Uimahallipisaravaltuutettu pillastui taas. Tällä kertaa urheilusta ja kirkonkelloista
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tää on hauska, periaatteen nainen :D
Nykyään on liikaa tasaista massaa, kiva että on vielä erilaisia persoonia.
Selviäis vielä se periaate?
Mielensäpahoitus?
Vierailija kirjoitti:
Kirkonkellojen soittamisen kritisoinnin ymmärrän, mutta kaikki muu on vähän yli.
Luuletteko tosiaan että kirkonkelloja soitellaan vain ja ainoastaan kirkollisten menojen takia? Entisessä kotipaikassani kirkonkellot soivat niinkin tärkeästä syystä että kello oli 12 päivällä.
Tällä kertaa oli täti ihan oikeassa, kilpaurheilu on yliarvostettua.
Eli nyt ylös siitä sohvalta luuseri ja kuntoilemaan!
Ihan asiaa kirjoittaa. Ja toi kirkonkellojen soittaminen on naurettavaa.
Uimahalliin liittynyt episodi oli vähän turha, mutta nyt on kyllä argumentointi kohdallaan. Ehkä hieman itsestäänselvyyksiä ja kärjistyksiä, mutta kuitenkin.
Itse saatan joskus kyllä katsoa kilpaurheiluakin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tää on hauska, periaatteen nainen :D
Nykyään on liikaa tasaista massaa, kiva että on vielä erilaisia persoonia.
Tervetuloa asiakaspalvelualalle, loppuu hauskuus siinä vaiheessa kun Jaanat ynnä muut kaltaisensa erilaiset mielipahapersoonat räksyttää tyhjänpäiväisistä asioista päivästä toiseen. Sielun tappajia tällaiset ankeuttajat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, soitella nyt kirkon kelloja jonkin pallon takia. Hyi helv...
Entä sitten? Itse en välitä mistään urheilusta mutta ei mua toisten ilakointi ikinä oo haitannut.
Ootkin reilu. On muuten aika paljon porukkaa tulossa bileisiin. Ei se kuitenkaan joka päivä ole kun joukkue voittaa koripallon Suomen mestaruuden.
T: Naapuri
Youtubesta kun hakee "karen meltdown" niin voi viihdyttää itseään näillä Jaanan sielunsiskojen edesottamuksilla.
"Urheilussa tulee paljon vahinkoja, tapaturmia ja rasitusvammoja, ja uupumus- ja ylikuormitustilat ovat myös tyypillisiä. Kilpa- ja huippu-urheilu on terveydelle hyvin vahingollista; ei sitä voi suositella terveydellisestä näkökulmasta kenellekään, Haapasalo huomauttaa."
Nyt voitaiskin alkaa keskustella siitä kuinka kalliiksi veronmaksajille tuleekaan näiden vammojen hoitaminen. Koska niitä säästöjä pitää hakea ja tehdä niin tässähän olis hyvä sauma verottaa näitä urheilijoita kovemmin tai ohjata heidät suosiolla yksityisiin sairaaloihin paikattavaksi. Kuntourheilijat sitten erikseen, heille tapahtuu tapaturmia.
Ihan perusteltuja mielipiteitä kun ne lukee ajatuksen kanssa eikä välitä klikkiotsikoista. Urheilun asema on yhteiskunnassa jotenkin vääristynyt ja joidenkin mielissä jopa sairas. Ei minulla mitään urheilua vastaan ole ja seuraankin joitakin lajeja, mutta yksilönpalvonta ja uskonnollisuuteen verrattava fanittaminen on minusta kieroutunutta, puhumattakaan äärimmilleen jopa dopingin avulla ja terveyden kustannuksella tavoiteltavasta menestyksestä. Yhtä menestyjää kohti on lukematon määrä itseään muihin vertaavia epäonnistujia.
Tärkein pointti oli liikunnan ja kilpaurheilun ero.
Moni vihaa liikuntaa ja kilpaurheilua siksi, että siihen pakotettiin kouluaikoina ja kisoissa menestyjiä suosittiin ja nostettiin jalustoille. Ja vain siksi, koska urheilu ja kilpaileminen nähtiin hienona ja tavoiteltavana asiana, kun todellisuudessa tavoitteena pitäisi olla liikuntaan ja hyvinvointiin kannustaminen. Jokainen esim. 80-luvulla koulua käynyt muistaa esim. ala-asteen juoksu- ja hiihtokisat joissa muutamat pärjäsivät ja viimeiset häpesivät ja vannoivat että ikinä eivät aikuisina juokse tai hiihdä. Eivätkä ole juosseet tai hiihtäneet.
Ikävää on kiva pitää kun muilla on kivaa
Kirkonkellojen soittamisen kritisoinnin ymmärrän, mutta kaikki muu on vähän yli.