Miten te palstan " rasistit" suhtaudutte jos lapsellanne on esim. somaliystäviä
heissan
Täällä palstalla näkee välillä, kuten tänäänkin, tosi ulkomaalaisvihamielisiä kommentteja. Miten te suhtaudutte, jos esim. luokalla on ulkomaalaisia, vaikkapa somali, ja lapsenne alkaa tosissaan kaveeraamaan hänen kanssaan?
Vai oletteko jo pienestä asti opettaneet lapsellenne, että ulkomaalaiset ovat sikaraiskaajia ja niille ei sitten puhuta?
Nella
Kommentit (56)
mun pahin rasistisuus loppui siihen, kun ihastuin töissä somalimieheen :D, kuulostaa vieläkin niin hullulta. nämä ulkolaiset miehet meidän töissäkin on huomattavasti kohteliaampia kuin suomalaiset miehet, mutta myös tungettelevampia. ja tämä, johon minä ihastuin on kyllä aika kaukana perussomalista: polttaa, juo, harrastaa seksiä suomalaisten tyttöjen kanssa, jne. ei ainakaan piittaa mistään heidän kultturin " säännöistä" . Tosin hän kertoi että vanhempansa on muuttaneet takaisin somaliaan ja kaveri on aika nuori, joten johtunee siitä, mutta niin nami. Ja seuraava yhteinen työvuoro vasta piiitkän ajan päästä :/.
Rasismi on yleisintä syrjäytyneitten, teini-ikäisten nuorten miesten, huonosti koulutettujen, huonon sosiaalisentason omaavien keskuudessa. Tämä on sama joka maassa. Tietämättömyys lisää ennakkoluuloja, niin on ja niin on aina ollut.
Esim. vertaa taikausko.
Vierailija:
Rasismi on yleisintä syrjäytyneitten, teini-ikäisten nuorten miesten, huonosti koulutettujen, huonon sosiaalisentason omaavien keskuudessa. Tämä on sama joka maassa. Tietämättömyys lisää ennakkoluuloja, niin on ja niin on aina ollut.
Esim. vertaa taikausko.
Tämähän selittää sen, miksi somalit suhtautuvat niin rasistisesti syntysuomalaisiin.
" Suomalaiset pääsevät ennakkoluuloistaan vasta sitten kun tapaavat somalin joka juo, polttaa ja harrastaa esiaviollista seksiä suomalaisten tyttöjen kanssa.
" Ai se onkin ihan hyvä tyyppi! "
Voi teitä."
t. ihastunut, joka ei juo eikä polta
molemmissa päissä on vikaa, huonosti koulutettuja ennakkoluuloisia ihmisiä molemmissapäissä... Mutta Suomen ois pitänyt aikoinaan satsata kunnoliseen soputtamisohjelmaan eikä jättää näitä ihmisiä oman onnensa nojaan.
Mutta sen sijaan, että kasvattaisimme lapsemme rasisteiksi ja leimaisimme kaikki somalit sosiaalipummiraiskareiksi, voisimme pohtia syitä tähän syrjäytymiseen ja siihen, mitä asian eteen voi tehdä.
Ainakaan ei auta, että veisaamme tätä ikuista " maassa maan tavalla" virsua ja toivomme lähtöpassia sotimaan. Aikaa ei pysty kääntämään taaksepäin, Suomi on kansainvälistymässä ja meillä on täällä pakolaisia ja maahanmuuttajia. Eli eikö olisi parempi tehdä jotain asian eteen?
Ulkomaalaisten kotouttamisohjelma on surkea, siinä on paljon aukkoja. On myös pitkällä tähtäimellä huono idea sysätä kaikki somalialaiset johonkin tiettyyn lähiöön ja kaikki venäläiset toiseen jne. Ei ainakaan edistä integroitumista. Kielikursseja pitäisi olla huomattavasti enemmän, ja työharjottelujaksoja myös.
Suomessa on uskonnonvapaus (onneksi) ja on erittäin hyvä, että ulkomaalaiset saavat harjoittaa uskontoaan ja kulttuuriaan maamme lakien rajoissa.
Kuinka paljon te rasistit olette olleet tekemisissä ulkomaalaisten kanssa?
idiootti-rasisti-vanhemmat pitäisivät mielipiteet ominaan ja suun kiinni! Tänäpäivänä eivät lapset pärjää koulussa ja maailmalla ilman SUVAITSEVAISUUTTA.
Vierailija:
Kuinka paljon te rasistit olette olleet tekemisissä ulkomaalaisten kanssa?
Riittävän paljon :)
Vakavasti sanoen, nuorempana minäkin olin idealisti. Ei siinä mitään pahaa ole. Sitten kun työn puolesta aivan tavallisia suomalaisen yhteiskunnan reunaehtoja selittäessäni olen toistuvasti huora ja rasisti ja juutalainen (!) niin kyllä se ymmärrys vähitellen rapisee.
Pahaa tekee katsella vieressä, kun erotapauksessa lastenhuoltajuuskiistassa somalimiestulkki ihan selvästi valehtelee miehen eduksi eikä käännä naisen puhetta, ja mitään et voi tehdä.
Tämän yhteiskunnan luottamusta käytetään hyväksi eikä tätä pidetä edes vääränä, kun käsitys omasta paremmuudesta on niin ehyt.
- suomalaisillako ei ole eläimellisiä tapoja?
- suomalaislapsiko ei ole koskaan kenelläkään sanonut " suksi vittuun täältä" ?
- suomalaislapsiko ei ole koskaan sanonut ketään huoraksi?
- suomalaismieskö ei ole koskaan lastenhuoltajuuskiistassa valehdellut omaksi eduskeen?
joten kuvasi on yksipuolinen ymmärettävästä syystä. Sitä ei voi ylistää. En ole koskaan edes jutellut yhdenkään somalin kassa, mutta en usko etteikö heissäkin ois hyviä ihmisiä. Minä olen tavannut niin paljon muita ulkomaalaisia täällä ja asuessani itse ulkomailla.
Eikö sinun velvollisuus ole tehdä valitus tälläsistä tulkeista?
Kai olet tehnyt tulkeista valituksen ja vaatinut toista tilalle?! Tuohan on ihmisoikeusrikkomus!!
Mutta eipä siitä pidemmän päälle tullut mitään. Oma lapsenikin huomasi miten huonosti he käyttäytyivät ja ei enää halunnut olla heidän kanssa. Hyvä juttu!
Viimeistään se lopetti kaverisuhteen, kun käskin heitä keräämään pihalle heittämänsä karkkipaperit. Itse näin koko episodin, kun roskat heiteltiin maahan. Käskin laittamaan roskat roskikseen joka oli about 5 metrin päässä. Laittoi ne, mutta lapselleni olivat menneet seuraavana päivänä sanomaan että, sun äitis on rasistihuora!!
Siihen loppuin munkin yritys ymmärtää somaleita.