Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihi mies ja hermot menee

Vierailija
26.04.2021 |

Tänään menetin taas malttini. 4 -vuotias poikamme on ollut jo päiviä korkeassa kuumeessa, koronatesti negatiivinen. Julkisella päivystyksessä kestää, joten vein hänet, 40 asteen kuumeessa, pikkujättiin. No sieltä saimme avun (angiina oli), verikokeet, antibiootit ym. Lasku 300e, ja minähän sen maksoin, koska olin ehdottanutkin. Jo tätä ennen, lapsen lääkärilaskut, minä maksan. Kun mies käy kaupassa hän ostaa punalaputettua lihaa ja kaikki halvimman päälle, jotain helvetin sikanautaa. Minä käyn useammin kaupassa ja tuon enemmän ja monipuolisemmin ruokaa, noin 70-80% ehkä ruokalaskusta. Tulen saamaan äidiltäni jossain vaiheessa isohkon perinnön, ja äiti tykkää auttaa perhettäni, mikä on ok. Mutta mieheni sanoo jo nyt että "eikö äitisi voi maksaa tuota" esim. pojan lääkärilaskusta. No ei voi! Mun mielestä tää on vaan liikaa, olemme keskituloisia ja keski-ikäisiä molemmat eli ei mitään lapsosia. Voi jeesus että ottaa päähän! Kuinka toimia, nyt alkaa jo riittää mulle. Eikö menot pitäisi jakaa tasan oli tulotaso mikä tahansa?

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valinnallesi!

Vierailija
2/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hienosta miesvalinnasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mies lapsesi isä? Jos ei, niin ei kai hänen kuulu maksaa mitään lapsen kuluja. Jos olette oikea perhe, niin kaikki menee puoliksi.

Vierailija
4/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

300e lääkärilasku? Teillä ei vissiin oo vakuutusta

Vierailija
5/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin ottakaa lapselle vakuutus, jonka maksatte puoliksi. Sen jälkeen teette yhteisen budjetin eli mitkä ovat perheenne menot ja tulot. Ja sitten ne puolitetaan, jos tienaatte saman verran. Ilmeisesti tuollaisen miehen kanssa täytyy käyttää kovempia otteita, jos tavallinen puhe ei tehoa. Ja huom! Pyydä äitiäsi ehdottomasti tekemään testamentti, joka sulkee puolisosi pois perinnöstä. Tämä on tuollaisen kitupiikin kanssa eläessä erittäin tärkeää ellei teillä ole avioehtoa. Muuten erotilanteessa joudut pulittamaan puolisolle puolet mahdollisesta perinnöstä.

Vierailija
6/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hermo pitääkin mennä jos tollasta. Mihinkä se mies säästää, jemmatililleen? Eihän vanhempien kukkarolle kuulu mennä aikuisena. Lapselle ois voinu kehittyä vaikka aivokalvontulehdus...

Vierailija
7/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300e lääkärilasku? Teillä ei vissiin oo vakuutusta

Eikö se vakuutus ole tuon saman vuodessa?

T. Eri

Vierailija
8/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen lääkäri kun päivystyksessä ei voi jonottaa, ei kelpaa punalaputettu ruoka eikä sika-nauta. Noiden esimerkkien perusteella tykkäät laittaa aika paljon rahaa menemään. Oletko varma että miehesi on pihi? Vai tuhlaatko itse yli varojesi? Tai miehen varojen?

Vierailija
9/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti pukkasit lapsen tuollaiselle miehelle? Tuskin on tullut yllätyksenä.

Vierailija
10/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, siis on pojan isä minun mieheni. Olen miettinyt tuota budjettiasiaa myös. Äitini on tehnyt testamentin, mutta kai mies ajattelee, että sitten kun olen "rikas" niin ei muuta kuin luottokorttia vinguttamaan.

Mitä miesvalintaan tulee, niin tämä pihiys on alkanut selvitä minulle pikkuhiljaa, aluksi oli vieraskorea. Ja joo, totta kai olen  onnellinen että poika sai apua. Mutta jos tuo olisi ensimmäinen tai toinen kerta...mutta ehei, jatkuvasti tämä meininki.

Mun mielestä yhteiset kulut menevät puoliksi, ja terveysasioissa ei ruveta säästämään, jos ei ole pakko. En tiedä, mihin äijä olisi pojan roudannunut, mutta tilanne oli huono, poika näki jo näkyjä kovassa kuumeessa. Olen aina ollut sitä mieltä, että haluan olla itsenäinen ja riippumaton miehistä (mikä on lähtökohtaisesti hyvä asia) mutta nyt alkaa tuntua että tätä mun ominaisuutta käyteään jo hyväksi.

Vierailija
11/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap vielä jatkaa, että punalaputettu tuote, jos se on hyvä, niin sopii mulle, mutta jokin lihatuote jossa on pelkkää tyydyttynyttä rasvaa ja vielä päiväys menossa niin ei. Mieluummin vaikka ostaa banaaneja. 

Vierailija
12/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vedätte näitä miehiä?

Vierailija
13/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseppä olette akat tasa-arvoa halunneet, niin siinäpä maksatte, käytte töissä, jne..  Onkin korkea aika kun päästään siitä olettamuksesta, että miehen kuuluu maksaa kaikki, tai tuoda perheelle elanto, kun sen kaiken voi tasa-arvon mukaisesti tehdä se toinenkin osapuoli.

Vierailija
14/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan itse hassaat rahasi yksityiselle lääkärille, miten se liittyy mieheen?

Vierailija
15/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITSE VALITSIT MENNÄ SAATANAN KALLIISTI YKSITYISELLE LÄÄKÄRILLE.

Piste 

Vierailija
16/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle (provolle) vastaisin, että tasa-arvo on tietysti sitä, että yhteiset menot laitetaan puoliksi palkkojen ollessa sama oli mies tai nainen.

Vierailija
17/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ap vielä jatkaa, että punalaputettu tuote, jos se on hyvä, niin sopii mulle, mutta jokin lihatuote jossa on pelkkää tyydyttynyttä rasvaa ja vielä päiväys menossa niin ei. Mieluummin vaikka ostaa banaaneja. 

Tuotteessa ei ole mitään vikaa vaikka päiväys on menossa, se vain pitää syödä ensimmäisenä. Eikä jauhelihasssakaan ole mitään vikaa ravintoarvojen puolesta, eikä kaupan merkeissä. Ainut vika on, että naapurit voi luulla köyhäksi.

Vierailija
18/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei vielä sinä katkera, jota ilmeisesti harmittaa, että minulla oli varaa mennä yksityiselle. Kyllä, jos pystyn niin tottakai priorisoin lapseni terveyden. Varsinkin kunnassani, jossa valitettavasti tiedän että julkinen ei toimi. Niin tekisi tälläkin palstalla varmasti jokainen, joka voisi. 

Se, onko reilua tai oikein, että julkinen ei toimi, ei liene tämän keskustelun päällimmäinen aihe?

Vierailija
19/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko ihan täysin yllätyksenä että miehesi pitää raha-asioissaan tiukkaa linjaa? Kumma että edes seurustelun aikana et tuota huomannut lainkaan.

Vierailija
20/149 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt oikein asiaa ajattelee, niin onhan se KARSEAA että miehesi ja lapsen isä on tuollasista lääkärimaksuista eri mieltä. Pihtaa niin että lapsi on vaarassa ja kuppaa vielä anoppia. Meillä viedään lapsi matalalla kynnyksellä lääkäriin ja hammaslääkäriin, koska pään alueen hässäkät aiheuttaa muuten unettomia öitä kaikille. Mun mies ei ole ikinä nurissut lääkärikuluista ja lapsikin rauhoittuu saatuaan apua ajoissa. Jos tuota on jatkunut jo pitkään, ikä suostu puolittamaan kuluja niin mitä järkeä olla liian kiltti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi