Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Työssä edellytetään oman auton käyttöä.” Ääh.

Vierailija
02.05.2021 |

Olen koulutukseltani erään humanistisen/yhteiskuntatieteellisen alan maisteri, oman alan työkokemustakin löytyy hyvin. Etsin uutta työpaikkaa mutta vaikuttaa siltä että nyt kaikkiin paikkoihin vaaditaan oman auton käyttöä. Kun edellisen kerran kymmenen vuotta sitten hain töitä niin en muista tällaista vaatimusta olleen. Minulla ei ole edes ajokorttia enkä ole sellaista koskaan halunnut, osin siksi että eräs terveydentilaani liittyvä asia saattaa kortin saannin jopa estää, tosin ei välttämättä mutta hankaloittaa ajamista.

Mikä juttu tämä oma auto työssä oikein on? Ja vaikka olisikin kortti niin kuka haluaa oman autonsa kuluttaa työnteossa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa siitä km-korvaukset, korvaa kulumisen ja kulut.

Vierailija
2/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä työnantajaa ei kiinnosta vaikka ajaisit taksilla, mutta kulut korvaa oman auton mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita auton vaativia töitä on hyvin vähän, mutta jos ei oikeasti halua ollenkaan töihin, niin kannattaa tarttua juuri tähän syyhyn.

Vierailija
4/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaista työtä humanisti tekee?

Vierailija
5/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä wolt kuskit ym. saa mitään kilometrikorvauksia. Auton kulut voi mahdollisesti vähentää verotuksessa tulonhankkimismenoina.

Vierailija
6/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniin töihin kuuluu asiakaskäyntejä, maastokäyntejä jne työajoa. Työnantajalle on usein edullisempaa maksaa oman auton käytöstä korvaus kuin hankkia auto työntekijöiden käyttöön. Ja jos näitä asiakaskäyntejä tms on yhtä aikaa, autoja pitäisi olla monta. Kohteet voivat olla hankalien matkojen päässä, jolloin julkisilla ei pysty kulkemaan. Taksi tulee tolkuttoman kalliiksi pidemmän päälle.

Meillä on se tilanne töissä, että yhdessä tiimissä, missä näitä asiakaskäyntejä on paljon nimenomaan haja-asutusalueella, on useampi, joilla ei ole ajokorttia tai uskallusta ajaa autoa. Joku muu sitte kuskaa heitä, ja siinä menee työaikaa hukkaan ihan käsittämättömiä määriä. Tai, nyt korona-aikana sitten se työ jää tekemättä, koska samassa autossa ei voi kulkea tartuntariskin vuoksi.

Sen takia se oman auton käyttömahdollisuus ja ajokortti vaaditaan.

Vierailija
7/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus vähän samanlainen tilanne, paitsi että olin onnellisena vakituisessa työpaikassani ja asuin kävelymatkan päässä, kun toisesta työpaikasta yritettiin houkutella mua siirtymään heille. En ollut kiinnostunut ja vetosin ajokortittomuuteen. Kehtasivat udella, että eikö sulla ole miestä joka voisi kuskata!

Vierailija
8/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

millaista työtä humanisti tekee?

Humanoidit lentelevät avaruudessa

Arvelinkin, että ne on jonkin sortin joogalentäjiä.

Vierailija
9/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noita auton vaativia töitä on hyvin vähän, mutta jos ei oikeasti halua ollenkaan töihin, niin kannattaa tarttua juuri tähän syyhyn.

Olen vakityössä mutta huonon ilmapiirin vuoksi etsin uutta työtä. Ap

Vierailija
10/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojallakin pitää olla oma auto käytössä. Siivouskohteiden välillä pitää siirtyä nopeasti päivän aikana ja välillä kuljettaa siivousvälineitä mukana.

Vierailija
11/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin mennyt kaupungille sosiaalijohtajaksi, mutta vaativat maisterin tutkintoa. Mikä juttu tämä nyt oikein on? Oma auto olisi kyllä ollut.

Vierailija
12/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä wolt kuskit ym. saa mitään kilometrikorvauksia. Auton kulut voi mahdollisesti vähentää verotuksessa tulonhankkimismenoina.

Onko wolteilla työsopimusta, eikös ne ole yrittäjiä?

Vierailija
13/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma auto ja ajokortti tuntuu päteväittävän yli puoleen kaikista mol.fi -työpaikoista.

Vierailija
14/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä näyttäytyy pelkkänä autolla kruisailemisena.

Vierailija
15/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä näyttäytyy pelkkänä autolla kruisailemisena.

siis tekeekö joku vielä nykyään töitäkin. luulin, että lähes kaikki suomalaiset näpyttelevät kotona hiirtä etänä.

Vierailija
16/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi luoda uusi ammattinimike: omalla autolla ajelija.

Vierailija
17/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma auto ja ajokortti tuntuu päteväittävän yli puoleen kaikista mol.fi -työpaikoista.

Autoilijahan on rikollinen.

Vierailija
18/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa jos työssä vahingossa kolaroi oman auton?

Vierailija
19/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiö.

Vierailija
20/41 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksoin itse sähköisen sivupeilin, mikä meni parkkihallissa. Vakuutuksessani on suhtkorkeet omavastuut, eli se ei korvannut. Ja työnantaja tosiaan korvaa vain kilometrit työntekijän omasta autosta.

Mm. tämä tapahtuma vaikutti halukkuuteeni kuskailla työnantajan kamoja omalla autollani. En ole ostanut autoani työnantajani käyttöön. Kuten aika moni työnantaja olettaa. Jonkun siirtymisen työpaikan ja paikan B välillä vielä ymmärrän, mutta kuljetusfirman kulujen välttelemistä en.