Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei halua mennä päiväkotiin, mikä avuksi?

Vierailija
28.04.2021 |

Aiemmin on mennyt mielellään, nyt sanoo ettei halua mennä. Täytti juuri 3v.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hoitoon pakko mennä? Miksi pienten lasten pitää mennä hoitoon, jos toinen vanhemmista on kotona?

Vierailija
42/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuunnella pientä lasta ja vaihtaa aina hoitopaikkaa silloin kun lapsi sanoo että ei halua mennä hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää pomottaa. Et lähde mukaan siihen leikkiin ja siinä onkin "ongelman" ratkaistu. 

Vierailija
44/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu pahalta viedä lasta kun hän ei halua mennä ja itkee joka kerta. T. Ap

Lapsi huomaa, että epäröit. Voit nyt antaa periksi miellyttämisen halusta ja ruveta curlingiksi. Mikäs siinä. Samoissa aiheissa vellot sitten tästä eteenpäin, ja ongelmat vain kasvaa.

Vierailija
45/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittää pomottaa. Et lähde mukaan siihen leikkiin ja siinä onkin "ongelman" ratkaistu. 

Kamalalta tuntuu kun ei halua mennä hoitoon. Olen miettinyt hoitopaikan vaihtamista. Jospa tykkäisi enemmän päiväkodista.

Vierailija
46/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalalta tuntuu kun ei halua mennä hoitoon. Olen miettinyt hoitopaikan vaihtamista. Jospa tykkäisi enemmän päiväkodista.

Suosittelen vaihtamaan hoitopaikkaa päiväkotiin.

Vierailija
47/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuunnella pientä lasta ja vaihtaa aina hoitopaikkaa silloin kun lapsi sanoo että ei halua mennä hoitoon.

Juu ja sitten kohta sanoo, että haluaakin vanhaan hoitopaikkaan. Nykyvanhemmat tuntien, varmaan joku soittaisi ja kysyisikin että pääseekö takaisin.

Vierailija
48/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset itki mulle koska luottivat minuun ja oli läheinen. Kun vanhemman on lähdettävä pois, itku loppuu koska päiväkodissa on oltava vieraskorea ja tsempattava, edes niiden aikuisten syliin ei koskaan välittänyt kumpikaan mennä joista piti. Ei lapsi ole mikään manipuloiva hirviö ellei hänestä ole sellaista opetettu. Mun kumpikin lapsi olisi ollut ennemmin kotona ja omissa puuhissa kuin hoidossa. Siksi pidinkin heitä siellä mahdollisimman vähän.

Lapsi, joka luottaa omiin vanhempiinsa ja kokee olevansa hyväksytty ei roiku vieraiden tarhantätejen sylissä, paitsi äärimmäisessä hädässä. Miten taas tällaisiin päätelmiin päädyttiin...

Vierailija
49/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne työntekijätkään halua sinne mennä.

Vierailija
50/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei aina ole ihanaa ja hattaraa. Kasva aikuiseksi. 

Vierailija
51/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Lapsi herkkä, itkee herkästi esim jos joku toinen lapsi itkee. Mietin, että päiväkodissa on kova meteli, että viihtyykö sitten sielläkään. Haluaa myös olla "pieni". Nyt kotona välillä haluaa että vielä syötetäänkin, vaikka ikää on 3v. Hoidossa syö kyllä itse. Jos lapselta kysyy, haluaisi olla vaan kotona, eikä kaipaa ketään kaveria, vaikka niitäkin on.

Vierailija
52/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissahan se lapsi nytkin on :D Eikä niitä paikkoja niin vaan vaihdella. 

Vierailija
53/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On nyt perhepäivähoitajalla.

Vierailija
54/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja sitten kohta sanoo, että haluaakin vanhaan hoitopaikkaan. Nykyvanhemmat tuntien, varmaan joku soittaisi ja kysyisikin että pääseekö takaisin.

Voi luoja.

Vierailija
55/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Lapsi herkkä, itkee herkästi esim jos joku toinen lapsi itkee. Mietin, että päiväkodissa on kova meteli, että viihtyykö sitten sielläkään. Haluaa myös olla "pieni". Nyt kotona välillä haluaa että vielä syötetäänkin, vaikka ikää on 3v. Hoidossa syö kyllä itse. Jos lapselta kysyy, haluaisi olla vaan kotona, eikä kaipaa ketään kaveria, vaikka niitäkin on.

Totta hitossa lapsi haluaa olla kotona, kun siellä tuohon malliin passataan. Kyllä minäkin ennemmin olisin kotona palveltavana kuin menisin töihin. Mutta eipä elämä aina mene niin kuin itse tahtoo ja viimeistään 3v iässä sitä on hyvä ruveta sisäistämään tai on pulassa myöhemmin. 

Vierailija
56/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on kun taapero päättää perheessä mitä tehdään.

Vierailija
57/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On nyt perhepäivähoitajalla.

Otsikossa kirjoitit, että on päiväkodissa. 

Vierailija
58/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni kausittain päiväkotiin meneminen. Välillä sinne mentiin innolla, välillä neutraalisti ja välillä joka aamu itkien. Keskusteltiin paljon, eikä itkukausina päiväkotiin menemisessä ollut muuta ikävää kuin, että se ei ole koti ja siellä ei ole äitiä. Ei mulla siis oikein mitään vinkkejä ole kuin, että kannattaa jutella ja kaivella, että löytyisikö jokin syy miksei halua mennä ja voiko sille tehdä jotain. Jos ei, kyllä se kausi ohi menee vaikka riipivää onkin.

Vierailija
59/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kipi kapi kauppaan ostamaan pumpulia, johon voit pikkumussukkasi kääriä. Onhan se ihan hirveää, jos joutuu oikean elämän kohtaamaan. 

Vierailija
60/82 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Joissakin tapauksissa voi oikeasti olla että syy on hoitopaikassa. Toisissa tapauksissa lapsi määrää perheessä kaiken ja olettaa että voi tässäkin asiassa saada tahtonsa läpi ja melkein taitaa saadakin, joten voi olla myös fiksu lapsi kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme