Muuttuuko ihastunut ilkeäksi jos ei saa vastakaikua?
Yksi mies oli ilmeisesti ihastunut minuun tai ainakin kiinnostunut. Olen itse varattu, joten suhtauduin silleen ihan kohteliaasti mutta osoitin selkeästi, että saumoja ei ole. Eli en ollut ollenkaan inhottava.
Nyt tuo ihastunut sitten seurustelee itse ja on minulle hyvin töykeä ja ilkeä.
Miksi?
Kommentit (111)
Harvemmin. Suurin osa ihmisistä varmaan ymmärtää, ettei parisuhdemielessä torjutuksi tuleminen ole vääryys.
Normaalisti ihminen, jota torjutuksi tuleminen on kirpaissut, pystyy automaattisesti ajattelemaan vastaavaa tilannetta, jossa hän itse torjuu jonkun ihastuneen, josta ei ole kiinnostunut. Tekikö hän itse siinä väärin? Ei tietenkään.
Jos torjutuksi tulemisen seurauksena muuttuu ilkeäksi rukkaset antanutta kohtaan, taustalla on luultavasti paha itsetunto-ongelma, poikkeuksellinen itsekeskeisyys eli ettei pysty reflektoimaan em. tavalla ja ehkä se, ettei (uudesta parisuhteesta huolimattakaan) ole päässyt yli entisestä ihastuksesta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Reikäjonnen kannattaa vilkaista tuota ketjua: ”Lähetä viesti kaipaamallesi henkilölle”. Siellä on miehiä joille ei käy reikä kuin reikä. Saatat yllättyä.
Outoa jos muuttuu ilkeäksi pelkästään kohteliaista pakeista. Sen sijaan jos vedätetään tai annetaan pakit jotenkin nolosti tai törkeästi, ymmärrän suuttumuksen tai oikeastaan loukkaantumisen, joka saattaa ilmetä suuttumisena eli tarpeena suojata itseä ja asettaa omat rajat.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan huonoitsetuntoinen tai pelimies voi muuttuakin ilkeäksi.
Minuun oli ihastunut yksi kappale molempia, kaverukset. Pelimies feidasi, mutta huonitsetuntoinen kävi ilkeäksi. Syy, miksen olisi koskaan voinut kiinnostua hänestä oli se, ettei hänen oma kiinnostuksensa tuntunut missään vaiheessa aidolta vaan oli vain kilpailua kaverinsa kanssa siitä, kumpi minut saa. No eipä saanut kumpikaan.
Vierailija kirjoitti:
Outoa jos muuttuu ilkeäksi pelkästään kohteliaista pakeista. Sen sijaan jos vedätetään tai annetaan pakit jotenkin nolosti tai törkeästi, ymmärrän suuttumuksen tai oikeastaan loukkaantumisen, joka saattaa ilmetä suuttumisena eli tarpeena suojata itseä ja asettaa omat rajat.
Tyly käytös auttaa unohtamaan ihastuksen kohteen nopeammin. On normaali reaktio, että ihminen alkaa nähdä ihastuksen kohdetta negatiivissa valossa pakkien jälkeen. Pakkien antajan kannattaa vain kohottaa olkapäitä ja unohtaa samalla koko ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, jos oikeasti on ihastunut, niin edelleen tykkää tapahtui mitä tapahtui. Ei sitä voi kytkeä pois päältä. Eri asia sitten jos on yrittänyt toista jossain pelimielessä ja siinä tullut pakit, niin siinähän on hävinnyt sen pelin ja varmasti harmittaa.
Kyllä tossa romanttisia fiiliksiä haetaan ja vastakaikua. Jos niitä ei irtoa, on turha kuluttaa aikaa ja energiaa olemalla itse ihastunut ja mukava.
Miehet ei näemmä tajua, että se mukavan esittäminen paistaa heistä kilometrien päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta en mä jaksa kyllä torjunnan jälkeen enää mitään frienszone-esityksiä vetää, mulle ihminen on sen jälkeen aika merkityksetön, joten voin vaikuttaa tylyltä. Jos en ole etsinyt kaverisuhdetta, en sellaista esitäkään.
Näin se just menee. Vain täydelliset lapaset jää roikkumaan fz:lle torjunnan jälkeen.
Tämä vihoittelu on kyllä lähinnä säälittävää ja saa sen pakkien antajan ajattelemaan että oli oikeassa ja tyyppi oli tosiaan pakkien arvoinen. Eikä ne naisetkaan oikeasti siellä friendzonella kaveeraa, heillä on vaan käytöstapoja sen verran ettei töissä aleta mitään avointa vihanpitoa.
Nimenomaan. Kun pakkien jälkeen tulee vielä oikein varmistus siitä, että teki oikean valinnan? Just parasta.
Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista - efekti.
Kun ei saa, halveeraa itselleen., mutta se paistaa ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta en mä jaksa kyllä torjunnan jälkeen enää mitään frienszone-esityksiä vetää, mulle ihminen on sen jälkeen aika merkityksetön, joten voin vaikuttaa tylyltä. Jos en ole etsinyt kaverisuhdetta, en sellaista esitäkään.
Näin se just menee. Vain täydelliset lapaset jää roikkumaan fz:lle torjunnan jälkeen.
Tämä. Miehenä mulle muuttuu torjunnan jälkeen nobodyksi.
Normaali ihminen on nobodyille peruskohtelias.
Harvempi.
Suurin osa
Naisista. Miehet nyt ylipäänsä ovat kohteliaita vain naisille, joita pitävät pantavina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinkahan moni näistä "ihastuneista miehistä" on naisten omaa kuvitelmaa?
itse ainakin tiedän kymmeniä tapauksia, joissa naiset on itse kuvitteleet koko homman
Täytyy olla aika sekaisin jos ei osaa erottaa kuvitelmaa todellisuudesta.
Miksei voi olla väärinkäsityksiä. Ystävällisen luonne henkilöllä voidaan helposti tulkita seksuaalisesti kiinnostuneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä vihoittelu on kyllä lähinnä säälittävää ja saa sen pakkien antajan ajattelemaan että oli oikeassa ja tyyppi oli tosiaan pakkien arvoinen. Eikä ne naisetkaan oikeasti siellä friendzonella kaveeraa, heillä on vaan käytöstapoja sen verran ettei töissä aleta mitään avointa vihanpitoa.
Ei se ole vihoittelua, vaan ettei tuhlaa enää aikaansa. Mulla oli tollainen tilanne, kiinnostuin eräästä naisesta, hän ei ollut kiinnostunut minusta ja sen jälkeen en nähnyt mitään erityistä tarvetta jatkaa juttua hänen kanssa. Hän sen sijaan kuvitteli jotain kaveruutta meidän välille ja loukkaantui kun en ollut kiinnostunut.
Se siinä vaan on, että jos olet tuollainen mulkku, jolta liikenee ystävällisyyttä vain pillun toivossa, niin se sana leviää kyllä naisten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos ymmärsin ap:n oikein, niin hän kaipaisi tältä työkaverilta (jonka kanssa on pakko olla työn puolesta tekemisissä) asiallista, perusfiksua kohtelua. Siis ei mitään "ollaan bff ikuisesti"-makeilua muttei myöskään töykeää, naama norsunveellä tylyttämistä.
Ottaahan ne pakit luonnon päälle, ja muissa tilanteissa vois olla parasta sitten ottaa etäisyyttä. Miksi pitäisi yrittää olla kaveria, jos olisi halunnut enemmän ja torjunta kirvelee?
Mutta tuossa kun on pakko tulla asiallisesti toimeen, niin kyllä se on tämä mies joka käyttäytyy huonosti. Ap:n ei mun mielestäni tarvisi sietää tuossa tilanteessa mitään. Varattua ei nyt lähtökohtaisesti lähdetä vikittelemään. Ja jos sen mokan tekee ja luonnollisesti saa pakit, niin turha siitä on alkaa mököttää ja kaiken kukkuraksi alkaa ilkeillä sille entiselle ihastukselle. Itsekästähän sellainen on - siis ajatella, että toisen nyt pitää vastata mun tunteisiini ja sitten suuttua, jos niin ei käy.
Työssä kannattaa suhtautua kaikkiin samalla tavalla.
Ongelma on, että työnantajana tähän ei voi mitenkään puuttua. Olen joutunut näitä työntekijöiden välisiä tulehtuneita suhteita lähiesimiehenä hoitamaan ja olen oppinut ettei ihmisiä voi pakottaa pitää toisistaan. Jos ihmiset eivät toisistaan pidä, niin mikä voima maailmassa ei saa heitä toisistaan pitämään. Oli sen taustalla mikä tahansa.
Mikäli sen sijaan jotain epäasiallista tapahtuu, niin Ap:n kannattaa välittömästi ottaa asia lähiesimiehen kanssa puheeksi, koska silloin työantajalla on velvollisuus puuttua asiaan. Kenenkään ei tarvitse sietää mitään epäasiallista käytöstä toiselta työntekijältä.
Riippuu työpaikasta. Kyllähän osassa työpaikoista voi saada vaikka siirron eri tiloihin/toimipisteeseen, vuoroja voidaan järjestää niin että ei laiteta noita kahta samaan vuoroon kahdestaan, tauot voi laittaa eri aikaan tai siirtää vaikka edes työpöydät avokonttorin toisiin päihin...
Periaatteessa kyllä, käytännössä työnantajan painajainen jos täytyy jokaisen työntekijän osalta miettiä kuka kenenkin kanssa tulee toimeen. Itse tunnistan omalla työpaikalla useita klikkejä ja olisi aivan mahdoton järjestää esim. työvuorot niin, että he eivät olisi samaan aikaan töissä. Erityisesti olisi mahdotonta tilanne, jossa jokin työntekijä alkaisi sanelemaan kenen kanssa hän haluaa ja kenen kanssa ei halua tehdä töitä.
Riippuu taas työpaikasta. Toisessa paikassa voi pari tyyppiä pitää erillään, toisessa sitten monet muutkaan ei ole keskenään väleissä ja on turha alkaa miettimään parin tyypin tilannetta. Sen voi tehdä minkä voi tehdä ja muusta ei tarvitse välittää, mutta turha nyt heti mennä mihinkään ”mitään ei voi tehdä” moodiinkaan. Mieheni käyttäytyy muuten noin. Aina kun esitän jonkun uuden idean mitä voisi tehdä niin hän alkaa keksimään syitä miksi niin ei ainakaan kannata tehdä. Sellainen perusnegatiivinen asenne kaikkeen.
Jos oletetaan normaali työpaikka, esim. sairaala, niin ei siellä voi miettiä mitkä sairaanhoitajat voi laittaa samaan vuoron ja keitä ei. Oletus on, että jokainen tekee työnsä ja jos jotkut työntekijät kieltäytyvät moikkaamasta, hymyilemästä tai juttelemasta keskenään, niin sille oikeasti ei voi mitään. Passiivisagressiiviseen käytökseen tai esim. juoruiluun (ellei kyse ole kunnianloukkauksen tasoisesta juoruilusta) oikeasti ei voi mitenkään puuttua. Ihmisten irtasanomisen kynnys (onneksi) on Suomessa erittäin korkea ja esim. siirtäminen toiselle osastolle niin vaatii todella järeät perusteet, ettei sitä kannata lähteä tekemään. Varsinkaan kun ongelmat harvoin niillä ratkeavat, vaan ongelmia vain siirretään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos ymmärsin ap:n oikein, niin hän kaipaisi tältä työkaverilta (jonka kanssa on pakko olla työn puolesta tekemisissä) asiallista, perusfiksua kohtelua. Siis ei mitään "ollaan bff ikuisesti"-makeilua muttei myöskään töykeää, naama norsunveellä tylyttämistä.
Ottaahan ne pakit luonnon päälle, ja muissa tilanteissa vois olla parasta sitten ottaa etäisyyttä. Miksi pitäisi yrittää olla kaveria, jos olisi halunnut enemmän ja torjunta kirvelee?
Mutta tuossa kun on pakko tulla asiallisesti toimeen, niin kyllä se on tämä mies joka käyttäytyy huonosti. Ap:n ei mun mielestäni tarvisi sietää tuossa tilanteessa mitään. Varattua ei nyt lähtökohtaisesti lähdetä vikittelemään. Ja jos sen mokan tekee ja luonnollisesti saa pakit, niin turha siitä on alkaa mököttää ja kaiken kukkuraksi alkaa ilkeillä sille entiselle ihastukselle. Itsekästähän sellainen on - siis ajatella, että toisen nyt pitää vastata mun tunteisiini ja sitten suuttua, jos niin ei käy.
Ongelma on, että työnantajana tähän ei voi mitenkään puuttua. Olen joutunut näitä työntekijöiden välisiä tulehtuneita suhteita lähiesimiehenä hoitamaan ja olen oppinut ettei ihmisiä voi pakottaa pitää toisistaan. Jos ihmiset eivät toisistaan pidä, niin mikä voima maailmassa ei saa heitä toisistaan pitämään. Oli sen taustalla mikä tahansa.
Mikäli sen sijaan jotain epäasiallista tapahtuu, niin Ap:n kannattaa välittömästi ottaa asia lähiesimiehen kanssa puheeksi, koska silloin työantajalla on velvollisuus puuttua asiaan. Kenenkään ei tarvitse sietää mitään epäasiallista käytöstä toiselta työntekijältä.
Riippuu työpaikasta. Kyllähän osassa työpaikoista voi saada vaikka siirron eri tiloihin/toimipisteeseen, vuoroja voidaan järjestää niin että ei laiteta noita kahta samaan vuoroon kahdestaan, tauot voi laittaa eri aikaan tai siirtää vaikka edes työpöydät avokonttorin toisiin päihin...
Periaatteessa kyllä, käytännössä työnantajan painajainen jos täytyy jokaisen työntekijän osalta miettiä kuka kenenkin kanssa tulee toimeen. Itse tunnistan omalla työpaikalla useita klikkejä ja olisi aivan mahdoton järjestää esim. työvuorot niin, että he eivät olisi samaan aikaan töissä. Erityisesti olisi mahdotonta tilanne, jossa jokin työntekijä alkaisi sanelemaan kenen kanssa hän haluaa ja kenen kanssa ei halua tehdä töitä.
Riippuu taas työpaikasta. Toisessa paikassa voi pari tyyppiä pitää erillään, toisessa sitten monet muutkaan ei ole keskenään väleissä ja on turha alkaa miettimään parin tyypin tilannetta. Sen voi tehdä minkä voi tehdä ja muusta ei tarvitse välittää, mutta turha nyt heti mennä mihinkään ”mitään ei voi tehdä” moodiinkaan. Mieheni käyttäytyy muuten noin. Aina kun esitän jonkun uuden idean mitä voisi tehdä niin hän alkaa keksimään syitä miksi niin ei ainakaan kannata tehdä. Sellainen perusnegatiivinen asenne kaikkeen.
Jos oletetaan normaali työpaikka, esim. sairaala, niin ei siellä voi miettiä mitkä sairaanhoitajat voi laittaa samaan vuoron ja keitä ei. Oletus on, että jokainen tekee työnsä ja jos jotkut työntekijät kieltäytyvät moikkaamasta, hymyilemästä tai juttelemasta keskenään, niin sille oikeasti ei voi mitään. Passiivisagressiiviseen käytökseen tai esim. juoruiluun (ellei kyse ole kunnianloukkauksen tasoisesta juoruilusta) oikeasti ei voi mitenkään puuttua. Ihmisten irtasanomisen kynnys (onneksi) on Suomessa erittäin korkea ja esim. siirtäminen toiselle osastolle niin vaatii todella järeät perusteet, ettei sitä kannata lähteä tekemään. Varsinkaan kun ongelmat harvoin niillä ratkeavat, vaan ongelmia vain siirretään.
Minulla on paljon tuttuja hoitoalan töissä ja käsittääkseni ihan yleisesti voi kyllä pyytää siirtoja talon sisällä ja voi hankkiutua esim. vain tiettyyn vuoroon. Ei nyt tietenkään ketään aleta siirtelemään ilman omaa pyyntöä tuollaisen takia. Eikö se nyt jo oman ammattitaidonkin kannalta kuitenkin kannata välillä vähän vaihtaa paikkaa.
Omaehtoista siirtoa luonnollisesti voi pyytää ja jos perusteet on kuten ap:llä ja kyseessä on iso talo jossa sopivia tehtäviä on, niin todennäköisesti siirto onnistuu. Mutta toisen "pakottaminen" vaihtamaan omia töitä ei ole mahdollista ilman erittäin painavia syitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vihoittelua, vaan ettei tuhlaa enää aikaansa. Mulla oli tollainen tilanne, kiinnostuin eräästä naisesta, hän ei ollut kiinnostunut minusta ja sen jälkeen en nähnyt mitään erityistä tarvetta jatkaa juttua hänen kanssa. Hän sen sijaan kuvitteli jotain kaveruutta meidän välille ja loukkaantui kun en ollut kiinnostunut.
Se siinä vaan on, että jos olet tuollainen mulkku, jolta liikenee ystävällisyyttä vain pillun toivossa, niin se sana leviää kyllä naisten keskuudessa.
Mies on korostetun ystävällinen naiselle vain silloin kun mies ihastunut naiseen ja haluaa tehdä tuolla tavalla vaikutuksen. Naiset luulevat virheellisesti miehen haluavan olla naisten ystävä ja pettyvät kun mies katoaa tai muuttuu tylyksi pakkien jälkeen.
Turhat kontaktit pois, pakollisia voi jäädä vain vähän. Ei ollut alun perinkään hyvä merkki viekotella varattua, on varmasti vääränlainen.
Onhan varattu viekoittelija niin hurmaava omaa vaimoaankin kohtaan, että ihan pakko ihastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinkahan moni näistä "ihastuneista miehistä" on naisten omaa kuvitelmaa?
itse ainakin tiedän kymmeniä tapauksia, joissa naiset on itse kuvitteleet koko homman
Kerro lisää!
Tyyppi on pelimies, joka hakee huomiota naisilta, joita ei ole koskaan aikonutkaan ottaa vakavasti.
Terve ihminen ei. Mielenterveyden ongelmista kärsivä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on korostetun ystävällinen naiselle vain silloin kun mies ihastunut naiseen ja haluaa tehdä tuolla tavalla vaikutuksen. Naiset luulevat virheellisesti miehen haluavan olla naisten ystävä ja pettyvät kun mies katoaa tai muuttuu tylyksi pakkien jälkeen.
Ja sitten itketään, miksei epäaidolla ja imelällä käytöksellä lohkeakaan.
Täytyy olla aika sekaisin jos ei osaa erottaa kuvitelmaa todellisuudesta.