Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

krooninen väsymysoireyhtymä

Vierailija
28.04.2021 |

Sain burnout ja ylikuntodiagnoosin pahan töissä loppuunpalamisen jälkeen viime vuonna. Olen ollut nyt poissa työstä (työtön nykyisin) vuoden. Vuosi on ollut aivan hirveä. Aluksi en pystynyt edes kävelemään ja päivästä 90 prosenttia kului sängyssä. Sitten kaikenlaisten ylä- ja alamäkien jälkeen sain itseni siihen kuntoon että n puoli tuntia pystyin kävelemään joka toinen päivä kunnes romahdin uudestaan aivan täysin. Pää toimii kyllä, mutta kroppa on niin rikki, että pienikin rasitus (esim 10 min kävely) voi viedä petikuntoon viikoksi. Tuntuu etten jaksa enää, ennen olin aktiiviurheilija ja vaativassa työssä, enkä olisi ikinä uskonut että tällainen on mahdollista. Yritän kaikkeni että tekisin asioita oikein, ruokavalio, asteittainen aktiivisuuden lisääminen, mutta tuntuu että kierrän samaa kehää enkä jaksa enää. Miten tästä voi toipua?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long covid. Ei toivoa enää parantua. Tämän hallitus meille halusi.

Vierailija
2/6 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pitkä tie ikävä kyllä. Mitään vippaskonsteja ei ole.

Itsellä tietoinen stressin rajoittaminen, töihin paluu ja avoin yhteys esimieheen, lääkitys, itsereflektio (terapia ja kirjallisuus) auttoivat alkuum ja kun voimia oli jonkin verran palautunut, liikunnan aloittaminen paransi entisestään. Lenkkeilyn nostaisin ihan jalustalle tärkeimmäksi keinoksi lopulta, samoin koen että noista paljon parjatuista lääkkeistä oli merkittävä apu itselle. Ne vei myös epämääräiset vatsakivut pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkärin lisäksi täydentäviin hoitoihin. Siellä annetaan täydentävät ohjeet ja potilas otetaan todesta. Ja muista, että vitamiinit ja lisäravinteet eivät ole tilassasi vaarallisia vaan välttämättömiä, että elimistösi voisi rakentua uudelleen normaaliksi solujen uudistuessa. 

Vierailija
4/6 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkärin lisäksi täydentäviin hoitoihin. Siellä annetaan täydentävät ohjeet ja potilas otetaan todesta. Ja muista, että vitamiinit ja lisäravinteet eivät ole tilassasi vaarallisia vaan välttämättömiä, että elimistösi voisi rakentua uudelleen normaaliksi solujen uudistuessa. 

Suosittelen kyllä ottamaan ne vitamiinit mahdollisimman luontaisessa muodossa, eli paljon marjoja, hedelmiä ja kasviksia.

Vierailija
5/6 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit unohda hetkeksi fyysinen puoli.  Taieesta saa henkistä voimaa . Auttoi mua. Kyllä ne voimat palautuu kun annat aikaa. Ainakin mulla palautui. Kuuntelee itseäsi ja myös lääkäriä.

Vierailija
6/6 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kärsinyt kroonisesta uupumuksesta yli kymmenen vuotta. Väsymysoireyhtymädiagnoosin olen saanut kahdesti. Välissä on pieniä parempia hetkiä, mutta enimmäkseen vointi on kuin loputonta syvää krapulaa. Olen liian uupunut mihinkään, mistä ihmiset yleensä saavat sisältöä elämäänsä. Jo hampaidenpesukin on usein fyysisesti raskasta. Lääkärissä on käyty useasti, myös yksityisellä ja liuta lääkkeitä on kokeiltu. Erilaisia itsehoitoja myös. Mikään ei näytä tuovan apua. Arjesta en selviäisi ilman puolisoa. Edelleen yritän netistä etsiä tietoa jos jokin auttaisi, mutta alkaa näyttää siltä että juuri muita vaihtoehtoja ei ole kuin itsemurha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme