Edellisessä paskaduunissani tienasin 1200e/kk bruttona. Anna siis minulle yksikin hyvä syy miksi menisin paskaduuniin, kun tuilla saan jopa enemmän?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sitä paskaduunia voi käyttää ponnahduslautana paremmalle duunille. Sen polun olen itsekin kulkenut, 6,69 €/h palkasta se alkoi.
Onnistui ehkä kultaisella 60-luvulla.
Ei enää tänä päivänä.
Oliko 60-luvulla eurot? Esimerkkini on vuodelta 2006. Kun otin paskaduunin vastaan, en ole sen jälkeen ollut päivääkään työttömänä. Työuralla olen kyllä edennyt ja palkka on noussut mukavasti etenemisen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo asenne on juuri se syy miksi näitä tukia pitäisi arvioida uudelleen eätellä.
Kansanedustajan mukaan maataloustukia pitää kohdella julkisessa keskustelussa kuin mitä tahansa julkisia menoja.
Kansanedustaja Juhana Vartiaisen (kok.) mukaan myös maataloustuista pitää muiden julkisten menojen tapaan pystyä käymään kriittistä keskustelua.
Nykyisin maatalouden noin 7 miljardin euron tuotantokustannuksista voidaan kattaa tuotannon arvolla vain noin 4 miljardia euroa. Loput maksetaan julkisena tukena.
Suomessa on kuitenkin tapana hokea lähes aivottomasti, ettei saa ”asettaa vastakkain” esimerkiksi maataloustukea ja sosiaaliturvaa. Päinvastoin, ne nimenomaan pitää asettaa vastakkain.
Vartiaisen mukaan julkistalousvertailuja pitää tehdä eivätkä maataloustuet voi olla niiden kohdalla poikkeus.
Onko todella niin, että sokerijuurikkaan kuljetustuki ja maatalouden lomitustuki ovat tärkeämpiä kuin Helsingin yliopiston resurssit? Kuin lastensuojelu? Kuin takuueläkeläisen elintaso? Kuin poliisin resurssit? Kuin päihdeäitien hoito? Kuin ammattikoulujen opettajien määrä? Kuin puolustusvoimien hankinnat? Kuin työnvälityksen resurssit? Kuin päiväkotien opettajien määrä? Kuin vanhainkotien hoitajien määrä? Kuin työnteon kannustimet? Vartiainen listaa.
Maatalouden runsaskätisellä tuella on siis hintansa. Ehkä juuri sen edellyttämän hieman korkeamman verotuksen vuoksi jonkun ei kannata tehdä työtä ja hän syrjäytyy. Ehkä juuri sen vuoksi lastensuojelulta jää jokin traaginen tapaus resurssipulan vuoksi huomaamatta. Ehkä juuri sen vuoksi maahanmuuttajanuori ei mene päiväkotiin ja hänen äitinsä töihin. Ehkä juuri sen vuoksi huippututkija muuttaa pysyvästi pois Suomesta
https://www.verkkouutiset.fi/juhana-vartiainen-ovatko-maataloustuet-sos…Miten maataloustuet liittyvät ketjun aiheeseen?
Maata asiaa.
Taas skitsoaloittaja
rolli on sepustanut tällaisen tarinan tänään.
Kovasti teet kyllä töitä lietsoaksesi kateutta ja vihaa työttömiä köyhiä kohtaan.
Mahtaa tätä työttömät ja köyhät-sitä ja tätä trollii ahistaa todella kovasti
kun kokoajan tekee näitä työtön-köyhät-aloituksia ja ketjuja,joita
sitten käsivatkaten sitä ja silmät kiiluen suu vaahdossa
trollaajaspämmää esiin kokoajan vastailemalla itse itselleen.
Puhutaan sitten myös muista tuista! Kaikki tuet esiin!
MAATALOUDELTA SIIS MAATALOUDELTA ,voidaan poistaa tuet.
Metsätaloudesta tuet myös pois ,mutta ei vero huojennusta.
Ei jokaisella maanviljelijällä tarvitse olla valtion tukemaa öky autoa.
Hyi olkoon, että mua kiukuttaa noi terveet työnvälttelijät. Nostavat tukia ja vielä rehvastelevat sillä. Olemassa on paljon ihmisiä, jotka tahtoisivat mitä tahansa työtä, vaan ovat pakon edessä tukien varassa. AP on varsinainen loinen. Hyi.
Suomi ruoka on tuista huolimatta hävyttömän kallista!
Lantasaapas syö pöydässäsi!
Työkkärille selittely on pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Työ pitää terveenä. Kotona neljän seinän sisällä olo aiheuttaa mielenterveysongelmia
Pas kapuhetta kumpikin väite.
Vierailija kirjoitti:
Mun aikuinen lapseni sai just ns paskaduunin. Ihanaa seurata sitä iloa. Hän kovasti kaipasi tekemistä. Sinä et varmaan tekemisestä niin välitä.
Kyllä normaali ihminen keksii itselleen tekemistä ilman orjaduunejakin.
Vierailija kirjoitti:
Työ pitää terveenä. Kotona neljän seinän sisällä olo aiheuttaa mielenterveysongelmia
Itse olen vuosiin työttömänä (6kk takana) ja olen voinut harrastaa koirien kanssa enemmän kuin vuosiin, olen tehnyt tänä talvena lähes 10 mottia puita siis ihan itse kaatamalla puun metsästä ja pilkkomalla klapiksi kirveellä, olen istuttanut ja hoitanut marjapensaita ja hedelmäpuita, tehnyt vaadittavat remontit taloon, matkustellut kotimaassa, nähnyt ystäviä ja perhettä enemmän kuin koskaan,jatkanut aikoinaan kesken jääneitä lukio-opintoja ja vaikka ja mitä, mitä en ole kerennyt tehdä työssä ollessani. Ei kaikki työttömät röhnötä vain kotona sohvalla. Alle 2000 bruttopalkan en vaihda elämääni taas kiireiseen työhön, jossa pitää joustaa saamatta joustoa takaisin ja jää kaikki tekeminen ja ELÄMINEN taas minimiin.
Vierailija kirjoitti:
Ap on kurja luuseri joka jätti koulun kesken? Ja teki vaan osa-aikaista työtä?
Itse tykkään että raha tulee tilille palkkana eikä tulonsiirtona. Eivätpä pääse viranomaiset kyykyttämään.
kukas on määränny että paljonko sun palkasta menee veroa?
olisko viranomaiset?
ja työ saatuttaa ylivoimaisesti eniten suomessa.
kilometrejä syntyy kun rengas ei pyöri itsekseen
Vierailija kirjoitti:
Nettoveronmaksaja kirjoitti:
Miksi muiden pitäisi maksaa sinun loisiminen?
Maataloustukien poistaminen on kannatettava ehdotus.
Sen verran vielä tarkentaen, että myös luonnonhaittakorvaus,
satovahinkokorvaus ja viljelijäin lomaraha kuuluvat olla
poistettavien tukien joukossa, kuten myös kaiken maailman
investointituet, nuoren viljelijän tuet sekä
ehdottomasti myös luopumistuet.Samassa yhteydessä tulee ajankohtaiseksi
myös valtion osuuden (yli 650 M€) poistaminen
viljelijäin työeläkekorvauksesta.Operaation vaikutusta ruuan kuluttajahintaan on
vaikea arvioida. Linsenssiaatti Perttu Pyykönen
Pellervon taloudellisesta tutkimuskeskuksesta
epäili taannoin, että kansallisen tuen poistaminen nostaisi
hintoja korkeintaan viidellä (5) prosentilla.
Kaikkien maataloustukien poistaminen EU-alueella
tuskin nostaisi hintoja juuri lainkaan. Suomessa
saattaisi käydä niin, että osittain kuluttajahinnat
jopa laskisivat, kun tuotanto väkisin järkevöityisi
taloudellisemmaksi siten, että esimerkiksi ylikoneellistaminen
lakkaisi ja kannattamattomien kasvilajien viljely loppuisi.
Myös tukien aiheuttaman tyhjäkäynnin, kuten vasikkaralli,
poisjäänti pikemminkin olisi kuluttajahintoja alentava
tekijä.
Voisitko mielenvikainen spämmääjä poistaa itsesi geenipoolista?
Voit ajatella paskaduunia ensimmäisenä portaana temppeliiin, joka on sinun urasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi korkea aika poistaa kaikki maataloustuet Suomesta.
Pärjätköön maatalous"yrittäjä" markkinataloudessa, jos on pärjätäkseen.
Mikäli ei pärjää, kuolkoon pois.Suomella ei ole enään varaa elättää tuota lo isivaa maat alousporukkaa.
Nyt voidaan tehdä radikaaliratkaisuja,
kun Kepu on kutistunut pienimmäksi oppositiopuolueeksi
eikä voi enään torperoida Isänmaan etua.Miten tämä liittyy aloitukseen?
Maataloustukea maksetaan koko EU:ssa.
Pois tuki sitten koko EU:sta.
Kun tuottaja saisi viljasta ja perunasta 50 senttiä/kilo, ei tarvitsisi tukia ollenkaan.
Älä vastaa tälle mielenvikaiselle, spämmää joka ketjuun samoja viestejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkekertymä.
Tuolla palkalla saa pari kymppiä enemmän, jos sitäkään, kuin takuueläke. Senhän ansaitsee tekemättä mitään, jos naamansa saa Suomen valtion kirjoihin. Hyvinvointivaltio on semmoinen, että työ kannattaa vain, jos siitä oikeasti saa hyvää palkkaa ja etuja.
"Työ kannattaa vain, jos hyvä palkka ja etuja!......voi helkutti, mikä luuseri tämmöstä kirjoittaa..........
Suurin osa meistä saa palkkaa, jota nyt ei niin kauhean hyväksi voi sanoa. Etuudetkin tuppaavat jäämään melko vähäisiksi.[/quote
En puhunut parin kympin eläkkeestä vaan siitä, että huonksta palkasta eläke ei nouse takuueläkettä kuin pari kymppiä suuremmaksi. Luuserihan olenkin, koska olen tehnyt ikäni paskapalkalla töitä. Siinä olet aivan oikeassa.
Kun olet töissä, niin on aina helpompi hakea toista työtä. Kun työnantaja valitsee kahdesta hakijasta, niin se valitsee sen, joka on jo töissä. Tämä siksi, koska työssä jo oleva on osoittanut, että pystyy tekemään töitä. On paljon luusereita, jotka vain mieluummin makaavat kotona, kuin että tekisivät töitä. Firma ei halua sellaista ongelmapesäkettä riesakseen.
Vierailija kirjoitti:
Minut työ sairastuttaa. Stressaan muutenkin pienistä asioista. Minulla nyt onkin riesana sappirefluksi ja maha- pohjukaissuolen tulehdus (krooninen). Odotan, että työkokeiluni loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkekertymä.
Tuolla palkalla saa pari kymppiä enemmän, jos sitäkään, kuin takuueläke. Senhän ansaitsee tekemättä mitään, jos naamansa saa Suomen valtion kirjoihin. Hyvinvointivaltio on semmoinen, että työ kannattaa vain, jos siitä oikeasti saa hyvää palkkaa ja etuja.
"Työ kannattaa vain, jos hyvä palkka ja etuja!......voi helkutti, mikä luuseri tämmöstä kirjoittaa..........
Suurin osa meistä saa palkkaa, jota nyt ei niin kauhean hyväksi voi sanoa. Etuudetkin tuppaavat jäämään melko vähäisiksi.[/quote
En puhunut parin kympin eläkkeestä vaan siitä, että huonksta palkasta eläke ei nouse takuueläkettä kuin pari kymppiä suuremmaksi. Luuserihan olenkin, koska olen tehnyt ikäni paskapalkalla töitä. Siinä olet aivan oikeassa.
Täällä toinen luuseri. Olen jo 54v ja eläkekertymä näyttää hiukan päälle 400e (pitkiä aikoja kotona lasten kanssa niin eläke ei ole kertynyt).
Toisin sanoen, vaikka tekisin lopputyöurani ajan töitä niin en saisi eläkettäni nostettua takuueläkettä suuremmaksi. Ei motivoi.
Anna yksikin hyvä syy, miksi työssäkäyvien pitäisi sinut elättää!
Jouduin olemaan pari vuotta työtönnä kun an vaan päässyt oman alan hommiin. Olin ansainnut 4600/kk ja kassasta sai n. puolet- tulin sillä toimeen. Ajattelin että ei kai tässä kannata ottaa hanttihommaa jos sillä tienaa saman mitä kassasta. Ettei vaan profiloidu alemman profiilin hanttihommiin.
Mutta mitå pitempään olin työttömänä, sen vaikeampi oli päästä haastatteluun. Hain ja hain. Ja lopulta otinnsen hanttihomman. Viihdyn. Palkkanon tonnin parempi kuin tuilla ja tonnin huonmpi kuin ennen, mutta eipå ainakaan putoa peruspäivärahalle.
KYLLÄ! JUURI NOIN. KAIKKI TUET POIS ! MYÖS SKITSOELÄLKKEET JA LAPSILISÄT! TULIS KERRALLA VALTAVAT SÄÄSTÖT! MUTTA TÄMÄHÄN EI YRITTÄJÄ SEKOOMUKSELLE JA MAATALOUS-KEPULEILLE KÄY!