Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piditkö käsiäsi vatsalla kun olit raskaana?

Vierailija
28.04.2021 |

Oliko teillä tapana silitellä omaa vatsaanne raskausaikana, varsinkin muiden ihmisten läsnäollessa tai julkisilla paikoilla? Minusta tuo on jännä ilmiö ja jostain syystä ärsyttävä jos joku odottava äiti hieroo mahaansa jatkuvasti... :)

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaankaan julkisesti. Ei kuulu julkisille paikoille tuollaiset, itselläni 2 raskautta takana ja kotoa poistuessa pyrin kyllä piilottamaan raskauden niin hyvin kuin vain voin. Ällöttävän näköistä silitellä isoa raskausmahaa kaupungilla tai kulkea tiukassa paidassa maha pystyssä. Ei raskautta ja uuden elämän alkuun saattamista tarvitse tuoda muiden ihmisten silmille, kaikki eivät halua nähdä pinkeää pallomahaa tiukassa paidassa vaikka kuinka luonnollista lisääntyminen ja seksi onkin.

Miksi häpesit raskauttasi niin paljon, että peittelit sitä? Häpeätkö normaalisti vartaloasi? Mietin vain, kun itse olin ylpeämpi raskausmahastani kuin sikspäkkimahastani.

Vierailija
42/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut kaikkia viestejä, mutta itse pidin käsiä vatsalla, myönnän. Olin niin otettu hänestä, halusin suojella ja näyttää muille että minä suojelen häntä, aina. Olin myös niin otettu ja ylpeä hänestä,  jota niin odotin.

Olen edelleen niin ylpeä ja otettu hänestä. Aamulla pesukone jyrisi, ikäänkuin sienne olisi  vähintään jakoavain eksynyt. Menin vähän paniikkiin, soitin koneiden korjaalille, sitten hänelle,  jota suojelin odottaessani.

Hän hoiti asian, laiittoi pian viestin ettei kannata korjata, pian tulee pieniääninen pesukone. Sanoi, myös että ei mitään, hyvä kun voin auttaa :D

Ihan kyynel.

Hei, saanko kysyä miksi sinä alapeukutat tätä? Please kerro, josko oppisin siitä jotain. Moni muukin voisi oppia, minä en opi enää tehty mikä tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistaa läpi että tässä haettiin Mega negaa joka meni puihin kun näköjään kaikki minä mukaanlukien kyllä pitelin ja silittelin pienokaistani ylpeänä.

Vierailija
44/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen hempeily on ärsyttävää. Käsiä saa tosiaan pitää missä vain, mutta sen romantisoiminen on outoa. Lasten hankkiminen kuuluu elämään ja on raskasta. Silittelykin on sallittua, mutta eiköhän se kuulu ihan omaan kotiin eikä julkiselle paikalle.

Eli julkisella paikalla täytyy olla mahdollisimman vakavana ja neutraalina, toimia kuin robotti vailla tunteita?

Ihmeellinen maa tämä. Onneaan ei saa näyttää ja vaikkei sitä tietoisesti muille esittelisikään, niin aina joku ajattelee "Mitä toikin tossa hakee huomiota". Samaan aikaan hoetaan, että pitäisi olla oma itsensä eikä liikaa välittää muiden mielipiteistä.

Suomalaiset - maailman onnellisin kansa.

Tärkeintä tuntuu olevan, ettei sitä pientäkään onnen hetkeä saa kenellekään näyttää, omassa kodissaan yksin tai puolison kanssa korkeintaan saa osoittaa olevansa onnellinen. Julkisesti on kuljettava ilmeettömänä robottina ja kädet sivuilla, ettei ärsytä ketään.

Vierailija
45/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni ajatuksissani käsi vatsalle aina kun olin raskaana. Varsinkin jos vauva liikehti niin automaattisesti tuli laitettua käsi siihen kohtaan "vastaukseksi". Julkisissa paikoissa en mitenkään ajatuksella pidellyt kättäni vatsalla enkä varsinkaan mitenkään esitelläkseni mahaani. Jossain synnytysvalmennuksessa sanottiin että se on luontaista äideille, että asettavat käden vatsan päälle ajattelematta.

Vierailija
46/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut kaikkia viestejä, mutta itse pidin käsiä vatsalla, myönnän. Olin niin otettu hänestä, halusin suojella ja näyttää muille että minä suojelen häntä, aina. Olin myös niin otettu ja ylpeä hänestä,  jota niin odotin.

Olen edelleen niin ylpeä ja otettu hänestä. Aamulla pesukone jyrisi, ikäänkuin sienne olisi  vähintään jakoavain eksynyt. Menin vähän paniikkiin, soitin koneiden korjaalille, sitten hänelle,  jota suojelin odottaessani.

