Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Not like other girls ajattelu on myrkyllistä

Vierailija
29.04.2021 |

Yksi tapa olla nainen ei ole parempi kuin toinen tapa. Olemme kaikki erilaisia, eikä ole tarpeen nostaa esiin jotain lyttäämällä toista.

Kommentit (837)

Vierailija
21/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

I'm not like other girls-ajattelu on sisäistettyä naisvihaa! Siinä yleensä pyritään tuomaan ilmi omaa erityislaatuisuutta/paremmuutta siitä näkökulmasta, ettei edusta ns. tyypillistä sukupuolensa edustajaa, näin ollen pohjaten sille ajatukselle että tyypillinen nainen on jotenkin huonompi juttu. Muutaman tällaisia tavannut. Heillä yleensä itsellä huono itsetunto, jota paikataan miesten huomiolla, ja minkä seurauksena muihin naisiin suhtaudutaan lähinnä vihamielisesti kilpailijoina eikä solidaarisesti kanssasisarina. Se jos mikä on rumaa...

Vierailija
22/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I'm not like other girls-ajattelu on sisäistettyä naisvihaa! Siinä yleensä pyritään tuomaan ilmi omaa erityislaatuisuutta/paremmuutta siitä näkökulmasta, ettei edusta ns. tyypillistä sukupuolensa edustajaa, näin ollen pohjaten sille ajatukselle että tyypillinen nainen on jotenkin huonompi juttu. Muutaman tällaisia tavannut. Heillä yleensä itsellä huono itsetunto, jota paikataan miesten huomiolla, ja minkä seurauksena muihin naisiin suhtaudutaan lähinnä vihamielisesti kilpailijoina eikä solidaarisesti kanssasisarina. Se jos mikä on rumaa...

Jep. Ja AV:lla on paljon näitä.

Jos joku sanoo "En ole niin kuin muut tytöt" niin mä aina kysyn, että okei, millaisia ne muut tytöt sitten on? Ja sieltä tulee aina vastaukseksi jotakin "tykkää meikata ja kilpailee miesten huomiosta ja huorailee" ja sit oon silleen just, kiitos, ei jatkoon.

Vastenmielistä itsensä jalustalle nostamista muiden alaspäin painamisella. Typistetään mystiset "muut naiset" huonommaksi joukoksi, josta sitten erotutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Silloin kun olin nuorempi, nämä "not like other girls" -tytöt olivat niitä kiusattuja, jotka todella olivat vähän erilaisia kuin muut tytöt ja yrittivät buustata huonoa itsetuntoaan sillä, että ainakaan he eivät ole niin kuin muut. Nyt he ovatkin niitä syrjiviä tyyppejä? Häh?

Vierailija
24/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot vaan erilaisia

Mikä pakko on haukkua kaikki muut naiset?

Vierailija
25/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on meikki, hörhelö ja hajuvesinainen. Ikää on jo 80 v. niinpä hän ei ole oikein ehtinyt tähän kiinteiden tekoripsien ihanuuteen. Markkinoi toki niitä minulle, eikö olekin ihanat? No ei ole.

Itse en ole kuten äitini ja olen äitini mielestä jotenkin hankala ja vääränlainen. En koe minkäänlaista solidaarista kanssasisaruutta hänen kanssaan. Pelkästään hänen kuvansa miehistä on jotenkin erilainen kuin minulla.

Ai niin minusta tuli DI, eikä lääkäri kuten äitini toivoi. Olen toki myös puoliso ja äiti, mutta annan tyttäreni olla ihan sellainen kuin hän itse haluaa, enkä kuvittele hänen olevan minikopio minusta.

Vierailija
26/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja AV:lla on paljon näitä.

Jos joku sanoo "En ole niin kuin muut tytöt" niin mä aina kysyn, että okei, millaisia ne muut tytöt sitten on? Ja sieltä tulee aina vastaukseksi jotakin "tykkää meikata ja kilpailee miesten huomiosta ja huorailee" ja sit oon silleen just, kiitos, ei jatkoon.

Vastenmielistä itsensä jalustalle nostamista muiden alaspäin painamisella. Typistetään mystiset "muut naiset" huonommaksi joukoksi, josta sitten erotutaan.

Ja sitten ne not like other girlsit ITSE OVAT meikattuja ja kiertelevät miesten seurassa.

Ja mulkoilevat muita naisia pahalla silmällä.

Vierailija
27/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkoot vaan erilaisia

Mikä pakko on haukkua kaikki muut naiset?

Eikö nämä kaikki muut alkujaan haukkuneet kaikki jotka olivat erilaisia kuin he itse?

Vierailija
28/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Silloin kun olin nuorempi, nämä "not like other girls" -tytöt olivat niitä kiusattuja, jotka todella olivat vähän erilaisia kuin muut tytöt ja yrittivät buustata huonoa itsetuntoaan sillä, että ainakaan he eivät ole niin kuin muut. Nyt he ovatkin niitä syrjiviä tyyppejä? Häh?

Suunnilleen tämä.

Mä en osannut olla tyttömäinen nuorena ja sain kommenttia/hyljeksintää muilta tytöiltä.

Tunsin olevani erilainen, vääränlainen.

En minä sitä koskaan käyttänyt niin että olisin parempi, päinvastoin: tunsin ja luulin että olin huonompi kun en osannut olla kuin muut tytöt.

Vierailija
29/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku nyt suomentaa, mistä on kyse? Typerää kun keskustellaan tuollaisilla enkkukäsitteillä, ja ne jää suomentamattomina käyttöön. Uniikki lumihiutale?

Vierailija
30/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku nyt suomentaa, mistä on kyse? Typerää kun keskustellaan tuollaisilla enkkukäsitteillä, ja ne jää suomentamattomina käyttöön. Uniikki lumihiutale?

Taas joku kansainvälinen liikeidea, joka on kopioitu Suomeen, jossa tasa-arvo on huomattavasti pidemmällä, kuin monessa muussa maassa. Eikä naisten ole pakko mennä naimisiin ansaitakseen elantonsa.

Vierailija
31/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Not like other girls -ajattelu on varmaan lähtöisin siitä, että me naiset ollaan koko ikämme katsottu elokuvia jne mediaa, joissa naishahmot ovat miesten käsikirjoittamia onttoja ja typeriä hahmoja. Siitä on opittu, että naiset ja naiseus on turhaa ja typerää, ja koska itse ei ole samanlainen, sitä kuvittelee olevansa jotenkin erikoinen, vaikka totuus on, että kaikki me naiset ollaan erilaisia. Varmaan kaikki meistä ovat käyneet sen vaiheen läpi joskus teini-iässä, suurin osa vain kasvaa siitä ulos tajutessaan maailmaa vähän paremmin.

Not like other girls on siis pelkästään harha.

Vierailija
32/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin jo ekan sivun kommenttien perusteella kirjoittaa, että täällä ei selvästikään ymmärretä tuota 'not like other girls' -juttua, mutta olihan täällä kuitenkin viestejä, joissa on hyvin selitetty tämä asia.

Tyttöydessä ei ole mitään huonoa ja tyttö voi olla monella eri tavalla. Ei siis ole mitään massaa 'other girls' ja se että on jotenkin "erilainen" kuin "muut tytöt" ei ole tee paremmaksi kuin muut, koska kaikenlainen tyttöys on hyvää.

Vierailija
33/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla tämä myrkyllinen henki elää voimakkaana. Muutenkin täysin seksistinen ala, jossa miestenkin on taivuttava oletuksien alle, tai ei ole yhteisön silmissä "mies".

Vierailija
34/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuupa jotenkin vaikealta asialta suurimmalle osalle käsittää :D

Oikea tapa on olla arvostelematta muita ihmisiä heidän tavastaan olla naisia/naisellisia suuntaan jos toiseen. Persoonat ovat sitten erilaisia, mutta se millainen yksi on ei kerro mitään siitä millaisia "kaikki muut naiset" sitten ovat. Itselleni on myös miehiltä kunnon red flag jos yrittävät kehua sillä että "et ole kuten muut tytöt". Sieltä paljastuu sitten kuitenkin myöhemmin jotain naisvihamielistä potaskaa ja oletuksia siitä, millainen sitä pitäisi heidän mielestään olla ollakseen kunnon nainen.

Vierailija
35/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea tapa on olla arvostelematta muita ihmisiä heidän tavastaan olla naisia/naisellisia suuntaan jos toiseen. Persoonat ovat sitten erilaisia, mutta se millainen yksi on ei kerro mitään siitä millaisia "kaikki muut naiset" sitten ovat. Itselleni on myös miehiltä kunnon red flag jos yrittävät kehua sillä että "et ole kuten muut tytöt". Sieltä paljastuu sitten kuitenkin myöhemmin jotain naisvihamielistä potaskaa ja oletuksia siitä, millainen sitä pitäisi heidän mielestään olla ollakseen kunnon nainen.

Ja sinä naisvihaat naisia, jotka eivät mahdu sinun muottiisi. 

Vierailija
36/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina ymmärtänyt nämä ”not like the other girlsit” sellaiseksi jotka kovaan ääneen huutavat etteivät tule naisten kanssa toimeen.

Jotka itse typistävät kaikki muut naiset ja tytöt johonkin stereotypiseen roolin.

Ja tulevat vain miesten kanssa toimeen, yleensä seksisten miesten kanssa, kai se on sitten se heitä yhdistävä asia.

Hassua kyllä, loppujen lopuksi nämä naiset ovat suht massaa. Sitä hyväksyttyä tapaa olla nainen.

Eivät he mitenkään omalaatuisia ole.

Tulevatkohan nämä not liket toimeen toisten not like naisten kanssa toimeen?

Näin minäkin olen ymmärtänyt, että NLTOG-naiset (haha, tuli mieleen Ne viisi pelottavaa kirjainta! -miehet :D ) ovat heitä, jotka ylpeilevät sillä, etteivät tule toimeen muiden naisten kanssa ja ovat itse jotenkin positiivisella tavalla muista naisista erottuvia. "Muut naiset" kun ovat heidän mielestään juoruilevaa aivotonta massaa, jotka eivät osaa kuin meikata ja synnyttää vauvoja. Joskus tällaisen identiteetin omaksuminen voi olla vastareaktio sille, kuinka ympäristö yrittää tunkea tiettyyn naisen muottiin. Tämän vuoksi olin itsekin nuorempana NLTOG, kunnes jossain vaiheessa tajusin, että hei, olen siis itsekin nainen... tykkäisinkö todella, jos joku tyypittelisi minutkin negatiivisella tavalla vain sukupuoleni vuoksi?

On ihan ok, jos löytää useammin hengenheimolaisia miehistä ja viihtyy heidän seurassaan paremmin kuin naisten. Ei siinä ole mitään pahaa ja moni tällainen nainen ei edes pidä itseään mitenkään erityisenä sen takia. Siinä vaiheessa, kun aletaan avoimesti halveksia ja leimata puolta väestöä ja suorastaan ylpeillään sillä, kuinka ei tulla oman sukupuolen edustajien kanssa toimeen, on mielestäni asiallista kyseenalaistaa moinen asennoituminen. En itse haluaisi viettää aikaa kenenkään seurassa, joka dissaa ja haukkuu muita jonkin tietyn ominaisuuden takia ja jonka mielestä on jotenkin coolia olla tulematta toimeen tällaisten ihmisten kanssa. Sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
37/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Halutaan erottua omasta sukupuolesta, muttei kuuluta toiseen sukupuoleen.

Kielteistä, epäsolidaarista ja kertoo puhujan huonosta itsetunnosta.

Niin, koska sehän ei ole mitenkään mahdollista, että joku nainen olisi todella, todella erilainen kuin naiset keskimäärin, olematta silti mies? Naisten tulee olla homogeenista massaa, saatana. Älä VAAN luule olevasi jotain erilaista! Kaikki tuntevat olevansa jotain erilaista, mutta eivät ole! Pysy ruodussa, äläkä aseta itseäsi muiden yläpuolelle!

Minua on aina hämmästyttänyt, miten huono itsetunto täytyy kuulijalla olla, jos minun toteamukseni siitä, että olen erilainen, saa hänet tuntemaan että asetan itseni hänen yläpuolelleen. Vaikka sama ihminen voi seuraavassa hengenvedossa vinkua minulle, että "sä olet aina ollut niin omituinen".

t: Nainen, jolla on Aspergerin oireyhtymä ynnä muuta mukavaa. Että ihan tutkittua erilaista.

Olen asunut parissa eri maassa ja useissa eri kaupungeissa, eikä siltikään ole tullut vastaan naista, joka olisi jotenkin erityisesti erilainen kuin muut naiset. Sulla voi olla harvinaisia mielenkiinnonkohteita tai erikoisia tapoja, mutta ei ne tee sinusta erilaista kuin nimenomaan muut tytöt. Sen toteaminen ei tarkoita että pitäisi olla homogeenista massaa, vaan että kaikilla on erikoispiirteensä ja siten ollaan kaikki yhdessä erilaista massaa.

Vierailija
38/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamaan tällaiseen olen itsekin törmännyt. Tavallaan erottavat itsensä siitä naisten massasta joksikin muuksi, vaikka ihan samalla tavalla on nainen, kuin ne muutkin. Samalla jos (kun) paasaavat tätä toisille naisille eivät tunnu ymmärtävän, että sinähän juuri päin naamaa leimaat keskustelukumppanisi juuri tällaiseksi hölmöksi naiseksi? Se ei siis tarkoita sitä, että tuntisi itsensä erilaiseksi ja etteikö naiset saisi olla ja ovatkin erilaisia, vaan että korotetaan itseä ylemmäs muiden naisten kustannuksella.

Vierailija
39/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä naisvihaat naisia, jotka eivät mahdu sinun muottiisi. 

Höpö höpö, missähän niin väitän? Viestini pointti on, että ei ole olemassa mitään naisen muottia mihin kaikkien pitäisi mennä, ja on ylipäätään typerää (ja manipulatiivista) pyrkiä arvostelemaan naisia sen perusteella. Minun arvosteluni kohdistuu siihen miten nämä itsensä "erilaisiksi naisiksi" mieltävät "muut naiset". He saavat muuten tyyliltään olla ihan millaisia lystäävät, mutta en pidä heidän ajattelutavastaan joka antaa olettaa, että "muut naiset" jonain yhtenäisenä massana ovat jollain tavalla yleisesti heikompaa ainesta. Se, että lyttään tämän heidän asenteensa, ei kohdista arvosteluani heidän tapaansa olla naisia. Tämän enempää en tällaista itsestäänselvyyttä jaksa rautalangasta alkaa vääntämään.

Vierailija
40/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ihan kaikkea ei kannata ottaa itseensä ja ihan kakesta ei kannata väen väkisin vääntää mielensä pahoitusta. Sinä saat olla ihan niin naisellinen ja ihastuttava kuin haluat. Sinun kannaltasi on vieläpä onnellista, että siten edustat sitä naisen mallia, joka oikeasti on se hyväksytyin nyky-yhteikunnassa. Ehkä tämä onkin sama ilmiö kuin valkoisilla keski-ikäisillä heteromiehillä, jotka huutavat kovaa, miten heitä sorretaan - kun on oikeasti siinä hyväksytyimmässä ihmisryhmässä, jolla on helpointa, on vaikea nähdä, miten hyvin itsellä menee, joten koetaan hirveänä uhkana, jos joku heikommassa asemassa oleva uskaltaa vähääkään tuoda omaa arvoaan esille.

Kuule sulle tiedoksi että ihan kaikkia mielensäpahoittajia ei tarvitse alkaa ojentamaan ja yrittää muuttamaan, varsinkin kun itselläsi vielä typerämpi syy mielenpahoittamiseen, se että tuo toinen pahoitti mielensä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi