Miten te palstan " rasistit" suhtaudutte jos lapsellanne on esim. somaliystäviä
heissan
Täällä palstalla näkee välillä, kuten tänäänkin, tosi ulkomaalaisvihamielisiä kommentteja. Miten te suhtaudutte, jos esim. luokalla on ulkomaalaisia, vaikkapa somali, ja lapsenne alkaa tosissaan kaveeraamaan hänen kanssaan?
Vai oletteko jo pienestä asti opettaneet lapsellenne, että ulkomaalaiset ovat sikaraiskaajia ja niille ei sitten puhuta?
Nella
Kommentit (56)
niin kyllä varmaan tajuat että heillä kaavut uskonnon vuoksi on. Vieraanvaraisuus on myös hyvää käytöstä. Kyllä minäkin ostan laktoositonta maitoa kun kutsun laktoosi-intoleranssi-ystäväni meille kahville. Ilkeetä se olisi jos kutsuisi muslimin kylään grillaamaan porsaankyljyksiä! Vieras puolestaan pukeutuu kyläpaikkaan sopivasti eikä hiipparoi sisään uikkareissa!
8
että suomalaiset ovat TOSISSAAN näin rasistista kansaa? Kyllä minua hirvittää aikanaan lapseni laittaa päiväkotiin/kouluun jos vastaanotto on jo pelkästään vanhemmilta noin negatiivista.. kyllä, lapseni isä on ulkomaalainen ja häneltä lapseni on perinyt ruskeat silmät ja tummat hiukset. Jos tämä on sitten oikeutus sille että lastani saa " syrjiä" eikä vanhemmat anna omiensa leikkiä hänen kanssaan, niin se on sitten heidän häpeänsä. Kyllä oikeasti vetää joskus hiljaiseksi lukea näitä juttuja täältä.
Vierailija:
Todennäköisesti istuvat himassa ja kuuntelevat suomipoppia tai käyvät välillä pimeaästi raksalla hommissa.Kyllä tuo rasistisuus on yleisempää kouluttamattomien ja alhaisen äo:n omaavien keskuudessa.
Mä olen hoitanut sellasia pellossa kasvaneita suomalaisriiviöitä, että oksat pois! Ja silti ihan tykkään omista suomalaisista lapsistani ja annan heidän leikkiä myös muiden suomalaisten kanssa.
mesoomaan jonkun kouluttamattomuudesta ja alhaisesta ÄÖ. sta.
Ja muuten,sen verta osallistun tähän keskusteluun,kun olen " antaa kaikkien kukkien kukkia" ,että tiedän erään TODELLA varakkaan ihmisen joka on todellinen rasisti. Eli sillä statuksella ei ole MITÄÄN merkitystä pidätkö ulkomaalaisista vaiko et.
Mikäli sinun ÄÖ:si kykenee tätä asiaa s isäistämään.....
Sillä se ON ihan totta, että jos haluaa elämässä tehdä muutakin kuin ihan perusduunia, niin nykyään on tultava toimeen ulkomaalaisten kanssa. Ihmisten liikkuminen, firmojen kansainvälistyminen kaikki tämä vaan lisääntyy tulevaisuudessa. Jos on sitä mieltä, että noiden ja noiden ihmisten kanssa en oo, niin huomaa pian jäävänsä kaikkien tärkeiden verkostojen ulkopuolelle.
Mutta lähipiirissäkin huomaan, että näille rasistisille alisuoritujille on tyypillistä se, että kaikki ylemmät opintoasteet ja paremmat työt on jotenkin epäilyttäviä ja halveksittavia. " Minun pojasta ei mitään maisteria tule!"
niin parempi olla menemättä kylään perheeseen, jossa tätä ei suvaita. Ei kai kukaan pakota sinne menemään? Ei meillekään päästetä rasistilapsia kylään ja kädet on pestävä ennen ruokapöytään tuloa.
Vierailija:
mesoomaan jonkun kouluttamattomuudesta ja alhaisesta ÄÖ. sta.Ja muuten,sen verta osallistun tähän keskusteluun,kun olen " antaa kaikkien kukkien kukkia" ,että tiedän erään TODELLA varakkaan ihmisen joka on todellinen rasisti. Eli sillä statuksella ei ole MITÄÄN merkitystä pidätkö ulkomaalaisista vaiko et.
Mikäli sinun ÄÖ:si kykenee tätä asiaa s isäistämään.....
Se on kyllä ÄO eikä ÄÖ :D
Että se siitä ;)
Vierailija:
niinkuin isänsäkin on..meidän lääkäreiden lapset on eri asia.
" Todennäköisesti istuvat himassa ja kuuntelevat suomipoppia tai käyvät välillä pimeaästi raksalla hommissa.
Kyllä tuo rasistisuus on yleisempää kouluttamattomien ja alhaisen äo:n omaavien keskuudessa. "
TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!!!! oksettaa nämä rasistien puheet kukaan terve ihminen ei noin " keskustele" :
naulan kantaan 19 jos ei kerta shortseja suvaita niin kaavut ja rätit myös pois : ) Ranskassakin nämä on jo kielletty ja siellä sentään on hiukka enemmän kulttuureja sekaisin.
Niin ja myönnän olevani rasisti, ja olen Nokialla töissä samoin mieheni ja niin molemmilla on yliopistotutkinto. Enkä häpeä myöntää, että suhtaudun varauksellisesti tiettyjen kulttuurien edustajiin.
Vierailija:
niin parempi olla menemättä kylään perheeseen, jossa tätä ei suvaita. Ei kai kukaan pakota sinne menemään?
Näinhän tuossa tapauksessa taisi käydäkin. Kuitenkin kun valitellaan, että somalit eivät saa suomalaisia ystäviä, niin kenen vika se tässäkin tapauksessa on. Sen, joka on " normaali" valtakulttuurin mukaisesti vai sen joka ei ole? Kenen ongelma loppujen lopuksi on, että somalit syrjäytyvät yhteiskunnasta.
Kyllä tää on ihan oikeasti sellaisten paskantärkeiden akkojen kokoontumispaikka. Maailmaan yritetään parantaa vaikka ei ole mitään millä parantaa.
Ekaa kertaa eksyin tänne ja varmasti vikaa kertaa!
jos ÄlykkyysÖsamääräsi on tuota tasoa. Ja minä en kyllä sekoita vaippoja tai muita kenenkään älykkyyteen, mutta kai sen tajuatte, että rasismi ON tyhmyyttä ja tietämättömyyttä? Vai onko 5 miljoonaa suomalaista jotenkin ylivertaisia maailman kuuteen miljardiin asukkaaseen nähden...?
;)
Minäkään en ymmärrä mitä tekemistä on tällä koulutus hommalla ja rasistisuudella.
Vierailija:
Ne somalit pesii siellä kouluttamattomien asuinalueilla..
Koulutetuistakin tulee rasisteja samantien kun joutuvat asumaan somaleiden naapurissa tai pahimmassa tapauksessa alapuolella. Westendistä käsin on helppoa vaatia suvaitsevaisuutta Meri-Rastilaan.
Vierailija: