Kaksi palloa jäätelöä kioskilla 8,20€! Meni sitten kolmen lapsen jätskeihin 24,50€. Huhhuh.
Yksi pallo neljä euroa, 20 senttiä tuli pahvikiposta. Vohvelia ei enää hygieniasyistä myyty. Ja se yksi pallo ei todellakaan ollut mikään nyrkin kokoinen, vaan sellainen ison lihapullan kokoinen pallo.
Aikamoista. Ja joo, Helsingin keskustassa. Jätin ostamatta itselleni.
Kommentit (452)
Itseä ärsyttää kun pallokoko riippuu täysin kuka on myymässä tai kiskasta. Iso pallo ei todellakaan ole kuin max. keskikokoinen. Mielenkiintoista olisi tilata samalla kertaa molemmat iso sekä pieni ja vertailla eroja...
Prosaiturihan ei osta jäätelöä ollenkaan, ei edes kotiin. Perunaa voi ostaa koska se on halpaa.
Itseäni siis kismittää juuri se, että nuo hinnat nousevat tasavarmasti joka vuosi. Niin jätskikiskoilla kuin huvipuistoissa jne. Ymmärrän että kuluja on ja nekin kasvavat, mutta veikkaanpa, että noiden jäätelön- ja lipunmyyjien palkoissa nuo hinnannousut eivät näy. Tätä menoa jäätelöpallo maksaa tulevaisuudessa 20 e ja huvipuistoranneke 200e. Ei taida tavallisen työntekijän palkka pysyä perässä...
Irtojäätelö kiskalta tai kahvikuppi rantakahvilasta ei ole sama asia kuin kotona tietty halvalla nautittuna. Vaan semmoinen kiva arjen pikku elämys, tai extemporepiristys. Ikävää, jos semmoiseen ei ole enää varaa.
Minä en edes aikuisena jaksa 2 palloa, ja sinä ostat sellaiset lapsillesi? Ajatella olisit säästänyt 12 e, ostamalla normijätskit.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, ei toi mun mielestä kuulosta kovin kummoiselta hinnalta?
Käytiin lasten kanssa hakemassa 2x vohvelijäätelöannos ja 1x pelkkä pallo jäätelöä, pullo limpparia ja yksi kahvi, meni yli 40€, mutta siis elämä maksaa?
Ei minunkaan tarvitse pennejä tai senttejä laskeskella, mutta en silti maksaisi mitään riistohintoja, jolloin tuntee tulleensa lähinnä huijatuksi. Voin maksaa vähän enemmän jonkun kahvilan erikoiskahvista verrattuna kotona keitettyyn suodatinkahviin, mutta jäätelöä on sama ostaa S- tai K- marketin pakastekaapista.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki vitonen: Helsingin jäätelötehtaalta voi tilata 5 litran jäätelöpakkauksia kotiin. Hintaa viidelle litralle vaivaiset 40 euroa. Luonnollisesti pakkaus pitää itse hakea myyntipisteestä, ei kotiin toimitusta. Eipä ole tullut tilattua.
Onpa halpaa, kun kaupasta saa litran kahdella eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy jäätelökioskilla, koska siellä ei myydä minun lempijäätelöäni Häegen Daz. Ostan kotiin tätä jumalaista jäätelöä, paljon erilaisia makuja. Ulkomailla olen käynyt Häegen Daz kahviloissa syömässä jäätelöä ja kahvittelemassa. Suomessa ei ole Häegen Daz kahviloita, ihmettelen, koska heidän jäätelönsä on todella hyvää. Täytyisi varmaan perustaa Häegen Daz kahvila. Italiassa olen syönyt parhaat jäätelöni.
Häagen Dazs on amerikkalaista. Täynnä maissisiirappia ja palmuöljyä, kusetushinnoin.
Minulla pakastimessa Häegen Dazia, sisältää glukoosisiirappia ja kookosöljyä,ei maissisiirappia, ei palmuöljyä. Parasta jäätelöä, syön sitä kaksi ruokalusikallista marjojen kanssa en enempää. Makuna suolainen kinuski. Muut ainesosat olivat kerma, maito jne. Paljon parempaa kuin joku Valion keinotekoinen mössöjäätelö. Valion jäätelöt ovat liian makeita ja keinotekoisen makuisia. Ja kyllä, tiesin että kyseinen merkki on amerikkalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitte ainaki 1 rääpäle pudotti toisen pallon maahan. Ja vtunmoinen huuto päälle. Onnea.
Olin lasten kanssa liikenteessä, en rääpäleiden. Ja ne osaa kyllä syödä nätisti, eivätkä huutaisi, vaikka vahinko kävisi. Harmi, ettei sinulla ole samanlaista omien lastesi kanssa.
ap
Kaikki lapset ovat rääpäleitä. Ne sinun kullanmussukkasikin.
Vierailija kirjoitti:
Siis jäätelö per lapsi lähes 50 mummonmarkkaa!?! Aivan tajuton hinta. Me ei itse saatu lapsena kioskijäätelöitä ikinä, kun ne maksoivat niin paljon. Ja siis paljon tarkoittaa sitä, ettei todellakaan laitettu 10 markkaa yhden lapsen jäätelöön.
Tuohan on siis melkein 150 markkaa kolmen lapsen jätskiannoksista. Järkyttävää!
Ajattelen usein markkoina hinnat ja olen jatkuvasti shokissa. Joku yks tikkari maksaa "kympin". Huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jäätelö per lapsi lähes 50 mummonmarkkaa!?! Aivan tajuton hinta. Me ei itse saatu lapsena kioskijäätelöitä ikinä, kun ne maksoivat niin paljon. Ja siis paljon tarkoittaa sitä, ettei todellakaan laitettu 10 markkaa yhden lapsen jäätelöön.
Tässä on jo hetken eletty euroaikaa, voisikohan ne markat pikku hiljaa unohtaa..
Lisäksi ne, jotka laskevat hintoja markkoina, jättävät yleensä huomioimatta rahan arvon muuttumisen vuoden 2001 jälkeen. Vuoden 2020 rahamäärää 24,50 euroa vastaava rahamäärä vuonna 2001 oli 113,61 markkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jo hetken eletty euroaikaa, voisikohan ne markat pikku hiljaa unohtaa..
Ei ne unohdu niin helposti, pulpahtavat aivoista itsestään. Huomaat itsekin jos eurosta joskus siirrytään muuhun systeemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ne, jotka laskevat hintoja markkoina, jättävät yleensä huomioimatta rahan arvon muuttumisen vuoden 2001 jälkeen. Vuoden 2020 rahamäärää 24,50 euroa vastaava rahamäärä vuonna 2001 oli 113,61 markkaa.
Euroaikaa ei muuten ole eletty niin hirveän kauan. Tietty jos on syntynyt vuonna -93 tuntuu ettei muuta ikinä ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/2884848/nyt-kylla-meni-helsingin-jaatel…
Neljä vuotta sitten pallo maksoi 3 euroa ja hirveä huuto siitä. Nyt 4 euroa ja hirveä huuto. Vaikka hinta olisi 12 euroa pallo, tulee hirveä huuto MUTTA JOKA VUOSI KAIKKI KUITENKIN OSTAVAT SITÄ JÄÄTELÖÄ :D
Eivät kaikki. Minä ainakin äänestän lompakollani ja jätän ostamatta, ihan periaatteen puolesta. Riistohintaa en maksa vaikka olisi siihen varaakin.
Nyt ei kannata maksaa niistä huijauksista mitä muista maista tulleet huiputtaa. Kevyt metwursti oli yhtä äkkiä 5€ ennen 3€. Ei hyllyyn jäi kyllä.Ostarilla oli Einstein kuva joten tarkoittaa venäjän juutalaisia Israelista.Ei kertakaikkiaan ei saa maksaa eikä antaa mitään voi olla piraattia. Palmuöljyä ja maitojauhetta jäätelö. Oikeassa on oikeat aineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroaikaa ei muuten ole eletty niin hirveän kauan. Tietty jos on syntynyt vuonna -93 tuntuu ettei muuta ikinä ollutkaan.
Olen syntynyt vuoden 1963 rahauudistuksen jälkeen, jolloin Suomen markoista pudotettiin 2 nollaa pois ja muistan kun Kekkosen kuva oli 500 markan setelissä. En silti laske hintoja markkoina. Kyllä 20 vuodessa pitäisi oppia arvioimaan hintoja euroina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, ei toi mun mielestä kuulosta kovin kummoiselta hinnalta?
Käytiin lasten kanssa hakemassa 2x vohvelijäätelöannos ja 1x pelkkä pallo jäätelöä, pullo limpparia ja yksi kahvi, meni yli 40€, mutta siis elämä maksaa?
Ei minunkaan tarvitse pennejä tai senttejä laskeskella, mutta en silti maksaisi mitään riistohintoja, jolloin tuntee tulleensa lähinnä huijatuksi. Voin maksaa vähän enemmän jonkun kahvilan erikoiskahvista verrattuna kotona keitettyyn suodatinkahviin, mutta jäätelöä on sama ostaa S- tai K- marketin pakastekaapista.
Joo, tämä suomalainen mentaliteetti on kummallinen. Muissa maissa hintoja pidettäisiin röyhkeinä ja jätettäisiin ostamatta, vaikka rahaa olisikin. Suomalaiset toteavat "elämä maksaa" ja maksavat ihan mitä vain kiskurihintoja. Ei ne kaikki ihmiset jossain Etelä- ja Keski-Euroopassa köyhiä ole, jotka ostavat edullisempia jäätelöitä - heistä osa on hyvätuloisia, jotka eivät SUOSTU maksamaan liikaa, joten kalliilla on turha yrittää edes myydä. Suomessa on vissiin jotenkin coolia maksaa paljon ja sillä tavalla leuhkia, että minun ei tarvitse senttejä laskea. Ehkä suomalaiset ovat ansainneet kalliit hinnat!
Ne pehmyt jäätelöt on maitojauhetta. Vedä itse kermaa vaahdoksi mausta ja pakasta tai marjoja tee sorbettia. Kaada tuoremehua jääpala astiaan saat mehukuutioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt vuoden 1963 rahauudistuksen jälkeen, jolloin Suomen markoista pudotettiin 2 nollaa pois ja muistan kun Kekkosen kuva oli 500 markan setelissä. En silti laske hintoja markkoina. Kyllä 20 vuodessa pitäisi oppia arvioimaan hintoja euroina.
No hyvä sä.
Ai 5€ on 35 vanhaa markkaa ja 20€ jotain 100 vanhaa markkaa. 1€ 6 vanhaa markkaa.
Siis Häegen Dazko se sinun lempijäätelösi on?
Ja vähän epäselväksi.