Paljonko hääsi maksoivat? Kannattiko panostaa?
Päätettiin hellun kanssa mennä avioon ja kesällä olis häät. Miehen puolen suvulla näyttää olevan odotuksia, mutta mulle riittäis pienimuotoiset juhlat. Itse olin ajatellut että noin 50 vierasta on ihan ok.
Paljonko olette maksaneet ja kannattiko?
Kommentit (49)
n. 25 000 markkaa. Vanhemmat maksoi suurimman osan kuten siihen aikaan oli tapana, kohta hopeahäät <3
Vierailija kirjoitti:
2500€ ja noin sata vierasta
Sorru 2500 mk
Meillä meni aika tarkalleen 1200€.
Häät olivat reilu 50hlön tilaisuus ristiäisten yhteydessä.
Pukuni ja mieheni vaatteet maksoi kaikkineen (tanssiaispuku, korut jo valmiiksi, miehellä musta puku) yhteensä n 150€ kun löysin omani puolivahingossa Todella halvasti. Tilavuokra suhteiden vuoksi oli myös hyvin halpa, 50€.
Tarjoiluna meillä oli erilaisia täyttäviä salaatteja itse lisättävien lisukkeiden (savulohi, feta jne) kanssa, neljää erilaista suolaista piirakkaa laskettuna "reilusti riittäviksi", pienempiä suolaspaloja jne, siis iso "suolaspöytä" buffet-tyyliin. Makeana olivat kakut, paria makeaa piirakkaa + leivoksia, keksejä, lapsivieraille omat tarjoilut. Juhlat olivat alkoholittomat, mutta juomatarjoilu holittomana laaja.
Tila oli isosti koristeltu, mutta koristeet tein "suunnittelu-vuoden" aikana liki kokonaan itse, loput(pöytäliinat jne) ostin alesta edullisesti. Kutsut tehtiin ajan kanssa tietokoneella koristeellisiin korttipohjiin itse, juhlat kuvailtiin kirkossa tapahtuvan osion lisäksi "kahvitarjoiluksi" jotta kukaan ei odottanut lämpimän ruoan tarjoilua tms. Saimme ihanat ikimuistoiset juhlat, joskin tarjoilujen tekeminen itse oli jälkikäteen aivan hullua. Enempää en olisi missään nimessä lystistä maksanut.
Täytyy muuten aivan lisätä..mun vihkisormuksena toimi hopeasormus, jota useimmat taisi luulla valkokultaiseksi. Olosuhteiden pakosta olisin joutunut ostamaan sellaisen, joka olisi jouduttu pienentämään myöhemmin joten halusin siihen hetkeen mielummin halvan väliaikaisen. No tiedättekös mitä, se väliaikainen on sormessa vieläkin vuosikymmenen jälkeen. :D
9500 € suunnilleen. Vieraita noin 70 ja oli "perinteiset kesähäät". Eniten maksoi catering, joka oli pakko ottaa tietyltä firmalta, kun haluttiin juuri siinä tietyssä juhlapaikassa pitää häät. Seuraavat isot kuluerät oli musiikki, valokuvaus, juomat, kukat, puvut, sormukset... Ja kaikenlaista muuta lisäksi.
Kannatti, oli ikimuistoinen päivä. Pitkään kyllä mietittiin miehen kanssa, että minkä tyyliset juhlat halutaan pitää. Perinteiset häät vai ihan pienen piirin juhlat vai mökkihäät vai bileet kavereille, vaihtoehtoja kyllä olisi ollut. Olisi varmaan pienen budjetin mökkihäätkin olleet ihanat ja ikimuistoiset.
Ehkä 10 v. hääpäivänä sitte uusiksi? Ei jaksais miestäkään vaihtaa, kun nykyinen on ihan hyvä, mutta mä niiiin tykkään häistä, että haluisin viettää uudestaan.
Noin 7000-8000 ja ei olisi kannattanut. Ois pitänyt mennä ilman juhlia naimisiin, kakkukahvit läheisille ja säästää loput rahat. Erottiin 5 vuoden päästä ja itse liittoa en kadu enkä sitä, että mentiin naimisiin. Suurin osa vuosista oli elämäni parasta aikaa. Juhlat oli turhat, ihan hukkaan heitettyä rahaa. Oltais ennemmin voitu vaikka reissata tuolla rahalla.
Aika tasan 7000€ (pidin exceliä kuluista), josta ~5500€ meni tilavuokraan ja tarjoiluihin. 70 vierasta, vain ne lähimmät sukulaiset ja ystävät.
Emme missään nimessä halunneet ottaa lainaa häitä varten; toisaalta juhliin ei saanut upota niin paljon säästöjä, että avioelämä olisi aloitettu taloudellisessa mielessä nollasta.
Oli mukava päivä, useampi vieras on jälkikäteen muistellut lämpimästi tunnelmaa. Ja liitto jatkuu edelleen, 7. hääpäivää vietetään pian. Sanoisin, että kannatti.
Hääpuku+asusteet+meikki n. 2000€
Kuvaus n. 300€
Tarjoilut (ravintolan yksityiskabinetti) n. 4500€
Kukat (kimppu+koristelut) n. 500€
Häämatka n. 2500€
Hääyö saatiin lahjaksi. Pienet häät. Yhteensä siis vähän alle 10000€.
2500€ ja noin sata vierasta