Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva väsymys / kilpirauhanen

Joku vaan2
29.04.2021 |

Olen aivan jatkuvasti väsynyt. Epäilty fibromyalgiaa. Veriarvot rauta mukaan lukien kunnossa.

TSH: 2.3
T4V: 14.3

Hemoglobiini 140
Ferrittiini 179

Nukahdan melkein kävellessäkin.

Mitä ihmettä tämä on?

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääköhän ap edes näitä omien labratulosten tuloksia? Vaikuttaa, ettei yhtään. Täysin hullu vetää rautaa, kun ferritiini on noin korkea. Ferritiiniarvo on täysin yli rajojen. Herätys, ap.

Ei ole mitenkään korkea ferri, edes naiselle. Herätys itse, pahvit!

Vierailija
122/132 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääköhän ap edes näitä omien labratulosten tuloksia? Vaikuttaa, ettei yhtään. Täysin hullu vetää rautaa, kun ferritiini on noin korkea. Ferritiiniarvo on täysin yli rajojen. Herätys, ap.

No naisille on raja 150, mutta miehelle tuo ei ole paljon, kun on isommat raja-arvot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se uniapnea! Voi olla vaikka ei olisi ylipainoa. Kuorsaatko?  Silloin mikään määrä nukkumista ei riitä, kun unen laatu on surkea. Lääkäriltä pyydät lähetteen, krooniseen väsymykseen vedoten. Piuhat yöksi päälle ja se on siinä.

Ferritiinin yläraja miehille on peräti 400, joten siihen on vielä matkaa.

Vierailija
124/132 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naiselle pitäisi olla alle 150. Mulla on nyt hieman yli 200 ja lääkärini mukaan se pitäisi nyt saada nyt alemmas. Hänen mielestään ideaaliarvo on noin 100 naiselle. 

Vierailija
125/132 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se uniapnea! Voi olla vaikka ei olisi ylipainoa. Kuorsaatko?  Silloin mikään määrä nukkumista ei riitä, kun unen laatu on surkea. Lääkäriltä pyydät lähetteen, krooniseen väsymykseen vedoten. Piuhat yöksi päälle ja se on siinä.

Ferritiinin yläraja miehille on peräti 400, joten siihen on vielä matkaa.

Asun yksin, joten en ole ihan varma, kuorsaanko. Näen naisystävääni aika harvoin, kun hän asuu niin kaukana.

Muistaakseni en ole kuorsannut, mutta uniapnea kai voi esiintyä, vaikka ei kuorsaisikaan.

Ap.

Vierailija
126/132 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Voi olla apneaa, vaikka ei kuorsaisikaan. Ei tarvitse olla vieruskaveria selvittääkseen asian. Laitoin itse nauhurin yöksi päälle ja kuuntelin kuorsaukset siitä. Hidasta hommaa, mutta voi tehdä muiden puuhien ohessa. Miten isäsi? Kuorsaako ja onko apnea hänellä hoidossa?

Vierailija
127/132 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lvl

Vierailija
128/132 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
129/132 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko selvinnyt mitään? Onko tutkittu lisää? t. toinen rättiväsynyt.

Vierailija
130/132 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhuhuhu

Vierailija
131/132 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko ahdistus oireisiin ?

Vierailija
132/132 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla turvallinen ja hyvä lapsuus? Voitko psyykkisesti hyvin?

Ahdistus vastaa raskasta fyysistä suoritusta ja uuvuttaa kokonaisvaltaisesti. Tarvitset apua. Toivottavasti joku selitys oireille löytyy.