Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi palloa jäätelöä kioskilla 8,20€! Meni sitten kolmen lapsen jätskeihin 24,50€. Huhhuh.

Vierailija
29.04.2021 |

Yksi pallo neljä euroa, 20 senttiä tuli pahvikiposta. Vohvelia ei enää hygieniasyistä myyty. Ja se yksi pallo ei todellakaan ollut mikään nyrkin kokoinen, vaan sellainen ison lihapullan kokoinen pallo.

Aikamoista. Ja joo, Helsingin keskustassa. Jätin ostamatta itselleni.

Kommentit (452)

Vierailija
81/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljon euroja jäätelöstä. Eikö kioskilla ollut oikeita isoja tuutteja joita tukut myy? Varmaan kauppa kävisi paremmin ja asiakkaita riittäisi.

Vierailija
82/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leffalippu maksaa keskimäärin 15 euroa. Kun kävin leffassa paljon 2000-luvun alussa, se hinta oli noin 7 euroa ja kerran kuussa oli 5 euron päivä. Eli kyllä ne lippujen hinnat on kaksinkertaistuneet. 

Toisaalta Finnkino vahvasti hinnoitellut sarjalippuja myydäkseen. Yksittäinen lippu noin 15 euroa kappale, mutta sarjalipuilla pääsee alle kympin per leffa. Lisäksi 3D-tekniikka ja kehitykset kuvaan sekä ääneen tuovat oman vaikutuksensa hintoihin.

Kaverini osti minulle sarjalippuja, ja yllättäen jouduin maksamaan erotuksen. Lipussa hinta taisi olla 9 euroa, mutta leffa maksoi kuitenkin 15 euroa, joten maksoin 6 euroa omasta pussista. Eli lähes puolet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normihinta mun mielestä. 

Niin. Normihinta nykyään. Mutta jos mennään ajassa sanotaan ny vaikka 10 vuotta taaksepäin ja silloin joku olisi kehdannu pyytää jäätelöpallosta nykyistä hintaa, niin siinä olisi jääneet jäätelöt sulamaan.

Sama inflaation paska kaikissa hinnoissa. Eilen just katsoin netistä, että se kämppä, missä asuin 17 vuotta sitten 300 eurolla per kuukausi, niin tänäpäivänä siitä samasta pulitetaan vuokraa 510 euroa kuukaudessa. Normivuokra nykyään, mutta jos se vuokra olisi silloin 2004 ollut nykyhetken mukainen, niin telttamajoituksessa olisi oltu.

Vierailija
84/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon opettanut lapsilleni rahan arvon. Ymmärtävät, kun sanon, ettei tohon hintaan. Olisi varaa ostaa, mutta en hemmetissä maksa näiden ryöstöhintoja. Saa toimarit taas itkeä lehtien palstoilla "huonoa säätä", kun ei kauppa käy. Laskekaa hintojanne.

Vierailija
85/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialistien johdosta pallon hinnassa on 50% veroa. Jos kaikki kynnelle kykenevät kävisivät töissä olisi varaa ostaa lapsille jätskiä. Kiitos työttömät syötte aina meidän pöydässä.

Jos lahtarit maksaisivat tuloistaan ja osingoistaan veron, eivätkä Sipilöisi niitä veroparatiiseihin, veroja voitaisiin laskea ja kaikilla olisi hyvä olla. Esim. wahlroosin paskiainen saa järkyttävät maataloustuet vaikka ei niitä tarvitse, samoin moni kokoomuslahtari poliitikko.

Lahtarit on maailman syöpä.

Kerrotko vielä nuoremmillekin, mistä tämä osuva lahtari-nimitys tulee!

En viitsi googlata, mutta mieleen tulee punaiset ja valkoiset, suojeluskunta.

Vierailija
86/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kyseessä oli tosiaan Helsingin jäätelötehtaan kioski, niin se onkin ainut josta sen 6e voin ihan mielelläni maksaa. Jäätelöt ihan jotain muuta kun perus valio/ingman kioskien ja koko ainakin tuplat siihen.

Kerran tai kaksi kesässä tulee ostettua.

Heillä on kioskit muuten aika arvokkailla paikoilla, mutta myyntiäkin on jonoiksi asti ollut.

Vierailija
87/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki vitonen: Helsingin jäätelötehtaalta voi tilata 5 litran jäätelöpakkauksia kotiin. Hintaa viidelle litralle vaivaiset 40 euroa. Luonnollisesti pakkaus pitää itse hakea myyntipisteestä, ei kotiin toimitusta. Eipä ole tullut tilattua. 

K-kaupasta sama määrä jäätelöä noin 5€

Vierailija
88/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuolla joku kartelli, vai edustaako kapitalistisen kilpailun tiukaksi hiomaa hintaa?

Maksat vuokran paikasta, kioskista, sähkö, nettiyhteys, jäätelöt, laitteet, työntekijä, oheistarvikkeet vohvelit/kipot/lusikat/parerit jne. niin kertyy siinä kustannettavaa. Sitten osuu kohdalle kylmä ja/tai sateinen päivä ja kauppa ei käy yhtään, mutta kulut juoksee. 

No tottakai, kaikki tämän tietää. Mutta lähtökohtaisesti kun jo yrittäjälle kaikki on kallista ja kulut juoksee, tietysti voittoakin on saatava, hinta muodostuu ihan järjettömäksi kuluttajaa ajatellen.

Minä olen ainakin niin putkiaivo että kaikki turha hintava on luksusta joihin laitetaan rahaa HARVOIN. Jos ko tuotteet tai palvelut olisi kohtuullisemman hintaista, niitä käytettäisiin/ostettaisiin SÄÄNNÖLLISESTI. Suomi on kallis maa. Mutta Suomi on myös harvoja maita jossa hinnat nousee kun asiakkaista on pulaa. Monessa muussa lasketaan hintaa ja sadaan volyymia.

Vierailija
89/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kallista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normihinta mun mielestä. 

Niin. Normihinta nykyään. Mutta jos mennään ajassa sanotaan ny vaikka 10 vuotta taaksepäin ja silloin joku olisi kehdannu pyytää jäätelöpallosta nykyistä hintaa, niin siinä olisi jääneet jäätelöt sulamaan.

Sama inflaation paska kaikissa hinnoissa. Eilen just katsoin netistä, että se kämppä, missä asuin 17 vuotta sitten 300 eurolla per kuukausi, niin tänäpäivänä siitä samasta pulitetaan vuokraa 510 euroa kuukaudessa. Normivuokra nykyään, mutta jos se vuokra olisi silloin 2004 ollut nykyhetken mukainen, niin telttamajoituksessa olisi oltu.

Minkä ikäisiä ihmisiä tässä ketjussa oikein on? 

Miksi pitää mennä 10 vuotta taaksepäin ja verrata siihen? 10 vuotta sitten oli 10 vuotta sitten, nykyhetki on nyt.

Vierailija
90/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuolla joku kartelli, vai edustaako kapitalistisen kilpailun tiukaksi hiomaa hintaa?

Maksat vuokran paikasta, kioskista, sähkö, nettiyhteys, jäätelöt, laitteet, työntekijä, oheistarvikkeet vohvelit/kipot/lusikat/parerit jne. niin kertyy siinä kustannettavaa. Sitten osuu kohdalle kylmä ja/tai sateinen päivä ja kauppa ei käy yhtään, mutta kulut juoksee. 

No tottakai, kaikki tämän tietää. Mutta lähtökohtaisesti kun jo yrittäjälle kaikki on kallista ja kulut juoksee, tietysti voittoakin on saatava, hinta muodostuu ihan järjettömäksi kuluttajaa ajatellen.

Minä olen ainakin niin putkiaivo että kaikki turha hintava on luksusta joihin laitetaan rahaa HARVOIN. Jos ko tuotteet tai palvelut olisi kohtuullisemman hintaista, niitä käytettäisiin/ostettaisiin SÄÄNNÖLLISESTI. Suomi on kallis maa. Mutta Suomi on myös harvoja maita jossa hinnat nousee kun asiakkaista on pulaa. Monessa muussa lasketaan hintaa ja sadaan volyymia.

Niinpä. Jos jätskin saisi kiskalta 2 eurolla, voisin käydä vaikka kerran viikossa sellaisen ostamassa.

Jos 4 eurolla, niin saa riittää kerran pari kesässä. 

Kyllä tuolla logiikalla menettää asiakkaita tosi paljon.

Vierailija
91/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ainakin niin putkiaivo että kaikki turha hintava on luksusta joihin laitetaan rahaa HARVOIN. Jos ko tuotteet tai palvelut olisi kohtuullisemman hintaista, niitä käytettäisiin/ostettaisiin SÄÄNNÖLLISESTI.

Mikäli hintasi ei kata kulujasi, niin lisääntyvä kauppa tarkoittaa sinulle suurempia tappioita. 

Vierailija
92/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normihinta mun mielestä. 

Ei kovin kiinnostaisi maksaa. Tuolla hinnalla saan maidottomat tuutit tehtyä kaikille lapsille ja itselleni. Ostan vohvelit paketissa ja pari pakettia maidottomia valmisteita, joita ei suomessa jäätelökiskat myy toisin kuin Italiassa. Jäätelökauhalla pyöräytää vaikka jättipallot kaikille.

Vierailija
93/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Jos jätskin saisi kiskalta 2 eurolla, voisin käydä vaikka kerran viikossa sellaisen ostamassa.

Jos 4 eurolla, niin saa riittää kerran pari kesässä. 

Kyllä tuolla logiikalla menettää asiakkaita tosi paljon.

Mikäli kuluni per jätski on 2 euroa, niin siihen hintaan myymällä tekisi aika riskillä kauppaa. Huonolla tuurilla tekisin tappiota vaikka miten olisit ostamassa.

Vierailija
94/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh mikä hinta. Tiesin kyllä että ne on kalliita mutta että noin kalliita. Pysyttelen kaupan jäätelössä.

Vierailija
95/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normihinta mun mielestä. 

Minkä ikäisiä ihmisiä tässä ketjussa oikein on? 

Miksi pitää mennä 10 vuotta taaksepäin ja verrata siihen? 10 vuotta sitten oli 10 vuotta sitten, nykyhetki on nyt.

Olen eri henkilö, mutta kerron, että kuukausiansioni eivät ole nousseet 10 vuodessa kuin muutaman satasen. Ja verot myös. Eli prosenteissa mitattuna esim. irtojätski on nyt kalliimpaa tuloihini verrattuna.

Vierailija
96/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normihinta mun mielestä. 

Kohtuu kaikessa, ongelma on Vain Suomessa! Italiassa jäätelökojuissa jäätelö ei ole kallistunut tähän tahtiin. Ei se jäätelön kilohinta täälläkään ole näin pilviin noussut, vaan on noussut ahneus niiden yrittäjien päähän.

Vierailija
97/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian paljon euroja jäätelöstä. Eikö kioskilla ollut oikeita isoja tuutteja joita tukut myy? Varmaan kauppa kävisi paremmin ja asiakkaita riittäisi.

"Hygieniasyistä" vohveleita ei edes käytetä. Pallot purkkiin vaan ja siitä lusikoimaan.

Vierailija
98/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialistien johdosta pallon hinnassa on 50% veroa. Jos kaikki kynnelle kykenevät kävisivät töissä olisi varaa ostaa lapsille jätskiä. Kiitos työttömät syötte aina meidän pöydässä.

Jos lahtarit maksaisivat tuloistaan ja osingoistaan veron, eivätkä Sipilöisi niitä veroparatiiseihin, veroja voitaisiin laskea ja kaikilla olisi hyvä olla. Esim. wahlroosin paskiainen saa järkyttävät maataloustuet vaikka ei niitä tarvitse, samoin moni kokoomuslahtari poliitikko.

Lahtarit on maailman syöpä.

Kerrotko vielä nuoremmillekin, mistä tämä osuva lahtari-nimitys tulee!

En viitsi googlata, mutta mieleen tulee punaiset ja valkoiset, suojeluskunta.

Sieltähän se tulee. Sisällisodan (tai kapinan) jälkeen valkoiset tel oittivat aika surutta hävinneitä punaisia. Ensi alkuun meni sotarikoksiin syyttömiäkin.

Vierailija
99/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jäätelö per lapsi lähes 50 mummonmarkkaa!?! Aivan tajuton hinta. Me ei itse saatu lapsena kioskijäätelöitä ikinä, kun ne maksoivat niin paljon. Ja siis paljon tarkoittaa sitä, ettei todellakaan laitettu 10 markkaa yhden lapsen jäätelöön.

Tuohan on siis melkein 150 markkaa kolmen lapsen jätskiannoksista. Järkyttävää!

Unohdit 20 vuoden inflaation. ei ole "kuin" 38 markkaa eikä suinkaan 50 markkaa

Vierailija
100/452 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelön hinta palloineen kyllä mainitaan ikkunassa. Eikö ap osaa laskea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi