Tilaatko mieluummin 8 euron pizzan kebabravintolasta vai 14 euron pizzan italialaisesta?
Kommentit (104)
No nyt ei ole vaikea valinta, vertaillaampa:
Kebabravintola:
-huonosti kohotettu paksu pohja
-tomaattikastikkeena jotain tomaattimurskaa
-juusto jotain halpiskumipurua
-täytteet tukusta halvinta mahdollista kuraa, esim kinkku jotain lenkkimakkaran kaltaista pinkkiä mössöä
Italialainen:
-00-jauhoista rakkaudella huolella kohotettu ohut pohja
-tomaattikastike itse tehtyä parhaista Italian auringon kypsyttämistä tomaateista
-juusto aitoa Bufalina mozzarellaa
-täytteet ovat laadukkaita, esim. kinkku on oikeasti kinkkua
Ravintola pizzan, silloin harvoin kun sitä syön, haluan että se on hyvää ja ainekset ovat laadukkaita.
En lähtökohtaisesti syö kebuloissa kun näin millaisia niiden keittiöt yleensä on.
Kebabravintolasta. Lähikebabbilassani tehdään parempia pizzoja kuin esim kotipizzassa
Vierailija kirjoitti:
Teen itse
Joo! Pizzakivellä pitkän kaavan mukaan.
Mies tilasi juuri kebabravintola pizzaa, jätin syömättä.
Natsisiwan pakastealtaasta - OMNOMNOMNOM-NOM!
Helsingin ja Napolin välinen matka on autolla 3 080,2 kilometriä. Veisi noin 36 tuntia pizzakuriirilta toimittaa italialainen pizza Suomeen.
Haluan pitsan pitsana enkä monen kilon painoisena piirakkana missä ei käytetä edes mozzarellaa, vaan jotain juuston kaltasta. Eli maksan enemmän laadukkaammasta ravintolapitsasta.
Humalassa kebab-paikkojen pitsat menee. Muuten en koske niihin, vaan syön parempaa.
Syön harvoin kebabia, varsinkin halpaa sellaista. Valitse siis pizzan mutta todellakin eri paikasta kuin halpakebu.
Meillä on naapurissa kebabpizzeria, eikä tulisi mieleenkään tilata tai hakea sieltä. Tilaamme aina kauempaa, suomalaiselta.
Turkkilainen tekee parhaat pizzat :P karvarannepizza maistuu krapulassa
Vierailija kirjoitti:
Turkkilainen tekee parhaat pizzat :P karvarannepizza maistuu krapulassa
Tuli mielikuvasta jo oksennus suuhun, phthyi!
Varmaan italialaisesta. En kuitenkaan syö pizzaa. Tai kebabbia. Tuollaiset on roskaporukan juttuja.
Riippuu paikasta. Ei kebabravintola aina tarkoita huonoa ja italiainen hyvää. Muistan kun menin italialaiseen ravintolaan kotikaupungissani kun ajattelin että sieltä saisi hyvää lasagnea. Se lasagne oli selvästi jotain lämmitettyä valmislasagnea, maistui ainakin samalta kuin lasagne jonka ostaa eineshyllyltä kaupasta. En mennyt siihen ravintolaan enää koskaan sen jälkeen. Kebabpizzeriöitä on tullut kierrettyä ja hyvän olen löytänyt josta mielellään ostan pizzan silloin tällöin.
Aitoon alkuperäiseen pizzaan ei kuulu tomaattikastike vaan se lisättiin pizzareseptiin vasta 1600-luvulla tomaatti oli tuotu Amerikasta Eurooppaan ja ihmiset oppivat että kirkuvanpunaisesta väristään huolimatta tomaatti onkin syötävä eikä myrkyllinen kuten aiemmin oli luultu. Ennen tomaattikastiketta, pizzakastike valmistettiin sekoittamalla oliiviöljyä ja yrttejä juoksevaan hunajaan.
Teen itse