Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi palloa jäätelöä kioskilla 8,20€! Meni sitten kolmen lapsen jätskeihin 24,50€. Huhhuh.

Vierailija
29.04.2021 |

Yksi pallo neljä euroa, 20 senttiä tuli pahvikiposta. Vohvelia ei enää hygieniasyistä myyty. Ja se yksi pallo ei todellakaan ollut mikään nyrkin kokoinen, vaan sellainen ison lihapullan kokoinen pallo.

Aikamoista. Ja joo, Helsingin keskustassa. Jätin ostamatta itselleni.

Kommentit (452)

Vierailija
161/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajia käy ilmeisesti aika vähän, joten hintoja nostetaan ja yllätys, yllätys, ostajia käy vielä vähemmän. Vähän sama kuin vaikka kampaamoissa. Käyn edullisella kampaajalla, joka on muiden mielestä "liian halpa", mutta hänelläpä on aina asiakkaita. Ikinä ei saa aikaa marssimalla noin vain sisään kuten niillä valittavilla kilpailijoilla. Kyllä Suomessakin voi hinnalla kilpailla, mutta sitä pidetään jotenkin rumana. Ilmeisesti ajatellaan, että on kunnia-asia maksaa törkyhintoja, muuten voidaan luulla köyhäksi. Muissa maissa kauhisteltaisiin liian kalliita hintoja, Suomessa käsketään vain hävetä ja ostaa jätskit kaupasta. Laittaisipa joku huvikseen viereen kiskan, jossa olisi hinnat puolet kiskurihinnoista ja sitten nähtäisiin, kuinka mahdotonta on kilpailla hinnalla. Etenkin, kun ne raaka-aineet ei noissa peruskiskoissa ole mitään superfoodluomua vaan sitä tavallista kuraa. 

Vierailija
162/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole tähän varaa, voi hakea jätsktuutit lähikaupan pakastealtaasta tai sanoa, että vain yksi pallo per lärvi. Taatusti myyntipaikan vuokra on sen verran suolainen, että pakko ottaa siitä hinnasta kaikki irti, että jää jotain katetta.

Mutta jos tuote on kuluttajille liian kallis, se jää ostamatta ja milläs maksat vuokran.

Kun tuote menee kipurajan yli, se jätetäån ostamatta esim.kallis jäätelöpallo

Itse olen kuluttajana tarkka ja en muutaman minuutin elämyksen takia maksaisi 8 euroa kahdesta jäätelöpallosta. Ihan periaatteen vuoksi, koska onneksi saan valita, mihin rahani laitan

Sinä saat olla kuluttajana niin tarkka kuin haluat, todennäköisesti tuossakin Eskeisellä paikalla olevalla kiskalla riittää niitä, joille se hinta ei ratkaise ostopäätöstä vaan fiilis. Uskoisin, että yrittäjä osaa tuotteensa hinnoitella ilman sinun ohjeitasi. Aina ei ole taloudellisista tavoitella mahdollisimman suurta myyntiä vaan tilannetta, joka jättää suurimman katteen. On rajansa esim. Siinä miten nopeasti myyjä pystyy jakamaan pallo ja ja rahasta maan. Niskassa on rajalliset tilat säilyttää jäätelöä ja isompi myyntimäärä tarkoittaisi, että jonkun pitää useammin n tuoda täydennystä ja taas tulee kustannuksia lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingmanin kiskalla iso pallo (ei edes kovin iso) maksoi myös 4 euroa, meinasin pyörtyä...

Vierailija
164/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ei toi mun mielestä kuulosta kovin kummoiselta hinnalta?

Käytiin lasten kanssa hakemassa 2x vohvelijäätelöannos ja 1x pelkkä pallo jäätelöä, pullo limpparia ja yksi kahvi, meni yli 40€, mutta siis elämä maksaa?

Vierailija
165/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole tähän varaa, voi hakea jätsktuutit lähikaupan pakastealtaasta tai sanoa, että vain yksi pallo per lärvi. Taatusti myyntipaikan vuokra on sen verran suolainen, että pakko ottaa siitä hinnasta kaikki irti, että jää jotain katetta.

Mutta jos tuote on kuluttajille liian kallis, se jää ostamatta ja milläs maksat vuokran.

Itse olen kuluttajana tarkka ja en muutaman minuutin elämyksen takia maksaisi 8 euroa kahdesta jäätelöpallosta. Ihan periaatteen vuoksi, koska onneksi saan valita, mihin rahani laitan

Sinä saat olla kuluttajana niin tarkka kuin haluat, todennäköisesti tuossakin Eskeisellä paikalla olevalla kiskalla riittää niitä, joille se hinta ei ratkaise ostopäätöstä vaan fiilis. Uskoisin, että yrittäjä osaa tuotteensa hinnoitella ilman sinun ohjeitasi. Aina ei ole taloudellisista tavoitella mahdollisimman suurta myyntiä vaan tilannetta, joka jättää suurimman katteen. On rajansa esim. Siinä miten nopeasti myyjä pystyy jakamaan pallo ja ja rahasta maan. Niskassa on rajalliset tilat säilyttää jäätelöä ja isompi myyntimäärä tarkoittaisi, että jonkun pitää useammin n tuoda täydennystä ja taas tulee kustannuksia lisää.

Toki varmaan olet oikeassa ja tämä yrittäjä pärjää hyvin. Ja jos myynti lisääntyy, varasto loppuu. Parempi pitää korkeaa hintaa, ettei osteta liikaa

Vierailija
166/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin lasten kanssa hakemassa 2x vohvelijäätelöannos ja 1x pelkkä pallo jäätelöä, pullo limpparia ja yksi kahvi, meni yli 40€, mutta siis elämä maksaa?

Jossain Zurichissä 5000 euron nettopalkalla tämä hintataso vielä menettelisi

Vierailija
167/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tuolla hinnalla edes kunnon jäätelöä, mutta on E-koodillista moskaa, joka ei ole aitoa kermaa, suklaata, marjoja edes nähnyt. Itse tehden saa mahtavaa jäätelöä pakkaseen ja voi syödä hyvällä omalla tunnolla. Kunnon raaka-aineet tosin maksavat paljon, mutta ei toki noin paljon kuin kiskalta ostettuna.

Vierailija
168/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan ap.

Hommaa itsellesi jäätelökioski kesäksi ja ryhdy myymään jäätelöä.

Saattaisi olla toisenlaiset puheet sen jälkeen hinnoista.

Jäätelöä myymään pääsee kuka tahansa, kunhan saa luvan siitä kaupungilta / kunnalta.

Vapaasti voi kokeilla.

Juuri syy on vuokrien hinta. Kansainväliset sijoittavat vetävät hirvittävä hintoja liikekiinteistöistä ja nämä rahat valuvat ulkomaille. Joku pikku kebulan vuokra on Helsingissä 10000e/kk. Repikää siitä.

Vierailija
169/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki varmaan olet oikeassa ja tämä yrittäjä pärjää hyvin. Ja jos myynti lisääntyy, varasto loppuu. Parempi pitää korkeaa hintaa, ettei osteta liikaa

Kyllä se kuluissa näkyy jos täytyy palkata useampi myyjä tai tuotetta toimitetaan useammin. Yrittäjä hakee parasta tuottoa itselleen, ei sitä että saa myytyä eniten kiloja.

Vierailija
170/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8,20€.Sillä saa koko perheelle tuutit kaupasta ja vielä jää vähän rahaakin.

Vierailija
171/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain Zurichissä 5000 euron nettopalkalla tämä hintataso vielä menettelisi

No ihan keskitasoisia ollaan miehen kanssa, kuukausipalkat 3000 - 3800 euron välissä. Hyvin riittää rahat ostaa lapsille kerran viikossa 40€ jäätelöä. En yhtään ymmärrän miksei tällaiset saisi maksaa.

Vierailija
172/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko myös 8 euroa terassilonkerosta aivan liikaa?

Vierailija
173/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki vitonen: Helsingin jäätelötehtaalta voi tilata 5 litran jäätelöpakkauksia kotiin. Hintaa viidelle litralle vaivaiset 40 euroa. Luonnollisesti pakkaus pitää itse hakea myyntipisteestä, ei kotiin toimitusta. Eipä ole tullut tilattua. 

Tässäpä loistoidea: tilaa kotiin ilman kotiintoimitusta. Melkoinen myyntihitti.

Vierailija
174/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ymmärrät varmaan, että jollekin tuo "yli 40 euroa" voi olla esim. viikon ruokabudjetti. Kyseessä on kuitenkin aika halpa ja yksinkertainen tuote, jolle kilohinta pakastealtaassa on todella pieni.

Mulla olis rahaa, mutta ihan periaatteesta ei osteta noin kallista.

Vierailija
175/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ymmärrät varmaan, että jollekin tuo "yli 40 euroa" voi olla esim. viikon ruokabudjetti. Kyseessä on kuitenkin aika halpa ja yksinkertainen tuote, jolle kilohinta pakastealtaassa on todella pieni.

Oikeestikko jotkut vertaa jäätelökioskia kaupan pakastealtaaseen?

Vierailija
176/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos viikon ruokabudjetti on 40 euroa , haetaan ne jätskit kaupasta. Tietenkin. Ei ole ihmisoikeus säädä kiskalta jätskipalloa juuri sinua miellyttävään hintaan. Valintoja, valintoja.

Vierailija
177/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeestikko jotkut vertaa jäätelökioskia kaupan pakastealtaaseen?

No ihan samaa jäätelöä se siellä kaupan pakastealtaassa on. Kiskassa se vaan on 3 kgn rasiassa epämääräisessä lämpötilassa.

Vierailija
178/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuluissa näkyy jos täytyy palkata useampi myyjä tai tuotetta toimitetaan useammin. Yrittäjä hakee parasta tuottoa itselleen, ei sitä että saa myytyä eniten kiloja.

Taatusti kioski saisi eniten myyntiä kun jakaisi jätskipallojs ilmaiseksi. Tosin yrittäjä olisi aika pian lonkassa.

Vierailija
179/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla liikkuessa ollaan haettu on jätskit jostain kaupasta . .

Vierailija
180/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän lapset ei tykkää tuosta teollisesta sokeri-laktoosipaskasta.  Miksi pistätte rahaa tuollaiseen mömmöön. Siksi että se kiskalta ostettu tötterö kuuluu samaan kategoriaan kuin merkkilogot. Hianoo kato, hianoo. Otithan kuvan lapsusta facebookkiin ja instagrammiin:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme