Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vastaat tuntemattomaan numeroon?

Vierailija
30.04.2021 |

Olen lapsuuden lankapuhelinajoilta oppinut, että puhelimeen vastataan omalla nimellä, mutta tajunnut vihdoin, ettei tuntemattomasta numerosta soittavalle ole mitään syytä tarjoilla heti nimeään. Vastaan haloo, ja jos soittaja ei tiedä mitä haluaa tai kenelle soitti, puhelu ei jatku.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaan etunimellä ihan kaikkiin puheluihin, jotka ei tule ihan läheisiltä ystäviltä/sukulaisilta.

Vierailija
2/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. 

Vierailija
4/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaan kaikille "joo". Tai tuntemattomiin en vastaa, jos en odota puhelua jostain.

Vierailija
5/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä vastaan. On niin ärsyttävää soittaa töissä puheluita ihmisille, jotka vastaavat vaan haloo. Sit saa kysellä et kellekkäs nyt soitin. Soitan salassapidettäviä asioita esim. asiakkaiden omaisille ja jos kysyn, että onko siellä maija virtanen, niin kuka vaanhan voi sanoa tuohon, että on joo maija virtanen.

Vierailija
6/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vastaan etunimellä ihan kaikkiin puheluihin, jotka ei tule ihan läheisiltä ystäviltä/sukulaisilta.

Etunimeä minäkin käytin, mutta tajusin että sekin on turhaa. Ystävällinen haloo ajaa saman asian. Virallinen taho, esim. lasten neuvola tms. kysyy kyllä onko puhelimessa se ja se.

Ap

Vierailija
7/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etunimeä minäkin käytin, mutta tajusin että sekin on turhaa. Ystävällinen haloo ajaa saman asian. Virallinen taho, esim. lasten neuvola tms. kysyy kyllä onko puhelimessa se ja se.

Ap

Turhaa?

Vierailija
8/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa. Googletan numeron ensin. Jos on jokin asiallinen, voin soittaa takaisin tai vastata seuraavalla kerralla. Yleensä ei ole.

Vierailija
9/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä

Vierailija
10/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Vierailija
11/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Turhaa?

Niin, koska soitto tulee keneltä tahansa, ei ole minun velvollisuuteni antaa kenelle tahansa omaa nimeäni. Haloo on merkki siitä, että puheluun on vastattu, soittajan on aika esitellä itsensä.

Ap

Vierailija
12/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo vastaan. Tai sit sukunimellä pelkästään, jos on lankapuhelinnumero.

Vierailija
13/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Turhaa?

Niin, koska soitto tulee keneltä tahansa, ei ole minun velvollisuuteni antaa kenelle tahansa omaa nimeäni. Haloo on merkki siitä, että puheluun on vastattu, soittajan on aika esitellä itsensä.

Ap

Ok. Mä en ehkä koe sitä oman nimen sanomista noin sitovana prosessina, kunhan nyt on vain tapa vastata puhelimeen.

Vierailija
14/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vastaan ja pyydän odottamaan, sanomalla "hetkonen". Tämän jälkeen pieraisen puhelimeen

T. Putkonen

Vierailija
15/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enkä tilaa mitään. Esitä asiasi.

Vierailija
16/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tuntemattomaan numeroon ellei ole syytä (eli jos en odota puhelua jostain, minne olen jättänyt soittopyynnön). Vastaaja on sitä varten, että sinne voi sanoa asiansa.

Vierailija
17/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastaan, niin "halloo". Mistähän nuo jotkut soittelijat saavat salaisenkin numeron soittolistalleen, minulla on salainen numero ja jokin aika sitten puhelimeni soi ja näytössä luki Kymi ja vastasin, niin sieltä puhuttiin englantia. Suljin heti ja laitoin numeron estolistalle.

Vierailija
18/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asiaa? tai Haloo tai en vastaa

Vierailija
19/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa. Googletan numeron ensin. Jos on jokin asiallinen, voin soittaa takaisin tai vastata seuraavalla kerralla. Yleensä ei ole.

Teen samoin, mutta usein ei ole aikaa googletella.

Ap

Vierailija
20/41 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vastaan, niin "halloo". Mistähän nuo jotkut soittelijat saavat salaisenkin numeron soittolistalleen, minulla on salainen numero ja jokin aika sitten puhelimeni soi ja näytössä luki Kymi ja vastasin, niin sieltä puhuttiin englantia. Suljin heti ja laitoin numeron estolistalle.

Yhteistietoja myydään eteenpäin.