Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkoti tehnyt lastensuojelu ilmoituksen

Vierailija
01.05.2021 |

Kun lapsi lyönyt pihalla toista lasta. Mihin voisin itse vanhempana valittaa kun eivät vahdi lapsia? Vaan tehtävänä taitaa olla lasten tarkkailu siinä toivossa että näkisi jonkun lasten välisen tappelun josta voisi tehdä ilmoituksen.

Kommentit (198)

Vierailija
181/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista kasvatus apua voi saada lasulta niin että kun on itse töissä sillä hetkellä kun lapsi lyö. Miten voit sen kilometrien päästä estää?

Kasvattamalla lastasi ja olemalla läsnä ja empaattinen niinä aikoina kun olette yhdessä. 

”Olemalla läsnä ja empaattinen”. Lässynlää. Entäs jos se ei auta, vaan lapsi lyö siitä huolimatta?

No joko oot huono kasvattaja tai lapses tarvii diagnoosin ja sitä kautta tukea. Lässynlää.

Millainen on sitten parempi kasvattaja? Eli jos lapsi lyö, miten sen saa loppumaan?

Häh? Sun mielestä jos lapsi on väkivaltainen niin sellainen se sitten vain on? Ei voi kasvattaa kunnon kansalaiseksi kun kasvatus sekä ympäristö ei vaikuta? Onpas kummallinen ajatusmaailma sinulla.

Kyllä, lapsi syntyy psykopaatiksi jos syntyy, ei siihen kasvatus vaikuta yhtään sen enempää kuin silmien väriinkään, se on synnynnäinen ominaisuus. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö asialle pitäisi tehdä mitään. Tuollainen lapsi ansaitsee kunnon selkäsaunan, että oppii että rikoksesta seuraa rangaistus ja tämä rajoittaa häntä käyttämästä väkivaltaa ja tekemästä muita rikoksia.

Vierailija
182/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista kasvatus apua voi saada lasulta niin että kun on itse töissä sillä hetkellä kun lapsi lyö. Miten voit sen kilometrien päästä estää?

Kasvattamalla lastasi ja olemalla läsnä ja empaattinen niinä aikoina kun olette yhdessä. 

”Olemalla läsnä ja empaattinen”. Lässynlää. Entäs jos se ei auta, vaan lapsi lyö siitä huolimatta?

No joko oot huono kasvattaja tai lapses tarvii diagnoosin ja sitä kautta tukea. Lässynlää.

Millainen on sitten parempi kasvattaja? Eli jos lapsi lyö, miten sen saa loppumaan?

Häh? Sun mielestä jos lapsi on väkivaltainen niin sellainen se sitten vain on? Ei voi kasvattaa kunnon kansalaiseksi kun kasvatus sekä ympäristö ei vaikuta? Onpas kummallinen ajatusmaailma sinulla.

Kyllä, lapsi syntyy psykopaatiksi jos syntyy, ei siihen kasvatus vaikuta yhtään sen enempää kuin silmien väriinkään, se on synnynnäinen ominaisuus. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö asialle pitäisi tehdä mitään. Tuollainen lapsi ansaitsee kunnon selkäsaunan, että oppii että rikoksesta seuraa rangaistus ja tämä rajoittaa häntä käyttämästä väkivaltaa ja tekemästä muita rikoksia.

Psykopatia ei ole vain synnynnäinen ominaisuus, eikä psykopaatti parannu lyömällä ja rangaistuksilla. https://www.duodecimlehti.fi/duo96809

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain auttanut kun on vaihtanut päiväkotia onko esimerkiksi yksityinen päiväkoti parempi jos ei halua tehdään lasuja. Onko perhepäivähoitaja turvallisempi vaihtoehto jos haluaa ettei tehtäisi lasua.

Outoa tekstiä sulta. Jos et halua, että lasuja teistä/ lapsesta tehdään, mieti, mikä teillä kotona mättää. Kuka tahansa on velvollinen tekemään lasun, jos lapsesta herää huoli. Jotain jätät nyt kertomatta...?

Lapsesta voi herätä huoli kellä tahansa, milloin tahansa, mistä tahansa syystä.

Ei se näin mene, että kuka vain, missä ja milloin ja mistä tahansa huoli herää. Jos on selvää, että lapsella kaikki ok, kenelläkään ei herää huoli.

Mistä sinä sen tiedät, herääkö kenelläkään huoli? Eikä ole olemassa mitään ”lapsella kaikki ok” -olotilaa. Jonkun mielestä on, jonkun mielestä ei.

