Hei, onko muita, joiden ns. paras ystävä ei ole vielä kertaakaan kutsunut kesämökilleen?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluaisit siellä kesämökillä tehdä jos kutsuttaisiin ?
Ryypätä, rellestää, saunoa ja vetää mökin emäntää anaaliin.
Kimppamökkeily, so last season. En lähtis vaikka kutsuttais. Mökkeily on niin pyhä asia, rauhan ja tyyneyden tyys-sija, etten sinne edes kavereita kutsu. He olettavat oitis, että olen kiva kesätyyppi, joka syöttää ja juottaa kaikenkarvaiset. Syön valmistamani mansikkakakun ja juon rosee viinini jäähtyneenä vain tarkan seulan läpikäyneiden kanssa.
tuo on vähän semmonen asia että hyvän ystävän tunnistaa siitä että molemmat jakaa siitä omastaan toisilleen, oli sitä vähän tai paljon. Köyhempi jakaa vaikka omista karkeistaan (olisi epäkohteliasta olla jakamatta seurassa) ja samoin voi olettaa että hyväosaisempi jaksaa siitä hänen omastaan joskus jotain. Tuskin kukaan olettaakaan että ystävä suunnilleen luovuttaisi omaa mökkiään ilmaiseksi ystävälleen, mutta jos on niin pihi ettei edes kerran kesässä haluaisi tavata kavereitaan saunoen ja rentoutuen yhdessä mökillä-oli se kenen tahansa- jättäisin tuon ystävän. Mulla oli ennen vähän tuon tyylinen ystävä, oletti saavansa ottaa muilta kaiken mitä aina halusi koska oltiin hyviä ystäviä, mutta omastaan ei halunnut koskaan jakaa mitään muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kutsuta. En käytä alkoholia, tämä varmasti suurin syy. Osa haluaa juoda itse tissutellen koko mökki viikonlopun tai puolisonsa juo. Minua ei haittaisi, mutta vastapuoli kokee ilmeisesti haittaavan, häpeää, tms.
Jokainen saa omalla mökillään tissutella niin paljon kuin haluaa tai olla tissuttelematta.
Ei kuulu kenelläkään.
Jos luit viestini, minua ei hattaisi.
Minä en ole kutsunut ystäviä mökille enkä itse halua vierailla muiden mökillä. Meillä on pienehkö mökki, eikä ylimääräisiä makuutiloja eikä tiloja säilytellä vierasvaraksi patjoja, petivaatteita ja pyyhkeitä. Myös jääkaappi ja muu ruokasäilytystila on vaatimatonta. Meille ei mahtuisi mitenkään esimerkiksi viisihenkinen perhe täysihoitoon viikonlopuksi.
En myöskään mitenkään nauti suurten ruokamäärien tekemisestä ja jatkuvasta ruuan valmistuksesta, kattaamisesta ja tiskauksesta. Jos vieras tarjoutuu tiskaamaan niin kuitenkin koko ajan saa olla neuvomassa mihin mikäkin astia laitetaan.
En jaksa viihdyttää ja keksiä tekemistä muille koko ajan enkä jaksa edes puhua tuntitolkulla kenenkään kanssa. Itse nautin luonnon äänistä ja luonnon tarkkailusta, rauhallisesta soutelusta puolison kanssa, kirjojen lukemisesta, saunomisesta hiljaisuudessa, naku-uinnista. Ystäviä tapaan mielummin kaupungissa eikä montaa tuntia kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä arvasin ja siksi en ole sinua kutsunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kutsuttu enkä ole kutsunut. En ole ymmärtänyt että tämä on joku kynnyskysymys. Pitää varmaan kutsua sitten, mutta teltassa joutuu nukkumaan kun ei vuodepaikat riitä.
Emme jäisikään yöksi, emme tarvitsisi yösijaa kenenkään mökiltä, ja jos jäisimmekin yöksi, veisimme oman teltan tai matkailuautolla pihaan, jossa voisimme olla yötä.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä arvasin ja siksi en ole sinua kutsunut.
HAHAHAHHAH...
Ei ole kyllä tapahtunut tuonlaista ennenkään, kun minä ja puolisoni emme harrasta mitään anaaliseksiä keskenämmekään. saatika, että ystäväpariskunnan kanssa.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kutsuttu enkä ole kutsunut. En ole ymmärtänyt että tämä on joku kynnyskysymys. Pitää varmaan kutsua sitten, mutta teltassa joutuu nukkumaan kun ei vuodepaikat riitä.
Emme jäisikään yöksi, emme tarvitsisi yösijaa kenenkään mökiltä, ja jos jäisimmekin yöksi, veisimme oman teltan tai matkailuautolla pihaan, jossa voisimme olla yötä.
Ap.
Suhailkaa sillä matkailuautollanne muualle tai pystyttäkää telttanne leirintäalueelle.
Ette selvästi ole haluttuja vieraita.
Mökin omistajat saavat olla täysin rauhassa jos niin haluavat, oli ystäviä tai sukulaisia.
Ei tarvitse ketään passaa, palvella tai kuunnella ja katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh?? Kai nyt jokainen ihminen, joka on käynyt muidenkin mökeillä kylässä päiväseltään, tietää, mitä mökkivierailun aikana yleensä tehdään.
Mukavana aurinkoisena ja lämpimänä päivänä voi uida, saunoa, grillata, nautiskella terassikahvit ja muutakin ns. "ei-raittiusjuomia", ja ennen kaikkea seurustella ystävän ja puolisonsa kanssa. Toki veneilyretkikin voisi olla mukavaa ohjelmaa mökkipäivän aikana. Veisimme tietenkin omia tekemiäni leipomuksia ja kaupasta ostaisimme muutakin ruokaa&juomaa itsellemme ja tietenkin mökin omistajaparille. Ainiin ja voisimme vaikkapa onkia kaloja päivän aikana, jos ei mökin omistajalla sattuisi olemaan tarjolla savustettuja omia pyytämiään kaloja.
Joo, kato kun mä en halua tehdä mitään tuollaista. Meidän mökki on ihan erilaisia asioita varten. En kutsu sinne väkeä, jotka alkaisi vaatia jotain muuta kun meille sopivaa mökkeilyä.
Ex-mieheni kanssa oli mökki ja siellä alkoi ravaamaan ties mitä miehen kavereita pimuineen harrastusten piiristä. Oveen koputettiin jopa keskellä yötä.
Juhannuksen aikoihin mökittömät keksivät rynniä viettämään luono-iltaa.
Oli pakko ajaa kutsumattomia ja minulle tuntemattomia ihmisiä pois.
Olen yleensä vieraanvarainen ja huolehdin, ettei kukaan lähde nälkäisenä tien päälle. Tilasin paikallisesta
la-iltana (kauppa oli jo kiinni) K-marketista grillattavaa ja kauppias oli niin ystävällinen että laittoi laatikollisen evästä lastauslaiturille noudettavaksi.
Mies oli vain niin ajattelematon, että antoi mökin koordinaatit ymmärtämättä, että niitä tosissaan hönkii ovista. Tein selväksi, ettei enää koskaan, kukaan ikinä tule kutsumatta.
Mulle mökillä oleminen oman suvun kanssa oli jo tarpeeksi sosiaalista, eikä muita enää kaivattu.
Oikeestaan, kenen tahansa mökillehän saa jokamiehenoikeudella mennä majoittumaan kuka tahansa, kunhan ei pihapiiriin mene. Teltan saa pystyttää sinne kysymättä lupia. Kantsii kattoo vkl kun kaveri on muualla ja käyttää tämä oikeus hyväkseen! Uida rannassa, lapset leikkiä metsässä ja nauttia luonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole kutsunut ystäviä mökille enkä itse halua vierailla muiden mökillä. Meillä on pienehkö mökki, eikä ylimääräisiä makuutiloja eikä tiloja säilytellä vierasvaraksi patjoja, petivaatteita ja pyyhkeitä. Myös jääkaappi ja muu ruokasäilytystila on vaatimatonta. Meille ei mahtuisi mitenkään esimerkiksi viisihenkinen perhe täysihoitoon viikonlopuksi.
En myöskään mitenkään nauti suurten ruokamäärien tekemisestä ja jatkuvasta ruuan valmistuksesta, kattaamisesta ja tiskauksesta. Jos vieras tarjoutuu tiskaamaan niin kuitenkin koko ajan saa olla neuvomassa mihin mikäkin astia laitetaan.
En jaksa viihdyttää ja keksiä tekemistä muille koko ajan enkä jaksa edes puhua tuntitolkulla kenenkään kanssa. Itse nautin luonnon äänistä ja luonnon tarkkailusta, rauhallisesta soutelusta puolison kanssa, kirjojen lukemisesta, saunomisesta hiljaisuudessa, naku-uinnista. Ystäviä tapaan mielummin kaupungissa eikä montaa tuntia kerrallaan.
Siis et yhtenäkään kesäpäivänä kesän ajasta et haluaisi seurustella parhaimman ystäväsi ja hänen puolisonsa kanssa. Saisithan olla koko muun kesän viettäen miten päin tahansa mökilläsi. Huom: en mökillenne ottaisikaan kaikkia perheenjäseniäni mukaan ja emme jäisi yöksi, niin ei sinulla tarvitse ollakaan jemmassa mitään vieraspatjoja lakanoineen? Ja mitä tulee tiskaamiseen, niin osaisimme kyllä ihan itse tiskata tai käyttää kertakäyttöastioita, kuten muillakin kesämökeillä olemme käyttäneet.
Ruokaa voisimme valmistaa yhdessä, ja eikä yhden päivän ateriointi tarvitsisi olla sen kummempaa kuin ihan grillissä paistettua makkaraa tai lihaa tai savustettua kalaa. Perunatkin paistuvat grillin pellillä, jos ei jaksa laittaa niitä kattilaan kiehumaan mökin kaasuhellalle. Grillissä voi myös paistella tomaatteja, kesäkurpitsaa, herkkusieniä jne.
Emmekä välttämättä itsekkään jaksaisi olla seurustelemassa mökilläsi koko päivää; ehkä muutama tuntikin olisi riittävä aika tapaamiseemme.
Vierailija kirjoitti:
Oikeestaan, kenen tahansa mökillehän saa jokamiehenoikeudella mennä majoittumaan kuka tahansa, kunhan ei pihapiiriin mene. Teltan saa pystyttää sinne kysymättä lupia. Kantsii kattoo vkl kun kaveri on muualla ja käyttää tämä oikeus hyväkseen! Uida rannassa, lapset leikkiä metsässä ja nauttia luonnosta.
On siinä nuuka muna vanhempi.
Ja opetat lapsesikin käyttäytymään noin.
Sun kohdalla pätee sanonta: " Kateus vie kalatkin vedestä".
En haluaisi tuollaista " ystävää".
Vain huono ystävä ei kutsu. On itsekäs ja ahne. Älä sinäkään ole hänelle vieraanvarainen. Katso miten suuttuu!!
Mä en kutsu ihanalle mökilleni ketään, joka ei ole vaivautunut vierailemaan kodissani. Asumme maalla, pikkukylässä, jossa ei ole mitään ihmeellistä. Paitsi molempien vanhempien työpaikat, lasten koulu, kaikkien harrastukset ja meidän elämä. Ihana talo, pihasauna ja palju, paljon tilaa, kaksi vierashuonetta.
Loma-asunto meillä on Tampereella - kiva kerrostaloasunto, ylimmässä kerroksessa, iso parveke. Kolmio eli lasten huone ja vanhempien makuuhuone.
Suurin osa ihmisistä ja sukulaisista olisi tulossa kylään Tampereelle, harva jaksaa nähdä vaivaa ajaa tänne susirajalle meidän kotiin. Lisäksi todella moni haluaisi lainata meidän loma-asuntoa Tampereella "kun me ei siellä aina olla" "olisi kiva mennä syyslomalla lasten kanssa" jne.
Ei oteta Tampereelle ketään yökylään, koska asunto on pienempi kuin omakotitalomme emmekä tykkää olohuoneessa nukkuvista vieraista. Kaupungissa on kiva tavata ihmisiä ravintoloissa, puistoissa, museoissa, leikkipaikoissa jne. kaikissa niissä mitä meidän kotikylällä on vähemmän. Eli ei kutsuta myöskään päivävieraita.
Ei myöskään lainata. Halutaan, että kaikki on juuri siinä kunnossa kuin jätettiin, voidaan pitää omia tavaroita kaapeissa ja kaikki on varmasti siistiä.
On. On kyllä ihme vimma ihmisillä päästä käymään toisten mökeillä. Eivät pysty ymmärtämään että joillekin mökki on oman perheen piilo ja rentoutumispaikka. Ja jos kerran sinne päästää, ollaan jatkossakin aina kylään tulossa tottakai, kun on niin kiva paikka. Tai ajeltiin tossa lähellä niin ajateltiin piipahtaa.
tietää sinut ekalla kerralla alat antamaan stailaus ja remontti vinkkejä. sitte menetkin jo kaatis kamojen kanssa kutsumatta tuakin niin upee ja ihana sopii tuohon ja tua tuanne. sitten vaan roudaat aina vaan lisää rojua ja kuvittelet että romuilla saat mökin käyttö oikeuden. takana päin alat haukkumaan häntä kiittämättömäksi kun ei sinun lahjojasi arvosta.
Meillä taas toisinpäin. Hankittiin vapaa-ajanpaikka, ja pyydettiin innoissaan pääsiäisenä sukulaisia sinne. Ilmoittivat etteivät tule, ja menivät joidenkin toisten puolituttujensa mökille.
Jokainen saa omalla mökillään tissutella niin paljon kuin haluaa tai olla tissuttelematta.
Ei kuulu kenelläkään.