Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi palloa jäätelöä kioskilla 8,20€! Meni sitten kolmen lapsen jätskeihin 24,50€. Huhhuh.

Vierailija
29.04.2021 |

Yksi pallo neljä euroa, 20 senttiä tuli pahvikiposta. Vohvelia ei enää hygieniasyistä myyty. Ja se yksi pallo ei todellakaan ollut mikään nyrkin kokoinen, vaan sellainen ison lihapullan kokoinen pallo.

Aikamoista. Ja joo, Helsingin keskustassa. Jätin ostamatta itselleni.

Kommentit (452)

Vierailija
221/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljos se tuoppi maksaa siellä?

Vierailija
222/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostaa jotain pitää laskea kilohinta ja se montako annosta se myyjä ehtii myydä tunnissa eli tuntipalkka vaikka 7-10€ h. Montako 8 € annosta se myy tunnissa menee yrittäjälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot muistelee🤣😂 Edesmennyt äitini laski myös kaiken markoissa.

En ole vielä yhdenkään miehen kuullut näin tekevän. Ei siis ole papan markkoja olemassa.

Vierailija
224/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso on saanut korona tartuntoja mutta vähän outoa on tuolla ollut katsella kun ulkomaalaiset liikkuu ilman maskeja ostarilla ja kahviloissa että onko heillä ajatus että korona ei heihin tartu . Vai onko kyseessä biologinen ase ??? Virus laboratorio.

Vierailija
225/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan  tuon kun olin neljän lapsen köyhä kotiäiti. Kyllä ne jätskit ostettiin marketista, kojut kiskurihintaisia. Myös vappu sai minut huolestumaan, kun neljälle lapselle ilmapallot maksoivat järkyttävän paljon.

Vierailija
226/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh näitä markaksi muuttajia.. Minkä ikäisiä olette?

Rahan arvo on ihan muuttunut. Kun mä kirjoitin ylioppilaaksi v. 2000 sain 50 markan ja satasen seteleitä lahjaksi.. Eli alle 20 euroa. Isoin taisi olla 200mk sekki. Eli 40 euroa. (olin ihan hämilläni).

Ei näitä voi tänä päivänä verrata.

Vierailija
227/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä muistan kun olin grillissä töissä. Jengi kävi valittamassa kun makkara maksoi 2 euroa (sai paketin kaupasta kuulemma). Tai extra ananas 80 centtiä (sai kuulemma purkin kaupasta). Hinnasto ihan nähtävillä. Menkää sinne kauppaan sitten.

Siis ihmetellä saa, mutta älkää ainakaan henkilökunnalle urputtako.

Vierailija
228/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litra kaupassa 3€ kirjoitti:

Ai 5€ on 35 vanhaa markkaa ja 20€ jotain 100 vanhaa markkaa. 1€ 6 vanhaa markkaa.

Vanhat markat tarkoittavat oikeastaan ennen vuoden 1963 rahauudistusta olleita markkoja, jolloin pienin seteli oli 100 markan seteli, josta tuli sitten 1 markan seteli. Sen kuva-aiheena olivat viljantähkät ja niitä sai pyydettäessä pankkikonttoreista vaikka 1 markan kolikot olivat huomattavasti yleisemmin käytössä.

https://www.setelit.com/img/setelit/id19a.jpg

10 markan setelissä oli pitkään J.K. Paasikiven kuva, joka korvattiin sitten uudemmissa seteleissä Paavo Nurmen kuvalla v:sta 1986 alkaen.

Vierailija
229/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy jäätelökioskilla, koska siellä ei myydä minun lempijäätelöäni Häegen Daz. Ostan kotiin tätä jumalaista jäätelöä, paljon erilaisia makuja. Ulkomailla olen käynyt Häegen Daz kahviloissa syömässä jäätelöä ja kahvittelemassa. Suomessa ei ole Häegen Daz kahviloita, ihmettelen, koska heidän jäätelönsä on todella hyvää. Täytyisi varmaan perustaa Häegen Daz kahvila. Italiassa olen syönyt parhaat jäätelöni.

Häagen Dazs on amerikkalaista. Täynnä maissisiirappia ja palmuöljyä, kusetushinnoin.

Minulla pakastimessa Häegen Dazia, sisältää glukoosisiirappia ja kookosöljyä,ei maissisiirappia, ei palmuöljyä. Parasta jäätelöä, syön sitä kaksi ruokalusikallista marjojen kanssa en enempää. Makuna suolainen kinuski. Muut ainesosat olivat kerma, maito jne. Paljon parempaa kuin joku Valion keinotekoinen mössöjäätelö. Valion jäätelöt ovat liian makeita ja keinotekoisen makuisia. Ja kyllä, tiesin että kyseinen merkki on amerikkalaista.

Valion jäätelöt ei olekaan hyviä. Mutta tuo kookosöljy kertookin kaiken tarpeellisen ylistämästäsi jenkkiryönästä. Nimittäin oikeassa jäätelössä ei ole muuta rasvaa kuin se, mikä tulee KERMASTA. Kaikki kasvirasvat ovat todellakin no-no, ja osoittaa että on korvattu aidot ainekset halvemmilla korvikkeilla. Ja ihan vaan tiedoksesi, glukoosisiirappia tehdään mm. maissista. Sitä käytetään sokerin halvempana korvikkeena monissa amerikkalaisissa tuotteissa. Lopputuotteen hinta on kuitenkin suolainen, kuten kinuskinen makukin. 

Vierailija
230/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa en maksa jäätelöpallosta 4 eur. Markka-aikaan kukaan ei olisi maksanut yli kahtakymmentä markkaa jäätelöpallosta. Olen sitä mieltä, että jäätelöpallon normihinta kiskalla max 2 eur. Jos minulla olisi jäätelökioski, myisin kahdella eurolla, varmaan saisin enemmän myyntiä kuin nämä kalliit kioskit.

ei muuta kuin pykämään kojua pystyyn, hankkimaan luvat, ostamaan pelit ja vehkeet ja myymään. Mikset jo toimi. Sinulla ilmeisesti rahasampo olisi käsissä.

Vierailija
231/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh huhhuh. Pöllökö siellö 😂

Vierailija
232/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy jäätelökioskilla, koska siellä ei myydä minun lempijäätelöäni Häegen Daz. Ostan kotiin tätä jumalaista jäätelöä, paljon erilaisia makuja. Ulkomailla olen käynyt Häegen Daz kahviloissa syömässä jäätelöä ja kahvittelemassa. Suomessa ei ole Häegen Daz kahviloita, ihmettelen, koska heidän jäätelönsä on todella hyvää. Täytyisi varmaan perustaa Häegen Daz kahvila. Italiassa olen syönyt parhaat jäätelöni.

Häagen Dazs on amerikkalaista. Täynnä maissisiirappia ja palmuöljyä, kusetushinnoin.

Minulla pakastimessa Häegen Dazia, sisältää glukoosisiirappia ja kookosöljyä,ei maissisiirappia, ei palmuöljyä. Parasta jäätelöä, syön sitä kaksi ruokalusikallista marjojen kanssa en enempää. Makuna suolainen kinuski. Muut ainesosat olivat kerma, maito jne. Paljon parempaa kuin joku Valion keinotekoinen mössöjäätelö. Valion jäätelöt ovat liian makeita ja keinotekoisen makuisia. Ja kyllä, tiesin että kyseinen merkki on amerikkalaista.

Valion jäätelöt ei olekaan hyviä. Mutta tuo kookosöljy kertookin kaiken tarpeellisen ylistämästäsi jenkkiryönästä. Nimittäin oikeassa jäätelössä ei ole muuta rasvaa kuin se, mikä tulee KERMASTA. Kaikki kasvirasvat ovat todellakin no-no, ja osoittaa että on korvattu aidot ainekset halvemmilla korvikkeilla. Ja ihan vaan tiedoksesi, glukoosisiirappia tehdään mm. maissista. Sitä käytetään sokerin halvempana korvikkeena monissa amerikkalaisissa tuotteissa. Lopputuotteen hinta on kuitenkin suolainen, kuten kinuskinen makukin. 

Joo, muutenkin toi on niin laskelmoitua huijausta kuin voi olla. Siis tuotteelle nimenomaan keksittiin nimi, joka kuulostaa "eurooppalaiselta" typerien jenkkiläisten raamattuvyöhykkeen hihhuleiden korviin. Sitten vaan jäteöljyjä ja glukoosisiirappia kehiin, tyylikäs pakkaus ja törkyinen hintalappu. Uppoaa näköjään myös täkäläisiin wannabeihin. 

Vierailija
233/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen köyhimyksiä te ootte? Jos itseäni sattuu huvittamaan niin ostan tyhjäksi koko jäätelökiskan tarvittaessa. Kyllä pitäisi lastentekoonkin laittaa tuloraja. Köyhiltä olisi kielletty lastenteko.

Vierailija
234/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yhden lapsen yh äiti. En käy töissä vaan kokoaikaisesti hoidan tyttöäni, ei ole päivähoidossa. Käydään aika monta kertaa kesässä jäätelökioskilla pehmiksellä. Enkä ole ikinä hintaa miettinyt tai päivitellyt lapselleni.

Mun vanhemmat ei ikinä käyttäny mua missään huvituksissa. Ei huvipuistoissa, ei missään kivassa paikassa. Omalle lapselle haluan tarjota mukavuuksia ja nimenomaan tingin mieluummin omista jutuistani jotta voin tarjota lapselleni iloa. :) hän on mun rakas ja toi elämääni onnen joten ihan sama jos oon sit ite ihan rähjäroope.

Onha se ihan eri asia syödä kivalla jäätelökioskilla kaunis strösselimösseli jätski auringonpaisteessa ja touhussa, kuin se että ahmia litran pahaa pingviinijätskiä yksin pimeässä mökissä. :D

Vierailija
235/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia nämä varakkaat ja leuhkivat jäätelötuuteillaan. Ennen piti olla Mersu ja purjevene. Nyt riittää tuutti.

Vierailija
236/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normihinta mun mielestä. 

Ei tosiaankaan ole. Riistoa, elkää ostako noilta.

Vierailija
237/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vai ei kirjoitti:

Nuoriso on saanut korona tartuntoja mutta vähän outoa on tuolla ollut katsella kun ulkomaalaiset liikkuu ilman maskeja ostarilla ja kahviloissa että onko heillä ajatus että korona ei heihin tartu . Vai onko kyseessä biologinen ase ??? Virus laboratorio.

Korona t....a lähinnä .......itä. Ei vaarallinen valkoisille.

Vierailija
238/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime kesänä itselle ja lapsille Triplasta jätskikiskasta pallojätskit ja pehmiksen. Rahaa meni noin 30 euroa. Siinä vaiheessa kamelin selkä katkesi enkä aio enää ostaa jätskejä kioskista ennen kuin hinnat laskee.

Vierailija
239/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän kylällä on puiston jätskikiskalla joka kesä hirveät jonot äitejä lapsineen, vaikka hinnat samaa luokkaa. Kerran vilkaisin hintoja ja siitä lähtien ollaan käyty viereisessä saleissa hakemassa tuutit, eikä muksut oo yhtään harmitelleet vaan aina kysyvät, et voidaanko hakea taas tuutit. Toisaalta ymmärrän yrittäjää, kun kauppapaikka kilpailutetaan joka kesä eniten tarjoavalle ja tottakai hinta on oikea silloin kun ihmiset valittaa mut maksaa silti.

Vierailija
240/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, hah.

Kaupasta euron litra.