Kivilahdet
https://www.seiska.fi/kotimaa/kivilahtein-seurapiiriperheen-oikeudessa-…
Siinä ne seurapiirien "kaunottaret " nyt tappelevat rahasta.
Kukahan voittaa perintöriidan?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule menemään testamentin moite lävitse. Täysin reilua, että Karin kaikki neljä lasta saavat samat osuudet pesästä. Nämä ahnehtijat kun haluaisivat kaiken, eipä vähempi riitä. Hiukan on vuosikymmenten saatossa hymyilyttänyt tämä toimittajien sarkastisesti silloin tällöin käyttämä seurapiiri"kaunottaret".
Mun mielestä lasten tosiaan tuleekin olla tasaveroisia perinnön suhteen, mutta kyllä mä oon niin reilu, että jotain tälle mammallekin olisi kuulunut. Miksiköhän hän ei saanut mitään? Melko reilu mies kyllä oli :D
Heillä ei ollut avioehtoa, joten leski saa avio- oikeuden perusteella puolet ja lapset jakavat toisen puolen. Aiemmin oli toisenlainen testamentti, jossa vaimo olisi saanut 3/4 ja lapset 25% neljään osaan jaettuna.
Vanhemman testamentin seurauksena lapset olisivat lisäksi perineet äitinsä saamat 75% isänsä jättämästä perinnöstä.
Vierailija kirjoitti:
Sarkasmia toimittajilta tuo "kaunottaret".
Aivan kamalat kuvat on valittu tuohon.
Oletko koskaan nähnyt muunlaisia kuvia heistä?
Tässä se nähdään, että ei pidä paikkaansa sanonta meikillä saa kaikista kauniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule menemään testamentin moite lävitse. Täysin reilua, että Karin kaikki neljä lasta saavat samat osuudet pesästä. Nämä ahnehtijat kun haluaisivat kaiken, eipä vähempi riitä. Hiukan on vuosikymmenten saatossa hymyilyttänyt tämä toimittajien sarkastisesti silloin tällöin käyttämä seurapiiri"kaunottaret".
Mun mielestä lasten tosiaan tuleekin olla tasaveroisia perinnön suhteen, mutta kyllä mä oon niin reilu, että jotain tälle mammallekin olisi kuulunut. Miksiköhän hän ei saanut mitään? Melko reilu mies kyllä oli :D
Eihän puoliso peri mitään. Ja tuolla on kyllä omaisuutta ihan tarpeeksi. Hienoa, että Kari vihdoinkin oli oikeudenmukainen, vanhemmille lapsille olisi oikeastaan kuulunut vieläkin enemmän, kun isä heidät hylkäsi tuon korpin vuoksi.
Aiemmassa testamentissa olisi perinyt, joten miten niin eihän puoliso peri mitään? Kysyinkin, miksi hänen kohdallaan muutos. Muun muutoksen ymmärrän hyvin, ja arvostankin sitä.
Tarkoitin, että lähtökohtaisesti ei peri. Tässä tapauksessa olisi tietysti testamentin kautta saanut, jos Kari ei olisi sitä muuttanut.
Käyttäjä34334 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä ei ollut avioehtoa, joten leski saa avio- oikeuden perusteella puolet ja lapset jakavat toisen puolen. Aiemmin oli toisenlainen testamentti, jossa vaimo olisi saanut 3/4 ja lapset 25% neljään osaan jaettuna.
Vanhemman testamentin seurauksena lapset olisivat lisäksi perineet äitinsä saamat 75% isänsä jättämästä perinnöstä.
Niin lapsille olisi testamentissa jätetty vain lakiosa. Ja Kaarinan tyttärille hänen jälkeensä jäisi sitten vielä tuo 75 %? Kaarinan myötävaikutuksella siis yritettiin junailla Karin ensimmäisen liiton lapset jäämään pelkille suolarahoille. No ei ukko seniili voinut olla, jos tuli omatunnon pistoksiin ja teki, kuten reilua on, kaikille lapsille yhtäläinen osuus.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisiä naisiahan nuo tyttäretkin jo ovat. Ja keski-ikäinen nyt vaan tuppaa näyttämään ikäiseltään.
Näin on, sanoo tämä keski-ikäinen 55-vuotias. On hyvin lohdullista, että ei edes iso rahakasakaan saa keski-ikäistä näyttämään yhtään nuoremmalta, siis vaikka kuinka leikeltäisiin. Ajan kulkua ei mikään estä, ei edes plastiikkakirurgi, ja se on hyvä se. :)
Kaarina saa siis puolet yhteisestä omaisuudesta. Aiemmin heillä oli keskinäinen omistusoikeustestamentti, jossa lapsille oli määrätty vain lakiosa. Tällöin ensimmäisen avioliiton lasten osuudeksi olisi jäänyt 6,25%. Nyt he saavat 12,5%.
Kaikille lapsille kuuluu sama osuus. On kyllä harvinaisen törkeää tämä touhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän puoliso peri mitään. Ja tuolla on kyllä omaisuutta ihan tarpeeksi. Hienoa, että Kari vihdoinkin oli oikeudenmukainen, vanhemmille lapsille olisi oikeastaan kuulunut vieläkin enemmän, kun isä heidät hylkäsi tuon korpin vuoksi.
Aiemmassa testamentissa olisi perinyt, joten miten niin eihän puoliso peri mitään? Kysyinkin, miksi hänen kohdallaan muutos. Muun muutoksen ymmärrän hyvin, ja arvostankin sitä.
Ehkä Kari oli vihdoinkin havahtunut todellisuteen vaimonsa luonteesta ja tarkoitusperistä? Kuka lopulta tietää kuin Kari itse, ja Karia ei enää ole. On vain hänen viimeinen tahtonsa mustaa valkoisella.
No itsepä haluavat kasvattaa jonkun asianajajan ennestään paksua kukkaroa eli ei liene ilman perintöäkään suurempaa pulaa pikkurahasta. Joten oma valinta.
Muistan lukeneeni jostakin lehtijutusta, että Karin kuoleman jälkeen, hänen firmansa hoito jäi vaimolle ja jotenkin siellä on asiat rempallaan, kun ei rouva itse ymmärrä asioista mitään, joita Kari itse hoiti elinaikanaan.
Apua minkä näköisiä, ei pitäisi kenenkään ulkonäköä arvostella mutta mistä nämä nelikymppiset tytöt ovat saaneet tuollaiset silmäpussit ja silmärypyt. Tulee mieleen päihteet.
Rouva voisi jo luopua tuosta nuorekkaasta kampauksestaan.
Pakko myöntää, että Kaarinassa on kuitenkin edelleenkin tyyliä, toisin, kuin tyttärissä, valitettavasti.
"Paikalle saapuneet yrittäjä Kaarina Kivilahti, 75, ja hänen tyttärensä Klaara Kivilahti, 44, ja Karina Kivilahti, 41,"
Jutun alussa olevien kasvokuvien perusteella on paha kyllä sano, kuka noista kolmesta ei olisi 75-vuotias...
Vierailija kirjoitti:
Tossa se yks päivä lähti mustalla coupemersullaan kumit vinkuen kun valot vaihtui vihreäksi. Tunnistaa kun rekkari on KK-2. Ite palelin suojatien reunassa.
Oikein kateellinen siellä😂
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisiä naisiahan nuo tyttäretkin jo ovat. Ja keski-ikäinen nyt vaan tuppaa näyttämään ikäiseltään.
Keski-ikäisiä kyllä, mutta näyttävät parikymmentä vuotta ikäistään vanhemmilta. Itse 45-vuotiaana, jolla kaveripiiri koostuu suurin piirtein saman ikäisistä ihmisistä, voin vakuuttaa, että ikäiseltään näyttävä neli-viisikymppinen ei näytä tuolta edes epäimartelevimmassa mahdollisessa valossa ja kulmassa. No, näistä nyt tiedetään, että päihteitä on mennyt runsaasti, eli elämisen jäljet noissa kasvoissa näkyvät, ei ikä.
Käyttäjä34334 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks tämä uusi testamentti ole Klaralle ja Karinalle parempi? Saa päältä neljänneksen kun aiemmin olisi pitänyt odottaa Kaarinan kuolemaa ja potista pois tuplaverot. Ensin Kaarina maksaa ja sitten tyttäret vielä kukin toiseen kertaan. Ja onhan mahdollisuus että Kaarina olisi humpannut rahat ennen kuolemaansa.