Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko hääsi maksoivat? Kannattiko panostaa?

Vierailija
27.04.2021 |

Päätettiin hellun kanssa mennä avioon ja kesällä olis häät. Miehen puolen suvulla näyttää olevan odotuksia, mutta mulle riittäis pienimuotoiset juhlat. Itse olin ajatellut että noin 50 vierasta on ihan ok.

Paljonko olette maksaneet ja kannattiko?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3000e kaikkineen. En olisi kaivannut muuta. Itse päätät omista juhlistasi.

Vierailija
2/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sataa e :D. Maistraatissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi 10 000 ja ei ollut edes pröystäilyä. Vieraita oli vähän päälle 75hlö

Vierailija
4/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 jotain. Otettiin lainaa. Viisi vuotta ja erottiin. Muistoja jäi mutta empä sanois että kannatti.

Vierailija
5/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän niitä häitä itse makseta.  Vanhemmat ne häät maksaan.

Eri asia sitten jos on jo toista kertaa samoilla markkinoilla.

Vierailija
6/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin mentiin maistraatissa. Noin 1000e jos hotelliyöt yms liittyvät laskee.

Vierailija
7/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän niitä häitä itse makseta.  Vanhemmat ne häät maksaan.

Eri asia sitten jos on jo toista kertaa samoilla markkinoilla.

Mä oon niin kantis ku voi olla mutta en tienny että täällä on semmonen kulttuuri että vanhempien kuuluu maksaa, kiitos vinkistä :D

Vierailija
8/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka häiden hintaan vaikuttaa se, tapahtuuko vihkiminen kirkossa vai maistraatissa?

Vierailija
9/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

13000 €, päivä oli erinomaisen onnistunut. Mutta toki olisihan ne säästöt voinut käyttää järkevämminkin.

Vierailija
10/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei pidetty mitään häitä. Maistraatissa vaan naimisiin verkkareissa ja fliisitakissa ilman sormuksia.

Ei harmita yhtään, ettei tämän kummempaa panostusta ollut. Sitä en tiedä olisiko liitto ollut parempi, jos olis kun on häät viettänyt.

Vierailija
11/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen isoäiti halusi maksaa meidän häät, tuleva anoppi sitten koki tämän niin että hän saa osallistua järjestelyihin ja päättää esim keitä miehen puolen suvusta kutsutaan paikalle ja minkälaista ruokaa tarjoillaan. Hetken hommaa sivusta seurailtuani kysyin mieheltä josko mentäisiin ihan kahdestaan ulkomailla naimisiin.

Mies sanoi isoäidilleen tämän idean ja hän antoi meille 10 000€ vietettiin elämämme hienoin viikko ihan unelmakohteessa.

Ei, ei tosiaan olisi kannattanut panostaa tuota summaa siihen että saa kestitä sukulaisia, mielummin itseen ja täydelliseen häämatkaan. Tää tietysti aiheitti kiukkua muissa mutta meidän valinta ja täysin oikea.

Vierailija
12/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000e ja 2 vuoden päästä häistä avioeron partaalla. Enpä olisi silloin ikinä uskonut kuvitella mikä on tilanne nyt. Eli ei kannattanut panostaa.

Vierailija
13/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yht. 38 000€. Olen mennyt neljästi naimisiin. Kaikki miehet huonoja sängyssä, heti hääyönä huomasin.

Vierailija
14/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka häiden hintaan vaikuttaa se, tapahtuuko vihkiminen kirkossa vai maistraatissa?

Eihän se vihkiminen taida maksaa kummassakaan tapauksessa. Hääjuhla on se mikä maksaa.

Mä en vaan tunne ketään kirkossa vihittyä, joka ei olisi pitänyt juhlia tai vähintään häämatkaa sen päälle.

Vierailija
15/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin maistraatissa kahdenkesken ja pappi julkisti asian ristiäisten yhteydessä. Olisko tilavuokra mukaanlukien n.lähemmäs 1000€ kulunut 34.vieraalle, osa oli lapsia. Tarjottiin lämmin ruoka (savulohi, peruna ja vihersalaatti, leipä, tuorejuusto/voi,mehu,kotikalja)ja kakkukahvit. Lisäksi oli konjakkia muutamaa eri laatua, Lindtin suklaata, sekä lapsille keksit+jäätelöä. Ruuat valmistettiin otse, ammattikoululta palkattiin opiskelija keittämään kahvit ja hoitamaan esillelaitto.

Seuraavan lapsen ristiäiset maksoi n.750€ lämpimänä ruokana tälläkertaa lihakeitto ja tilavuokraa ajatellen aika sama hinta,kun olivat kaksipäiväiset.

Hääjuhla meinattiin pitää kun elintaparemontti kotona on ohitse. Nyt ollaan n.puolivälissä,päästään jo laittamaan pihaa parempaan kondikseen. Menee varmaan sen 3-5v vielä, budjetti on ajateltu sinne 10t asti ja mitään ei tehdä itse sillä kertaa. Vierasmäärä tulee olemaan n.50henk. jokaiselle on majoitus ja ruokailut viikonlopuksi. Leirikeskus ja martat tuo paljon säästöä.

Vierailija
16/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kymppitonnin, ja koska häät oli melko suuret (satakunta vierasta) isojen sukujen vuoksi, ei tuo hinta sisältänyt todellakaan mitään luksusta. Kannatti panostaa, itse olen sillä tavalla ekstrovertti, että huomion keskipisteenä oleminen yhden päivän ajan tuntui oikein mukavalta. Hienot muistot jäi ja onneksemme panostimme kuitenkin valokuvaukseen, vaikka muissa asioissa haettiin budjettiratkaisua. 

Vierailija
17/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aivan ihanat häät, noin 4000 euron budjetti ja kannatti. ❤

Vierailija
18/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen satanen. Maistraatissa naimisiin ja siitä ravintolaan syömään ja sitten festareille.

Vierailija
19/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 baht. Bangrakin maistraatti, Bangkok.

Vierailija
20/49 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori en perustellut: mentiin salaa naimisiin maistraatissa. Ei järjestetty mennyt rahaa juhlaväen kestitsemiseen, eikä mitään erityisen kallista muutenkaan. Vain nautittiin toisten seurasta pienten erikoisuuksien kera.