Tilaatko mieluummin 8 euron pizzan kebabravintolasta vai 14 euron pizzan italialaisesta?
Kommentit (104)
Kebab-mestat yleensä toimii no, miehille ja humalaisille, jotka hakee sellaista kunnon mättöä. Minä taas tykkään vähistä, laadukkaammista täytteistä (kunnon juustoa, mielellään mozzarellaa, joka laitetaan TUOREENA, ei uuniin sulamaan, tuoretta herkkusientä jne), rapea, ohut, ilmava ja ehkä vähän reunoilta palanut pohja. Eikä pitsa paina tiiliskiven verran.
Mutta pizzerioissakin on valtavasti eroja eikä voi suoraan sanoa, että kaikki "italialaiset" olisi parempia. Olen syönyt parempaa pitsaa paikallisessa kotimaisessa pizzeriassa kuin paikallisessa italialaisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen karvakäsi käy oikein hyvin. Hyvät kebabit ja pitzat ja sopiva hinta. Kotiin toimitus.
Pitza? No ei. Se on joko pizza tai pitsa. Jos et sitten syö pizdaa, mutta sekään ei ole pitza.
Kelpaako edes pissaladiere?
Entä pissoire?
Niin muuten. Se "pizda" on jotain slovakiaa tms ja tarkoittaa naisen värkkiä.
8 ekun lätty, ja "säästetyillä" rahoilla olutta tietenkin.
Toisaalta olen vakoduunari, eli haisen pahalta ja juon paljon olutta.
Eiköhän se ole niin, että molemmille on hetkensä. Halvempi 8€ pizza voisi olla hyvää känniruokaa tai darrapäivän pelastus. Ehkä joskus vaikka lounaaksi. Kalliimmat 15 euron pizzat taas sitten, kun haluaa jotain makuelämyksiä tai kokeilla vaikka vähän erikoisempia päällisiä. Eivät kaikki kebabpizzeriatkaan ole huonoja, vaikka joukossa on todella epämääräisiä paikkoja.
Nämä kaksi siis toisin sanoen palvelevat jokseenkin eri tarkoituksia. Sama kuin vertaisi Nesteen kahviota johonkin artesaanikahvilaan tai illallisravintolaa nakkikioskiin.
7 euron italialaisesta
terveiset keskieuroopasta
Vierailija kirjoitti:
7 euron italialaisesta
Jossa edelleenkään ei ole juuri muuta kuin liraus tomaattisoosia ja mozzarellaa.
Aina tilaan 14 euron pizzan.
Valitettavasti en tykkää kebabbiloiden pizzoista, pirun kallis tämä mun pizzamaku.
Vierailija kirjoitti:
Niin muuten. Se "pizda" on jotain slovakiaa tms ja tarkoittaa naisen värkkiä.
Jotkut sitäkin syö "".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7 euron italialaisesta
Jossa edelleenkään ei ole juuri muuta kuin liraus tomaattisoosia ja mozzarellaa.
Tasan Margherita on tommonen. Vähän basilikaa vielä ja ai miten hyvää.
Mulla on kokki omasta takaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Aitoon alkuperäiseen pizzaan ei kuulu tomaattikastike vaan se lisättiin pizzareseptiin vasta 1600-luvulla tomaatti oli tuotu Amerikasta Eurooppaan ja ihmiset oppivat että kirkuvanpunaisesta väristään huolimatta tomaatti onkin syötävä eikä myrkyllinen kuten aiemmin oli luultu. Ennen tomaattikastiketta, pizzakastike valmistettiin sekoittamalla oliiviöljyä ja yrttejä juoksevaan hunajaan.
Olenkin ihmetellyt, miksi kitkerä tomaatti laitetaan pizzaan dominoimaan koko makuelämystä. Ns. valkoinen pizza on paljon parempaa.
Halpa ruoka tarkoittaa joko
A) ala-arvoiset raaka-aineet
B) työntekijät eivät saa palkkaa
C) molemmat
Kebab-paikan pizzaa olen syönyt joskus nuorena humalassa/krapulassa, eli valitsen hyvän Italialaisen. Teen itse pizzaa ja yritän tehdä mahdollisimman laadukkaista aineksista ja on lähes yhtä hyvää kuin Italiassa pizzat.
Olen juuri roomalaisten perustamassa kaupungissa Italian rannikolla. Täällä saa parempaa pizzaa kuin missään mitä olen Suomessa kokeillut.
Jos on jotaiin vähän autistista suuntausta siinä että jotain bakteereja voisi saada niin ne pizzat käyvät niiin korkeissa lämpötiloisssa ttä siiinä kuolee bakteeerit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen karvakäsi käy oikein hyvin. Hyvät kebabit ja pitzat ja sopiva hinta. Kotiin toimitus.
Mukana karvat ja "extra-kastike".
Ei haittaa . Kyllä siinä kuumassa uunissa kaikki pöpöt kuolee.
No joo. Mutta jos olet vannonut, että spermaa et ikinä niele?
Sinä käyt omituisessa pitseriassa. Se missä minä käyn on suora näköyhteys pizzaan ja sen leipuriin kokoajan. Paitsi silloin kun pizza on uunissa ja luukku kiinni.
En edes menisi paikkaan, jossa minun pitäisi alkaa "ikäväksi" kuin korkeintaan yhden kerran. Pitäkööt "etniset herkkunsa".