Kissa ei anna koskea tassuihin
Vaan suuttuu ja raapii/puree. Äsken esim sillä tarttu kynsi kiinni textiiliin ja koitin irrottaa sen, nii suuttu minulle ja räppäsi vihaisesti. Ollut pennusta asti tosi äkäne jos koskee tassuihin tai mahaan. Kaikissa minun t-paidoissa on reikiä koska sillä on niin pitkät ja terävät kynnet. En ole uskaltanu yrittää leikata kynsiä koska pelkästää tassujen koskemista ei hyväksy vaan suuttuu. Sillon jos istuu nätisti, niin saatan sanoa käsipäivää. Sen hyväksyy hetkeksi mutta heti kohta repii tassun pois. Makuuasennossa ei missää nimessä anna koskea mihinkää tassuun. Aika rasittavaa kun on nii herkkä katti. Kissa on 11,5 vuotias. Onko enää mitään mahollisuutta opetella kynsien leikkuuta? Kun jo tassujen koskemisesta raivostuu..
Kommentit (29)
Pikkuhiljaa voi opetella. Koske tassua vähän ja anna heti herkku. Toista kunnes kisu on tottunut, sitten vähän kerrallaan enemmän kosketusta. Aikaa voi mennä kuukausia kun kisu on noin vanha jo. Jos on sisäkissa, niin kynsien leikkuuseen ois kuitenkin hyvä opetella. Jos kissa pyristelee pois, niin lopeta heti, ettei tule negatiivisia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne kynnet ole jo ylipitkät ja tassut kipeät. Jos kynsiä ei ole koskaan leikattu.
Missä se raja menee? Kyllä tuo niitä terottaa mattoon ja millo mihinki monta kertaa päivässä
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhiljaa voi opetella. Koske tassua vähän ja anna heti herkku. Toista kunnes kisu on tottunut, sitten vähän kerrallaan enemmän kosketusta. Aikaa voi mennä kuukausia kun kisu on noin vanha jo. Jos on sisäkissa, niin kynsien leikkuuseen ois kuitenkin hyvä opetella. Jos kissa pyristelee pois, niin lopeta heti, ettei tule negatiivisia kokemuksia.
Niih..
Pennusta asti pitää kissa opettaa. Vaikea vanhana enää.
Meillä kissa antoi jopa imuroida itsensä, kun ajoissa aloitettiin totuttaminen.
Miks alapeukkuja? Oonko mää niin huono kissan omistaja vai? o.O
Vie eläinlääkäriin. Leikkaavat siellä ammattitaidolla ja kissaa rauhoitellen (tarvittaessa toinen henkilö pitää kissasta kiinni ja silittää) eikä maksa montaa euroa.
Ei kissa.n kynsiä tarvitse leikata, jos kissalla on paikka missä hoitaa terotus itse.
Nimim. Meillä on 6 kissaa
Vierailija kirjoitti:
Vie eläinlääkäriin. Leikkaavat siellä ammattitaidolla ja kissaa rauhoitellen (tarvittaessa toinen henkilö pitää kissasta kiinni ja silittää) eikä maksa montaa euroa.
Miten usein se pitäisi sinne viiä? Miten nopeesti ne kynnet kasvaa takasi?
Juu oli jo iha pentuna samanlainen arka niin en uskaltanu opetella koko leikkuuta. Suuttuu myös jos silittää hänen mielestä liian kauan. Vieraat varsinki saa kynsistä heti jos silittävät muualta ku päästä. On muuten terve ja leikkisä. juoksee paperipallojen perässä ku mikäki david beckham :)
Kättelemistä on vuoden verran ollut syytä välttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kissa.n kynsiä tarvitse leikata, jos kissalla on paikka missä hoitaa terotus itse.
Nimim. Meillä on 6 kissaa
Tuo kyllä terottaa niitä jatkuvasti mattoon. Kynnet pysyy silti pitkinä ja erittäin terävinä. Eteisessäki on sellainen mini raapimis alusta. No se on jo puhki raavittu. Pitäs uus ostaa.
Meillä ei leikata kissojen Kynsiä. Koskaan. Tuossahan ne raapii niitä milloin mihinkin. Raapimispuu on oikein mainio paikka kissan kynsille. Onhan sinulle tarpeeksi korkea pylväs, johon voivat terottaa?
Kissan kynsiä ei tarvitse leikata. Ja mitä sinä muutenkaan nyhdät sen tassuja? Anna kissan olla jos se ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Kättelemistä on vuoden verran ollut syytä välttää.
Nii mutta.. me ollaa samassa taloudessa😆
Vierailija kirjoitti:
Kissan kynsiä ei tarvitse leikata. Ja mitä sinä muutenkaan nyhdät sen tassuja? Anna kissan olla jos se ei tykkää.
No vähä pakko ”nyhdätä” jos sen kynsi on kiinni minun vaatteessa. Mitäpä ite tekisit siinä tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei leikata kissojen Kynsiä. Koskaan. Tuossahan ne raapii niitä milloin mihinkin. Raapimispuu on oikein mainio paikka kissan kynsille. Onhan sinulle tarpeeksi korkea pylväs, johon voivat terottaa?
Ei oo pylvästä kun ei mahu. Asun pienessä yksiössä . Mutta minun olohuoneen matto on erittäin kova ja ratiseva materiaali. Siihe tykkää terottaa. Myös muovimatto parvekkeella on hänen terotusmattona
Hmm kestääköhä semmone terotuspylväs sadetta? Vai homehtuuko. Jos hommaan parvekkeelle semmosen. Ei oo lasia parvekkeella siis.
Fiksu kissa. En minäkään enää kättele ketään.
Kissani terottaa kyntensä isoisäni vanhaan veitsenteroituskiveen. Hyvin vaarallinen nykyään!
Eikö ne kynnet ole jo ylipitkät ja tassut kipeät. Jos kynsiä ei ole koskaan leikattu.