Niinpä. Ajatellaan vaikkapa erilaisia kasvatusideologioita. Lapsella jolla kurittajaäidin mielestä on kaikki ok saattaa naapurin sanoittajatädin mielestä olla kaikki huonosti. Tai päinvastoin. Puhumattakaan esimerkiksi katkerien tai mielenterveysongelmaisten eksien mielipiteistä.

No ei kyllä näin! Ihan jo laki kieltää lapsen ruumiillisen kurittamisen. Se ei ole mikään kasvatusideologia tai mielipide asia.

Vierailija
184/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä miksi lapsi lyö. Moni neli-viisivuotias lyö vain siksi, että hänellä ei ole vielä riittävästi keinoja tunteiden hallintaan ja sanoja pahanmielen ilmaisuun. Tällöin sanoittaminen ja keskustelu, huomion lisääminen auttaa. Jos taas kyseessä on laiminlyöntitausta tai se erityisyys (jolloin lapsi on usein muutoinkin haastavaan käytökseen ajautuva ja/tai ilkeä) tarvitsee hän lisätukea, vahvempia rajoja ja selkeyttä, ehkä myös sen diagnoosin.

Jos sanoittaminen auttaisi, niin nykypäivän pikkulasten tulisi olla paljon paremmin käyttäytyviä kuin takavuosien pikkulasten. Mutta eipä ole niin.

Onko oikeasti sanoittamista edes käytetty kovinkaan paljon? Väitän että ei. Kyllä se toimii, mutta ei sillä kerrasta saada tunneilmaisua kuriin, niin kuin ei sillä rankaisulla tai sylilläkään.

Kyllähän tuo sanoittaminen on lyönyt erittäin vahvasti läpi, ja on myös tullut valtavirraksi selittää lapsen huonoa käytöstä huonoilla "tunnetaidoilla".

Koska moni lapsen ”huono käytös” selittyy tunnetaitojen kehittymättömyydellä. Sä puhut selvästi jo haastavasta käytöksestä ja siihen ei sanoittaminen yksin riitäkään, tietenkään. Mikäli lapsi tunnepitoisissa tilanteissa lyö tai vastaavasti vetäytyy omiin maailmoihinsa, tunteiden sanottaminen ja keskustelu (seuraamukset) toimii. Jos taas lapsi haastaa jatkuvasti, rikkoo paikkoja, uhittelee ja sen lisäksi lyö, tarvitsee hän rajaamista, vahvempia seuraamuksia, selkeyttä, tunnekortteja, liikennevaloja jne. sanoittamisen lisäksi. Se onko haastava käytöskin vain tunnetaitojen kehittymättömyyttä on sitten laajempi kysymys. Joillakin varmasti, monella ei.

Tunnekortteja ja liikennevaloja. :D

Kyllä, tunnelortteja ja liikennevaloja. Kannattaa kokeilla, saatat yllättyä.

Olet niin oikeassa, mutta ei monella ole mitään käsitystä miten noita käytetään, ja varmaan kuulevatkin niistä nyt ensimmäistä kertaa. Monessa perheessä ollaan niin hakoteillä että ihan oikeasti tarvittaisiin matalammalla kynnyksellä ihan kotiin jalkautuvaa yksilöllisesti räätälöityä vanhemmuustaitojen ohjausta.

Vierailija
185/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu ilmoituksia tehdään välillä turhaankin ja naiset loukkaantuvat tästä, he eivät halua hoitaa omia eläkkeellä olevia vanhempiaan eikä puolison vanhempia. Suomessa on 1,6 miljoonaa eläkeläistä, monella vain 1 lapsi ja hoitotaakasta on tulossa aivan järkyttävä sosiaaliohjaajille ja kodinhoitajille.

Vierailija
186/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lastensuojeluilmoitus ole aina paha asia. Minä tein omasta lapsestani monta ilmoitusta, kun ei saatu tarpeeksi apuja mm. Perheneuvolasta(oltiin käytetty kaikki tukitunnit). Meillä lapsella tuli ongelmia ekalla luokalla. Ei kestänyt sitä ympäristöä, kuormittui koulussa ja sai kohtauksia tunneilla (saattoi suuttua tai heitellä tavaroita). Tietenkin heti ajateltiin että meillä on väkivaltaista kotona tai meillä ei ole mitään rajoja tms, mutta kyse ei ollut siitä. Lapsi käyttäytyi kotona todella hyvin, mutta koulussa oli aina ongelmia. Pari vuotta toimintaterapiaa, lastensuojelun asiakkuutta, jatkuvia lastensuojeluilmoituksia sekä mm. Psykologin monia vierailuja koululle, saimme vihdoin avun pienluokasta jossa oli osaava erityisopettaja ja ymmärrys sille, että lapsi ei kestä tietynlaista meteliä tai muuttuvaa ja nopeatempoista ympäristöä. Enää ei lyö tai saa raivokohtauksia.