Hän hoiti asian, laiittoi pian viestin ettei kannata korjata, pian tulee pieniääninen pesukone. Sanoi, myös että ei mitään, hyvä kun voin auttaa :D

Ihan kyynel.

Hei, saanko kysyä miksi sinä alapeukutat tätä? Please kerro, josko oppisin siitä jotain. Moni muukin voisi oppia, minä en opi enää tehty mikä tehty.

Yleensä en perään kysele, mutta tämä minua ihmetytti.

Vierailija
47/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paistaa läpi että tässä haettiin Mega negaa joka meni puihin kun näköjään kaikki minä mukaanlukien kyllä pitelin ja silittelin pienokaistani ylpeänä.

Okei. Meghan luultavasti silittelee liikaa vatsaansa. Kai sitäkin voi tehdä liikaa ja huomionhakuisesti maireana hymyillen. Hän kelvannee syylliseksi siihen(kin) rikokseen.

Juu, selitykseksi hänen mahan silittelylleen ei tietenkään kelpaa esim se, että hänellä on jo ikää ja on ehkä pitkään haaveillut lapsista. Nyt kun se toive toteutuu niin hän on vaan vilpittömän onnellinen. Toiset ihmiset on vaan niin järkyttävän kateellisia, että keksii vikoja toisista sen minkä ehtii.

Vierailija
48/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Meghan piteli mahaansa koko ajan kuin peläten, että baby putoaa ellei pidä kiinni...😉

Siinä tapauksessa Meghanilla on luultavasti kipuja tai supistuksia joita hän yrittää helpottaa pitelemällä mahaansa. Minulla ainakin oli ja tuntui että mahan koskettaminen ja hierominen helpotti.

Vierailija
49/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä raskaana olevan naisen mahassa on niin kummallista, että koko ajan pitää kytätä ettei nainen vaan vahingossakaan koske siihen. Se maha vie niin paljon tilaa, että käsille ei tunnu löytyvän luontevaa paikkaa.

Yksi työkaveri hankki hiuksiin pidennykset. Hän piti hiuksia toisella puolella ja silitti niitä niin kuin siinä olisi joku hilleri maannut. Se näytti kummalliselle. Pitäisikö minun tehdä aloitus, miksi ihmiset hiplaavat hiuksiaan?

Vierailija
50/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidin ja silittelin. Ilahdun myös aina kun näen jonkun toisen tekevän niin. Tulee mieleen oma odotusaika ja liikutun sen toisen puolesta. Onhan se raskausaika todella herkkää, hellyyttävää isojen mullistusten aikaa. Uutta elämää kannetaan sisällä jne.

Teen varmasti myös muita vauvapalstan mielestä "noloja" asioita. Kuten saatan koskettaa ja asetella hiuksiani, pitää miestäni kädestä ja vaikka pussaillakin. Taidan olla ihan tosi nolo ja teatraalinen, mutta eipä tuo minua tai läheisiäni haittaa :)

Vierailija
51/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tätä kuin velloisi niin toiset pitelee ja silittelee vauvamahaansa ja joku ei. Tähän ei kukaan tartte mitään sääntöä tai ihmettelyä. Amen.

Vierailija
52/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lapseni ovat jo aikuisia. Silloin kun heitä odotin, ei ollut tapana silitellä raskausvatsaa julkisilla paikoilla. Kotona sitten mieheni kanssa silitettiin masua ja tunnusteltiin potkuja.

Ennen myös äitiysvaatteet olivat väljiä.

Nykyään vauvamaha tuodaan esille pingottamalla ohuet lycratrikoot päälle, jolloin pullistunut napakin saa näkyä. Mitään ei naisen anatomiassa jätetä arvailujen varaan, olipa raskaana tai ei, kaikki näytille vaan!

Noh, aika aikaa kutakin.

Mahan silittely ei tosiaan ole mikään uusi ilmiö, sitä on tehty kautta aikojen. Ehkä juuri sinun ikäluokassasi raskautta piti piilotella, mutta niin ei ole ollut aina.

Vierailija
53/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toikin kysymys🤔

Vierailija
54/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä raskaana olevan naisen mahassa on niin kummallista, että koko ajan pitää kytätä ettei nainen vaan vahingossakaan koske siihen. Se maha vie niin paljon tilaa, että käsille ei tunnu löytyvän luontevaa paikkaa.

Yksi työkaveri hankki hiuksiin pidennykset. Hän piti hiuksia toisella puolella ja silitti niitä niin kuin siinä olisi joku hilleri maannut. Se näytti kummalliselle. Pitäisikö minun tehdä aloitus, miksi ihmiset hiplaavat hiuksiaan?

Kyllä jatkuva mahan ja hiusten hiplaus kieltämättä omituiselta näyttää.

Vierailija
55/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeintaan satunnaisesti, paitsi oman kodin rauhassa. Minusta se on omituista huomionhakua. En halua, että kehooni kiinnitetään ylimääräistä huomiota. Muutenkin oli näitä vatsan tuijottajia. Esimerkiksi Meghanin eleet olivat kummallisia ja liioiteltuja.

Älkää jaksako rajoittaa toisten olemista! On ihan ookoo jos ei itse halua pitää kättä mahallaan, mutta tuollainen eleiden arvostelu on naurettavaa ja kaikin tavoin haitallista yleisellä tasolla.

Vierailija
56/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tätä kuin velloisi niin toiset pitelee ja silittelee vauvamahaansa ja joku ei. Tähän ei kukaan tartte mitään sääntöä tai ihmettelyä. Amen.

Sí, sí. Lisäisin vielä, että ennen naisilla oli kädet työtä täynnä, eikä joudettu pohtimaan mahansa silittelyä. Ei sitä kerennyt sen kummemmin kaksin käsin kannattelemaan.

Vierailija
57/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kyynel.

Mikä tässä viestissä on negatiivista?

Vierailija
58/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat lapseni ovat jo aikuisia. Silloin kun heitä odotin, ei ollut tapana silitellä raskausvatsaa julkisilla paikoilla. Kotona sitten mieheni kanssa silitettiin masua ja tunnusteltiin potkuja.

Ennen myös äitiysvaatteet olivat väljiä.

Nykyään vauvamaha tuodaan esille pingottamalla ohuet lycratrikoot päälle, jolloin pullistunut napakin saa näkyä. Mitään ei naisen anatomiassa jätetä arvailujen varaan, olipa raskaana tai ei, kaikki näytille vaan!

Noh, aika aikaa kutakin.

Mahan silittely ei tosiaan ole mikään uusi ilmiö, sitä on tehty kautta aikojen. Ehkä juuri sinun ikäluokassasi raskautta piti piilotella, mutta niin ei ole ollut aina.

Kyllä noin oli, että ennen ei kaikkea paljastettu. Ei raskausvatsaa, ei tissejä, eikä pyllyvakoa. Nykyään näytille kaikki.

Vierailija
59/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua, itselläni on jonkinlaisena elämäntilannelapsettomana hivenen vaikea suhtautuminen raskaana oleviin naisiin ja pikkuvauvoihin, mielelläni välttelen heitä eikä haittaa yhtään, jos työvuoro "vahingossa" sattuu kaverin babyshowereiden päälle. Mutta että edes minä kirjoittelisin siitä, miten raskaana olevat eivät saisi kosketella vatsaansa, koska se on liian intiimiä ja leuhkimista... :D Ei! 

Vaikka musta tuntuu vähän pahalta nähdä raskaana olevia naisia ja pikkuvauvoja, koska en tiedä, saanko ikinä itse kokea sitä vaikka sitä kaikista eniten maailmassa haluaisin, niin silti - ottakaa kaikki ilo tuosta ainutkertaisesta elämänvaiheesta te, joille se suodaan! Kiintymyssuhdettakin ajatellen ei voi olla mitään haittaa siitä, että vastaa vauvan viesteihin jo sikiöaikana ja luo lämmintä suhdetta tulokkaaseen ajatusten tasolla. Ja siinä suhteen luomisessa kyllä auttaa, että se vauvan odotus on iloinen ja onnellinen asia, joka saa näkyä, ihan 24/7, ei vaan tiukasti oman kodin seinien suojassa. Enkä todellakaan tarkoita, että pitäisi työkaverit näännyttää raskauspuheilla tai kääntää huomio itseensä serkun häissä, mutta noihin on vielä tosi pitkä matka siitä, että laskee kätensä vatsalleen. 

Vierailija
60/78 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Meghan piteli mahaansa koko ajan kuin peläten, että baby putoaa ellei pidä kiinni...😉

Kyllä minullekin tuli huoli, että jos Meghan rukalta lapsi putoaa kesken kaiken kun ikääkin jo on. Nyt sitten pitelee mahaansa rapakon takana.

Kylläpä sinua kovinMeghanin maha huolettaa. Me pidellään täällä kiinni omasta vauva masusta ja hän siellä. Ei meiltä ole vauva tippumassa. Ole ihan huoletta.. 🤗

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi