Mitä ajattelette aamu puurostani, joka sisältää tattaria, chia siemeniä, ja hamppurouhetta?
Lisäksi 2 lusikallista kylmäpuristettua hamppuöljyä?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Psylliumin pitkäaikaiskäytön ummetuksessa käytettävinä annoksina on havaittu lisäävän suolistosyövän riskiä[5]. Psylliumin on kuvattu myös aiheuttaneen allergisia reaktioita henkilöille, jotka altistuvat sille runsaasti työssään[4].
Ja silti sitä myydään apteekissa ummetuksen hoitoon. Nimellä Vi-Siblin.
Chia on aivan turha meilläpäin kun meillä on mustikka.
Mitä se tattari ja chian siemenet siellä lautasella tekevät ? Hamppurouhe ja hamppuöljy riittää. Vettä päälle.
Tuo hamppurouhe kyllä kiinnostaa. Onko mahdollisesti kotimaista luomutuotantoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sellanen "kehukaa mua, kun olen niin moderni ja trendikäs aamupuuroilija" - alotus🙄
En kerjää kehuja, haluan vain kuulla mielipiteitä. Mä en vaan tykkää kaurapuurosta. Haluan täyttävän olon useaksi tunniksi
Oletko kokeillut lisätä pellavarouhetta? Pitää kylläisenä ja lisäksi saat siitä omegaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei noita voi verrata. 100g chian siemeniä sisältää 17g proteiinia kun vastaava määrä mustikoita sisältää 0.7g.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noita voi verrata. 100g chian siemeniä sisältää 17g proteiinia kun vastaava määrä mustikoita sisältää 0.7g.
Voisiko sitten mustikan siemenet tuotteistaa?
Ajattelen, että paska lentää varmasti.
Ajattelisin että kuulostaapa pahan makuiselta aamupalalta, mutta varmaan toiset tykkää toiset ei.
Nam, mullekin maistuisi. Jäikö yhtään?
Peruna on ekologisin.
Pavuista saa proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Tuo hamppurouhe kyllä kiinnostaa. Onko mahdollisesti kotimaista luomutuotantoa?
Elixi Oy Somerolta. Googlaa se
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sellanen "kehukaa mua, kun olen niin moderni ja trendikäs aamupuuroilija" - alotus🙄
En kerjää kehuja, haluan vain kuulla mielipiteitä. Mä en vaan tykkää kaurapuurosta. Haluan täyttävän olon useaksi tunniksi
Oletko kokeillut lisätä pellavarouhetta? Pitää kylläisenä ja lisäksi saat siitä omegaa.
En pidä pellavan mausta, mutta öljynä voisi mennä, lusikalla suoraan suuhun
En ajattele aamupuurostasi mitään, mutta kirjoituksestasi ajattelen että opettele yhdyssanat.
Vierailija kirjoitti:
Psylliumin pitkäaikaiskäytön ummetuksessa käytettävinä annoksina on havaittu lisäävän suolistosyövän riskiä[5]. Psylliumin on kuvattu myös aiheuttaneen allergisia reaktioita henkilöille, jotka altistuvat sille runsaasti työssään[4].
Mistä tämä (ilmeisesti lainaus?) on peräisin? Lääkärithän määräävät joka vatsavaivaan Vi-Sibliniä, joka on käsittääkseni psylliumia. Hui kamala.
Kannattaa välillä käydä suolihuuhtelussa, suolenmutkiin kun helposti jääpi imeytymätöntä siemenmoskaa. Pahimmillaan tulee divertikkeli.
Minä syön joka aamu ihanan pehmeän kaurapuuron, Vatsa voi hyvin, suoli toimii ja kolesterolit pysyvät aisoissa.
Resptini: 1 dl kaurahiutaleita ja 2 dl vettä kiehautetaan. Sitten vajaa rkl luomumaapähkinävoita ja kauramaitoa sekaan sen verran, että puuro on sopivan löysää ja jätetään hautumaan muutamaksi minuutiksi.
Puuro lautaselle ja runsaasti tuoreita mansikoita ja mustikoita (näin talvella pensasmustikoita) päälle ja vielä muutama murskattu saksanpähkinä.
Minä syön joka aamu suuren kulhollisen graham-puuroa kaurakerman kera.
Mieheni syö myös graham-puuroa, mutta laittaa sekaan palan voita ja ripottaa päälle ruokosokeria.
Miettikääpäs vähän omaa elämäntapaanne !