Itse en siis näe pahana lastensuojelua. En todellakaan.

Enkä enää myöskään näe niin mustavalkoisena asioita. Lapsella ei ole aina huono olla kotona, jos esim on käytöshäiriötä koulussa.

Vierailija
187/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsesta tehtiin lastensuojeluilmoitus, 2 kertaa keskusteltiin sosiaalityöntekijän kanssa ja se oli siinä. Naisena ja äitinä tuo asia loukkasi minua, lapsi on kohta täysi-ikäinen. Olen päättänyt, että en osallistu omien eläkkeellä olevien vanhempien hoitoon enkä myöskään puolison vanhempien hoitoon (puoliso on ainoa lapsi). Aion nauttia vain omasta elämästäni, kun lapsi muuttaa pois kotoa. Katson telkkaria, teen käsitöitä, siivoilen ja sisustan omaa kotia, harrastan liikuntaa ja pidän itsestäni huolta, olen myös taitava ruoanlaittaja. Eläkeläisten hoitoon en osallistu ikinä enkä vapaaehtoistöihin enkä suostu hoitamaan kenenkään lapsia.

Onnea kodinhoitajille, suuret ikäluokat ovat 75-vuotiaita, teille on tulossa iso määrä eläkeläisiä hoidettavaksi.

Vierailija
188/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijät saavat huostaanottaa eläkeläisiä hoitokoteihinsa niin paljon kuin haluavat.

Vierailija
189/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon viestejä, mutta yhdestäkään en löytänyt sitä tärkeintä kysymystä: miksi lapsi löi?

Jos lapsi löi jostain omista syistään, kuten siksi, että lyöminen on kivaa, lasu lyöjästä on ok.

Jos taas lapsi löi, koska toinen lapsi on kiusannut ja piinannut pitkää ja nyt meni kuppi nurin, pitää lasu tehdä myös siitä kiusaajasta, ei pelkästään lyöjästä.

Vähän ohi aiheen, lasun pitäisi mielestäni keskittyä niihin perheisiin, joista itse pyydetään apua, eikä juoksemassa selvittämässä jokaista mustelmaa, joista suurin osa tulee hoidon aikana päiväkodissa lapsille. Oma lukunsa on toki ne lapset, joista herää ISO huoli.

muuten totta, mutta kummassakaan tapauksessa ei tarvita lasuja vaan tuntuvaa selkäsaunaa. Jos lapsi löi koska se on kivaa niin kunnon selkäsauna ja sama sille kiusaajalle.

Ai kauheata, että lapselle pitäisi antaa tuntuva selkäsauna. Siitä lapsi ei opi muuta kuin sen, että väkivalta on hyväksyttävää. Millainen vanhempi voi piestä omaa lastaan? Tai yleensä kenenkään lasta? Tai niin, se hakkaa lastaan, jota on itseään kotona lyöty. Hirveä kierre.

Vierailija
190/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsesta tehtiin lastensuojeluilmoitus, 2 kertaa keskusteltiin sosiaalityöntekijän kanssa ja se oli siinä. Naisena ja äitinä tuo asia loukkasi minua, lapsi on kohta täysi-ikäinen. Olen päättänyt, että en osallistu omien eläkkeellä olevien vanhempien hoitoon enkä myöskään puolison vanhempien hoitoon (puoliso on ainoa lapsi). Aion nauttia vain omasta elämästäni, kun lapsi muuttaa pois kotoa. Katson telkkaria, teen käsitöitä, siivoilen ja sisustan omaa kotia, harrastan liikuntaa ja pidän itsestäni huolta, olen myös taitava ruoanlaittaja. Eläkeläisten hoitoon en osallistu ikinä enkä vapaaehtoistöihin enkä suostu hoitamaan kenenkään lapsia.

Onnea kodinhoitajille, suuret ikäluokat ovat 75-vuotiaita, teille on tulossa iso määrä eläkeläisiä hoidettavaksi.

No niin, yksi alapeukutus. Nyt joku sosiaalityöntekijä ymmärsi, että voi itku nyt naiset ei hoida eläkkeellä olevia vanhempiaan eikä puolison eläkkeellä olevia vanhempia, kun on tehty lastensuojelu ilmoitus.

Nytkö vasta sosiaalityöntekijät laskevat 1+1?

No niinhän siinä käy, että vanhustenhoito jää täysin kunnille ja kaupungeille, omaiset on pelattu pois.

Vierailija
191/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, yksi alapeukutus. Nyt joku sosiaalityöntekijä ymmärsi, että voi itku nyt naiset ei hoida eläkkeellä olevia vanhempiaan eikä puolison eläkkeellä olevia vanhempia, kun on tehty lastensuojelu ilmoitus.

No niinhän siinä käy, että vanhustenhoito jää täysin kunnille ja kaupungeille, omaiset on pelattu pois.

Ihan vapaasti saatte huostaanottaa eläkeläisiä.

Vierailija
192/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on ainoa lapsi. Anopin saa huostaanottaa ihan vapaasti hoitokotiin, me ei ainakaan sitä hoideta.

Tehkää vaan niitä lastensuojelu ilmoituksia, kohta saatte hoitaa ihan kaikki.

Moni äiti meinaa mennä lääkäriin ja sanoa, että on masentunut ja jää loppuelämäksi kotiin. Voi tehdä kaikenlaisia käsitöitä, katsoa telkkarista sarjoja ja elokuvia, leipoa, harrastaa liikuntaa, nukkua.

Sen kun hoidatte lapsia ja eläkeläisiä, kun kerran paremmin osaatte. Onneksi lapseni on kohta aikuinen. On loppuelämä aikaa harrastaa kaikkea kivaa. Katselen kesällä parvekkeelle, kun kodinhoitajat menee liivit päällä talosta taloon, voin huutaa tsemppiä ja kiirehtikää.

Vierailija
193/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meistä (ollaan rikkaita, korkeakoulutettuja) tehtiin lasu pk:n toimesta kun lapsi oli suuttunut toiselle lapselle päiväkodissa ja kertonut että äiti ja isikin riitelivät.

Käytiin lastensuojelussa, juteltiin mistä kyse ja se oli siinä. Ei muita toimenpiteitä. Kerrottin että yksi ilta riideltiin niin et lapsi kuuli ja sai siitä ilmeisesti vaikutteita.

Meistäkin tehtiin, akateeminen normaali perhe ollaan. Päiväkodissa nukuttivat pyynnöistä huolimatta 4 ja 5v lapsia päiväunille, eivätkä lapset nukkuneet yöllä. Sanoin sitten kerran taas että ei jakseta joka yö valvoa, kun aamulla pitää lähteä töihin, voitteko lakata nukuttamasta.

Päiväkodissa tuli huoli siitä, että ollaan kaikki väsyneen näköisiä ja minä en jaksa. Molemmat väitteet olivat kyllä tosia siinä hetkessä.

Sosiaalitoimistosta ottivat sitten yhteyttä ja selitin sinne asian. Luojan kiitos oli järkevä nainen luurin toisessa päässä. Hän totesi ettei ole asiakkuudelle tarvetta, mutta päiväunet pitää lopettaa.

Ei teistä tehty ellette kaikki ole lapsia.

Vierailija
194/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu menee nyt ihan liikaa ohi aiheen. Aloita oma ketju jos näistä haluat keskustella.

Vierailija
195/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu menee nyt ihan liikaa ohi aiheen. Aloita oma ketju jos näistä haluat keskustella.

Ei mene, koska jos lapsesta tehdään lastensuojeluilmoitus niin se tarkoittaa, että nainen eli lasten äiti ei halua hoitaa omia eläkkeellä olevia vanhempia eikä puolison eläkkeellä olevia vanhempia eli ratkaisu koskee monia ihmisiä.

Vierailija
196/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOi luojA  millaisia älyn jättiläisiä kommentoimassa. Huomaa, että ootte irtaantuneet todellisuudesta. Lapset kun osaavat nahistella ja lyödä ilman esimerkkiä. Täällä huudellaan "kasvatuksessa vika, jos ei lapsi osaa hillitä itseään".  Niinpä näyttää olevan suurimmalla osalla teistäkin. Tietäisitte vaan, mitä teidän kultamussukat tekee päiväkodissa, eskarissa, koulussa. Niistä nyt vaan ei aina tule tietoa kotiin. Päiväkodissa tädeillä nenä kiinni kännyssä, niin ei niitä kaikkia tappeluita nähdä.

Vierailija
197/198 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta täynnä jeesustelijoita, jotka muka eivät itse ole väkivaltaisia. "Se joka teistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven!"

Vierailija
198/198 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta täynnä jeesustelijoita, jotka muka eivät itse ole väkivaltaisia. "Se joka teistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven!"

🪨 Ole hyvä. En ole väkivaltainen millään tapaa. Haluatko toisenkin? Saat miehenikin kiven 🪨

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi