Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, onko muita, joiden ns. paras ystävä ei ole vielä kertaakaan kutsunut kesämökilleen?

Vierailija
26.04.2021 |

?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei kiinnosta mennä viettämään lomalla tai viikonloppuisin aikaa kenenkään toisen mökille. Mieluummin vietän lomia omassa rauhassa oman perheen kesken. Asia erikseen on sitten jotkut isommat kaveriporukan juhlat, jotka jonkun mökillä järjestetään. Sellaisiin on kutsuja aikoinaan tullut, ja niihin toki mielelläni osallistun.

Vierailija
42/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihana mökki ja iso remontti. Sukulaiset eivät ole kertaakaan vuoden aikana kysyneet, miten remontti etenee, tai tarjonneet mitään apua. Ei tarvi kutsua käymäänkään. N. 10 ihmistä on rakentanut siellä ja auttanut meitä, he ovat ne jotka sitten ensimmäisinä kyläilemään pyydetään😁👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluaisit siellä kesämökillä tehdä jos kutsuttaisiin ?

Häh?? Kai nyt jokainen ihminen, joka on käynyt muidenkin mökeillä kylässä päiväseltään, tietää, mitä mökkivierailun aikana  yleensä tehdään.  

Mukavana aurinkoisena ja lämpimänä päivänä voi uida, saunoa, grillata, nautiskella terassikahvit ja muutakin ns. "ei-raittiusjuomia", ja ennen kaikkea seurustella ystävän ja puolisonsa kanssa.  Toki veneilyretkikin voisi olla mukavaa ohjelmaa mökkipäivän aikana.    Veisimme tietenkin omia tekemiäni leipomuksia ja kaupasta ostaisimme muutakin ruokaa&juomaa itsellemme ja tietenkin mökin omistajaparille.  Ainiin ja voisimme vaikkapa onkia kaloja päivän aikana, jos ei mökin omistajalla sattuisi olemaan tarjolla savustettuja omia pyytämiään kaloja.[/qu

Hankkikaa oma mökki.

Antakaa toisten viettää vapaansa niinkuin he haluavat omalla mökillään.

Aivan niin olemme antaneetkin, kun ovat niin pösilöitä ja epäkohteliaita, etteivät voi kutsua edes yhtenä päivänä vierailulle kesän aikana. 

Sitä paitsi meillä on myös oma mökki, ettei siitä ole kyse. Kuitenkin muut sukulaisetkin ovat kutsuneet meitä mökilleen käymään ja jopa yöpymään.

Vierailija
44/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kutsuttu enkä ole kutsunut. En ole ymmärtänyt että tämä on joku kynnyskysymys. Pitää varmaan kutsua sitten, mutta teltassa joutuu nukkumaan kun ei vuodepaikat riitä.

Emme jäisikään yöksi, emme tarvitsisi yösijaa kenenkään mökiltä, ja jos jäisimmekin yöksi, veisimme oman teltan tai matkailuautolla pihaan, jossa voisimme olla yötä.

Ap.

Suhailkaa sillä matkailuautollanne muualle tai pystyttäkää telttanne leirintäalueelle.

Ette selvästi ole haluttuja vieraita.

Mökin omistajat saavat olla täysin rauhassa jos niin haluavat, oli ystäviä tai sukulaisia.

Ei tarvitse ketään passaa, palvella tai kuunnella ja katsoa.

Okey, ilmeisesti sitten olemme ei-toivottuja mökkivieraiksi, mutta kyllä itse kyseinen pariskunta on tullut rakettina meidän mökille aikoinaan, kun meillä vielä sellainen oli, mutta joo, turhaa on sitten kaivata kutsua enää meille omaan kotiimmekaan passatavaksemme ja tarjoilujamme nauttimaan. No thanks. Onneksi eivät ole ainoita ystäviämme. Ja sukulaistemme mökeille tulee joka kesä kutsu jopa muutamaksi päiväksi vierailulle.

Ap.

Vierailija
45/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kutsuttu enkä ole kutsunut. En ole ymmärtänyt että tämä on joku kynnyskysymys. Pitää varmaan kutsua sitten, mutta teltassa joutuu nukkumaan kun ei vuodepaikat riitä.

Emme jäisikään yöksi, emme tarvitsisi yösijaa kenenkään mökiltä, ja jos jäisimmekin yöksi, veisimme oman teltan tai matkailuautolla pihaan, jossa voisimme olla yötä.

Ap.

Jos teillä on matkailuauto, oletteko kutsuneet ystäviänne reissuun sillä?

Vierailija
46/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun kotiin mieluusti ja usein vieraita, aina syötän ja juotan vimpan päälle.

Mökille en kutsu ketään, siellä lepään ja lataudun perheen kesken.

Näihin mökkikeskusteluihin yleisemmin, mitään niin tökeröä en tiedä kuin yllätysvierailut. Onneksi minun ympyröissäni sellainen ei tule kellekään mieleenkään.

Vierailija
47/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsun kotiin mieluusti ja usein vieraita, aina syötän ja juotan vimpan päälle.

Mökille en kutsu ketään, siellä lepään ja lataudun perheen kesken.

Näihin mökkikeskusteluihin yleisemmin, mitään niin tökeröä en tiedä kuin yllätysvierailut. Onneksi minun ympyröissäni sellainen ei tule kellekään mieleenkään.

Hyvä idea, pitääpä miettiä tätä, meilläkin on mökki valmistumassa, ja moni on sinne jo kutsua pyytänyt🥴🧐 Jos sanoisikin että mökillä olemme ihan perheen kesken... Toisaalta, jää ihanat rapujuhlat ja kesäjuhlat juhlimatta ystävien kanssa😌😒 Voisihan sitä sanoa, että omat lakanat, ruoat, juomat mukaan niin saa tulla, ja siivottava lähtiessä...?

Vierailija
48/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävilläni ei ole mökkejä, mutta appivanhemmillani on. Saamme kerran pari vuodessa kutsun sinne kakkukahveille (esimerkiksi äitienpäivänä ja anopin syntymäpäivänä), mutta koskaan ei ole kutsuttu sinne esimerkiksi uimaan ja saunomaan tai yön yli vierailulle. Mieheni sisarukset omien kumppaniensa kanssa käyttävät mökkiä ihan vapaasti, joku sisaruksista vähän useammin ja joku vähän harvemmin.

Mieheltä kysyessä vastaukseksi tulee, että kai mekin sinne voitaisiin mennä. Mutta en halua tuppautua, kutsua itseäni kylään tai tulla kuokkimaan. Joten jatkossakin taitaa appivanhempien mökki tulla tutuksi vain parin tunnin päiväkahvittelun verran.

Vierailija
49/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kutsunut ystäviä mökille enkä itse halua vierailla muiden mökillä. Meillä on pienehkö mökki, eikä ylimääräisiä makuutiloja eikä tiloja säilytellä vierasvaraksi patjoja, petivaatteita ja pyyhkeitä. Myös jääkaappi ja muu ruokasäilytystila on vaatimatonta. Meille ei mahtuisi mitenkään esimerkiksi viisihenkinen perhe täysihoitoon viikonlopuksi.

En myöskään mitenkään nauti suurten ruokamäärien tekemisestä ja jatkuvasta ruuan valmistuksesta, kattaamisesta ja tiskauksesta. Jos vieras tarjoutuu tiskaamaan niin kuitenkin koko ajan saa olla neuvomassa mihin mikäkin astia laitetaan.

En jaksa viihdyttää ja keksiä tekemistä muille koko ajan enkä jaksa edes puhua tuntitolkulla kenenkään kanssa. Itse nautin luonnon äänistä ja luonnon tarkkailusta, rauhallisesta soutelusta puolison kanssa, kirjojen lukemisesta, saunomisesta hiljaisuudessa, naku-uinnista. Ystäviä tapaan mielummin kaupungissa eikä montaa tuntia kerrallaan.

Siis et yhtenäkään kesäpäivänä kesän ajasta et haluaisi seurustella parhaimman ystäväsi ja hänen puolisonsa kanssa. Saisithan olla koko muun kesän viettäen miten päin tahansa mökilläsi.  Huom: en mökillenne ottaisikaan kaikkia perheenjäseniäni mukaan ja emme jäisi yöksi, niin ei sinulla tarvitse ollakaan jemmassa mitään vieraspatjoja lakanoineen?  Ja mitä tulee tiskaamiseen, niin osaisimme kyllä ihan itse tiskata tai käyttää kertakäyttöastioita, kuten muillakin kesämökeillä olemme käyttäneet.

Ruokaa voisimme valmistaa yhdessä, ja eikä yhden päivän ateriointi tarvitsisi olla sen kummempaa kuin ihan grillissä paistettua makkaraa tai lihaa tai savustettua kalaa. Perunatkin paistuvat grillin pellillä, jos ei jaksa laittaa niitä kattilaan kiehumaan mökin kaasuhellalle.  Grillissä voi myös paistella tomaatteja, kesäkurpitsaa, herkkusieniä jne. 

Emmekä välttämättä itsekkään jaksaisi olla seurustelemassa mökilläsi koko päivää; ehkä muutama tuntikin olisi riittävä aika tapaamiseemme. 

Sä nyt oletat, että meillä on sellainen grilli, missä tuollaisia voi grillata - mutta kun ei ole. Säoletat, että meillä olisi ketakäyttöastioita tai tiskivälineitä, mutta kun ei ole (pakkaan astiat laatikkoon ja vien kotiin tiskikoneella tiskattavaksi kun käyn kaupungissa - toimii, jos mökillä on vain oma porukka).

Kyllä mä mieluusti tapaan ystäviäni, mutta en siellä mökillä, missä he olettelevat automaattisesti ja itseään pätkääkään kyseenalaistamatta kaikenlaista, mikä ei siellä toimi, mitä ei ole ja mitä en halua.

Vierailija
50/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo ap:lle:  Itselläni vähän samankaltainen ystävä mukana kuvioissani. Hänellä on mökki ollut jo vuosien ajan puolisonsa kanssa, niin ei yhtäkään kertaa ole kutsua kuulunut. Mutta älä välitä, en itsekkään kutsuisi ystävääni mökillemme, jos sellainen minulla ja perheelläni olisi. 

Onnekseni minulla on oma perhe , ja meillä on kesäisin mukavaa yhdessä muuallakin viettäessämme kuin jollain omalla hikisellä pikkumökillä, jossa ei oikeastaan muuta voi tehdä kuin löhöillä pihamaalla tai terassilla, ja syödä syömistään, sekä saunoa ja uida. Ja vaikka olisi mökin tonttikin niin iso, että voisin rakentaa oman kasvimaan kukkapenkkeineen jne., niin luojan kiitos, en ole puutarhaharrastaja lainkaan; enkä jaksaisi hoitaa ja kastella kaikenmaailman kasveja, juureksia ja kukkatarhaa.  Puhumattakaan, että siellä olisi vieläpä marjapuskia marjoineen jne.  Mökin ylläpidossa on muutenkin niin paljon puuhaa, aina joku paikka vaatii kohentamista ja kunnossapitoa riittää. Ja sillä rahalla, mikä uppoaa mökin ylläpitokustannuksiin, tekee jo monta lomareissua ympäriinsä, ja on yönsä hotelleissa tai lomakylien mökeissä, jos kaipaa mökkeilyä.  

Veneilyssäkin olen kokenut paljon enemmän miellekkyyttä kuin vapaa-ajanviettoa yhdellä ja samalla omalla mökillä.  Veneellä pääsee sentään vaihtamaan aina paikkaa, kuten myös matkailuautollakin viettääkseen luppoaikaansa kesäaikaan. Ja eikä tarvitse lähteä huonoilla ilmoilla mihinkään.

Vierailija
51/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole kutsuttu ystävän mökille.  Minulla tosin on omakin mökki, jonne olen vienyt ystäväni käymään.

Miksi kuitenkin olet vienyt ystävän mökillesi, vaikka hän ei ole kutsunut omalleen sinua?  En mä ainakaan toista kertaa veisi tuonlaista suorastaan pöyristyttävän epämoukkamaista ystävääni mökilleni, jos ei hän itse tajuaisi kutsua omalle mökilleen sinua.

Vierailija
52/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki. Minä olen.

Mutta en ole yhtään loukkaantunut, sillä tiedän tasan tarkkaan miksi hän ei halua minua sinne kutsua.

Siksipä he käyvätkin itse kerran pari meidän omalla mökillä kesäisin.

Yksi käynti on käynti on aina yöpymiskäynti ja oikein odotan sitä vkonloppua kesäisin.

Toinen heidän käyntinsä on sattuman varainen pistäytyiminen ohi ajaessa, jolloin vain pihalla juomme kahvit tai mehua.

Ystävyys on sellaista, että  se hyväksyy monet asiat.  Muutoinhan se ei mitään todellista ystävyyttä olisikaan.  Tosi ystävyys on myös sitä, että uskaltaa kertoa ja luottaa ystävälleen, kaikki ne vaikeimmat ja synkimmätkin jutut.  Ja että pystyy luottamaan siihen, että ystävä pitää ne asiata vain omana tietonaan.

Mutta sitä tosi ystävyyttä on nykyisn yhä harvemmassa.  Ei riitä että sanotaan jotta ollaan ystäviä.

Sana ystävyys pitää sisällään niin monenlaisia asioita.

Vierailija
53/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvo ap:lle:  Itselläni vähän samankaltainen ystävä mukana kuvioissani. Hänellä on mökki ollut jo vuosien ajan puolisonsa kanssa, niin ei yhtäkään kertaa ole kutsua kuulunut. Mutta älä välitä, en itsekkään kutsuisi ystävääni mökillemme, jos sellainen minulla ja perheelläni olisi. 

Onnekseni minulla on oma perhe , ja meillä on kesäisin mukavaa yhdessä muuallakin viettäessämme kuin jollain omalla hikisellä pikkumökillä, jossa ei oikeastaan muuta voi tehdä kuin löhöillä pihamaalla tai terassilla, ja syödä syömistään, sekä saunoa ja uida. Ja vaikka olisi mökin tonttikin niin iso, että voisin rakentaa oman kasvimaan kukkapenkkeineen jne., niin luojan kiitos, en ole puutarhaharrastaja lainkaan; enkä jaksaisi hoitaa ja kastella kaikenmaailman kasveja, juureksia ja kukkatarhaa.  Puhumattakaan, että siellä olisi vieläpä marjapuskia marjoineen jne.  Mökin ylläpidossa on muutenkin niin paljon puuhaa, aina joku paikka vaatii kohentamista ja kunnossapitoa riittää. Ja sillä rahalla, mikä uppoaa mökin ylläpitokustannuksiin, tekee jo monta lomareissua ympäriinsä, ja on yönsä hotelleissa tai lomakylien mökeissä, jos kaipaa mökkeilyä.  

Veneilyssäkin olen kokenut paljon enemmän miellekkyyttä kuin vapaa-ajanviettoa yhdellä ja samalla omalla mökillä.  Veneellä pääsee sentään vaihtamaan aina paikkaa, kuten myös matkailuautollakin viettääkseen luppoaikaansa kesäaikaan. Ja eikä tarvitse lähteä huonoilla ilmoilla mihinkään.

Kuulostat NIIN kateelliselta😆

Kauhea ja nolo selitys miksi hikinen matkailuauto olisi ihastuttavaa järvi- tai merimökkiä parempi vaihtoehto😆

Ja vene.. nojoo, onhan päiväveneily ihan kivaa, mutta ei Suomen sameissa vesissä ole paljoakaan nähtävää😆🙄

Vierailija
54/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kaupunki ihmiset.

Miksi odotatte kutsua jonkin kaverinne, tuttavanne tai ystävääne kesämökille?

EIvät he ole mitenkään velvollisia huolehtimaan teidän mökittömien kesänvietosta eikä teidän kesävkonlopuista tai kesälomistanne,

Jos haluatte luontoon ja maaseudulle kesäisin, niin vuokrataa oma mökki.  Joko vkonlopuksi tai viikoksi tai pitemäksi aikaa.

Tarjontaa löytyy.

Jokaisella ihmisellä on elämänsä elettettävään. Ja jokainen, etenkin työssäkäyvä ihminen yrittää kesälomansa pyhittää perheelleen ja rentoutumiseeen.  Jos heitä ei haluta kutsua ystäviään mökille ei siitä voi kukaan järkevä ystävä loukkantua.

Vierailija
55/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kutsunut ystäviä mökille enkä itse halua vierailla muiden mökillä. Meillä on pienehkö mökki, eikä ylimääräisiä makuutiloja eikä tiloja säilytellä vierasvaraksi patjoja, petivaatteita ja pyyhkeitä. Myös jääkaappi ja muu ruokasäilytystila on vaatimatonta. Meille ei mahtuisi mitenkään esimerkiksi viisihenkinen perhe täysihoitoon viikonlopuksi.

En myöskään mitenkään nauti suurten ruokamäärien tekemisestä ja jatkuvasta ruuan valmistuksesta, kattaamisesta ja tiskauksesta. Jos vieras tarjoutuu tiskaamaan niin kuitenkin koko ajan saa olla neuvomassa mihin mikäkin astia laitetaan.

En jaksa viihdyttää ja keksiä tekemistä muille koko ajan enkä jaksa edes puhua tuntitolkulla kenenkään kanssa. Itse nautin luonnon äänistä ja luonnon tarkkailusta, rauhallisesta soutelusta puolison kanssa, kirjojen lukemisesta, saunomisesta hiljaisuudessa, naku-uinnista. Ystäviä tapaan mielummin kaupungissa eikä montaa tuntia kerrallaan.

Siis et yhtenäkään kesäpäivänä kesän ajasta et haluaisi seurustella parhaimman ystäväsi ja hänen puolisonsa kanssa. Saisithan olla koko muun kesän viettäen miten päin tahansa mökilläsi.  Huom: en mökillenne ottaisikaan kaikkia perheenjäseniäni mukaan ja emme jäisi yöksi, niin ei sinulla tarvitse ollakaan jemmassa mitään vieraspatjoja lakanoineen?  Ja mitä tulee tiskaamiseen, niin osaisimme kyllä ihan itse tiskata tai käyttää kertakäyttöastioita, kuten muillakin kesämökeillä olemme käyttäneet.

Ruokaa voisimme valmistaa yhdessä, ja eikä yhden päivän ateriointi tarvitsisi olla sen kummempaa kuin ihan grillissä paistettua makkaraa tai lihaa tai savustettua kalaa. Perunatkin paistuvat grillin pellillä, jos ei jaksa laittaa niitä kattilaan kiehumaan mökin kaasuhellalle.  Grillissä voi myös paistella tomaatteja, kesäkurpitsaa, herkkusieniä jne. 

Emmekä välttämättä itsekkään jaksaisi olla seurustelemassa mökilläsi koko päivää; ehkä muutama tuntikin olisi riittävä aika tapaamiseemme. 

No juu, noilla ehdoilla voisin kutsuakin, mutta kun meille yleensä tullaan pariksi päiväksi. Muutamaa lähisukulaista kutsun säälistä joka kesä ja saan siinä vieraista ihan tarpeekseni. Kun matka mökille on useamman tunnin, ei sinne kukaan ole tulossa vaan kahville pistäytymään.

Vierailija
56/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on monelle se paikka johon ei kutsuta ketään, siellä ladataan omat akut. Muutenkin kyläily on välillä liian pakkopullaa.

Vierailija
57/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraat mökin ja kutsut ystäväsi sinne grillaamaan kanssanne. Silloinhan saisit myös viettää kokonaisen päivän ystäväsi kanssa mökillä. Et heidän, mutta mitä väliä sillä? Grilli lämpenee vuokramökeillä ja valitset sellaisen mökin minkä lähellä on järvi, jotta voit mennä onkimaankin.

Vierailija
58/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin mökkiä saa vuokrata. 2000E viikko.

Vierailija
59/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki, jonne ei ole kutsuttu kavereita. Miksi kutsua, niitä näkee muuallakin ja kaikilla kavereillakin on mökit. Ihme asiasta taas avauksia tehdäänkin.

Vierailija
60/95 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.

Mä en ole koskaan kutsunut ystäviä kesämökillemme, vain sisaruksiani ja vanhemmat. Mulle kesämökki on oma rauhallinen paikka, en jaksa vieraiden majoittamista ja kestitystä. Eikä siinä ole mitään henkilökohtaista ystäviä vastaan. 

Jos mulla olisi oma kesämökki, en kutsuisi edes osaa sisaruksistani perheenjäsenineen tai muitakaan sukulaisiamme, ja vanhempani ovat jo kuolleet, niin ei niitäkään tarvitsisikaan enää kutsua mökilleni.  Oman perheeni, johon kuuluu jo aikuiset lapset omine perheineen kutsuisin mökillemme.  Parhaimman ystäväni kylläkin kutsuisin, mutta ihan saisi yksinään tulla tai tarjoaisimme ystävälleni kyydityksen mökillemme, ja hän saisi myös yöpyä, jos haluaisi. Päivänkin visiitti ja seurustelu ystäväni kanssa olisi ihan mukavaa mökillämme.   Mutta tottahan on, että itsekkin haluaisin omia kesämökkini omaan ja aviopuolisoni käyttöön pääasiallisesti. En jaksaisi mitään väen paljoutta mökilläni kuin harvoin kesän aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi