Piditkö käsiäsi vatsalla kun olit raskaana?
Oliko teillä tapana silitellä omaa vatsaanne raskausaikana, varsinkin muiden ihmisten läsnäollessa tai julkisilla paikoilla? Minusta tuo on jännä ilmiö ja jostain syystä ärsyttävä jos joku odottava äiti hieroo mahaansa jatkuvasti... :)
Kommentit (78)
Pikemminkin pidin nivusissa, kun oli jatkuvasti joko kusihätä tai sen seittemää eri vuotoa.
Aloittaja, missä itse pidit raskaana ollessa käsiäsi? Eikä sinulla supistellut?
Pidin kyllä. Siinä on hyvä lepuuttaa käsiä istuessa, siis jossain rennommissa olosuhteissa. En ole kyllä ikinä kiinnittänyt huomiota muiden raskaana olevien silittelyyn tai silittelemättömyyteen.
Ei tietenkään julkisesti. Yksin ollessani minusta oli kiva pitää kättä vatsalla etenkin silloin, kun vauva potkiskeli.
Jep. Välillä vauva potki niin kipeästi, että yritin siirtää sitä toiseen asentoon vähän painelemalla vatsaa.
Kun olin raskaana ollessani orkesterinjohtokurssilla niin kysyin vetäjältä, että minne minä vasemman käteni laitan (kun oikeassa kädessä pidin sitä tahtipuikkoa). Hän sanoi, että laita se siihen vatsan päälle. Kaikilla muilla kurssilaisilla oli hauskaa, mutta itseäni harmitti kun en saanut asiallista vastausta kysymykseeni.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään julkisesti. Yksin ollessani minusta oli kiva pitää kättä vatsalla etenkin silloin, kun vauva potkiskeli.
Eikö edes Sussexin herttuataren esimerkki ole innostunut pitämään kättä vauvavatsan päällä?
https://www.express.co.uk/news/royal/1071985/Meghan-Markle-baby-bump-wh…
Kyllä, koska mahaan sattuu/on kireä/epämiellyttävä. On väärää tulkintaa, että kyse olisi jostain huomion hausta tai masun hellimisestä.
Yksin ollessa silitin vauvaa, jos vauva punki itseään mahaa päin tai potki. Julkisesti en ja en tykkää joidenkin naisten tyylistä maireasti hymyillen sivellä ja pidellä mahaa. En tiedä miksi se on vähän ärsyttävää, mutta se on.
Enpä juuri. Yleensä mun käsillä oli paljonkin muuta tekemistä.
Kyllä pidin ja silittelin olin niin onnellinen vauvan tulosta. Omaa vauva mahaa voi silitellä missä vaan. Se on vauvan silitystä 🤗
No en todellakaan silitellyt, sehän olisi ihan outoa. Saatoin pitää kättä "alavatsalla" eli pallon alakohdassa.
Raskaus on yksityisasia ja olisi noloa leveillä sillä muille pitämällä teatteria.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin raskaana ollessani orkesterinjohtokurssilla niin kysyin vetäjältä, että minne minä vasemman käteni laitan (kun oikeassa kädessä pidin sitä tahtipuikkoa). Hän sanoi, että laita se siihen vatsan päälle. Kaikilla muilla kurssilaisilla oli hauskaa, mutta itseäni harmitti kun en saanut asiallista vastausta kysymykseeni.
Miten niin et saanut asiallista vastausta? Mieti Lefaa lihavina aikoina. Missä sillä oli käsi? Haloo.
Loppuvaiheessa, kun se maha on iso, se on välillä tosi kireä/kipeä ja sitä saattaa supistellakin.
Joten kyllä, sitä tulee hierottua. Myös julkisesti.
Olet ehkä virheellisesti tulkinnut sen huomion hakemiseksi.
Pidin käsiäni lämpöisessä pillussani.
En kovin paljoa kun toukka alkoi heti potkia kättä. Varjosti vissiin hänen sviittiään.
Kotona sohvalla röhnöttäessä tuli pidettyä käsiä vatsan päällä jo alkuraskaudesta asti. Ihmisten ilmoilla liikkuessa lepuutin välillä käsiä mahan päällä istuessa loppuraskaudessa mahan ollessa suuri. Ilman mahaa olisin pitänyt sylissäni, mutta maha oli tiellä, joten tuo oli seuraavaksi mukavin hartiaseutua rentouttava asento.
Minulla oli usein supistuksia jo about raskauden puolivälistä alkaen, ja silloin mahaa saattoi tulla kosketeltua. Samoin jos piti yrittää hahmottaa miten iso se on, että mahtuuko jostain raosta menemään 😅 ei mitään huomion hakua, se oli ihan vaistomaista toimintaa johon ei kiinnittänyt mitään huomiota.
En. Korkeintaan silloin, kun sattui.