Viikkaatteko miehenne vaatteet narulta kaappiin?
Minä tässä pyykkien keskellä pohdin, että viikkaatteko te muutkin miehenne vaatteet narulta kaappiin? Eli meillä mies laittaa likaiset vaatteet koriin minä sitten laitan koneeseen aina kaikki pyykit, omat, lapsen ja miehen, sitten koneesta aina narulle ja narulta kaappiin, kaikki hienoihin pinoihin. Onko luksusta miehelle vaiko ihan normaalikäytäntö muissakin perheissä?
Kommentit (35)
puhtaiden pyykkien koriin, mutta sillä ei ole mitään " kasvattavaa" vaikutusta mieheen, joten yleensä laitan sitten kaappiin samalla kuin omani.
Nykyään kyllä pesen,ripustan kuivumaan ja viikkaan kuivat vaatteet pinoon mutta hän saa itse toimittaa ne kaappiin.
Minulla on omien vaatteideni lisäksi neljän lapsen vaatteet hoidettavana joten minun ei tarvitse huolehtia hänen tavaroistaan.
lykkään pinon jonnekin sopivaan paikkaan mistä mies sen sitten toivon mukaan löytää ja hoitaa eteenpäin. useimmiten se pino pysyy siinä viikon ja kasvaa kokoajan. mut en kyllä viikkaa tyylillä.
yleensä. Joskus saatan laittaa miehenkin vaatteet kaappiin. Mutta omieni lisäksi laitan aina myös lasten ja liinavaatteet. Siis sitten, kun kys. vaatetavara on ajelehtinut pitkin tuoleja tarpeeksi kauan... Inhoan syvästi vaatteiden kaapittamista. Miehen kaapissa siistit pinot, mun kaapissa kaaos. Lasten ja yhteiset yritän pitää jossain ruodussa.
Mun muutama ystävä myös silittää kaiken, sukista lähtien, myös miestensä kamppeet. Mun mies saisi slaagin, jos silittelisin täällä vaatteita.
Totta kai pesen ja viikkaan ja vien kaappiin... Siinä on raja, että saa itse viedä likapyykkinsä koriin enkä silitä muita kuin kauluspaidat :)
Mies ei yleensä viikkaa kuin omansa.
- 8 -
oli semmoisen kauhtuneen vaaleensinisen väriset. pesen, kuivatan, viikkaa, laitan kaappiin.
Meillä tosin molemmat osallistuu pyykkihuoltoon.
Viikkaan omat ja lapsen vaatteet + liinavaatteet, mutta miehen vaatteet kerään kasaksi hänen puolelleen sänkyä. Siitä ne löytävät tiensä kaappiin, jos löytävät.
minä pesen meillä yleensä pyykkiä, niinpä minusta olisi tosi hassua etten veisi niitä miehen puhtaita vaatteita kaappiin samalla kun vien omani ja lastenkin.
vaikka minä hoidan pyykkihuollon melkein kokonaan niin mies tekee sitten muita kotitöitä esim. talvisin hän luo lumet lähes yksinään. ja saan silti kävellä miehen luomaa polkua pitkin ettei tarvitse mennä umpihangessa siinä vierellä vaikken lumenluontiin juuri osallistukaan ;)
niin minä hoidan kyllä loput=)
kun ei tuo osaa viikata oikealla (minun) tavalla ja kaappikin olisi kauheassa kunnossa jos itse ne sinne laittaisi!
Onneksi mies tajuaa automaattisesti laittaa koneen pyörimään poissaollessani jos pyykkivuori kasautuu riittävästi! Siitä saa olla onnellinen ja se kompensoi vähän niitä sängyn vieressä lojuvia hikisukkia joka aamu. Kaappiin vaatteet ei kyllä päädy ilman minua...tai ehkä päätyy, mutta sikin sokin sullottuna...joten...
Eli jos mies laittaa pyykit kaappiin, niin laittaa omat, mun ja lasten vaatteet sekä liinavaatteet paikoilleen ja jos minä laitan, niin laitan kaiken. Joskus vaikeat, silitettävät tms. jätetään sille, jonka vaatteita ne on kommentilla: " en tiedä missä sä pidät näitä, laita ite" . Tai jos on kiirettä, niin toisen vaatteet jätetään viikattuna pinoon sängylle. Pyykin selvitys on meillä noin 65 / 35 suhteessa mun hommaa, kun olen hoitovapaalla.
Niin kuin joku vertasi lumenluontiesimerkkiin, tuntuisi hullulta tehdä homat vain itselleen. Ja kukas lapsille pyykit selvittäisi ja ruoat laittaisi, jollei jompi kumpi vanhemmista.
Se on ikäänkuin ' minun hommani' . Silloin ne roikkuvat narulla niin kuin haluan ja menevät myös siististi kaappiin :o)
En minäkään mene rassaamaan autotalliin, se on mieheni ' valtakuntaa' .
Minun vastuulla on perinteiset " naisten" työt: perheen vaatehuolto ja muonitus, siivous. Isäntä hoitaa miesten työt: lumen luonnit, nurmikon leikkuut, puutarhan hoidon, kaikenlaisen kiinteistönhoidon, auton pesut jne. Olen ihan tyytyväinen työn jakoon, kumpikin tekee sitä minkä parhaiten taitaa!
Meillä mies menee käskystä laittaan pyykkiä koriin tai ripustaan märät kuivuun.
Mää yleensä pyykkään ja otan kuivat narulta. Silitän pyykin ja pinoan jokasen vaatteet eri pinoihin.
Joskus jätän pinot sängylle josta mies siirtää ne paikoilleen.
Joskus kyllä jaamme viikkaamisen niin että mies laittaa omat paitansa...
kun mies pesee pyykit, tekee hän samoin.
Samallahan se menee kun muidenkin vaatteet viikkaa.