Mitä hyötyjä sait kun lopetit alkoholin käytön?
Itse olen ollut suurkuluttaja ja minua kiinnostaakin etenkin te, joilla on ollut runsaampaa alkoholin käyttöä.
Itse olen ollut kohta kolme viikkoa juomatta lainkaan ja samalla muuttanut tyystin ruokavaliotani terveellisempään.
Ei tee lainkaan mieli juoda.
Aikaisemmin join joka viikonloppu runsaasti. Lisäksi viikolla saatoin juoda olutta jollakin verukkeella vaikka ne pari saunakaljaa.
Olin jatkuvasti väsynyt, masentunut, alkoholi pyöri mielessä ja tunsin syyllisyyttä.
Lihoin ja söin väärin, mikään ei huvittanut. Olo tuntui suurimmaksi osaksi epäonnistuneelta. Toisaalta humala piristi vaikka samalla ahdisti. Rahaakin kului paljon.
Nyt kolmen viikon jälkeen olen liikkunut paljon enemmän. Pyöräilen töihin taas.
Mieliala on melko tasainen ja aika ihana suurinnaksi osaksi. Olen pirteämpi vaikkakin vielä alkutekijöissä muutoksen kanssa.
Olen laihtunut kolme tai neljä kiloa ja pudotettavaa on vielä, tavoittelen normaalipainoa.
Ihoni on todella hyvässä kunnossa, hiuksetkin ovat paremmassa kunnossa.
Aamulla ei väsytä. On tavotteita ja unelmia enkä masentuneeksi voi itseäni enää lainkaan kutsua. Toki pohdin ja käsittelen mutta se on normaalia kasvua henkisellä puolella.
Rahaa säästyy eikä tee mieli epäterveellistä ruokaa, syön suurimmaksi osaksi itsetehtyä ravintorikasta ruokaa.
En tiedä onko juuri mitään negatiivista sanottavaa. Tylsyys iskee joskus mutta toisaalta minua tylsistytti myös juominen.
Odotan miten kaikki etenevät tulevaisuudessa ja onko parempaa tulossa.
Teidän vuoronne.
Kommentit (30)
Vuodessa 5000 euroa enemmän muuhun.
- Elämä ilman krapuloita, jotka ovat vuosi vuodelta hirveämpiä
- Mieliala parempi, ei ahdistusta tai pelkotiloja (krapulassa etenkin)
- Tietyt ihmiset jääneet pois elämästä
- Lapsilla turvallisempi lapsuus, eivät ole nähneet yhtään örveltämistä tai sössöttämistä
- Rahaa säästyy
- Kasvot eivät niin turvonneet
- Hölmöilyjä ei tule
- Tavaroita ei mene hukkaan
- Ei tarvitse katua sanomisiaan tai tekemisiään
- Tunteet kohdataan, ei juoda ”pois”
- Ei väsytä niin paljoa
- Syöpien riski pienenee
En keksi mitään huonoa, vilpittömästi. Joskus (2 kertaa vuodessa) tekee mieli ottaa yksi juoma ja sen sallin itselleni. Se riittää eikä tee mieli taas pitkiin aikoihin. Nuorena kyllä kiskonut viinaa kaksin käsin ainakin kymmenen vuotta, toki työkuntoisena koko ajan, mutta viikonloppuisin ja juhlapyhinä melkein aina.
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi pelkän vitutuksen. Tosin e ollut suurkuluttaja vaan normaalinautiskelija. Silti harmittaa jo nyt että lauantaina voin ottaa vain alkoholittoman skumpan.
Jos, se että ei voi ottaa vtuttaa, niin onneksi olkoon, et ole normaalikäyttäjä vaan ihan ehta alkoholisti määristä riippumatta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi pelkän vitutuksen. Tosin e ollut suurkuluttaja vaan normaalinautiskelija. Silti harmittaa jo nyt että lauantaina voin ottaa vain alkoholittoman skumpan.
Jos, se että ei voi ottaa vtuttaa, niin onneksi olkoon, et ole normaalikäyttäjä vaan ihan ehta alkoholisti määristä riippumatta!
Semmoista logiikkaa. Jos minua v*tuttaa se, etten saakaan tänään lihapullia ja perunamuusia, olenko lihapulla-perunamuusiriippuvainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoista logiikkaa. Jos minua v*tuttaa se, etten saakaan tänään lihapullia ja perunamuusia, olenko lihapulla-perunamuusiriippuvainen?
Tottakai olet. Mikä tahansa arkinen asia jos ihan vtuttaa ettei sitä saajusts niin silloin on siitä riippuvainen. Kahvi, seksi yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai olet. Mikä tahansa arkinen asia jos ihan vtuttaa ettei sitä saajusts niin silloin on siitä riippuvainen. Kahvi, seksi yms
V*tuttaako sinua koskaan mikään? Jos juna on myöhässä ja sinua v*tuttaa se, ettet pääse mummolaan ajoissa, oletko junariippuvainen, aikatauluriippuvainen vai mummolariippuvainen?
En ole joutunut enää juoppoputkaan.1
Vierailija kirjoitti:
Paino putoaa helpommin. Unenlaatu parani ja nukun hyvin. Jaksan paremmin, on enemmän energiaa muihin asioihin.
Lopetin alkoholin käytön kokonaan Uutena Vuotena, enkä ole katunut. Piti jäädä tammikuun tipattomalle, mutta olo on sen verran hyvä, ettei tee yhtään mieli Alkon tuotteita.
Minäkin olin vuoden alusta kuivin suin mutta viime viikonloppuna sorruin. Nyt yritän olla loppuvuoden juomatta ja toivon että tuo jäi kertahairahdukseksi.
- unen laatu parani
- ihoni parempi; couperosa nenänpielistä poissa
- vapaa-aikaa enemmän kun pääni ei ole punaviini höyryissä
-yleiskunto parempi
-treenaan enemmän
-morkkista ei ole
Lista on pitkä ... enkä ollut mikään suurkuluttaja
Tapani oli tissutella vkonloppusin punaviiniä 🍷
Pari lasia illassa.. mutta en jaksanut enää kun se
Vei yöuneni: maanantaisin Olin duunissa aivan loppu
Painon putoaminen ja mielialan huomattava kohoaminen. Alkoholi on depressantti kuitenkin. Silloin tällöin otan ja se on just hyvä niin.