Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, onko muita, joiden ns. paras ystävä ei ole vielä kertaakaan kutsunut kesämökilleen?

Vierailija
26.04.2021 |

?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan mökin pariksi viikoksi kesäloman aikana. Se riittää akkujen lataamiseen. Ei työleiriä. Ei sukulaisia eikä ystäviäkään. Ystävien kanssa vuokrataan satunnaisesti mökki viikonlopuksi. Ei työleiriä, vaan pelkkää hauskanpitoa.

Vierailija
82/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni. Nyt se jokakeväinen mökkiruikutus alkaa. Ei enää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kutsunut ystäviä mökille enkä itse halua vierailla muiden mökillä. Meillä on pienehkö mökki, eikä ylimääräisiä makuutiloja eikä tiloja säilytellä vierasvaraksi patjoja, petivaatteita ja pyyhkeitä. Myös jääkaappi ja muu ruokasäilytystila on vaatimatonta. Meille ei mahtuisi mitenkään esimerkiksi viisihenkinen perhe täysihoitoon viikonlopuksi.

En myöskään mitenkään nauti suurten ruokamäärien tekemisestä ja jatkuvasta ruuan valmistuksesta, kattaamisesta ja tiskauksesta. Jos vieras tarjoutuu tiskaamaan niin kuitenkin koko ajan saa olla neuvomassa mihin mikäkin astia laitetaan.

En jaksa viihdyttää ja keksiä tekemistä muille koko ajan enkä jaksa edes puhua tuntitolkulla kenenkään kanssa. Itse nautin luonnon äänistä ja luonnon tarkkailusta, rauhallisesta soutelusta puolison kanssa, kirjojen lukemisesta, saunomisesta hiljaisuudessa, naku-uinnista. Ystäviä tapaan mielummin kaupungissa eikä montaa tuntia kerrallaan.

Siis et yhtenäkään kesäpäivänä kesän ajasta et haluaisi seurustella parhaimman ystäväsi ja hänen puolisonsa kanssa. Saisithan olla koko muun kesän viettäen miten päin tahansa mökilläsi.  Huom: en mökillenne ottaisikaan kaikkia perheenjäseniäni mukaan ja emme jäisi yöksi, niin ei sinulla tarvitse ollakaan jemmassa mitään vieraspatjoja lakanoineen?  Ja mitä tulee tiskaamiseen, niin osaisimme kyllä ihan itse tiskata tai käyttää kertakäyttöastioita, kuten muillakin kesämökeillä olemme käyttäneet.

Ruokaa voisimme valmistaa yhdessä, ja eikä yhden päivän ateriointi tarvitsisi olla sen kummempaa kuin ihan grillissä paistettua makkaraa tai lihaa tai savustettua kalaa. Perunatkin paistuvat grillin pellillä, jos ei jaksa laittaa niitä kattilaan kiehumaan mökin kaasuhellalle.  Grillissä voi myös paistella tomaatteja, kesäkurpitsaa, herkkusieniä jne. 

Emmekä välttämättä itsekkään jaksaisi olla seurustelemassa mökilläsi koko päivää; ehkä muutama tuntikin olisi riittävä aika tapaamiseemme. 

Mulla on parhaan ystäväni kanssa ihan muut yhteiset jutut ja ohjelmat kuin mökkeily. Ei vierailla toistemme mökeillä. Meillä on yhteisiä harrastuksia joiden parissa vietämme aikaa yhdessä.

Vierailija
84/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. hyvät kaverimme kävivät joka kesä mökillämme. Ja totesivat joka kerta, että nyt kyllä teidän on ihan pakko tulla meidän mökille käymään.

Jossain kohtaa rupesimme miettimään, että kuuluuko odotella kutsua, vai ilmestymmekö vain pihaan?

Nyt olemme olleet useamman vuoden odottavalla kannalla, emme ole kutsuneet enää heitä mökillemme käymään, ja olemme joutuneet toteamaan, että taidammekin olla enää vain ex-kavereita, kun mitään ei kuulu.

Vierailija
85/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kerran mökkini hyvän ystäväni käyttöön pariksi viikoksi. Kaikki meni muuten hyvin mutta he hankkivat mökille pöytäliinan ja pyyhkeitä jotka olivat kaikki mielestäni ruman värisiä ja mökin tyyliin sopimattomia. Mökkini ei ole paikka mihin roudataan kaikki ruma mikä ei kelpaa kaupunkiasuntoon. Tungin ne kaapin perälle. Olivat myös liimanneet ikunoihin jotain tahmeita hyönteispyydyksiä. En enää ikinä anna hyvää hyvyyttäni mökkiäni kenenkään käyttöön.

Vierailija
86/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät kaupunki ihmiset.

Miksi odotatte kutsua jonkin kaverinne, tuttavanne tai ystävääne kesämökille?

EIvät he ole mitenkään velvollisia huolehtimaan teidän mökittömien kesänvietosta eikä teidän kesävkonlopuista tai kesälomistanne,

Jos haluatte luontoon ja maaseudulle kesäisin, niin vuokrataa oma mökki.  Joko vkonlopuksi tai viikoksi tai pitemäksi aikaa.

Tarjontaa löytyy.

Jokaisella ihmisellä on elämänsä elettettävään. Ja jokainen, etenkin työssäkäyvä ihminen yrittää kesälomansa pyhittää perheelleen ja rentoutumiseeen.  Jos heitä ei haluta kutsua ystäviään mökille ei siitä voi kukaan järkevä ystävä loukkantua.[/quote

En olekkaan loukkaantunut, mutta vastavierailukutsua olen tuonkaltaiselta (kylläkään hänellä ei ole lapsia vain puoliso) kuvailemaltasi yhdeltä hyvältä ystävältäni odotellut jo yli viisi vuotta, ihan sama, kutsuuko kotiinsa vaiko mökilleen, mutta kun ei kumpaankaan, niin olen antanut olla sitten, mutta en minäkään ole jatkanut hänen kutsumistaan aina vain meille omaan kotiini, ja omaa mökkiä minulla ja puolisollani ei ole, eikä tulla hankkimaankaan ikinä, koska emme halua vaivoiksemme puuhamaata keväästä syksyyn. 

Juu, kyllähän se vielä kostautuu, jos ihminen haluaa vaan olla oman perheensä parissa koko elämänsä, sittenpä huomaa, kun ja jos jääkin yksin joku kaunis päivä tai rumahan se päivä tulee olemaan, niin eipä ole niitä ystäviäkään tukemassa sitä yhtäkään, jonka on hyljännyt jo aikapäiviä sitten. Turha sitten tulla pyytämään seurakseen ja tukemaan.  Mädätköön sitten sinne mökkiinsäkin yksinään.

Vierailija
87/95 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kutsunut ystäviä mökille enkä itse halua vierailla muiden mökillä. Meillä on pienehkö mökki, eikä ylimääräisiä makuutiloja eikä tiloja säilytellä vierasvaraksi patjoja, petivaatteita ja pyyhkeitä. Myös jääkaappi ja muu ruokasäilytystila on vaatimatonta. Meille ei mahtuisi mitenkään esimerkiksi viisihenkinen perhe täysihoitoon viikonlopuksi.

En myöskään mitenkään nauti suurten ruokamäärien tekemisestä ja jatkuvasta ruuan valmistuksesta, kattaamisesta ja tiskauksesta. Jos vieras tarjoutuu tiskaamaan niin kuitenkin koko ajan saa olla neuvomassa mihin mikäkin astia laitetaan.

En jaksa viihdyttää ja keksiä tekemistä muille koko ajan enkä jaksa edes puhua tuntitolkulla kenenkään kanssa. Itse nautin luonnon äänistä ja luonnon tarkkailusta, rauhallisesta soutelusta puolison kanssa, kirjojen lukemisesta, saunomisesta hiljaisuudessa, naku-uinnista. Ystäviä tapaan mielummin kaupungissa eikä montaa tuntia kerrallaan.

Siis et yhtenäkään kesäpäivänä kesän ajasta et haluaisi seurustella parhaimman ystäväsi ja hänen puolisonsa kanssa. Saisithan olla koko muun kesän viettäen miten päin tahansa mökilläsi.  Huom: en mökillenne ottaisikaan kaikkia perheenjäseniäni mukaan ja emme jäisi yöksi, niin ei sinulla tarvitse ollakaan jemmassa mitään vieraspatjoja lakanoineen?  Ja mitä tulee tiskaamiseen, niin osaisimme kyllä ihan itse tiskata tai käyttää kertakäyttöastioita, kuten muillakin kesämökeillä olemme käyttäneet.

Ruokaa voisimme valmistaa yhdessä, ja eikä yhden päivän ateriointi tarvitsisi olla sen kummempaa kuin ihan grillissä paistettua makkaraa tai lihaa tai savustettua kalaa. Perunatkin paistuvat grillin pellillä, jos ei jaksa laittaa niitä kattilaan kiehumaan mökin kaasuhellalle.  Grillissä voi myös paistella tomaatteja, kesäkurpitsaa, herkkusieniä jne. 

Emmekä välttämättä itsekkään jaksaisi olla seurustelemassa mökilläsi koko päivää; ehkä muutama tuntikin olisi riittävä aika tapaamiseemme. 

Mulla on parhaan ystäväni kanssa ihan muut yhteiset jutut ja ohjelmat kuin mökkeily. Ei vierailla toistemme mökeillä. Meillä on yhteisiä harrastuksia joiden parissa vietämme aikaa yhdessä.

Mulla taasen ei ole yhteistä harrastusta mökin omistavan ystäväni kanssa, mutta olisi ihan kivaa päästä edes tapaamaan ja seurustelemaan kesäiseen aikaan ystäväni ja hänen puolisonsa omistamalleen kesämökille.  Mutta nythän kaikki mökilliset ystävät ja sukulaiset voivat jo toisen tulevan kesän olla kutsumatta muita vierailemaan mökilleen, koska on koronavaara. 

Pitäkööt mökkinsä vain, en kaipaa sitä mökkielämäänsä, vaan olisihan se kerran kesäaikaankin tavata ystäviään, mutta jos siellä mökillä on ihan pakko olla koko kesä kaiket loma-ajat ja viikonloput, niin olkoot. Mutta tiedän, että edessään on mökin omistajillakin, jos elävät pitkään, vanhuuden ja huonouden aikansa, kun eivät enää kykene niille mökeilleen menemään. Turhaa enää sitten odotella ystäviään kylään jonnekin sairaalan vuodeosastolle tai hoivakodin huonojen osastolle.  Seurustelkootpa sitten hoitajien kanssa ainoastaan.

Vierailija
88/95 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes lähtis ystäväni ja hänen puolisonsa kesämökilleen, vaikka kutsuisivat, yäks, en kaipaa mitään ulkohuusia ja hikistä pientä saunaa, jossa penkille mahtuu just ja just pari pyllyä vierekkäin. 

En kaipaa hyttysiä, paarmoja, ampiaisia, punkkeja, käärmeitä.  Niiden kanssa saa olla muuallakin ulkona liikkuessaan, saatika että menisin jonnekin korpeen kesämökille vaivalloisen tien taakse.  Saavat olla mun puolesta sukulaiset kuin ystävätkin, joilla on se kesämökki jossakin päin Suomea ihan omissa oloissaan.  Ei kiinnosta moiset alkeelliset ja vuosikymmeniä sitten esivanhempiensa rakentamat kosteusvaurioiset ja umehtuneelle haisevat sen aikaisen rakennussuunnitelman mukaan kasatut ahtaat matalakattoiset kesämökkinsä.  Monissa mökeissä ei ole edes sähköjä. 

Ennemmin menen tasokkaaseen vuokramökkiin, jossa sisävessa ja suihku jne. ja ennen kaikkea puhdasvetisen järven tai meren rannalle kuin jonkin matalarantaisen ruskeavetisen järven rantamökille.

P.S. Olen niin monesti ollut kesämökissä, jossa pitää hampaatkin pestä mökin pihalla aamuin illoin. Haluan pestä hampaani kylppärissä ja lavuaarin äärellä sähköhammasharjalla, enkä perinteisellä hammasharjalla myös mökillä.

Vierailija
89/95 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taasen ei ole yhteistä harrastusta mökin omistavan ystäväni kanssa, mutta olisi ihan kivaa päästä edes tapaamaan ja seurustelemaan kesäiseen aikaan ystäväni ja hänen puolisonsa omistamalleen kesämökille.  Mutta nythän kaikki mökilliset ystävät ja sukulaiset voivat jo toisen tulevan kesän olla kutsumatta muita vierailemaan mökilleen, koska on koronavaara. 

Pitäkööt mökkinsä vain, en kaipaa sitä mökkielämäänsä, vaan olisihan se kerran kesäaikaankin tavata ystäviään, mutta jos siellä mökillä on ihan pakko olla koko kesä kaiket loma-ajat ja viikonloput, niin olkoot. Mutta tiedän, että edessään on mökin omistajillakin, jos elävät pitkään, vanhuuden ja huonouden aikansa, kun eivät enää kykene niille mökeilleen menemään. Turhaa enää sitten odotella ystäviään kylään jonnekin sairaalan vuodeosastolle tai hoivakodin huonojen osastolle.  Seurustelkootpa sitten hoitajien kanssa ainoastaan.

Kun mulle koittaa raihnaiset vanhuuden päivät niin köpitellään kepin kanssa tapaamaan niitä kavereita joita tavataan nyt nuorempinakin. Kesämökki ei vaikuta ainakaan mun ystävyyssuhteisiini negatiivisesti. Ei ole vaikuttanut toistaiseksi enkä ymmärrä miksi pitäisi vaikuttaa tulevaisuudessakaan sitten kun ollaan ystävien kanssa vanhoja mummoja ja pappoja.

Vierailija
90/95 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on puolisoni kanssa meillekin pyhä paikka. Ostettiin mökki muutama vuosi sitten ja kun meillä alkoi loma, olivat jo ensimmäiset ystävät hönkimässä mökille. Vähän niin kuin ilmoitusluontoisena asiana, että me tullaan nyt. No, eivät todellakaan tulleet! Haluttiin ja halutaan edelleenkin olla ihan rauhassa. Nyt on sitten marttyyrivaihe kavereilla menossa-”nauttikaa vaan mökistä ja ilmoittakaa sitten kun voitaisiin tulla”. Just joo. Sitä ilmoitusta voitte kyllä odotella ihan rauhassa. Tulee tapahtumaan next to never. Siis muuten vapaa-aikaa vietetään paljonkin ystävien kanssa yhdessä. Mutta mökki on meidän juttu. Tiedän jo valmiiksi, että se vierailu tulisi olemaan vaan kauheaa passaamisesta ja ystävien kommentointia, kuinka joku puu pitäisi kaataa, tai mitä kukkia voitaisiin hankkia johonkin kohtaa lisää ja yleistä ohjeistusta ja arvostelua kuinka he sisustaisivat tai tekisivät pihahommat toisin. Vierailun lopuksi tottakai kiiteltäisiin vuolaasti kuinka kivaa on ollut. Noin kuukauden päästä puhelin soisi tai tulisi tekstiviesti että voivatko he mennä oman puolisonsa/toisen ystävän kanssa meidän mökille silloin ja silloin- kun tehän ette ole kai silloin menossa? No thank you!!

Vierailija
91/95 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 MIksi tällaiseen provoon halutaan vastata?

Vierailija
92/95 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökki on puolisoni kanssa meillekin pyhä paikka. Ostettiin mökki muutama vuosi sitten ja kun meillä alkoi loma, olivat jo ensimmäiset ystävät hönkimässä mökille. Vähän niin kuin ilmoitusluontoisena asiana, että me tullaan nyt. No, eivät todellakaan tulleet! Haluttiin ja halutaan edelleenkin olla ihan rauhassa. Nyt on sitten marttyyrivaihe kavereilla menossa-”nauttikaa vaan mökistä ja ilmoittakaa sitten kun voitaisiin tulla”. Just joo. Sitä ilmoitusta voitte kyllä odotella ihan rauhassa. Tulee tapahtumaan next to never. Siis muuten vapaa-aikaa vietetään paljonkin ystävien kanssa yhdessä. Mutta mökki on meidän juttu. Tiedän jo valmiiksi, että se vierailu tulisi olemaan vaan kauheaa passaamisesta ja ystävien kommentointia, kuinka joku puu pitäisi kaataa, tai mitä kukkia voitaisiin hankkia johonkin kohtaa lisää ja yleistä ohjeistusta ja arvostelua kuinka he sisustaisivat tai tekisivät pihahommat toisin. Vierailun lopuksi tottakai kiiteltäisiin vuolaasti kuinka kivaa on ollut. Noin kuukauden päästä puhelin soisi tai tulisi tekstiviesti että voivatko he mennä oman puolisonsa/toisen ystävän kanssa meidän mökille silloin ja silloin- kun tehän ette ole kai silloin menossa? No thank you!!

Pitäkää vaan pyhä paikkanne, ei me olla tulossakaan, vaikka kutsuisittekin sinne pyhättöönne edes sen yhden ja ainoan kerran kesän aikana. 

Olkaa vaikka koko kesänne siellä mökillä kahdestaan, mut eikö ole tylsää olla aina vaan koko kesä kahdestaan?  Ettekö kaipaa muita ihmisiä seurustelemaan kanssanne ikinä kesäisin? Missä te sitten tapaatte ystäviänne kesäaikaan, jos itse maadutte sinne mökillenne jokaikisen vapaa-aikanne ajan kesällä?  Talvisinko vain tapaatte ystäviänne?   Mä en vaan käsitä ihmisiä, jotka ovat noin erakkoja, ettei edes omia sukulaisiaankaan jotkut halua joskus kerran kesän aikana pyytää käymään mökillään. Ei kai se mökkinne siitä yhden päivän puolen päivän vierailusta kerran kesällä pilaannu.  Mutta kukin tyylillään, jos haluatte vain ja ainoastaan olla kahdestaan mökillänne, niin ihan suon sen teille, en minä ainakaan tuonkaltaisista erakkoluonteisesti elävistä ns, elämättömistä ja mistään muusta kiinnostamattomista ystävistä välittäisikään.   En ihmettele, vaikka teidän mökillänne ei käy edes naapuri ohimennen lainaamassa moottorisahaa tai muuta vempelettä. Luontaantyöntävät ihmiset kyllä tunnistaa jo kaukaa.  En minä ainakaan haluaisi pilata omaa tunnelmaa tuonlaisten umpimielisten ystävien mökillä aikaani. 

Ja tuskin teitä haluaa ystävät tavata missään muuallakaan kesän aikana, sen verran rivien välistä luen jo ynseytenne. Valehtelet vaan, että teillä olisi vielä mukamas oikeita ja aitoja ystäviä, joitakin velvollisuudestaan ja sukulaisuuttaan teitä tulevat jonnekin muualle kuin mökille tapaamaan viipyen mahdollisimman vähän aikaa kanssanne, senkin retriittiläiset, linnun laulun kuuntelijat! Hauskan pito on tuntematon käsite noin tosikoille. 

Vierailija
93/95 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän ketjun perusteella päättänyt, jos ja kun joskus minulla ja aviopuolisollani on oma kesämökki, niin en ikinä kutsuisi sinne ketään muita kuin omat aikuiset lapseni perheinensä eli lapsenlapsemme. 

Ystävät saavat olla meistä rauhassa koko kesän ajan, ja muut lähisukulaiset myöskin.

En kaipaa ketään heistä edes talviaikana enää tavata päin yhteen.  Puhelimessa jutellen tai viestittämällä riittää mulle nykyisin seurustelu niin ystävien, sukulaisten, ja koronan takia myös ihan omien läheisteni perheeni jäsenten kanssa.  Kiitos korona-ajasta tästä muodosta elää ja olla, joka ei ole enää edes mitenkään kummastuttavaa, ettemme käy enää missään muualla kuin pakollisilla asioillamme ulkomaailmassa ja ulkoilemassa liikuntaharrastuksien puitteissa. Koti on ihmisen paras paikka elää.  Kotini on linnani. Vapaus harrastaa kotona ilman muita ihmisiä ympärilläni kuin oma rakas puolisoni.   Kotiinsa on moni kuollutkin, niin minäkin tahtoisin.  

Terveisin:  Maskiton ja kotoisa Naturel

Vierailija
94/95 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
95/95 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan tavata kavereitani kesälomalla luonnon helmassa, niin tehdään retki vaikka Nuuksioon tai Sipoonkorpeen. Illaksi jokainen menee omaan kotiinsa, omaan petiinsä nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä