Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihminen vain puolikas ilman äitiyttä

Vierailija
27.04.2021 |

Anu Vehviläinen sanoo jossain haastattelussa, että olisi vain puolikas ihminen ilman äitiyttä. Näinkö se on? Tekee äitiys vasta naisesta kokonaisen?
Onko lapseton nainen joku kummajainen?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tuntee mitenkin. Ja aika ilkeesti sanottu Anulta, on paljon naisia jotka olisivat lapsia halunneet, mutta eivät syystä tai toisesta niitä saaneet. Ja vapaaehtoisesti lapsettomat ovat saaneet asian ihan itse valita, onneksi saa valita.

No tuo taas on väärin, ettei itselleen maailman parhaimmasta asiasta saisi mainita sanaakaan, kun muut voivat loukkaantua.

Vierailija
22/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se perustavanlaatunen asia elämässä. Jotain oleellista puuttuu ja on surun asia jos ei saa lasta halutessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Miehet on aina puolikkaita ihmisen näköisiä kun eivät pysty synnyttämään ja olemaan äiti.

Vierailija
24/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle naiselle alatiesynnytys on kokemuksena se, joka  tekee naisen näin kärjistettynä sanoen. Niinkuin miehille armeija.

Vierailija
25/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIe arvostan sekä miehessä että naisessa eniten samaa asiaa eli miten kohtelee muita ihmisiä. Ei ainoastaan omaa perhettä vaan kaikkia. On sitten perheellinen tai ikisinkku (!) Eihän tätä voi tietää, nykyään 60+ avioliitot lisääntyneet. Toki se naisten armeijasuoritus (alatiesynnytys) jää kokematta, mutta ehkäpä kokemuksia on sitten paljon muualta.

Vierailija
26/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika varma, että jos minusta ei olisi tullut äitiä, olisin vapaaehtoistyössä lapsijärjestöissä tai tukivanhempana. Eikö se ole todella arvokas vaihtoehto jos haluaa kokea jonkinlaista vanhemmuutta?

Mutta vastaus kysymykseesi on tietysti, että jokainen on kokonainen ihan omana itsenään. Ei siihen mitään tai ketään tarvita.

Vierailija
27/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, Vehviläinen puhuu toki itsestään, mutta rupesin ajattelemaan, ajatteleeko mni muukin niin kuin muistaakseni se Ritan mies Manninen, ´että vasta äitiys tekee naisen. 

Onko ikisinkut jotenkin säälittäviä olentoja joidenkin mielestä? MInun paras ystävä on lapseton ja persoonana myös paras tuntemani ihminen. Hän on terveitsetuntoinen ja kiltti kaikille. 

Ja onko äitiys naiselle tärkeämpi asia kuin isyys miehelle?

Ei miehellä voi koskaa olla takeita että laspsi on oma.

Ja harvoin se onkin

Vierailija
28/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee. Ilman äitiyttä elämä olisi vain paljon huolettomampaa ja helpompaa.

Vierailija
29/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Vehviläinen puhuu toki itsestään, mutta rupesin ajattelemaan, ajatteleeko mni muukin niin kuin muistaakseni se Ritan mies Manninen, ´että vasta äitiys tekee naisen. 

Onko ikisinkut jotenkin säälittäviä olentoja joidenkin mielestä? MInun paras ystävä on lapseton ja persoonana myös paras tuntemani ihminen. Hän on terveitsetuntoinen ja kiltti kaikille. 

Ja harvoin se onkin

Nykyään isyystesti on tätä päivää. Tiedän useita naisia, jotka kehottavat miestään siihen. Itse he tietävät ehkä, että ei ole muita mahdollisiä isiä, mutta kun nykyään on tavallista hyppiä aidan yli, niin siinäpä varmistus ja näin ollen isän ei tarvitse asiaa koskaan myöhemmin miettiä. OLen kuullut pariskunnastam joilla vapaa suhde matkalla ja sitten vielä halusivat vauvan. Synnytyssalissa olikin yllätys, kun vauva oli musta supisuomalaiselle pariskunnalle. Isyystestiä ei toki tarvvittu.

Vierailija
30/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajatella millainen ihminen olisin ilman lapsiani, he ovat olleet tärkeintä mitä minulla on ollut ja ovat vieläkin aikuisinakin.

Kuitenkin elän elämääni ja aikuiset lapseni omaansa, en koskaan ole ajatellut, että joku ei olisi täydellinen lapsettomana.

Oikeastaan tasa-painoisempia naisia, joita tunnen on vanha viisas nainen, joka olisi halunnut lapsia ja kovasti oli lapsettomuutta surrut, mutta myöhemmin hyväksynyt ja elänyt sen jälkeen hyvää elämää ilman lapsia.

Samoin ihailen aviopareja, jotka pysyvät yhdessä vaikka kamppaillaan lapsettomuuden kanssa, eikä lasta kuulu ja todetaan tässä ollaan me kaksi ja näillä jatketaan.

Vierailija
31/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja harvoin se onkin

Nykyään isyystesti on tätä päivää. Tiedän useita naisia, jotka kehottavat miestään siihen. Itse he tietävät ehkä, että ei ole muita mahdollisiä isiä, mutta kun nykyään on tavallista hyppiä aidan yli, niin siinäpä varmistus ja näin ollen isän ei tarvitse asiaa koskaan myöhemmin miettiä. OLen kuullut pariskunnastam joilla vapaa suhde matkalla ja sitten vielä halusivat vauvan. Synnytyssalissa olikin yllätys, kun vauva oli musta supisuomalaiselle pariskunnalle. Isyystestiä ei toki tarvvittu.

Laborantit väärentävät testejä

Vierailija
32/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs muuta virkaa ihmisellä on kuin lisääntyä ja täyttää maa elintoimintojensa ylläpitämisen lisäksi? Kaikki muu on jonninjoutavaa turhuutta.

Vierailija
33/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla voisi myös olettaa, että vain kaunis ja/tai terve on tärkeä. Onhan noitakin lapsia, jotka ovat vain taakka yhteiskunnalle, ja tällöin äitiyden toteutumattomuus olisi ollut kaikille parasta.

Lapsena kuulin sanonnan:Parempi rikas, kaunis ja terve kuin köyhä, ruma ja sairas.

Vierailija
34/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Miehet on aina puolikkaita ihmisen näköisiä kun eivät pysty synnyttämään ja olemaan äiti.

Mies voi aivan hyvin synnyttää ja olla äiti.

Mikä transvihaaja sinä olet?

Itkettää !

Vierailija
35/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihmiselle välttämätöntä tulla vanhemmaksi, äidiksi tai isäksi. Mutta läheltä vanhenevia lapsettomia sinkkuja seuranneena, lapset tuovat useimmiten niin paljon turvaa sinne elinkaaren loppupäähän mitä ei vieläkään voi yhteiskunta tarjota. Ja todennäköisesti tulevaisuudessa tarjoaa vielä huonommin. Ei sitä turvaa voi tarjota myöskään ystävät, eikä varsinkaan kaikenkarvaiset lemmikit. Samoin lähes kaikki muu mitä vanhemmuus tuo tullessaan, on useimpien sen kokeneiden mielestä todella arvokasta. Toisen valinnan, omasta tahdostaan tai pakosta, tehneiden mielestä niillä seikoilla voi olla jopa negatiivinen itseisarvo. Usein sanotaan että ihminen on eläinlaji siinä missä muutkin, miettikääpä siis miten nämä asiat muilla lajeilla sitten menee. 

Vierailija
36/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun neljäsosa. Toinen puolikas tulee aviomiehestä ja lapset on se viimeinen vartti.

Vierailija
37/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja harvoin se onkin

Siis ihanko totta, että puoliso on harvoin suhteeseen syntyvän lapsen isä?

Ok, ehkä sinun tuttavapiirissäsi mutta ei yleensä.

Vierailija
38/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihmiselle välttämätöntä tulla vanhemmaksi, äidiksi tai isäksi. Mutta läheltä vanhenevia lapsettomia sinkkuja seuranneena, lapset tuovat useimmiten niin paljon turvaa sinne elinkaaren loppupäähän mitä ei vieläkään voi yhteiskunta tarjota. Ja todennäköisesti tulevaisuudessa tarjoaa vielä huonommin. Ei sitä turvaa voi tarjota myöskään ystävät, eikä varsinkaan kaikenkarvaiset lemmikit. Samoin lähes kaikki muu mitä vanhemmuus tuo tullessaan, on useimpien sen kokeneiden mielestä todella arvokasta. Toisen valinnan, omasta tahdostaan tai pakosta, tehneiden mielestä niillä seikoilla voi olla jopa negatiivinen itseisarvo. Usein sanotaan että ihminen on eläinlaji siinä missä muutkin, miettikääpä siis miten nämä asiat muilla lajeilla sitten menee. 

Eivät tuo lapset turvaa. On tässä nähty työuran aikana niin paljon lapsistaan jatkuvasti hädissään olevia yksinäisiä vanhuksia.

Vierailija
39/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän puhuu itsestään. Ei tartte ottaa henkilökohtaisesti. Minä koen eri tavalla vaikka mulla lapsia onkin, äitiys on toki tärkeintä elämässäni kun kerran muksut oon hankkinut, mutta olen minä muutakin enkä yhtään enempää tai vähempää kun joku toinenkaan.

No, minusta lapsia hankkineet naiset ovat ihmisen puolikkaita. Heillä ei ole enää elämää eikä identiteettiä. He luopuivat tulevaisuudestaan eikä heillä ole enää mitään.

Tämä on niin epäsovinnainen mielipide että kuulostaa provolta. Mutta aidosti näen asian näin, vaikka en yleensä siitä puhu.

Ei tartte ottaa henkilökohtaisesti.

Vierailija
40/72 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ja toivon että kukaan ei usko noin, koska väite on täyttä paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi