Voiko antaa ylioppilaslahjaksi Chippendale-lusikoita?
En tiedä, mitä ylioppilaaksi pääsevä sisarukseni nuori aikuinen haluaa.
Kommentit (71)
Älä tee sitä. Vaikka rahaa mieluumin tai hotellilahjakortti tai mitä vaan muuta.
Miten olisi lahjakortti? Tai jos olette läheisiä niin vie vaikka ikeaan/astioita myyvään liikkeeseen ja anna valita mieluisensa aterimet/astiat.
Mielummin rahaa, että voi sitten ostaa jotakin tulevaan asuntoonsa.
Oma lapsi pääsee nyt joulukuussa ylioppilaaksi mä olen hänelle ostanut toivomaansa astiasarjaa, Savonian aterinsetin, juomalasit, pari paistinlastaa ja paistinpannun. Ai niin ja pari keittiöpyyhettä sekä patakinnas- ja lappu. Tulevat tarpeeseen kaikki.
Voi antaa jos haluat, että saaja vihaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sai aikoinaan tädiltään yo-lahjaksi hopeisia teelusikoita nimikirjaimin kaiverrettuna. Tuolla ne alkuperäislaatikoissaan tummuvat, koskaan ei ole käytetty.
Osta Chippendalen sijaan kunnon aterinsarja, jolle on käyttöä arkielämässäkin. Tai laadukas veitsisarja.
Minullakin pölyttyy kaapissa 6 kpl hienoja kahvilusikoita, joita en ole varmaan koskaan käyttänyt. Sain ne nimenomaan yo-lahjaksi. Olen jo yli viisikymppinen. Eli aika huono lahja.
Minulla on kerran käytetty! Oli oman tyttäreni yo-juhlat, niin laitoin ne itse saamani hopealusikat pöytään, jotka olin saanut omissa yo-juhlissa lahjaksi 30 vuotta sitten. Kertaakaan ei ollut sitä ennen käytetty, mutta nyt on kerran!
Nuori muuttaa omilleen ja tarttee kaikkea omaan kotiin. Osta vaikka vasara, ruuvimeisselisetti ja pihdit. Tai sitten kunnon keittiöveitset tai kattilasarja (katso että sopii kaikille helloille) Noilla on käyttöä. Tai sitten anna rahaa!
Voi kyllä antaa mitä ikinä mieleen juolahtaa.
Siis raha tietysti järkevin, myös lahjakortti ok.
Oikeaa hopeaa eikä Chippendalea, mutta mieluummin arvokkaat teräsaterimet arkikäyttöönkin.
Itselläni juuri viikonloppuna käytössä mummolta lahjana saadut lusikat. Tuli heti ikävä (RIP) häntä. Kauniit lusikat kauniisiin kahvikuppeihin. Meillä tykätään vieraista ja laitetaan pöytä sen näköiseksikin. Rumia tusinamukeja voi käyttää arkisin. Hopealusikat ovat arvokkaat! Itselleni tulee näistä kirjoituksista olo, että mitähän Ikea-shaibaa te arvostatte, jos hopealusikat jää käyttämättä...