Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako kuivuneen veren pestyä vaatteista millään pois?

Vierailija
28.04.2021 |

Olisi pari paitaa ja yhdet farkut jotka käyneet jo pesukoneessa, mutta veritahrat näkyvät vielä selvästi. Tiedän että tuoreen veren saa heti pestyä kylmällä vedellä, mutta nämä kun ovat kerenneet jo kuivumaan.
Onko konsteja niksejä kellään?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sappisaippua ei toimi, vai onko vikaa siinä, että mulla on pala, ei nestemäistä? Miten sen palasen kanssa tulis toimia? Pakkauksen ohjeessakin lukee, että hiero nestettä... Hieronko palaa? Siitä palasta on vaikea liuottaa nestettä, kestäisi ikuisuuden.

Voi herranen aika, ei voi olla noin käsi...

Kastele vaate. Kastele sappisaippua. Hiero niitä kunnolla yhteen niin, että paitaa tarttuu kunnolla saippuaa. Anna vaikuttaa pari minuuttia. Pese normaalisti koneessa, laita tavallista pesuainetta.

Sappisaippua pesee mennen tullen modernit tahranpoistoaineet juuri veren sekä hankalien rasvafläkkien kanssa. Ei sekään AINA tehoa, jos on erehtynyt päästämään veritahrat kuivumaan tai pessyt niitä lämpimässä ja kuivannut vielä kuivausrummussa, jolloin veri on oikein palanut kankaaseen kiinni.

Vierailija
22/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha säätää mitään ihmeellistä kun Vanishilla lähtee.

En ole ap mutta kiinnostaa että ihanko oikeasti olette saaneet vanishin toimimaan? Kun lapsi oli pieni, n. 10 vuotta sitten, ostin tuota taaperon vaatteiden ruoka ynm. tahroihin, eikä sillä kyllä lähtenyt koskaan mikään tahra. Ei vaikka hinkkasi sitä tahraa tuolla aineella ja antoi vaikuttaa. Onko vanishin koostumusta parannettu että toimii nykään oikeasti? Veritahrat ei kyllä varmasti sillä lähde.

No kaikki ruokatahrat oon sillä pessyt. Jotkut lähtee 40 asteessa, osa tarvii 60. Sitä suihketta siis käytän. Ja pitää vaikuttaa ainakin 5 min.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä oon saanut Vanishillä esim. kuivuneet mustikkatahrat lasten vaatteista pois. Antaa ensin vaikuttaa vähän aikaa ja sitten koneeseen. Samoin kuivuneet veritahrat. Niissä ensin liotus mahdollisimman kylmässä vedessä, sitten Vanishia ja konepesu.

Vierailija
24/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta kiinnostaa että ihanko oikeasti olette saaneet vanishin toimimaan? Kun lapsi oli pieni, n. 10 vuotta sitten, ostin tuota taaperon vaatteiden ruoka ynm. tahroihin, eikä sillä kyllä lähtenyt koskaan mikään tahra. Ei vaikka hinkkasi sitä tahraa tuolla aineella ja antoi vaikuttaa. Onko vanishin koostumusta parannettu että toimii nykään oikeasti? Veritahrat ei kyllä varmasti sillä lähde.

Ei, se on kyllä tasan yhtä onnetonta edelleen. 

Vierailija
25/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin/kuuma vesi on pahin veritahroille. Se kiinnittää veren valkuaisaineet kankaaseen ja sitten niitä ei saa enää pois. Ensin tosiaan kylmävesikäsittely ja tahranpoistoainetta mitä nyt käyttääkään, ja kun veritahran on saanut näillä lähes kokonaan pois, sitten konepesu.

Vierailija
26/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä oon saanut Vanishillä esim. kuivuneet mustikkatahrat lasten vaatteista pois. Antaa ensin vaikuttaa vähän aikaa ja sitten koneeseen. Samoin kuivuneet veritahrat. Niissä ensin liotus mahdollisimman kylmässä vedessä, sitten Vanishia ja konepesu.

Ai kun jollain toimii niin alapeukkua sitten... ylläri.

Vierailija
27/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi halvimpiin huonoihin trikookankaisiin.

Vierailija
28/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virtsalla. Luota vaatetta virtsassa (oma käy ihan hyvin) ja pese normaalisti pesukoneessa.

Vaate kannattaa liottaa virtsassa vähintään vuorokausi ennen pesemistä niin ehtii kunnolla vaikuttamaan.

Seuraava kysymys: miten saa kusenhajun pois vaatteista.

Vierailija
29/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna polttaisin ne vaatteet ja olisin hissunkissun.

Vierailija
30/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmävesi liotus ja tahraan mäntysuopaa. Sitten normisti koneeseen. Tuolla lähtee myös hankalat tomaattikastike tahrat.

Vierailija
31/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oliko joku näistä vanishin käyttäjistä saanut kuivuneen veren pois vai miksi sitä vieläkin tuputetaan? Nyt oli ruokatahraa ja mustikkaa mainittu, mutta oliko kokemusta siitä verestä kun suosittelette?

Mustikka ja ruoka lähtee ihan liottamalla tavallisellakin saippualla..

Vierailija
32/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna polttaisin ne vaatteet ja olisin hissunkissun.

Näin on. Varmin konsti että poliisi ei pääse rikoksen jäljille on hävittää todisteet kunnolla. Polta vaatteet ja osta kaupasta uusia.

Vierailija
33/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa veritahtaa converseista irti! :( käytin jopa valkaisuainetta, veri hävisi hetkellisesti, mutta ilmestyi takaisin?? Miten on mahdollista?? Musta väri kyllä haalistui ja lähti irti.. meni pilalle koko kenkä

Vierailija
34/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis oliko joku näistä vanishin käyttäjistä saanut kuivuneen veren pois vai miksi sitä vieläkin tuputetaan? Nyt oli ruokatahraa ja mustikkaa mainittu, mutta oliko kokemusta siitä verestä kun suosittelette?

Mustikka ja ruoka lähtee ihan liottamalla tavallisellakin saippualla..

Olihan tuossa mustikka-kommentissa mainittu myös ne veritahrat. Lukutaito on niin yliarvostettua nykyään...

Vierailija
35/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappisaippua on auttanut moniin tahroihin, mutta tuore persikka/nektariini, joka ehti reissussa kuivahtaa, ei lähtenyt sappisaippualla useankaan pesun jälkeen. Vaalea vaate, jossa värikkäitä kuvia, niin mitään klooripohjaisiakaan ei uskaltanut kokeilla.

Ja se oli tietty se suomalaisen vaatemerkin Suomessa valmistettu body, joka maksoi varmaan saman verran kuin lapsen kaikki muut bodyt yhteensä.

Vierailija
36/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mut koska asiantuntijoita paikalla...

Mulla vanha valkoinen t-paita, jossa pintapainatus (kuumalla prässätty kuva). Itse valkoinen paitakangas on iän myötä (33v) kaapissa kellastunut tosi pahasti. Apua?

Vierailija
37/38 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en saa veritahtaa converseista irti! :( käytin jopa valkaisuainetta, veri hävisi hetkellisesti, mutta ilmestyi takaisin?? Miten on mahdollista?? Musta väri kyllä haalistui ja lähti irti.. meni pilalle koko kenkä

Help!!

Vierailija
38/38 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntysuopaa kaikkiin tahrakohtiin ennen koneeseen laittoa.