Mikä on ikävin terveydenhuollon toimenpide joka sinulle on tehty?
Ja miksi?
Tajusin, että toistaiseksi en muista mitään sellaista josta olisi ns. "traumoja" tullut. Sektiot menivät ihan ok vaikka puudutuksen jälkeen olikin aika tuskainen olo. Olen siis selvinnyt vähällä.
Kaveri sanoi, että ruokatorven tähystykseen ei enää koskaan halua joutua.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30v eka gynekäynti. Sattui niin maanpirkuleesti se toimenpide kun se tunki sitä avaajaa sisään, itse näytepalojen otto ei sattunut mutta ei prkl se avaaja. Ei koskaan enää.
Myöhemmin kuulin että koko juttu oli periaatteessa turha koska olen vielä neitsyt enkä ole koskaan edes itse tunkenut sinne mitään joten se mahis että sinne jotain kehittyy on lähes olematon.
No tuskinpa sulle huvikseen tehtiin tarkistus. Kyllä neitsyelläkin voi olla ongelmia alapäässä. Olihan sulla joku syy sinne mennä, eiksni?
Se vuositarkistus joka tehdään 30v, 35v, 40v jne kaikille naisille oli ainut syy. Kutsu tuli kun täytin 30 joten menin.
Aa, olet mennyt papaseulontaan. Okei, siitä olisit voinut kieltäytyä.
Menet yleislääkärille kun kiveksessä on joku patti. Se todettiinkin, mutta lääkäri päätti että kivekset pitäisi olla samalla korkeudella ja alkaa vetämään toista kivestä alemmas. Sattuu muuten aika pirusti. Ja edelleen ovat eri korkeuksilla.
Eihän nuo kokemukset edes ole pahoja. Itse monesti tähystyksissä ravannut eikä tunnu paljoa missään, hammasta purren kyllä minkä vain toimenpiteen kestää.
Monestikohan on ollut hoitovirheestä kyse, ja että olisi voinut vaatia esim. nukutusta?
Alveoliitti, eli hammaskuopan tulehdus.
Minulta poistettiin viisaudenhammas. Sen jättämään aukkoon pitäisi muodostua verihyytymä, joka suojaa poistokohtaa vähän kuin rupi, kunnes ien paranee. Minulle näin ei jostain syystä käynyt, vaan hammasluu paljastui. Kärsin monta päivää kovasta kivusta, johon edes Panacod ei tahtonut auttaa (eikä sitä olisi oikein voinut käyttääkään päivisin, kun piti käydä töissäkin). En pystynyt syömään muuta kuin pillillä suklaasoijajuomaa. Menin uudelleen hammaslääkäriin. Ei ollut muita vaihtoehtoja kuin desinfioida kolo ja rikkoa ien jotta koloon muodostuisi uusi verihyytymä. Kysyin puudutusta, mutta hammaslääkärin mukaan homma olisi niin nopeasti ohi, ettei sitä tarvittaisi. Hammaslääkäri joutui työntämään hampaan jättämään aukkoon desinfiointiaineeseen kastetun pumpulitupon tms. ja käyttämään tässä toimeenpiteessä paljon voimaa, jotta kuoppa puhdistuisi täydellisesti. Kipu oli niin huumaava, että huusin ja itkin koko toimenpiteen ajan ja oksensin sen jälkeen.
Tämäkään ei kuitenkaan auttanut. Kipu vain jatkui, ja lopulta jouduin menemään päivystykseen seuraavana viikonloppuna. Päivystävä hammaslääkäri tikkasi aukon umpeen paikallispuudutuksessa eikä hommaan mennyt kuin ehkä 5 min. Paraneminen alkoi tämän jälkeen nopeasti. En ymmärrä miksi aukkoa ei tikattu umpeen heti hampaanpoiston jälkeen.
Papa
Kerran sattui aidosti paljon ja hoitaja kohteli todella nöyryyttävästi. Viimekertainen taas oli erittäin asiallisesti hoidettu eikä tuntunut missään. Sama terveyslaitos.
Gastroskopia ehdottomasti. Silti jopa se toimenpide sujui ok, koska minulla oli siinä lääkärin lisäksi aivan IHANA sairaanhoitaja. Tuo sairaanhoitaja selosti aivan kokoajan mitä tapahtuu ja tsemppasi kun itse makaat putki suussa etkä pysty mitään puhumaan. Oli ihanaa kun toinen selosti kokoajan mitä tapahtuu ja rauhoitteli. Jälkeenpäin harmittaa todella paljon etten laittanut hänestä hyvää palautetta silloin aikoinaan koska sen hän olisi ansainnut, mutta eiköhän joku muu ole laittanut. Kiitokset kerroin kyllä paikan päällä, mutta olisi ollut kiva laittaa vielä palautetta erikseen😊
Minulle tuo sairaanhoitaja oli iso apu tuossa toimenpiteessä.
En muista neuvottiinko mitään, mut olin niin kipeä ja huonovointinen sen viikon, etten pystynyt edes miettimään. Liikuin vain vessan, sängyn ja kahvinkeittimen välillä, koska kahvi tuntui vähän helpottavan kipua.