Miksi 50-60-vuotiaat miehet ovat niin aggressiivisia esim. asiakaspalvelutilanteissa?
Johtuuko testosteronin laskusta (miesten vaihdevuodet) vai mikä saa heidät niin vihaisiksi?
Ja joo, toki naisetkin osaa käyttäytyä huonosti, mutta selvä enemmistö tuppaa olemaan miehiä. Ja juuri tuota ikäryhmää.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Elämä meni jo ohi, ehkä se kiukuttaa.
Itse en kuulu tuohon ryhmään, kakkostyypin puberteettia sairastan ja aina iloisella mielellä.
Mihin se meni? Joillakin tuo on mennyt jo parikymppisenä.
Kyrvän kutistuminen alkaa tuossa iässä?
Tämän ikäiset miehet ovat sitä sukupolvea missä on totuttu että mies määrää jne. Esim sairaalassa kun olin päivystyksessä huomasi tämän, verhon takana oli joku tuon ikäinen mies ja voi herran jumala sitä mölyämistä(jostain syystä aina melkein huutavat) ja hoitajien käskyttelyä, rypesi viduttamaan..
Olisikin hyvä että joku selvittäisi mistä tuo johtuu. Näkyy muuallakin kuin vain asiakaspalvelussa.
Lenkillä tuli pariskunta vastaan jossa mies pari askelta edellä kuulokkeet päässä ja viis veisasi vaimosta joka yritti pysyä perässä. Miksi edes vaivautu lähtemään "yhteiselle" lenkille? Ja tätä näkee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Andropaussi ja täydellinen kyvyttömyys mihinkään itsereflektioon.
Samat kärttyisät sedät kiilaavat audeillansa eteen iltapäiväruuhkassa ja ehtivät sitten sen 2 sekuntia aikaisemmin sinne Prisman parkkipaikalle. Ja ajavat jalankulkijoiden päälle sukkahousupyörillään. Kovasti on kiire juosta kuolemaa karkuun.
Ja pysäköivät perheparkkiin, invaparkkiin tai kahden ruudun päälle 🙄
Kun vastassa oleva auktoriteetti (lääkäri, poliisi, asianajaja) on yhä useammin nainen se kutistuttaa tuollaisen heikon miehen munat...
Vierailija kirjoitti:
Kyrvän kutistuminen alkaa tuossa iässä?
Tuonkohan takia miehet sinne thaimaaseen haluaa?
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Tämän ikäiset miehet ovat sitä sukupolvea missä on totuttu että mies määrää jne. Esim sairaalassa kun olin päivystyksessä huomasi tämän, verhon takana oli joku tuon ikäinen mies ja voi herran jumala sitä mölyämistä(jostain syystä aina melkein huutavat) ja hoitajien käskyttelyä, rypesi viduttamaan..
No eihän. Ne on yli 60v jotka ovat määränneet.
59v on syntynyt 1961 eli nuoruutensa -70 luvulla jolloin on naiset siirtyneet vahvasti työelämään.
Ennemminkin veikkaan etteivät tiedä kuinka olla mies koska omien vanhempien esimerkkiä ei voi käyttää muuttuneessa maailmassa.
Vanhemmissa pariskunnissakin julkisilla paikoilla se on yleensä miesoletettu, joka mölisee ja jopa huutaa sille naiselleen ja yrittää käskyttää tätä. Mietin aina, että jos julkisesti tuollaista, niin millaista helvettiä kahden kesken.
Matalat testotasot aiheuttavat hallitsemattomia kiukunpuuskia, punoitusta ja kimitystä.
Olet oikeassa, todella monet heistä ovat erittäin aggressiivisia.
Työskentelen asiakaspalvelussa ja kuulen monilta 50-luvulla syntyneiltä törkeää tekstiä puhelimessa. Ajoittan myös 60-luvulla syntyneiltä miehiltä. Oletan, että syynä on tietyn ruumiinosan toimimattomuus.
Mielestäni 90-luvulla syntyneet miehet ovat miellyttävimpiä. Uskon, että heidän fyysinen tilanteensa vaikuttaa asiaan.
Tuon ihmisjoukon syntinä on viikonloppuryypiskely. Serotoniinitasot koko ajan matalat ja se vaikittaa mielialaan.
Ikuinen kierre: kaikki vituttaa, lääkitään alkoholilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
59v on syntynyt 1961 eli nuoruutensa -70 luvulla jolloin on naiset siirtyneet vahvasti työelämään.
Ennemminkin veikkaan etteivät tiedä kuinka olla mies koska omien vanhempien esimerkkiä ei voi käyttää muuttuneessa maailmassa.
Aika mielenkiintoinen pointti.
mies53v
Tottahan tuo avaus on. Vanhat kääkät on todella veemäisiä usein.
Mutta nuoretkin osaa aspahommissa kyllä. Mielestäni on lisääntymässä se ilmiö, ettei parikymppinen aspalainen osaa oikein kommunikoida asiaankuuluvasti, vaan ikäänkuin menee heti jotenkin puolustuskannalle ja varuilleen kun jotain kysyy täysin asiallisestikin. Mutta sitä se kai on kun on tottunut viestimään vain tiktokissa tai snapissä hymiöillä tai kuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kestä enään tyhmyyttä.
Omaansa.
Yritän ymmärtää, mutta usein säälin.
Huomattu on. Myös 40+ miehet. Olen kupa-asioinnissa, ja se määrä öyhötystä ja vänkäystä ja asiatonta puhuttelua on ihan käsittämätön.
Ovat kasvaneet maailmassa jossa kuviteltiin miesten olevan jotenkin parempia kuin naisten. Nyt kun alkaa Suomessa olemaan yhteiskunta jossa suurin osa ihmisistä (ja myös nuoremmista miehistä) arvostavat tasa-arvoa niin se ottaa koville. He odottavat että heitä edelleen ihannoitaisiin vain ja ainoastaan koska ovat miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Andropaussi ja täydellinen kyvyttömyys mihinkään itsereflektioon.
Samat kärttyisät sedät kiilaavat audeillansa eteen iltapäiväruuhkassa ja ehtivät sitten sen 2 sekuntia aikaisemmin sinne Prisman parkkipaikalle. Ja ajavat jalankulkijoiden päälle sukkahousupyörillään. Kovasti on kiire juosta kuolemaa karkuun.
Joo näitä hullunkiilto silmissä kilpafillarilla runttaavia spandex-ukkoja on taas liikenteessä, vastaan tullessaan mulkoilevat kuin murhamiehet vastaantulijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joka tapauksessa se on silti noin 50-60 v miesten ikäluokka jotka "mölyävät" ja käskyttävät eniten. Ja tämän huomasi myös siellä osastolla. Heeei, MINÄ haluan vettä, MINÄ haluan jalkahieronnan, MINÄ haluan lehden heeei MITÄKÖHÄN KELLO ON? missä se hoitaja viipuu kun MINÄ kutsun..ja tätä pitkin yötä ettei muut saaneet levättyä, sitten mölyttiinkin puhelimeen sen jälkeen. Näitä tapauksia olikin sitten enemmän ettei voi olla sattumaa.
Huomattu on. Kassajonossa ovat todella kärsimättömiä ja töykeitä. Ja todellakin huutavat.