Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi palloa jäätelöä kioskilla 8,20€! Meni sitten kolmen lapsen jätskeihin 24,50€. Huhhuh.

Vierailija
29.04.2021 |

Yksi pallo neljä euroa, 20 senttiä tuli pahvikiposta. Vohvelia ei enää hygieniasyistä myyty. Ja se yksi pallo ei todellakaan ollut mikään nyrkin kokoinen, vaan sellainen ison lihapullan kokoinen pallo.

Aikamoista. Ja joo, Helsingin keskustassa. Jätin ostamatta itselleni.

Kommentit (452)

Vierailija
181/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäs aloittaa jäätelönmyyntibisnes. Nämä nykyiset kiskat sen sijaan myy vain muutaman annoksen päivässä ja todella kalliilla. Itse myisin paljon annoksia halvalla. Euro per pallo + 50 senttiä vohvelista/rasiasta. Kyllä olisi asiakkaita! 

Siitä vaan lupia hankkimaan ja viranomaisvaatimukset täyttävää koskaan hommaamaan. Enpä usko, että niiden kulujen jälkeen pystyisit 1 e per pallo myymään.

Suomessa ei saa kilpailla. Ja luvista maksettaneen satoja tuhansia lahjusrahaa pöydän alla.

Vierailija
182/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kaupasta tuutit. Järkyt hinnat!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, inhosin aina lapsena sitä, kun vanhemmat sanoi, että kioskin pallojätskien sijaan haetaan kaupasta tuutit. Ymmärrän kyllä nyt miten paljon kalliimpaa se on ostaa lapsikatraalle irtojäätelöä, mutta näköjään tuon sanominen ärsyttää edelleen, koska kaupan tuutti on ihan eri asia, kuin kunnon pallojäätelö :'D

Onneksi ei kaikille lapsille jäänyt traumoja. Omat lapseni sai valita pienen tötterön tai paketin jätskiä samalla hinnalla kaupasta. Yksi kerran valitsi töttetön ja itkuhan siinä tuli, kun tajusi, että sisarukset sai kukin litran paketin samalla rahalla

Meillä asui kanssa naapurirapussa aivan sairaan pihi perhe. Kun muut lapset osti kiskalta tötteröitä tai kaupan uutuusjätskejä, tämä kitupiikkityttö osti puolen litran maitojäätelön ja söi sitä lusikalla. Kyllä me muut vähän hymyjämme pidäteltiin. No, kukin tulkoon onnelliseksi tavallaan. 

Vierailija
184/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi ja olemme molemmat hyvätuloisia. Silti en ikinä maksaisi tuollaisia summia kiskajäätelöstä. Harvemmin lapsi sitä pyytääkään. Minusta monen kaupan jäätelöaltaassa on paljon houkuttelevampi valikoima kuin irtojäätelökioskeilla. Ellei tosiaan olla Helsingin jäätelötehtaan kioskilla, jossa jäätelöt ovat ihania.

Vierailija
185/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan eurolla litra suomalaista vaniljajäätelöä. Laitetaan siihen hilloa ja kuusenkerkkäsiirappia (itse tehty). Ei maksa juuri mitään.

Vierailija
186/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, inhosin aina lapsena sitä, kun vanhemmat sanoi, että kioskin pallojätskien sijaan haetaan kaupasta tuutit. Ymmärrän kyllä nyt miten paljon kalliimpaa se on ostaa lapsikatraalle irtojäätelöä, mutta näköjään tuon sanominen ärsyttää edelleen, koska kaupan tuutti on ihan eri asia, kuin kunnon pallojäätelö :'D

Kotona voi leikkiä jätskibaaria. Pari erilaista jäätelöä, vohvelituutit, kermavaahto, kastikkeet, hillot ym. Ei paljoa maksa.

Loistava idea! Ajateltiin kesän bileisiin kehitellä alemman keskiluokan teema ja tämä sopii erinomaisesti. Keksittekö vielä lisää?

ohis

Vierailija
187/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3x8.20=24.60

Vierailija
188/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ois kannattanu mennä lidliin hakemaan 90c paketti tuutteja, vaikkei ois sitten syönytkkää ku puolet

Mammat mussuttaa täällä Lidlin halpis bulkkijäätelön perään. Sen jälkeen kun on Italiassa saanut oikeaa kermasta, sokerista, kananmunista ja aidoista laadukkaista marjoista ja hedelmistä valmistettua samettisen pehmeää irtojäätelöä en ole pitkällä tikullakaan enää koskenut markettien ja kotimaisten jäätelökioskien tuotteisiin. Mutta helppohan se on vinkua halvan perään kun ei paremmasta tiedä.

Ja varmuuden vuoksi lisään, en ole jäätelöaddikti joten maltan odottaa kunnes pääsen taas seuraavan kerran reissuun.

Italialainen jäätelö on ällöttävän rasvaista ja sokeripitoista raikkaampi on vaihtoehtoihin tottuneelle. Onneksi osaan tehdä itse parempaa.

Miksiköhän monet rasvaa ja sokeria kammoavat on itse melkoisia tonnikeijuja? Ikuinen laihis päällä ja kevyttuotteita löytyy takuuvarmasti ostoskärrystä 0% fat, 0% sugar..

Vierailija
189/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy jäätelökioskilla, koska siellä ei myydä minun lempijäätelöäni Häegen Daz. Ostan kotiin tätä jumalaista jäätelöä, paljon erilaisia makuja. Ulkomailla olen käynyt Häegen Daz kahviloissa syömässä jäätelöä ja kahvittelemassa. Suomessa ei ole Häegen Daz kahviloita, ihmettelen, koska heidän jäätelönsä on todella hyvää. Täytyisi varmaan perustaa Häegen Daz kahvila. Italiassa olen syönyt parhaat jäätelöni.

Vierailija
190/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki verot kulut ym. ym. niin tuossa on tulos. Tästäkin saamme kiittää meidän "mahtavia" päättäjiämme.

Vierailija
191/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran pari kesässä käy jätskillä niin ihan sama vaikka ois vitosen pallo. Ei ole iso palkka mutta ei tulisi konkurssia muutamasta jätskistä.

Vierailija
192/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa en maksa jäätelöpallosta 4 eur. Markka-aikaan kukaan ei olisi maksanut yli kahtakymmentä markkaa jäätelöpallosta. Olen sitä mieltä, että jäätelöpallon normihinta kiskalla max 2 eur. Jos minulla olisi jäätelökioski, myisin kahdella eurolla, varmaan saisin enemmän myyntiä kuin nämä kalliit kioskit.

Vierailija
193/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy jäätelökioskilla, koska siellä ei myydä minun lempijäätelöäni Häegen Daz. Ostan kotiin tätä jumalaista jäätelöä, paljon erilaisia makuja. Ulkomailla olen käynyt Häegen Daz kahviloissa syömässä jäätelöä ja kahvittelemassa. Suomessa ei ole Häegen Daz kahviloita, ihmettelen, koska heidän jäätelönsä on todella hyvää. Täytyisi varmaan perustaa Häegen Daz kahvila. Italiassa olen syönyt parhaat jäätelöni.

Häagen Dazs on amerikkalaista. Täynnä maissisiirappia ja palmuöljyä, kusetushinnoin.

Vierailija
194/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa en maksa jäätelöpallosta 4 eur. Markka-aikaan kukaan ei olisi maksanut yli kahtakymmentä markkaa jäätelöpallosta. Olen sitä mieltä, että jäätelöpallon normihinta kiskalla max 2 eur. Jos minulla olisi jäätelökioski, myisin kahdella eurolla, varmaan saisin enemmän myyntiä kuin nämä kalliit kioskit.

Kyllä sumessa kartellit pitää huolen että möisit just samaanhintasn kuin muutkin.

Vierailija
195/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäs aloittaa jäätelönmyyntibisnes. Nämä nykyiset kiskat sen sijaan myy vain muutaman annoksen päivässä ja todella kalliilla. Itse myisin paljon annoksia halvalla. Euro per pallo + 50 senttiä vohvelista/rasiasta. Kyllä olisi asiakkaita! 

Siitä vaan lupia hankkimaan ja viranomaisvaatimukset täyttävää koskaan hommaamaan. Enpä usko, että niiden kulujen jälkeen pystyisit 1 e per pallo myymään.

Suomessa ei saa kilpailla. Ja luvista maksettaneen satoja tuhansia lahjusrahaa pöydän alla.

No kuule, ihan niin halvalla saat myydä kun perse kestää. Kunhan ensiksi ostat ne kuvat, välineet ja myyntipaikan. Samat kulut ne on muillakin.

Vierailija
196/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona voi leikkiä jätskibaaria. Pari erilaista jäätelöä, vohvelituutit, kermavaahto, kastikkeet, hillot ym. Ei paljoa maksa.

Loistava idea! Ajateltiin kesän bileisiin kehitellä alemman keskiluokan teema ja tämä sopii erinomaisesti. Keksittekö vielä lisää?

ohis

Voitte leikkiä myös snägäriä ja myydä leikisti vaikka porilaisia ja höyrymakkaraa. Tai paikallisen räkälän terassia, jossa myydään olutta ja lonkkua. On se kumma kun ihmisillä ei ole mielikuvitusta. Joskus miehen kanssa leikitään, että minä olen palkallinen taloudenhoitaja ja vain töissä täällä. Mies on maksavinaan palkkaa...

Vierailija
197/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/2884848/nyt-kylla-meni-helsingin-jaatel…

Neljä vuotta sitten pallo maksoi 3 euroa ja hirveä huuto siitä. Nyt 4 euroa ja hirveä huuto. Vaikka hinta olisi 12 euroa pallo, tulee hirveä huuto MUTTA JOKA VUOSI KAIKKI KUITENKIN OSTAVAT SITÄ JÄÄTELÖÄ :D

No kyl mä oon jättäny ostamatta useimmiten ku on niin kallista jäätelökioskeilla. Yleensä kävelen vaan lähimpään kauppaan ostamaan sen 1,5-2€ maksavan jäätelöt. Jotenkin ei kiinnosta maksaa 5 hengen jäätelöistä jotain 20-30€.

Vierailija
198/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran pari kesässä käy jätskillä niin ihan sama vaikka ois vitosen pallo. Ei ole iso palkka mutta ei tulisi konkurssia muutamasta jätskistä.

Sama. Vain pari kertaa kesässä tulee kioskilta jäätelöä ostettua. Silloin on ihan sama, mitä se maksaa.

Vierailija
199/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jäätelö per lapsi lähes 50 mummonmarkkaa!?! Aivan tajuton hinta. Me ei itse saatu lapsena kioskijäätelöitä ikinä, kun ne maksoivat niin paljon. Ja siis paljon tarkoittaa sitä, ettei todellakaan laitettu 10 markkaa yhden lapsen jäätelöön.

Tuohan on siis melkein 150 markkaa kolmen lapsen jätskiannoksista. Järkyttävää!

Tässä on jo hetken eletty euroaikaa, voisikohan ne markat pikku hiljaa unohtaa..

Vierailija
200/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallojäätelöä ei kyllä ihan pienille lapsille kun nopeasti yleensä sitten pudonneet pitkin katuja tai sitten hitaasti syötyinä pitkin käsivarsia helteellä.