Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kiinni lapsuudenperheessään

Vierailija
01.05.2021 |

Voi vttu. Ollaan lapseton aikuinen pariskunta. Mies on edelleen niin kiinni lapsuudenperheessään, että ei tosikaan. Vappuaattona piti syödä kahdestaan ja tänään lähteä hotelliin. Pitkiä päiviä ollaan töissä molemmat tehty viime viikkoina, eli ei oo yhteistä aikaa ollut.

Eilen mies kävi vanhemmillaan hoitamassa yhden asia. Siellä oli sitten molemmat siskot perheineen käymässä ja päätti jäädä sinne syömään. Klo 21 oli kotona. Laittoi kyllä mulle sieltä viestiä ja pyysi, että tulisin myös, mutta kun vastasin että en tuu, sanoi olevansa hetken ja tulevansa sitten kotiin. Hetki oli neljä tuntia.

Mä sitten yksin söin ja join kuoharit. Ja tänään lähdin yksin sinne hotelliin ja sanoin miehelle, että älä laita edes viestejä. Tajusi kyllä mokanneensa, mutta vappu meni jo pilalle.

Ja ei kiitos jss viestejä. Tiedän sen vaihtoehdon itsekin.

Kommentit (206)

Vierailija
61/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sulle vastailee joko trolliarmeija, tai yksi tai kaksi samaa ihmistä hakkaa kommentteja peräkkäin.

Jos sovitte vappumenot, puoliso ei silloin voi jäädä mihinkään vaan sopimus oman perheen eli tässä tapauksessa vaimon kanssa pitää. Mies voi juoda kahvit, vaihtaa pari sanaa ja todeta että nyt täytyy mennä kun Sirkkaliisa odottaa, hän siellä koko päivän kokannut ja tarkoitus jatkaa kaupungille. Jos äiti ja sisarukset käskevät jäämään tai syyllistävät, mies sanoo, että eikun oikeesti on mentävä, moikka. Sovitaan joku toinen aika pidemmälle visiitille. Näin toimitaan normaalissa perheessä. Voimia.

Kiitos. Tätä juuri tarkoitin sillä, että on kiinni. Ei vedä lapsuudenperheelleen mitään rajoja. Menee aina kun pyytävät, tekee kaiken minkä pyytävät. Ja ne jotka taas sanovat, että miehellä on siellä hauskempaa, niin olkoon sitten niin. Jos on, niin se kertookin mulle, että vaimo on hänelle viimeinen ihminen tärkeysjärjestyksessä. Ja sen mukaan munkin nyt sitten pitää alkaa elää, että en luule enää, että meidän suhteella olisi jotain arvoa. Ap

Vierailija
62/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi kirjoituksesi perusteella, että mies on kiinni lapsuudenperheessään. Siis voi jestas, mennyt käymään vanhemmillaan ja siellä on ollut siskot perheineen myös, niin jäänyt heidän kanssaan juttelemaan ja ymmärrettävästi myös syömään. Voi voi ja lämmin leipä!

Odotin otsikon perusteella jotain sellasta, että mies on kaikki illat porukoillaan istumassa iltaa tai vastaavaa, mutta eihän toi nyt ole kuin yksi vappuaaton poikkeusjuttu!

Eli mä laitan ruokaa ja nään vaivaa. Toinen tekee oharit. Ja se on teistä pikkujuttu? Aina ja joka asiassa vanhemmat ja sisarukset menee ohi parisuhteen ja sekin on kai ok?

Haistakaa paska.

Kyllä, tuo on pikkujuttu, koska sinun kanssasi yhdessä syöminen on kokoaikaista nälvimistä, valitusta ja kiusantekoa. Vappuaatto omien vanhempien ja sisarusten perheiden kanssa on naurua ja hauskapitoa, yhteistä tekemistä ja kesäsuunnitelmia.

Kiitos ilkeydestä. Todellakaan en juuri nyt olisi häijyyttä tarvinnut. Itkettää muutenkin. Ap

Itse olet ilkeä

” Ja tänään lähdin yksin sinne hotelliin ja sanoin miehelle, että älä laita edes viestejä.”

Ihan turhaa kiukuttelua. Mies pyysi sinuakin osallistumaan. Et mennyt. Oma valinta. Turha sitten kiukutella.

Ja nyt vielä jatkat.

Jos tuolla tyylillä elät oman osuutesi parisuhteesta, ei ihme, että ukkosi vietti vappua sisarustensa ja vanhempiensa kanssa. Kuka hapannaamaa jaksaisikaan katsoa. Parempikin, että kiukuttelet yksinäsi hotellissa.

Eli me sovimme, että vietämme illan yhdesdfä kotona syöden ja sinusta on ok yksipuolisesti muuttaa suunnitelmaa? Asia selvä. Ap

Kyllä aikuinen ihminen voi nopeastikin muuttaa suunnitelmia. Olisit sinäkin lähtenyt muiden seuraan viettämään vappuaattoa. Kai teillä niitä kahden kesken vietettäviä iltoja riittää, kun lapsiakaan ei ole.

Tottakai saa muuttaa suunnitelmaa, mutta onko sellaisesta miehestä mitään iloa joka haluaa mieluummin olla äitinsä seurassa vaikka on sopinut viettävänsä illan vaimonsa kanssa. En minä ainakaan sellaista miestä katselisi. Enkä katsellutkaan, kun eräskin lähti heti lauantaiaamuna klo 8:lta äitinsä luokse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sulle vastailee joko trolliarmeija, tai yksi tai kaksi samaa ihmistä hakkaa kommentteja peräkkäin.

Jos sovitte vappumenot, puoliso ei silloin voi jäädä mihinkään vaan sopimus oman perheen eli tässä tapauksessa vaimon kanssa pitää. Mies voi juoda kahvit, vaihtaa pari sanaa ja todeta että nyt täytyy mennä kun Sirkkaliisa odottaa, hän siellä koko päivän kokannut ja tarkoitus jatkaa kaupungille. Jos äiti ja sisarukset käskevät jäämään tai syyllistävät, mies sanoo, että eikun oikeesti on mentävä, moikka. Sovitaan joku toinen aika pidemmälle visiitille. Näin toimitaan normaalissa perheessä. Voimia.

Kiitos. Tätä juuri tarkoitin sillä, että on kiinni. Ei vedä lapsuudenperheelleen mitään rajoja. Menee aina kun pyytävät, tekee kaiken minkä pyytävät. Ja ne jotka taas sanovat, että miehellä on siellä hauskempaa, niin olkoon sitten niin. Jos on, niin se kertookin mulle, että vaimo on hänelle viimeinen ihminen tärkeysjärjestyksessä. Ja sen mukaan munkin nyt sitten pitää alkaa elää, että en luule enää, että meidän suhteella olisi jotain arvoa. Ap

No ei ihme, että mies viihtyy lapsuudenkodissaan, jos kotona on muija koko ajan esittää vaatimuksia, tekee suunnitelmia ja ”sopimuksia” ja on sitten naama norsunv*****a, kun ap ei kaikkeen suostu.

Vierailija
64/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tollanen exä. Ikinä ei me tultu ekana, vaan äiti ja lapsuudenperhe. Ymmärrän hyvin sua ap, näitä sua dissaavia kommentteja en ymmärrä. Onhan toi nyt a nuksesta kun on suunnitelmat jo kaikki tehty ja toinen tekee noin. Kai sun pitää jossain vaiheessa sen miehen kanssa keskustalla, mikä on sun ja lapsuudenperheen rooli miehen elämässä. Kurja juttu, yritä nyt ottaa kaikki irti hotellista vaikka tylsäähän se yksin on, kun ois pitäny olla romanttista kahden oloa...höh.

Itsehän se lähti yksin! Turha siitä on miestä syyttää. Täysin oma valinta.

Ja parempi näin kuin miehen kanssa. Sen verran suututtaa ja itkettää, että yhdessä olisi nyt vielä paskempaa. Ap

No mutta tuo on sinun valintasi ja sinun vastuullasi. Et voi potkaista mummoakaan ja sanoa et paha mieli, koska paska mies. Sinä pilaat enemmän teiltä molemmilta kuin mies (joka vielä myönsi mokanneensa)

Ryhdistäydy ja kanna vastuusi. Luoja varjelkoon mun poikaa tällaiselta puolisolta.

Siellä oikein malliesimerkki kauhuanopista! Katkaise napanuora ja anna poikasi elää omaa elämää.

Vierailija
65/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen mies, en sietäisi hetkeäkään tuollaista.

Vierailija
66/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä ei lapsia ole niin mitä ihmeen väliä sillä on montako tuntia mies on viettänyt sukulaistensa tai kenenkään muunkaan kanssa? Ei varmaan kannata niitä lapsia hankkiakaan sit. Ainakaan useampaa.

Toivottavasti sun ukkos jää mutsinsa luokse istuskelemaan kun teidän lomalento odottaa, tai muuta mukavaa.

Vierailija
67/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sovituista asioista täytyy pitää kiinni, jätkä teki oharit ja vietti Vappuaattoa muiden kanssa.

Ikävä pettymys AP:lle, ymmärrän, että Vappusi meni pilalle :(

Ap:n mies teki kurjan tempun ja toivottavasti otti opikseen, eikä toiste kohtele vaimoaan noin, mutta nyt meni koko viikonloppu pilalle. Ap:n mukaan mieskin oli ymmärtänyt mokanneensa ja ilmeisesti pyytänyt anteeksi, silloin useimiten kannattaa myös antaa anteeksi, eikä pitkävihaisuudella pilata koko viikonloppua. Nyt ei siis puhuta mistään pettämisestä tai pahoinpitelystä, vaan huomattavasti pienemmästä asiasta.

Vierailija
68/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ihme, että mies viihtyy lapsuudenkodissaan, jos kotona on muija koko ajan esittää vaatimuksia, tekee suunnitelmia ja ”sopimuksia” ja on sitten naama norsunv*****a, kun ap ei kaikkeen suostu.

Minä käsitin että mies oli ihan vapaaehtoisesti luvannut tulla kotiin vaimon tekemälle illalliselle, ei mitenkään pyssyllä uhkaamalla.

Vierailija
69/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä ei lapsia ole niin mitä ihmeen väliä sillä on montako tuntia mies on viettänyt sukulaistensa tai kenenkään muunkaan kanssa? Ei varmaan kannata niitä lapsia hankkiakaan sit. Ainakaan useampaa.

Tämä tuli minullakin mieleen. Tietysti jos nyt on jostain vastanaineista parikymppisistä kyse niin ymmärtäisi tuollaisen takertumisen ja mökötyksen.

Vierailija
70/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi kirjoituksesi perusteella, että mies on kiinni lapsuudenperheessään. Siis voi jestas, mennyt käymään vanhemmillaan ja siellä on ollut siskot perheineen myös, niin jäänyt heidän kanssaan juttelemaan ja ymmärrettävästi myös syömään. Voi voi ja lämmin leipä!

Odotin otsikon perusteella jotain sellasta, että mies on kaikki illat porukoillaan istumassa iltaa tai vastaavaa, mutta eihän toi nyt ole kuin yksi vappuaaton poikkeusjuttu!

Eli mä laitan ruokaa ja nään vaivaa. Toinen tekee oharit. Ja se on teistä pikkujuttu? Aina ja joka asiassa vanhemmat ja sisarukset menee ohi parisuhteen ja sekin on kai ok?

Haistakaa paska.

Kyllä, tuo on pikkujuttu, koska sinun kanssasi yhdessä syöminen on kokoaikaista nälvimistä, valitusta ja kiusantekoa. Vappuaatto omien vanhempien ja sisarusten perheiden kanssa on naurua ja hauskapitoa, yhteistä tekemistä ja kesäsuunnitelmia.

Kiitos ilkeydestä. Todellakaan en juuri nyt olisi häijyyttä tarvinnut. Itkettää muutenkin. Ap

Itse olet ilkeä

” Ja tänään lähdin yksin sinne hotelliin ja sanoin miehelle, että älä laita edes viestejä.”

Ihan turhaa kiukuttelua. Mies pyysi sinuakin osallistumaan. Et mennyt. Oma valinta. Turha sitten kiukutella.

Ja nyt vielä jatkat.

Jos tuolla tyylillä elät oman osuutesi parisuhteesta, ei ihme, että ukkosi vietti vappua sisarustensa ja vanhempiensa kanssa. Kuka hapannaamaa jaksaisikaan katsoa. Parempikin, että kiukuttelet yksinäsi hotellissa.

Eli me sovimme, että vietämme illan yhdesdfä kotona syöden ja sinusta on ok yksipuolisesti muuttaa suunnitelmaa? Asia selvä. Ap

Kyllä aikuinen ihminen voi nopeastikin muuttaa suunnitelmia. Olisit sinäkin lähtenyt muiden seuraan viettämään vappuaattoa. Kai teillä niitä kahden kesken vietettäviä iltoja riittää, kun lapsiakaan ei ole.

Tottakai saa muuttaa suunnitelmaa, mutta onko sellaisesta miehestä mitään iloa joka haluaa mieluummin olla äitinsä seurassa vaikka on sopinut viettävänsä illan vaimonsa kanssa. En minä ainakaan sellaista miestä katselisi. Enkä katsellutkaan, kun eräskin lähti heti lauantaiaamuna klo 8:lta äitinsä luokse.

Ap kertoi aloituksessa, että mies halusi jäädä lapsuudenkotiinsa kun sisarukset olivat siellä käymässä, ei siis jäänyt äidin takia. Siihen ap ei ole vastannut, että tapaako mies sisaruksiaan usein eli asuvatko samalla paikkakunnalla.

Vierailija
71/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sovituista asioista täytyy pitää kiinni, jätkä teki oharit ja vietti Vappuaattoa muiden kanssa.

Ikävä pettymys AP:lle, ymmärrän, että Vappusi meni pilalle :(

Ap:n mies teki kurjan tempun ja toivottavasti otti opikseen, eikä toiste kohtele vaimoaan noin, mutta nyt meni koko viikonloppu pilalle. Ap:n mukaan mieskin oli ymmärtänyt mokanneensa ja ilmeisesti pyytänyt anteeksi, silloin useimiten kannattaa myös antaa anteeksi, eikä pitkävihaisuudella pilata koko viikonloppua. Nyt ei siis puhuta mistään pettämisestä tai pahoinpitelystä, vaan huomattavasti pienemmästä asiasta.

Lupausten pettämisestä kylläkin. Jos tuo on toistuvaa, niin jossain vaiheessa tulee viimeinen pisara.

Vierailija
72/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion aina olla kiinni lapsuudenperheessäsni. Siskoni tarvitsee paljon apua ja sitä olen valmis tarjoamaan niin kauan kuin henki pihisee ( vaikka hän myös tietää, että jossain vaiheessa apu pitää ehkä ulkoistaa, kun muutamme osaksi vuodesta pois Suomesta). 

Myös vanhempani ovat auttaneet minua silloin, kun lasten isän kuollessa apua tarvitsin. Myös itse haluan auttaa heitä. Ja isovanhempia autoin paljon myös heidän eläessään.

Minulle tämä on rikkautta siinä kuin sitä perheessä kiinni olemistakin ehkä ?

Vierailija
73/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa paska.

Itse olet ilkeä

Ja nyt vielä jatkat.

Ap kertoi aloituksessa, että mies halusi jäädä lapsuudenkotiinsa kun sisarukset olivat siellä käymässä, ei siis jäänyt äidin takia. Siihen ap ei ole vastannut, että tapaako mies sisaruksiaan usein eli asuvatko samalla paikkakunnalla.

Kyllä ap on vastannut ja kertonut että tapaavat usein.

Vierailija
74/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa paska.

Itse olet ilkeä

Ja nyt vielä jatkat.

Jos olisit lukenut ketjun, niin tietäisit että kyllä vastasi. En kerro, lue itse.

Vierailija
75/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aion aina olla kiinni lapsuudenperheessäsni. Siskoni tarvitsee paljon apua ja sitä olen valmis tarjoamaan niin kauan kuin henki pihisee ( vaikka hän myös tietää, että jossain vaiheessa apu pitää ehkä ulkoistaa, kun muutamme osaksi vuodesta pois Suomesta). 

Myös vanhempani ovat auttaneet minua silloin, kun lasten isän kuollessa apua tarvitsin. Myös itse haluan auttaa heitä. Ja isovanhempia autoin paljon myös heidän eläessään.

Minulle tämä on rikkautta siinä kuin sitä perheessä kiinni olemistakin ehkä ?

Sä puhut ihan eri asiasta.

Vierailija
76/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole minusta mitenkään erityisen "kiinni olemista". 

Ai ei vai, vaikka toistuu joka viikonloppu?

Vierailija
77/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no mun mies lähti kavereiden kanssa kaljalle vaikka piti viettää yhteistä iltaa perheen kesken...Harmittihan se ja sanoin sen ääneen, toisaalta olin niin väsynyt, että halusin vain nukkumaan joten sinänsä tuo ei haitannut. Tänään ollaan puuhasteltu yhdessä.

Tehnyt kyllä muitakin ohareita vuosien varrella, asian pitää olla kalenteriin merkitty tai esim. teatteri valmiiksi maksettu niin sitten ei luista sovitusta, muuten saattaa tehdä niinkuin itse tykkää.

Vierailija
78/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä olisit voinut mennä sinne syömään ja sen jälkeen olisitte yhdessä jatkaneet matkaa hotellille. Olit joo nähnyt vaivaa ruuan eteen, mutta jos tuli hyvä tilaisuus seurustella sukulaisten kanssa (pitkästä aikaa?), niin olisi aina tympeää lähteä äkkiä kotiin. Useat pitävät suunnitelmia nimenomaan suunnitelmina, ne saattavat myös muuttua. Vappu nyt on muutenkin aika sosiaalinen juhla ja on kiva nähdä ihmisiä, ei se sinulle mikään henkilökohtainen loukkaus ole.

Mulla oli ruoka juuri valmistumassa silloin eli olisi pitänyt jättää se kesken, jos olisin lähtenyt. Teen tosi sosiaalista työtä, joten ei ollut energiaa olla isossa porukassa. Piti olla kiva ilta kaksin. Ja tosiaan oli kaksi viikkoa siitä, kun oltaisi oltu paria tuntia pidempään kahdestaan kotona. Ap

Kiva ilta tarkoittaa sulle eri asiaa kuin miehellesi. Yritä tajuta se. Ja tuota loppua en usko. Jos asutte yhdessä, niin miten tuo on mahdollista?

Tuota, mistähän SINÄ tietäisit, mitä ap:n mies ajattelee. Kukas sä luulet olevasti, totuudentorvi?

Vierailija
79/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa paska.

Itse olet ilkeä

Ja nyt vielä jatkat.

Moukka ei pidä kiinni sopimuksistaan.

No, molemmat on nyt rikkonut sopimuksia. Mies ei tullut sovitusti syömään vappuaattona ja ap lähti yksin hotelliin, vaikka oli sovitti, että yhdessä mennään.

What?! Siis ap noudatti suunnitelmaa, mies jäi muualle. Ei ap tässä nyt mitenkään rikkonut sopimusta. 

Vierailija
80/206 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä olisit voinut mennä sinne syömään ja sen jälkeen olisitte yhdessä jatkaneet matkaa hotellille. Olit joo nähnyt vaivaa ruuan eteen, mutta jos tuli hyvä tilaisuus seurustella sukulaisten kanssa (pitkästä aikaa?), niin olisi aina tympeää lähteä äkkiä kotiin. Useat pitävät suunnitelmia nimenomaan suunnitelmina, ne saattavat myös muuttua. Vappu nyt on muutenkin aika sosiaalinen juhla ja on kiva nähdä ihmisiä, ei se sinulle mikään henkilökohtainen loukkaus ole.

Mulla oli ruoka juuri valmistumassa silloin eli olisi pitänyt jättää se kesken, jos olisin lähtenyt. Teen tosi sosiaalista työtä, joten ei ollut energiaa olla isossa porukassa. Piti olla kiva ilta kaksin. Ja tosiaan oli kaksi viikkoa siitä, kun oltaisi oltu paria tuntia pidempään kahdestaan kotona. Ap

Kiva ilta tarkoittaa sulle eri asiaa kuin miehellesi. Yritä tajuta se. Ja tuota loppua en usko. Jos asutte yhdessä, niin miten tuo on mahdollista?

Tuota, mistähän SINÄ tietäisit, mitä ap:n mies ajattelee. Kukas sä luulet olevasti, totuudentorvi?

Onkin vain torvi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi