Miksi pitää hössöttää jonkun vapun takia?
Ostetaan kärryt täyteen herkkuja, kuohuvaa ja muuta juomaa. Juhlitaan, hela vappen ja on olevinaan niin hauskaa että. Yksi päivä ja se on siinä, ihan turhaa.
Kommentit (37)
Sen kun jätät viettämättä. Itse en vietä oikeastaan mitenkään juhannusta. Tiedän että monille se on iso juttu vaikken itse sitä niin tähdellisenä pidäkkään. Ei ole minulta pois muiden juhlat ja ilo.
Vierailija kirjoitti:
Vappua on juhlittu 800-luvulta lähtien erään pyhimyksen luitten kunniaksi. Eli aika vanha juhla.
Miksi se on nyt sitten pelkästään ylioppilaiden ja akateemisten juhla?
Mä oon meidän perheestä ja lähisuvustakin ainoa, josta olisi kivaa juhlia. Vapusta alkaa kevät!
Juoppojuhlat. Tyhjänpäiväisten ylioppilaiden juhlat. Kauhtunut keltainen lakki päässä koreillaan. Huomenna maataan krapulassa. Kadut roskattuna. Ihmiset jotka pitävät vielä tämän maan pyörimässä, menevät huomenna töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon meidän perheestä ja lähisuvustakin ainoa, josta olisi kivaa juhlia. Vapusta alkaa kevät!
Milloin kesä alkaa? Heinäkuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin kesä alkaa? Heinäkuussa?
Ikävä kyllä liian usein on niin, että kesäkuu on vielä niin kylmä, ettei sitä voi kesäksi mieltää.
1. toukokuuta 870 : Vapusta tulee vuonna 779 kuolleen Pyhän Valburgin muistopyhä. Hänen luunsa siirretään Eichstattin Pyhän ristin kirkkoon.
1400- luku: Vanhimmat tunnetut tippaleipäreseptit Etelä-Saksassa.
1500-luku: Simaa aletaan tuoda Suomeen Lyypekistä ja Riiasta
1810-luku: Ylioppilaslakki käyttöön
1874: Suomen ensimmäinen teekkarilakki käyttöön
1890: Vapusta kansainvälinen työväen mielenosoituspäivä
1903: Suomessa myydään ensimmäistä kertaa ilmapalloja
1909: Manta lakitetaan vappuna ensimmäistä kertaa ( tod. näk.)
lähde:Tekniikka & Talous 15/30.4.
Meillä äiti raivosi, että vappu ei ole mikään lastenjuhla. Siitä lähtien vappu on tuntunut epämiellyttävältä ja sen juhliminen teennäiseltä.
En vietä mitään juhlia. Yksin kotona. Jouluna menen vanhempien luokse syömään jos kutsuvat, siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin alkaa? Vappunahan keväästä on enää kolmasosa jäljellä.
Alkossa oli kymmenien metrien jonot, voi tätä ryyppykansaa. Raitistukaa, yrittäkää olla vappuna selvinpäin niin muistatte siitä jotain. Saatatte jopa huomata kuinka typerä juhla Vappu on.
No vapun päivälle osuu monta erilaista juhlaa tärkein on kevät ja saa laittaa kävelykengät sekä kevät vaatteet päälle. Kova talvi mutta ennen oli kylmempää. Valoisa aika alkaa joten nyt saa juhlia tonne lokakuuhun asti kesää.
Sinun kiusaksi ja että saat kysyä.
Juhlitaan sitten. Meillä on läpi vuoden juhlia myös kesällä juhlitaan valoa ja lämpöä. Uimapuvut esiin.
Ei tarvi hössöttää, mutta onhan se kiva juhliakin välillä. Aivot narikkaan ja menokenkä vipattamaan. Saa tehdä muulloinkin ku vappuna, vink vink. Joulunakin saa juhlia.
Teinimeininkiä