Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihminen vain puolikas ilman äitiyttä

Vierailija
27.04.2021 |

Anu Vehviläinen sanoo jossain haastattelussa, että olisi vain puolikas ihminen ilman äitiyttä. Näinkö se on? Tekee äitiys vasta naisesta kokonaisen?
Onko lapseton nainen joku kummajainen?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritetäänpä nyt muistaa, että mielipiteen on esittänyt vuonna 1963 syntynyt nainen, joka lähestyy 60 vuoden ikää. Hän tuli itse äidiksi yli 20 vuotta sitten eli hänen lapsensa on jo aikuinen. Hän on kotoisin pienestä maalaiskylästä ja edustaa Keskusta-puoluetta. Kyseisellä henkilöllä on luonnollisestikin hyvin erilaiset käsitykset äitiydestä kuin monella kaupungissa asuvalla nuoremman sukupolven naisella.

Ehkäpä pelkästään ne naiset ovat eduskunnan puhenaisen kanssa äitiydestä samaa mieltä, jotka ovat joko häntä vanhempia tai sitten suurin piirtein samaa ikäluokkaa, tai jotka ovat koko ikänsä asuneet pienillä paikkakunnilla tai ovat vähintääkin viettäneet lapsuutensa ja nuoruutensa pienille paikkakunnille tyypillisessä ahdasmielisessä ilmapiirissä.

Vierailija
62/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä olla sisältä tyhjä ihminen, jos pitää lapsen kautta elää ja saada elämälleen merkitys siitä.

Säälin kyllä tuollaisten ihmisten lapsia. Tuollainen vanhempi on hirvittävä taakka niin kauan kuin elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritetäänpä nyt muistaa, että mielipiteen on esittänyt vuonna 1963 syntynyt nainen, joka lähestyy 60 vuoden ikää. Hän tuli itse äidiksi yli 20 vuotta sitten eli hänen lapsensa on jo aikuinen. Hän on kotoisin pienestä maalaiskylästä ja edustaa Keskusta-puoluetta. Kyseisellä henkilöllä on luonnollisestikin hyvin erilaiset käsitykset äitiydestä kuin monella kaupungissa asuvalla nuoremman sukupolven naisella.

Ehkäpä pelkästään ne naiset ovat eduskunnan puhenaisen kanssa äitiydestä samaa mieltä, jotka ovat joko häntä vanhempia tai sitten suurin piirtein samaa ikäluokkaa, tai jotka ovat koko ikänsä asuneet pienillä paikkakunnilla tai ovat vähintääkin viettäneet lapsuutensa ja nuoruutensa pienille paikkakunnille tyypillisessä ahdasmielisessä ilmapiirissä.

Tai Keskustalaiset.

Vierailija
64/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinistö taisi tokaista omasta lapsestaan, että tämä on Jennin projekti. Kuulosti että ainakaan Niinistö ei pidä itseään puolikkaana ilman lapsia.

Vierailija
65/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anu Vehviläinen ei vaikuttaisi puhuvan kaikista naisista, vaan ainoastaan itsestään ja omasta kokemuksestaan. Näin ainakin verkkoversion perusteella. En tiedä miten asia on ilmaistu painetussa lehdessä.

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000006620674.html

Äitiydestä hän toteaa, että olisi vain puolikas ihminen ilman.
Hän kertoo iloitsevansa siitä, että eduskunnassa on nykyään paljon pienten lasten vanhempia.
– Tunnen erityistä myötätuntoa niitä maakuntien edustajia kohtaan, joilla on satojen kilometrien päässä pieniä lapsia.

Tämä taitaa olla se paperilehdessä julkaistu versio haastattelusta:

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000006635101.html

"Itse olisin ollut puolikas ihminen ilman äitiyttä."

Vierailija
66/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma ehdotonta rakkautta ei voi kokea eikä tuntea jollei ole omia lapsia (biologisia). Se tunne, kun oma lapsi menee kaiken muun edelle.

Mitä noille voi sanoa? Tukehtukaa siihen "olen-parempi-ihminen"-sontaanne.

Kirjoitti hän, ja jatkoi vauva-palstalla riekkumista. LOL

Vierailija
67/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma ehdotonta rakkautta ei voi kokea eikä tuntea jollei ole omia lapsia (biologisia). Se tunne, kun oma lapsi menee kaiken muun edelle.

Aihe vapaalla, rakas Riekku ReTard.

Vierailija
68/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva.fi  = lapsettomien kokoontumisajot?

Vierailija
69/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on kokonainen ihan itsenään. Ei äitiys, lääkäriys, mummous tai yhtään mikään tee ihmisestä kokonaista. Ihmisen pitää olla ehjä ja täysi jo itsessään. Jos tarvitsee jonkin asian täyttämään itsensä niin se ei ole terveen persoonallisuuden merkki. Tuskin tätä Anu tarkoitti hölmöllä lausahduksellaan, mutta tämä olisi kuitenkin hyvä pitää mielessä. 

Vierailija
70/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi määritellä itsensä sitä kautta onko lapsia vai ei? Etkö muuta ole?

Vierailija
71/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi määritellä itsensä sitä kautta onko lapsia vai ei? Etkö muuta ole?

Teikäläisille ei sitten ilmeisesti omaa nettisivustoa ole.

Vierailija
72/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puhuu ihmiset joiden elämässä ei ole mitään muuta kuin äitiys. Minun lapseton puolikkaani on taatusti enemmän kuin tuo kokoäiti.