Onko 164/75 nainen kauhean lihava?
Ja nuo mitat omaavat naiset - Oletko mielestäsi todella ylipainoinen?
Yleinen painoindeksi kertoo tuon kuuluvan luokkaan ”lievä ylipaino”.
Mielipiteitä?
Kommentit (75)
Olen itse 165cm ja painan 65kg ja koen olevani ihan hyvissä mitoissa, ennemminkin hoikka.
Vertaatteko te naiset itseänne tässä lihavuuskeskustelussa (vanhanaikaisiin) mallimittoihin, vai miten pidätte ihmistä lihavana vastaavilla mitoilla?
Ei ole "kauhean" lihava, 58% suomalaisista naisista on BMI yli 25 (eli ylipainon puolella). Itse 170/80 joka on sama BMI kuin aloittajalla. Vaatekoko M tai 40/42. Läskiä on, se tuntuu ja näkyy selvästi kun alle olen vuoden mittaan saanut lihaksetkin :D ja tiputtanut siis 20 kg samalla. Mulla tuo 10kg liikaa on valittavasti lähinnä mahassa, perse on kadonnut jo täysin.
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite 165 cm, 67 kg ja olen selvästi ylipainoisen näköinen. Tissit aa-kuppia, mahan ympärys 100 cm, vyötärö 85 cm, reidet hinkkaavat yhteen, käsivarret niin paksut etten voi pitää toppeja, kainaloläskit lähes yhtä isot kuin tissit. Viimeksi näytin hyvältä 15 kg sitten.
Aika paha jos ei tissit edes kasva lihotessa.
Ja sekös mua vtuttaakin kaikista eniten! Naisen kuppikoon pitäisi kasvaa yhdellä koolla jokaista viiden kilon painonnousua vasten. Mä olin ennen 45 kg aa-kuppi ja nyt mulla pitäisi tän lihomisen myötä olla siis dd-kuppi, vaan eipä ole. Maha pursuaa mutta tissit pysyvät itikan puremina. Äidilläni on g-kuppi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille kommenteista. Olen siis itse 164/75 nainen. Halusin kuulla mielipiteitä, kun itsestä tuntuu, ettei oikein tiedä mikä sitä nyt on, kun painavimmillani olen käynyt painossa 92kg ja nyt laihduttanut reilun vuoden sisällä tähän painoon. Olen siis ollut tosi ylipainoinen ja tietysti vieläkin olen ylipainoinen, mutta nyt on vähän vaikea hahmottaa, että mihin luokkaan sitä kuuluu vrt. todella lihava-jonkin verran lihava ym. Itselläni laihdutus (terveet elämäntavat) jatkuu ja painonpudotus vielä jatkuu. Tuskin minusta koskaan mikään hoikka saati sitten laiha edes voisi tulla, mutta vielä joitain kiloja pois ja kiinteytys olisi hyväksi. Oletpa mahtavasti pudottanut painoa! On todella vaikea sanoa kuka on lihava tietämällä vain pituuden ja painon, on aivan eri asia mitä ne "ylimääräiset" kilot on, onko ne läskiä vai lihasta.
-Ap-
167/85 kuulostat tosi hyvältä ja ymmärrän sinua. Minulla on se hassu juttu, että olin sitten ollut vaakan mukaan vaikka kuinka ylipainoinen niin aina, kun paino on tullut puheeksi muiden ihmisten kanssa niin aina (koko elämän ajan) kuullut sitä samaa: ”ethän sinä nyt mitenkään niin lihava edes ole” ym. aina on oikein hämmästytty, kun olen avoimesti kertonut, kuinka paljon vaaka näyttää. Oma mies ja äiti aina sanoneet, että en näytä niin ylipainoiselta, mitä vaakalukema on. Sitä on tietty hyvin vaikea uskoa ja itsestä tuntuu itsestäänselvästi, että kaikki näkee kyllä, että tosi lihava on ja kohteliaisuuden vuoksi vähättelevät, mutta toisaalta minulla se paino on juuri jakautunut aika tasaisesti ja olen muutenkin muodokas (kurvikas) vartalo ja harrastan liikuntaa niin saattaa olla, että näytän jotenkin ”reippaammalta” varsinkin urheilulliset vaatteet päällä, joissa hyvä leikkaus ym.
-Ap-
Vierailija kirjoitti:
Ite 165 cm, 67 kg ja olen selvästi ylipainoisen näköinen. Tissit aa-kuppia, mahan ympärys 100 cm, vyötärö 85 cm, reidet hinkkaavat yhteen, käsivarret niin paksut etten voi pitää toppeja, kainaloläskit lähes yhtä isot kuin tissit. Viimeksi näytin hyvältä 15 kg sitten.
Uuh.. olet unelmavartaloinen. Uskaltaako arvata että peppusikin on parasta a-luokkaa?
Naiseen kuuluu pehmeyttä ja pyöreyttä. Siinä on jotakin hyvin alkukantaista..
T. Urheilullinen akateeminen M
Kyllä. Tsemppii laihdutukseen! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noihin kannatais laittaa netistä joku kuva, niin avais hieman enemmän tapausta.
mies53v
Niin, kun te miehet olette niin pihalla naisten painosta. Noh, kyllä me naiset suurin piirtein tiedetään millainen tuon kokoinen vartalo on ilman kuviakin.
Mutta mamma kun vain meidän mielipiteellä on väliä
mies53v
Mua ei kiinnosta sun mielipiteet.
Hienoa mielenlujuutta tosiaan ollut ap:lla pudottaa painoa noin paljon! Onnittelut ja arvostus!
Ei olla liian ankaria itsellemme. Normaalipaino tuo parempaa terveyttä, oloa ja itsevarmuuttakin. Mutta paino ei mittaa arvoamme ihmisinä.
Nautitaan elämästä ja voidaan hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Niin, kun te miehet olette niin pihalla naisten painosta. Noh, kyllä me naiset suurin piirtein tiedetään millainen tuon kokoinen vartalo on ilman kuviakin.
mies53v
Ei se mitään. Piirakkatanssitkin on ihan normaalia nykypäivänä👍 Olisin vaan antanut noin keskimääräisen miehen mielipiteen asiaan, mutta anyway
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
160/78 mutta lasten kanssa menee kaikki aika.
Lasten kanssa menee kaikki aika, niin miten ehdit syömään noin paljon, jotta paino pysyy? Tätä aina ihmettelen.
Täällä toinen, jolla päivät on kiireisiä lasten kanssa ja joskus illalla huomaa vatsansa murisevan ihan taukoamatta, kun ei ole ehtinyt syömään paljoa mitään päivän aikana. (161cm/47kg)
Ja aloittajalle, että on tuon kokoinen jo aika paksu. Siskoni (164cm) oli joskus n. 70 kg ja aika tuhdissa kunnossa oli, kunnes päätti laihduttaa ja on taas hoikka.
Ressi itsessään lihottaa, kortisoli.
Syö milloin ehtii ja mitä.
Olen ollut vuosia sitten painossa 62-64kg ja silloin näytin kyllä melko hoikalta ja (ulkopuolisten mukaan) näytin hyvältä. Muistan, että viihdyin hyvin noissa lukemissa.
Sitten, joskus kymmenen vuotta sitten, kun sairastelin ja johtui siis suoliston ongelmista ym. että laihduin painoon 56kg niin tunsin oloni hirveäksi (osaksi tietysti sairauden vuoksi) Vaikka tuo on ihan normaalipaino tämän pituiselle niin näytin peilistä liian laihalta. Rintoja ei juuri ollut, ei kunnolla takamusta. Solisluut törrötti. Tunsin itseni rumaksi ja epänaiselliseksi.
Pointti siis, että en viihdy, enkä mielestäni näytä hyvältä painossa, joka ”pitäisi” olla indeksien mukaan oikea painoni. Viihdyn itsessäni ja näytän parhaalta jonkin verran ylipainoisena.
Nyt on tietty vielä matkaa noihin 62-64kg lukemiin, enkä tiedä saavutanko niitä edes koskaan enää. Toisaalta olen tyytyväinen, että olen nyt laihtunut tähän 75kg ja siitä jokainen kilo alaspäin on kiitollisuuden aihe, mutta en oikein jaksa enää ottaa hirveää stressiä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 165cm ja painan 65kg ja koen olevani ihan hyvissä mitoissa, ennemminkin hoikka.
Vertaatteko te naiset itseänne tässä lihavuuskeskustelussa (vanhanaikaisiin) mallimittoihin, vai miten pidätte ihmistä lihavana vastaavilla mitoilla?
Mä olen sentin tai pari pidempi, ja 65 kg on mulle ehdottomasti liikaa, olen siinä painossa todella pönäkkä. Nyt kun paino on pudonnut 58 kg:n tuntumaan, näytän kutakuinkin normaalivartaloiselle, vaikka edelleen toivon kilon tai parin pudotusta. Mulla siis sama ongelma kuin tuolla yhdellä vastaajalla, että kaikki rasva kertyy reisiin, persuksiin ja alavatsaan. Väitän, että jos lihominen näkyy lähinnä rinnoissa ja vatsassa raajojen pysyessä hoikempina, on yleisilme kuitenkin parempi kuin meillä perselihavilla.
Aloittajalle sanoisin, että joku 60-65 kg:n paino vois olla sulle se optimaalisin, vaikka kyllähän meidän vieraiden kommentit on lähinnä omaan tilanteeseen peilautuvia käsityksiä - ei välttämättä kovin realistisia siis.
Vierailija kirjoitti:
167/85 kuulostat tosi hyvältä ja ymmärrän sinua. Minulla on se hassu juttu, että olin sitten ollut vaakan mukaan vaikka kuinka ylipainoinen niin aina, kun paino on tullut puheeksi muiden ihmisten kanssa niin aina (koko elämän ajan) kuullut sitä samaa: ”ethän sinä nyt mitenkään niin lihava edes ole” ym. aina on oikein hämmästytty, kun olen avoimesti kertonut, kuinka paljon vaaka näyttää. Oma mies ja äiti aina sanoneet, että en näytä niin ylipainoiselta, mitä vaakalukema on. Sitä on tietty hyvin vaikea uskoa ja itsestä tuntuu itsestäänselvästi, että kaikki näkee kyllä, että tosi lihava on ja kohteliaisuuden vuoksi vähättelevät, mutta toisaalta minulla se paino on juuri jakautunut aika tasaisesti ja olen muutenkin muodokas (kurvikas) vartalo ja harrastan liikuntaa niin saattaa olla, että näytän jotenkin ”reippaammalta” varsinkin urheilulliset vaatteet päällä, joissa hyvä leikkaus ym.
-Ap-
Se ongelma on kyllä sinun päässäsi..Koetan opetella hyväksymään itsesi sellaisena kuin sinä olet. Olet juuri tuollaisena. Jos haluat laihtua... Niin laihduta... Mutta laihduta niin, että jätät turhat herkut pois ja syöt ihan normaalin ruuan. Muista liikkua levätä.
Millainen olo sinulla itselläsi on? Oletko itse tyytyväinen oloosi? Jos olosi on hankala, niin tee sille jotakin.
Minä laittaisin sinut lukemaan jotakin itsensä hyväksymisen kirjoja. Kyllähän ihan hyvin tiedät että et ole mitenkään lihava. Jos ihannoit tai haluaisit olla sellainen niin huhhuh.
Veikkaan, että sinulla on vain tuollainen tapa vääännellä kilojasi. Oletko kenties harrastanut jotakin arvostelulajia?
Psykologillakin voisit käydä. Se ei pahaa tee.
Siitä oman navan ympäriltä voi ruveta nostamaan katsetta vähän kauemmaksi. Ulkona on hieno keli... ulkoilemassa. Mukavaa kevättä! Olet hyvä juuri noin, olet arvokas.
Riippuu ruumiinrakenteesta.
Siro ja kapealanteinen voi olla melkoinen michelin-akka.
Tiimalasi voi olla oikeinkin hyvän näköinen ylimääräisen rasvan korostaessa naisellisia muotoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
mies53v
Ei se mitään. Piirakkatanssitkin on ihan normaalia nykypäivänä👍 Olisin vaan antanut noin keskimääräisen miehen mielipiteen asiaan, mutta anyway
mies53v
Keskimääräinen mies? Vanha ukko, jolla andropaussi jo kolkuttelee ovella. Hahaaa!
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paha jos ei tissit edes kasva lihotessa.
Täytyy olla joku hormonihäiriö tuossa taustalla. Diabetes esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on andropaussi?
Naisille tulee menopaussi ja miehille andropaussi. Käytännössä miehillä alkaa luontaisesti testotasot tippua ikääntymisen myötä. Siitä sitten seuraa erinäisiä oireita. Esim. potenssihäiriötä, jaksamattomuutta, lihasmassan vähenemistä jne.
Mä olen 167 ja 85 kg. Olen toki ylipainoinen, mutta en mielestäni mikään järkyttävä läski vieläkään. Jaloissani on paljon lihasta, mutta tietysti myös rasvaa on liikaa mikä näkyy eniten vatsassa. Kun olin samassa painossa kanssasi, mua sanottiin jopa hoikaksi. Nää vatsaläskit ku sais pois, niin olisin varmaan ihan tyytyväinen.