä tunneilla tai tuokioilla?

Vierailija
02.05.2021 |

Eikö se huononna asioiden oppimista, vaikeuta keskittymistä ja tuo järjestyshäiriöitä?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sijaisuuksia välillä päivähoitoon. Se missä ennen sai ärähtää "nyt hiljempaa" ja porukka hiljeni, on nyt puheltava suu messingillä ja sanoitettava tunteita. Aikaa ja resursseja kuluu - mutta kova hälinä on silti pysyvä olotila.

Koko ajan kehuttava, kehuttava, kehuttava niinkuin herkästi pilallemenevää Ming-ajan vaasia, ja jos sanoo tiukasti (siis oikeasti loukkaamatta), niin kohta löytää itsensä jo EU:n ihmisoikeusistuimesta syytettyjen penkiltä...

Vierailija
2/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtään keskittymishäiriötä, niin semmoiselle lapselle puheensorina ja kiljuminen tekee sen, että on yhä vaikeampi keskittyä annettuun tehtävään. Kaverin draamailut kiinnostaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lumihiutaleita ei saa kieltää, etteivät mene rikki

Vierailija
4/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapset ei hiljene pyytämällä tai muutenkaan noudata ohjeita. Häröillään vaan ympäriinsä, eikä haluta tehdä mitään, mikä ei ole sitä omaa lempijuttua. Ei opettajia kunnioiteta ollenkaan, sillä perseilystä ei seuraa mitään.

Vierailija
5/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen laitettiin häiriköijät jäähylle käytävään jotta muut saivat olla rauhassa, mutta enää ei saa tehdä niin.

Vierailija
6/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska varhaiskasvattajat eivät osaa rajoittaa, kun on niin kiire vain sanoittaa tunteita ja muuta soopaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen sijaisuuksia välillä päivähoitoon. Se missä ennen sai ärähtää "nyt hiljempaa" ja porukka hiljeni, on nyt puheltava suu messingillä ja sanoitettava tunteita. Aikaa ja resursseja kuluu - mutta kova hälinä on silti pysyvä olotila.

Koko ajan kehuttava, kehuttava, kehuttava niinkuin herkästi pilallemenevää Ming-ajan vaasia, ja jos sanoo tiukasti (siis oikeasti loukkaamatta), niin kohta löytää itsensä jo EU:n ihmisoikeusistuimesta syytettyjen penkiltä...

Älä jaksa. Ei pidä paikkaansa; asiasta saa sanoa, huutaa tietenkään ei.

Vierailija
8/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen laitettiin häiriköijät jäähylle käytävään jotta muut saivat olla rauhassa, mutta enää ei saa tehdä niin.

Onko tästä kuitenkin olemassa vielä viimeinen järjen osoituksen jäänne, eli se lapsen voi ilmeisesti vieläkim laittaa jäähylle, jos hoitaja istuu vieressä (sanoittamassa niitä kuuluisia tunteita)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen sijaisuuksia välillä päivähoitoon. Se missä ennen sai ärähtää "nyt hiljempaa" ja porukka hiljeni, on nyt puheltava suu messingillä ja sanoitettava tunteita. Aikaa ja resursseja kuluu - mutta kova hälinä on silti pysyvä olotila.

Koko ajan kehuttava, kehuttava, kehuttava niinkuin herkästi pilallemenevää Ming-ajan vaasia, ja jos sanoo tiukasti (siis oikeasti loukkaamatta), niin kohta löytää itsensä jo EU:n ihmisoikeusistuimesta syytettyjen penkiltä...

Älä jaksa. Ei pidä paikkaansa; asiasta saa sanoa, huutaa tietenkään ei.

Jos on mahdoton melu, niin miten saat sanottua korottamatta itse ääntäsi?

Vierailija
10/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen laitettiin häiriköijät jäähylle käytävään jotta muut saivat olla rauhassa, mutta enää ei saa tehdä niin.

Onko tästä kuitenkin olemassa vielä viimeinen järjen osoituksen jäänne, eli se lapsen voi ilmeisesti vieläkim laittaa jäähylle, jos hoitaja istuu vieressä (sanoittamassa niitä kuuluisia tunteita)?

Mutta koulussahan tuo ei onnistu, sillä ope on yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska varhaiskasvattajat eivät osaa rajoittaa, kun on niin kiire vain sanoittaa tunteita ja muuta soopaa. 

Sepä, ja se tuo vaan lisää ääntä siihen porukkaan, kun täti lässyttää lempeästi sille häirikölle. Nähty on.

Vierailija
12/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen laitettiin häiriköijät jäähylle käytävään jotta muut saivat olla rauhassa, mutta enää ei saa tehdä niin.

Onko tästä kuitenkin olemassa vielä viimeinen järjen osoituksen jäänne, eli se lapsen voi ilmeisesti vieläkim laittaa jäähylle, jos hoitaja istuu vieressä (sanoittamassa niitä kuuluisia tunteita)?

Tuollainenhan ei ole rangaistus, vaan juuri sitä mitä häirikkö haluaa eli jakamaton huomio. Rangaistuksen kuuluisi olla ihan muuta kuin häirikön toiveen toteuttaminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lapset ei hiljene pyytämällä tai muutenkaan noudata ohjeita. Häröillään vaan ympäriinsä, eikä haluta tehdä mitään, mikä ei ole sitä omaa lempijuttua. Ei opettajia kunnioiteta ollenkaan, sillä perseilystä ei seuraa mitään.

Yksi mikä on ihan s*öpää, on myös neuvottelevan kasvatustyylin räjähdysmäinen kasvu ja liiallinen valinnanvapausm

Annetaan esim.puukässässä oppilaan toistuvasto valita mitä tekee, ja se missä 20 vuotta sitten tuli kotiin taidokkaasti tehtyä puukauhaa, niin tulee joku hiomaton puupökkelö jossa on pari naulaa. Ja ei, mun lapsi on taitavampi, jos sitä olisi oikeasti pakotettu tekemään taitojaan vastaava homma, sekä neuvogtu siinä.

Vierailija
14/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lapset ei hiljene pyytämällä tai muutenkaan noudata ohjeita. Häröillään vaan ympäriinsä, eikä haluta tehdä mitään, mikä ei ole sitä omaa lempijuttua. Ei opettajia kunnioiteta ollenkaan, sillä perseilystä ei seuraa mitään.

Yksi mikä on ihan s*öpää, on myös neuvottelevan kasvatustyylin räjähdysmäinen kasvu ja liiallinen valinnanvapausm

Annetaan esim.puukässässä oppilaan toistuvasto valita mitä tekee, ja se missä 20 vuotta sitten tuli kotiin taidokkaasti tehtyä puukauhaa, niin tulee joku hiomaton puupökkelö jossa on pari naulaa. Ja ei, mun lapsi on taitavampi, jos sitä olisi oikeasti pakotettu tekemään taitojaan vastaava homma, sekä neuvogtu siinä.

Sori kirjoitusvirheet...sapettaa sen verran, että tulee kirjoitettua nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen laitettiin häiriköijät jäähylle käytävään jotta muut saivat olla rauhassa, mutta enää ei saa tehdä niin.

Nykyään mennäänkin häiriköiden ehdoilla, ettei herkän riehuja-Petterin tarvitsisi tuntea mielipahaa tekosistaan.

Opetuksen tasoa lasketaan, koska opettajat ja varhaiskasvattajat eivät ehdo enää opettaa laadukkasti.

Mutta pulina ja hälinä säilyy, se on muuttumaton olotila....

Vierailija
16/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi niitä aikoja omassa lapsuudessa ala-asteella, jossa opettaja ärähti usein "NYT HILJAA!", kaikki hiljenivät, ja oppitunnit menivät rauhallisesti. Jokaisella oli mahdollisuus oppimiseen.

Silti se opettaja oli pidetty, ja koska meidät ohjattiin kuuntelemaan, niin luokkamme oli huipputasoa.

Kukaan samalla luokalla olleista kavereistani ei vieläkään ole purkanut sitä, että olisi traumatisoitunut.

Nykyään pelätään käyttää vanhoja, hyviä metodeja, ihan kuin sellaisten toteuttaja olisi jyrkkä ihmishirviö.

Eri asia sitten oikeasti häiriintyneet ja väkivaltaiset opettajat, nyt en puhu heistä.

Vierailija
17/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyy vielä:

mikä

järki

on

antaa

pitää

kännyköitä

tunnilla?

Osa opettajista kerää kännykät tunnin jälkeen, osa ei. Sitten tiedän että joillakin muksuni luokkalaisilla on jatkuvia Wilma-merkintöjä kännykän käytöstä.

Jos ja kun tarvitaan joihinkin tehtäviin nettiä, niin annettakoon koulun koneet käyttöön.

Miksi lempeämmät kasvattajat kaivavat omaa kuoppaansa?

Miksi he pelkäävät lapsia ja nuoria?

Ei heitä saa oikeasti kaltoinkohdella, mutta koulu on oppimista varten.

Vierailija
18/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyy vielä:

mikä

järki

on

antaa

pitää

kännyköitä

tunnilla?

Osa opettajista kerää kännykät tunnin jälkeen, osa ei. Sitten tiedän että joillakin muksuni luokkalaisilla on jatkuvia Wilma-merkintöjä kännykän käytöstä.

Jos ja kun tarvitaan joihinkin tehtäviin nettiä, niin annettakoon koulun koneet käyttöön.

Miksi lempeämmät kasvattajat kaivavat omaa kuoppaansa?

Miksi he pelkäävät lapsia ja nuoria?

Ei heitä saa oikeasti kaltoinkohdella, mutta koulu on oppimista varten.

Ap:lla on kyselyikä :D Eipä noihin kukaan osaa vastata. Sellaista vaan on nykymeno useimmilla. 

Vierailija
19/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyy vielä:

mikä

järki

on

antaa

pitää

kännyköitä

tunnilla?

Osa opettajista kerää kännykät tunnin jälkeen, osa ei. Sitten tiedän että joillakin muksuni luokkalaisilla on jatkuvia Wilma-merkintöjä kännykän käytöstä.

Kännykkäkielto kouluissa olisi hyvä idea. Ulkomailla se on usein käytössäkin.

Vierailija
20/59 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla se lepsuileva kasvattaja hankaloittaa esim.koulussa kollegoidensa asemaa: kohta kukaan ei uskalla olla se ainut tiukkis.

Kasvattajat tuopaavat vertailemaan omaa työtä muihin ja työpaikan yleisiin käytänteisiin, ja loputtomiin ei jämäkkäkään työntekijä jaksa yksin ylläpitää ihan hyviä periaatteitaan, kun lapset ja nuoret kääntyvät häntä vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme