Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Not like other girls ajattelu on myrkyllistä

Vierailija
29.04.2021 |

Yksi tapa olla nainen ei ole parempi kuin toinen tapa. Olemme kaikki erilaisia, eikä ole tarpeen nostaa esiin jotain lyttäämällä toista.

Kommentit (837)

Vierailija
1/837 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mnn. Tietenkään ei ole, sinänsä. Not like other girls ei tosin lauseena implikoi sitä paremmuutta, joten mihin mahdat viitata?

Toisaalta se ei myöskään ole niin, että kaikki tekeminen on yhtä ansiokasta ja fiksua ja maailmaa hyödyttävää. Joku notkuu työttömänä ja käyttää päivänsä dokaamiseen, toinen pelastaa lapsia kehitysmaan sairaalassa kirurgina. Näin ääripäät mainitakseni.

Mutta sinänsä pelkkä ERILAISUUS ei ole mikään pahe, muttei myöskään hyve. 

Vierailija
2/837 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuohon pitäisi pyrkiä. En ole ihan varma, miten tuo "not like other girls" mielestäsi on tuota pyrkimystä vastaan. Tai sitten olet ymmärtänyt tuon lausahduksen jotenkin väärin. Ei se, että tuodaan esiin, ettei mahduta siihen kapeimpaan ja yleisimpään naisen malliin, tarkoita sitä, että ei olisi ok, että moni siihen mahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/837 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Halutaan erottua omasta sukupuolesta, muttei kuuluta toiseen sukupuoleen.

Kielteistä, epäsolidaarista ja kertoo puhujan huonosta itsetunnosta.

Vierailija
4/837 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa siinä on se, että se niputtaa muut tytöt yhteen.

Parempi olisi not like some other girls tai vielä paremmin I'm a unique girl.

Vierailija
5/837 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan kaikkea ei kannata ottaa itseensä ja ihan kakesta ei kannata väen väkisin vääntää mielensä pahoitusta. Sinä saat olla ihan niin naisellinen ja ihastuttava kuin haluat. Sinun kannaltasi on vieläpä onnellista, että siten edustat sitä naisen mallia, joka oikeasti on se hyväksytyin nyky-yhteikunnassa. Ehkä tämä onkin sama ilmiö kuin valkoisilla keski-ikäisillä heteromiehillä, jotka huutavat kovaa, miten heitä sorretaan - kun on oikeasti siinä hyväksytyimmässä ihmisryhmässä, jolla on helpointa, on vaikea nähdä, miten hyvin itsellä menee, joten koetaan hirveänä uhkana, jos joku heikommassa asemassa oleva uskaltaa vähääkään tuoda omaa arvoaan esille.

Vierailija
6/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta "not like other girls" -ajattelun kritisoinnista tulee väistämättä mieleen, että sillä pyrittäisiin saamaan niitä normista poikkeavia tyttöjä pysymään siinä stereotyyppisessä lokerossa ja syyllistetään heitä, joilla on erilaiset mielenkiinnonkohteet kuin valtaosalla sekä oman että yleensä myös vastakkaisen sukupuolen edustajista. Jos vaikkapa tyttö on lahjakas matematiikassa ja tykkää urheilla, niin kyllä siinä usein on osa niistä saman luokan tytöistä kateellisia ja kokevat toisen lahjakkuuden jonkinlaisena uhkana itselleen. 

Vierailija
7/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä aloitus ole sitä naisvihaa? Eikö jokainen nainen saa olla juuri sellainen kuin on? 

Vierailija
8/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä aloitus ole sitä naisvihaa? Eikö jokainen nainen saa olla juuri sellainen kuin on? 

Se on sitä parempaa naisvihaa, feminististä sellaista.

Vierailija
9/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 & 6 vastasivat hienosti.

Ap, millaisia nämä jotka sanovat ”not like....” sinusta yleensä on?

Vierailija
10/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Purra ja Sanna Ukkola = not like other girlsejä

Vierailija
11/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on sanottu että olen sellainen "ei niinkuin muut tytöt", mutta en tietenkään itse ajattele niin. Sehän on jonkun muun mielipide!

Vierailija
12/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi olla not like other girls, nainen voi olla kaunis, nainen voi olla ihan mitä vaan. Ja silti me kaikki olemme samanarvoisia!

Vierailija
13/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oli tapana survoa kaikki tytöt tähän meikki, korkokenkä, perheen äippä kategoriaan. Nyt on sitten syrjintää, kun kaikki eivät tällaisia olekaan 😆

Vierailija
14/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Halutaan erottua omasta sukupuolesta, muttei kuuluta toiseen sukupuoleen.

Kielteistä, epäsolidaarista ja kertoo puhujan huonosta itsetunnosta.

Niin, koska sehän ei ole mitenkään mahdollista, että joku nainen olisi todella, todella erilainen kuin naiset keskimäärin, olematta silti mies? Naisten tulee olla homogeenista massaa, saatana. Älä VAAN luule olevasi jotain erilaista! Kaikki tuntevat olevansa jotain erilaista, mutta eivät ole! Pysy ruodussa, äläkä aseta itseäsi muiden yläpuolelle!

Minua on aina hämmästyttänyt, miten huono itsetunto täytyy kuulijalla olla, jos minun toteamukseni siitä, että olen erilainen, saa hänet tuntemaan että asetan itseni hänen yläpuolelleen. Vaikka sama ihminen voi seuraavassa hengenvedossa vinkua minulle, että "sä olet aina ollut niin omituinen".

t: Nainen, jolla on Aspergerin oireyhtymä ynnä muuta mukavaa. Että ihan tutkittua erilaista.

Vierailija
15/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat naisvihaajat ovat ne jotka vihaavat not like other girlsejä :)

Vierailija
16/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi olla not like other girls, nainen voi olla kaunis, nainen voi olla ihan mitä vaan. Ja silti me kaikki olemme samanarvoisia!

Not like other girls ilmiössä on kyse stereotyyppisestä ajattelusta muita naisia kohtaan, eikä siitä mitä nainen on.

Vierailija
17/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoa siinä on se, että se niputtaa muut tytöt yhteen.

Parempi olisi not like some other girls tai vielä paremmin I'm a unique girl.

Näistä kumpikaan ei ole kyllä parempi. Paras olisi rohkeasti kertoa että i am this kind of girl...

Vierailija
18/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat naisvihaajat ovat ne jotka vihaavat not like other girlsejä :)

Jaa, kyllä minua lähinnä huvittaa nämä naiset. Mitä enemmän henkilö määrittää itsensä juuri naiseksi eikä niinkään vain ihmiseksi, sitä enemmän hän väheksyy muita naisia.

Vierailija
19/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ymmärtänyt nämä ”not like the other girlsit” sellaiseksi jotka kovaan ääneen huutavat etteivät tule naisten kanssa toimeen.

Jotka itse typistävät kaikki muut naiset ja tytöt johonkin stereotypiseen roolin.

Ja tulevat vain miesten kanssa toimeen, yleensä seksisten miesten kanssa, kai se on sitten se heitä yhdistävä asia.

Hassua kyllä, loppujen lopuksi nämä naiset ovat suht massaa. Sitä hyväksyttyä tapaa olla nainen.

Eivät he mitenkään omalaatuisia ole.

Tulevatkohan nämä not liket toimeen toisten not like naisten kanssa toimeen?

Vierailija
20/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuosta "not like other girls" -ajattelun kritisoinnista tulee väistämättä mieleen, että sillä pyrittäisiin saamaan niitä normista poikkeavia tyttöjä pysymään siinä stereotyyppisessä lokerossa ja syyllistetään heitä, joilla on erilaiset mielenkiinnonkohteet kuin valtaosalla sekä oman että yleensä myös vastakkaisen sukupuolen edustajista. Jos vaikkapa tyttö on lahjakas matematiikassa ja tykkää urheilla, niin kyllä siinä usein on osa niistä saman luokan tytöistä kateellisia ja kokevat toisen lahjakkuuden jonkinlaisena uhkana itselleen. 

Pointti on siinä että aika helvetin moni tyttö tykkää esim. juuri urheilla, joten se ei tee kenestäkään uniikkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi