Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten käsittelisit huoneen jossa kokopaneeli (mänty) leveyssuunnassa?

Vierailija
16.08.2006 |

ELi seinät ja katot mäntypaneloitu, tila tulisi makuuhuoneeksi. Olisko valkolakka (läpikuultava) ok?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin, niin käsittelisin ihan vähän vaalennetulla täysmatalla kuultolakalla. Tai ainakin näin tein itse ja tykkäsin lopputuloksesta. Tosin katossa meillä ei ole mäntyä vaan kuusta. Ja seinien paneelit olivat vähäohksaista laatua, jos on kovin oksaista, niin enempi vaalennus peittää oksia alle ja ehkä rauhoittaa ilmettä. Vaalennettu paneeli voi kyllä 10-20 vuoden päästä näyttää tosi vanhanaikaiselta, kun on nyt niin in.

Mun mielestäni puupinta makuuhuoneessa on kyllä tosi rauhoittava ja mukava - ja vieläpä tasaa kosteudenvaihteluita (ihmisten hengityksestä tulee huoneilmaan melkoisesti kosteutta yön aikana), jos ilmanvaihto on vanhassa talossa heikko.

Vierailija
2/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkemäni tummuneen paneelin päälle laitetut vaalennukset ovat olleet aika rumia. Kuin liian ohutta maalia. Itse mietin niiden maalausta kokonaan tai poistamista, en ole vielä päättänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puu kuitenkin henkii lämpöä, se maitolakka on vähän hassun näköinen. Kyllähän jotkut laittavat koko kotinsa seinät ja katot valkoisiksi, mä en, kun olen sen verran ollut töissä sairaalassa.

Vierailija
4/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli ihan ok, koska huoneessa on myös takka, mutta itse pidän vaaleista pinnoista..

-ap

Vierailija
5/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seinät ovat 10 vuotta vanhat eikä niille ole vielä tarvinnut tehdä mitään. Tuo maidon värinen lakka on minusta siksi huono, että oksakohdat kuitenkin hohtavat sieltä läpi, ja se on jotenkin epätodellisen näköinen. Meillä on seinissä maäntypanelia ja katossa kuusta. Minusta ne ovat vieläkin ok. Joku pitää taloamme liian mökkimäisenä, mutta makunsa kullakin.

Terveisin 6

Vierailija
6/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tarkoitin aiemmin, että oksakohdat kuultavat luonnottomasti läpi. Samoin voimakaskuvioisessa katossa. Ja silloin tosiaan tulee vaikutelma kuin olisi vedetty liian ohuella maalilla tai homma olisi jäänyt kesken.

Kun noista saisi oksakohdat pois :) Ei kai auta kuin ottaa kokonaan pois.

Vierailija
7/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin kamalan näköinen kun paneeli seinä/katto, joka on maalattu sen jälkeen kun paneelit ja asennettu. (eri asia jos paneelit maalattu ennen kiinni laittamista).

Tiesitkö, että puu elää ilmankosteuden mukaan. Nyt on todella suuri suhteellinen ilmankosteus verrattuna esin. helmikuuhun. Jos nyt maalaat, niin helmikuussa sinulla on katossa ja seinissä puunvärisiä raitoja, koska puu on mennyt vähäisen kosteuden takia kasaan.

Appi ei uskonut vaan maalasi niiden tuulikaapin katon. Aivan kamalan näköinen kertakaikkiaan!

Eli pois vaan!

Vierailija
8/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin paneelit pois jos tapetointi ei olisi niin julmetun vaikea homma. Tila on tosi vaikea tapetoida, ei mikään normihuone.

Vierailija
9/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ku jossain mökillä olisi... Millä vuodella tuo olikaan in, ku tuntuu että kaikissa vanhoissa taloissa on paneelit??

Ja sinulla joka sanoi jotain valkoinen=sairaala, että on olemassa muitakin värejä kuin valkoinen....

Vierailija
10/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai seolisi helpompaa jos paneelit olisivat vielä irti, mutta käy se noinkin. Rakojen kanssa on vain oltava huolellinen ja huonetta olisi hyvä kuivata vähän aikaa lämpimällä ja hyvällä ilmanvaihdolla. Nyt muuten ei ole kovin kosteaa, kun on näinkin kuiva kausi, vaikka muuten syksyllä olisikin.

MInä taas maalaisin sen panelin harmaanvalkoiseksi (vaaleansiniseksi tms) ehdottomasti läpinäkymättömäksi. Voisin harkita jotain koristemaalausta, esim alareunaa tummemmaksi ja väliin yhden laudan boordimaalausta. Tai jotain muuta tilaan sopivaa maalausta, esim tyyliteltyä maisemaa tai puutarhaa tai vastaavaa. Toimii jos paneli ei ole kovin kapeaa eikä koristeellista.

Vierailija
11/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuli oikein kivan näköinen. Maalattukin puu voi olla hieno, ei ainoastaan kuultomaalattu/lakattu.

Jos maalaukseen päädyt niin muista vetää oksakohdat ensin oksalakalla, muuten ne saattaa tulla sen maalinkin alta näkyviin. Samoin jos on kuparisia naulankantoja, niin ne kannattaa eristää samalla oksalakalla. Iso homma alussa, mutta kannattaa tehdä niin lopputuloksesta tulee hyvä.

Vierailija
12/12 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kittaa ja hiot naulankolot ja maalaisit huoneen. Simppeli koristemaalauskaan ei ole vaikeaa. Meillä on molemmat makuuhuoneet maalattu, toisessa alaseinä on liila ja yläpuoli valkoinen, värien erotuskohtaan on maalattu sapluunalla koristekuviot, toisessa vaaleankeltainen kokonaan ja ylhäällä valkoinen-vihreä koristekuvio.

Tapettia ei minun huusholliini enää minnekään tule, maalilla värin vaihtaminen on niin helppoa.