Mistä vaatteita pitkälle naiselle?
Olen 180 cm pitkä. Kaikissa yläosissa hihat ja housuissa lahkeet ovat minulle tavallisesti liian lyhyitä. Mistä olette löytäneet vaatteita, jotka olisi mitoitettu pidemmille naisille?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai 180 cm nyt mikään erityisen pitkä ole ainakin hieman pidempänä miehenä olen löytänyt aika hyvin vaatteita, oletko kokeillut miestenvaatteita
Mun tytär itse asiassa ostaa miesten vaatteita, mutta vain, jos kyse on jostain collaripaidoista, t-paidoista tai huppareista. Muut miesten vaatteet eivät ole ihan naisten tyylisiä, farkuissakin on erilainen mitoitus kuin naisten farkuissa.
-2
Itselläni on päinvastainen ongelma, sillä olen vain 155 cm pitkä, mutta täytyy hehkuttaa Asos-verkkokauppaa. Heillä on kivoja vaatteita pätkille ja pitkille. Heiltä löytyy siis oma Tall-mallisto ja lisäksi myyvät muiden merkkien vastaavia mallistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai 180 cm nyt mikään erityisen pitkä ole ainakin hieman pidempänä miehenä olen löytänyt aika hyvin vaatteita, oletko kokeillut miestenvaatteita
No eihän se miehelle vaikeaa olekaan, kun lahkeissa ja hihoissa on mittaa. Mitta farkuista tms. en ole ihan varma kuinka helppo on löytää kun miesten lantion malli on erilainen, matalampi ja kapeampi. Voi olla että vyötärö on aivan liian iso silloin kun naisen leveämpi lantio mahtuu niihin. Verkkareissa tämä ei niinkään haittaa.
T. Se joka ostaa paljon miesten vaatteitaOlisiko niissä nyt niin suurta eroa jotteivat olisi käyttökelpoisia, tuskin.
On niissä suuri ero. Ei kukaan halua farkkuja joiden vyötäröön menee leveyssuunnassa toinenkin ihminen, mutta korkeussuunnassa roikkuvat puoliksi lanteilla, ja jos miettii kauluspaitaa, niin naiset usein haluavat vyötäröä korostavan, ja joillain on sitten rinnat niin ettei pienempiin mahdu, minulla ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se miehelle vaikeaa olekaan, kun lahkeissa ja hihoissa on mittaa. Mitta farkuista tms. en ole ihan varma kuinka helppo on löytää kun miesten lantion malli on erilainen, matalampi ja kapeampi. Voi olla että vyötärö on aivan liian iso silloin kun naisen leveämpi lantio mahtuu niihin. Verkkareissa tämä ei niinkään haittaa.
T. Se joka ostaa paljon miesten vaatteitaOlisiko niissä nyt niin suurta eroa jotteivat olisi käyttökelpoisia, tuskin.
No kyllä on. Esimerkiksi miesten puserot ovat kuin laatikoita, hartiasauma ihan eri kohdalla kuin pitäisi. Jos housujen lahkeet ovat hyvän pituiset, on vyötärö niin iso, että sinne voi laittaa tyynyn. Lisäksi haaroissa roikkuu tyhjä munapussi :D
Jännää on myös se, että jos löytää naisten vaatteista tarpeeksi pitkiä hihoja ja lahkeita, ovat ne järjestään suuria kokoja. Eli sellaista vartalomallia ei vaatetehtailijoiden mielestä ole kuin pitkä ja hoikka. Jos olet pitkä, olet automaattisesti myös paksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär itse asiassa ostaa miesten vaatteita, mutta vain, jos kyse on jostain collaripaidoista, t-paidoista tai huppareista. Muut miesten vaatteet eivät ole ihan naisten tyylisiä, farkuissakin on erilainen mitoitus kuin naisten farkuissa. Kyllä ne farkut päälle sopii kun on oikea koko ja vyöllä tai henkseleillä kiristää. Pitääkö sen kamelinvarpaan ja persvaon aina loistaa farkuista läpi
-2
Kirahvikaupasta voisi löytyä jotain riepua päälle laitettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Neuvohan sellaisen kaupan nettisivu tai osoitetiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niissä suuri ero. Ei kukaan halua farkkuja joiden vyötäröön menee leveyssuunnassa toinenkin ihminen, mutta korkeussuunnassa roikkuvat puoliksi lanteilla, ja jos miettii kauluspaitaa, niin naiset usein haluavat vyötäröä korostavan, ja joillain on sitten rinnat niin ettei pienempiin mahdu, minulla ei.
Tuossa jos äkkiseltään katsoo yhden kaupan kokotaulukoita. Ajatellaan että naisen lantio on 104 cm. Hänelle pitäisi sopia m- koko, jossa vyötärönympärys 77–81 cm. Ja ne lahkeet ovat lyhyet. Miesten vaatteissa on pidemmät, saadakseen lantionsa mahtumaan koko on miesten m, jossa vyötärönympärys 88–93 cm.. Ikävä se on kuroa farkuissa tuota kokoon.
Ja kun naisilla on sitä lantiota ja pyllyä, niin voi joutua ottamaan isommankin koon.
Mä oon 180 cm ja aina käyttäny tavis-kokoisia vaatteita. Teininä käytin 27” ginan farkkuja joissa ei ollut lainkaan joustoa. Samaa kokoa kuin sabina särkkä mut olin vaa kauniimpi ja suurempirintaisempi. 😊 olihan se usein että lantioluuni olivat leveämmät ja maha oli littana niin monet farkut olivat mahasta silloin isommat mutta jos käyttää matalavyötäröisempiä farkkuja niin ei niin haittaa. 34” lahkeet kelvanneet iha hyvin.
Minä 177 cm ja poikani 193 cm ostamme farkut Herttoniemen varastomyynnistä. Kevistä, Wrangleria, Leeta. Hyllystä löytyy minulle 33/34 housuja ja pojalle 32/36 housuja. Tilauksesta saa vaikka hehtaarilahkeita.
Minulla on myös tuo hihaongelma. Myös selkäni on todella pitkä verrattuna jalkoihin. Yleensä tilaan vaatteet Zalandolta ja varmistan, että tuotetiedoissa lukee ”pitkät hihat”. Ja jos Tall-mallistosta löytyy mieluinen vaate niin tilaan sen, enkä ”normaali” mallistosta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös tuo hihaongelma. Myös selkäni on todella pitkä verrattuna jalkoihin. Yleensä tilaan vaatteet Zalandolta ja varmistan, että tuotetiedoissa lukee ”pitkät hihat”. Ja jos Tall-mallistosta löytyy mieluinen vaate niin tilaan sen, enkä ”normaali” mallistosta.
Tää oli hyvä vinkki!
Vierailija kirjoitti:
Sanoo huonoitsetuntoinen alemman tason mies.
Olen 179 cm, ja tilaan suurimman osan vaatteistani Asokselta. Heillä on laaja Tall-mallisto, jossa myydään sekä oman Asos-merkin, että muiden merkkien pitkille naisille mitoitettuja vaatteita. Vaatteita löytyy sporttisesta juhlavaatteisiin, ja kaikkea siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 180 cm ja aina käyttäny tavis-kokoisia vaatteita. Teininä käytin 27” ginan farkkuja joissa ei ollut lainkaan joustoa. Samaa kokoa kuin sabina särkkä mut olin vaa kauniimpi ja suurempirintaisempi. 😊 olihan se usein että lantioluuni olivat leveämmät ja maha oli littana niin monet farkut olivat mahasta silloin isommat mutta jos käyttää matalavyötäröisempiä farkkuja niin ei niin haittaa. 34” lahkeet kelvanneet iha hyvin.
Täsmälleen samat sanat. N180
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ainakaan ihan helposti sopivia vaatteita löydy, jos ei ole hihat lyhyet, sitten kiristää hartioista, farkutkin puristaa pohkeista tai persvako vilkkuu kun kyykistelee ym.
M181cm
hyh mikä hujoppi, 160cm naiset ovat paljon seksikkäämpiä
Vierailija kirjoitti:
hyh mikä hujoppi, 160cm naiset ovat paljon seksikkäämpiä
Se on kymmenenvuotiaan koko.
Sen kun ap googlettelet eri valmistajien tall-mallistoja ja tilaat netistä. Itse tilaan lyhyen ihmisen petite-mallistoja EU:sta ja Englannista.