Mitenkä lyhyet ottavat tavaraa kaupan ylähyllyltä?
Kommentit (92)
Lapsilta kielletyt tavarat ylähyllyllä.
Niitä jakkaroita on käyttämässäni kaupassa aika harvoissa hyllyväleissä. En aina viitsi lähteä haahuilemaan ja etsimään sellaisia. Monessa hyllyssä alimman hyllyn reuna on niin tukeva, että sen päälle uskaltaa astua. Ei kivaa, mutta kauppa voi kyllä vaikuttaa asiaan hankkimalla enemmän jakkaroita.
Vierailija kirjoitti:
Pituus 170 cm ja usein se haluamani tuote on ainoa laatuaan eli siellä ylähyllyllä seinää vasten eikä hyllyn reunassa joten jakkaran kanssa just ja just saan esim 1l mehupurkin otettua. Useimmiten jätän ostamatta kun en ylety.
Sama minulla, vaikka olen pitkähkö, niin en minä aina ylety ottamaan, ellei tavara ole ihan hyllyn reunassa.
Jakkaran päälle minä en voi nousta, siihen on syynsä.
Eikä aina myyjääkään näy missään, joten aika usein tavara on jäänyt hyllyyn.
Eipä ole asiaksystävällisiä tuollaiset hyllyt.
Olen 186 ja ylähyllyn takaosaan saa venytellä.
Se kauppojen jakkara on vaarallinen, siitä voi lentää korkealta alas, kenkä voi takertua, se keikkaa ja luistaa koko jakkara – siihen ei saa otetta kaikki. Sukulaisen mukaan se on helppo jakkara johon vain astutaan reunasta ja taivas aukeaa, olen toista mieltä.
Haen keittiötarvikkeiden osastolta pihdit ja otan niillä. Tai jos ei mahdu pihteihin, haen sinimopin varren ja koukin tavarat sillä. Ei haittaa, jos useampikin putoaa alas, kyl ne kaupassa korjaa ne takas sinne hyllyyn.
Varmaan he pyytävät apua.
Minua on monesti pyytänyt joku pyörätuolissa istuva apua kaupassa. Vaikka ei tietenkään ole sama asia.
Kyllä apua saa jos sitä pyytää. ;)
Meidän uuden k-kauppiaan vaimo on tosi pikkuinen, niin menivät kaupassa kaikki edellisen kauppiaan laittamat hyllyt vaihtoon, tilalle matalia ja leveitä, nyt mäkin yletyn ilman tikkaita :D
Olen 177cm mies ja tarvitsin jakkaraa leluosastolla Hotwheels pikkuautovalikoimaa selatakseni :D
Mikä järki on laittaa lelutkin niin korkealle?
Minä 174 pitkänä yletyn juuri ja juuri varpaille nousten ottamaan vakikauppani ylemmiltä hyllyiltä, jos ovat takaosassa. Mutta ne alahyllyt ovat inhottavia selkävaivaisena. Plus sitten tieto siitä että jotkut kiipeilevät kenkineen niillä, yöök. Myyjänkin olen nähnyt seisovan kylmäkaapin alimman hyllyn reunalla, joskus lapsia leipähyllyillä...
Vierailija kirjoitti:
Olen 177cm mies ja tarvitsin jakkaraa leluosastolla Hotwheels pikkuautovalikoimaa selatakseni :D
Mikä järki on laittaa lelutkin niin korkealle?
No leluissahan se vasta järkeä onkin laittaa ylös. Jotkut vanhemmat päästävät lapsensa leluhyllyille leikkimään, nämä kiskovat tavarat sieltä likaisille lattioille.
Vierailija kirjoitti:
Pituus 170 cm ja usein se haluamani tuote on ainoa laatuaan eli siellä ylähyllyllä seinää vasten eikä hyllyn reunassa joten jakkaran kanssa just ja just saan esim 1l mehupurkin otettua. Useimmiten jätän ostamatta kun en ylety.
Kuvitteletko siis olevasi lyhyt?
Et ole.
Vierailija kirjoitti:
158 cm minäkin, ikää 47 joten en ihan lähiaikoina oleta yltäväni ylähyllylle. Melkein joka kerta jää jotain ostamatta, kun ei löydy makkaraa, myyjää eikä pitkää asiakasta. Aina ei ole kyse ylähyllystä, myös pakastealtaan tuotteisiin en yllä, jos tavaraa on ihan pohjalla. Ja viimeisin nolous: ne kauppojen aulassa olevat postilokerot ovat liian korkeita ja en yllä ylimpään, jos tuote ei ole aivan reunalla. Ikävä häiritä kassajonoa.
Makkara ainakin jää ostamatta :(
Jää ostamatta moni muukin asia, esimerkiksi kaikki muut jäätelöt paitsi se, joka on siitä alimmalla hyllyllä ensimmäisenä. Myöskään altaassa olevia ei voi ostaa, kun ei niihin taaimmaisiin ole mitään toivoa ylettää. Enkä edes ole lyhytkasvuinen, pituutta on 160cm. Aivan käsittämättömiä nämä s-markettien kylmäaltaat, en ymmärrä millainen ihminen on ne suunnitellut ja miten sellaiset on päässeet ikinä käyttöön!
Tänään viimeksi kurkottelin niin, että napa vilkkui. Tämä on kyllä ihan jokakertaista. En todellakaan lähde etsimään niitä jakkaroita, joita on ehkä kaksi koko kaupassa. Saisi olla joka hyllyvälissä. En myöskään lähde etsimään myyjiä, jos eivät saa hoidettua töitään ja vedettyä tuotteita ns. eteen säännöllisesti pitkin päivää, eikä vain hyllyttäessä. Kylmähyllyillä nousen seisomaan hyllyn reunalle - olen nähnyt myyjienkin tekevän niin. Joskus koukin toisella tuotteella lähemmäs, joskus vaan vittuunnun niin, että jätän ostamatta. Meidän perheessä on erikoisruokavalioita ja jostain syystä nämä erikoistuotteet ovat aina ylimmällä hyllyllä, kuten gluteenittomat. Myös hevi-osaston luomut ängetään ylimmille hyllyille, samoin esim. luomukananmunat
Joudun pyytämään apua koska en uskalla/ pääse nousemaan niille jakkaroille.
Jos ylähyllyllä olevat tuotteet ovat kovin takana niin pitkänä ihmisenä vedän ne mahdollisimman lähelle reunaa että muutkin ylettävät (ehkä) niihin. Harvoin kukaan pyytää antamaan tuotteita ylähyllyltä mutta aina autan mielelläni. Joskus itsekin heilunut sen norsunjalan päällä ja nippa ylettynyt ottamaan jotain Reinoja kun on pyydetty, ihmettelen miksi monet vaatteet ym on laitettu niin ylös että myyjäkin joutuu semmoisen kepin kanssa kalastamaan ne alas.