Mikä on ikävin terveydenhuollon toimenpide joka sinulle on tehty?
Ja miksi?
Tajusin, että toistaiseksi en muista mitään sellaista josta olisi ns. "traumoja" tullut. Sektiot menivät ihan ok vaikka puudutuksen jälkeen olikin aika tuskainen olo. Olen siis selvinnyt vähällä.
Kaveri sanoi, että ruokatorven tähystykseen ei enää koskaan halua joutua.
Kommentit (88)
Tulin ambulanssilla kovien vatsakipujen vuoksi meilahden sairaalaan. Lääkärimies työnsi sormen perseeseen muka tutkiakseen. Mitään ei saanut selville joten minut siirrettiin toiseen sairaalaan jossa selvisi että olen raskaana
Vierailija kirjoitti:
Puudutuspiikki jalkapohjaan. Sattui ihan käsittämättömän paljon.
Näin on, piti poistaa pieni lasinsiru jalasta ja puudutus sattui hitosti. onneksi hoitaja sanoi etukäteen että tää sattuu,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkäydinpunktio
Sama. Ja siitä seurannut päivien päänsärky, huimaus ja pahoinvointi.
Sun olis pitänyt mennä päivystykseen, niin ne olis laittaneet veripaikan siihen! Eikö sua neuvottu niin?
Mulla oli sama homma, mutta veripaikka lätkäistiin ja pänsärky loppui kuin seinään.
Se päänkipu ja huimaus johtuu siitä, että selkäydinnestettä jää vuotamaan. Aukko paikataan omalla verellä.
Näitä lukiessa olkapään/polven takaisin sijoilleenveto tuntuu pieneltä.
Korvaläärin nenän/kurkun tähystys nenän kautta.
Te, jotka kävitte gynellä tutkimuksissa neitsyinä, olisi ehkä kannattanut mainita siitä etukäteen, lääkäri olisi osannut huomioida asian sisätutkimuksessa.
Gastroskopia minullakin. Hyi yäk oksettaa edelleenkin ajatus, vaikka siitä on jo monta vuotta.
Ei tule edes mieleen. Juurihoito oli epämiellyttävää, mutta en muistele pahalla. Munasolujen punktio oli epämiellyttävää, mutta ei sillä tavalla kivuliasta, ettenkö voisi mennä uudestaan. Nuo kaksi tulee ensimmäisenä mieleen.
Paksusuolen tähystys. Kohdun poisto. Keisarileikkaus.
Valtimoverikoe ranteesta, jestas!
Minulla on nivelreuma ja kortsonipiikit tulleet tulleet tutuksi. Mutta kerran olikin ihan tohelo lääkäri tunkemassa sitä piikkiä polveen, lopulta olin valmis lyömään lääkäriltä tajun pois ja karkaamaan huoneesta!
Rokotukset ja verikokeet; joka kerta olen joko pyörtynyt tai oksentanut. Ei enää ikinä!
Siis luuleeko täällä aikuiset naiset vielä herran vuonna 2021, että neitsyys ja sen menettäminen jotenkin muuttaa em ätintä? Uskotte varmaan immenkalvon "puhkeamiseen" ja kaikkeen uskomattomaan. Miten ette omasta anatomiastanne tuota tiedä?
Immenkalvo harvoilla repeää, eikä se vaikuta emättimen tiukkuuteen tai mihinkään mitään. Immenkalvo on venyvää ainesta, joka pitkän tauon jälkeen muotoutuu samanlaiseksi kuin ennen sen venyttämistä esim. sek sileluilla, sormilla, p eniksellä tai tamponilla.
Nainen ei siis muutu mihinkään seks in harrastamisen jälkeen. Ei se p enis ole mikään taikakalu, joka maagisesti muuttaa teidän paikkojanne. Esimerkiksi ekan kerran ei tule sattua, yleensä kyse on taitamattomista, nuorista ihmisistä, joiden kanssa ensimmäinen s eksikokemus kokeillaan. Kipu mielletään juuri jonkun maagisen immenkalvon puhkeamiseksi, ikään kuin naisilla olisi alapäässään joku muovikalvo, joka on siellä vain kerran.
Muissa kulttuureissahan uskotaan vielä, että jos nainen ei vuoda verta, hän ei ollut neitsyt ennen s eksiä. Ja täällä av-mammat toitottaa tyyliin samaa asiaa.
Ankannokka sattuu minuun vieläkin, vaikka olen yli 30-vuotias ja synnyttänyt nainen. Ei e mättimen venytyksen kylmiltään tule tuntuakaan hyvältä ja usein pyydän gynejä avaamaan paikat rauhassa ja minua on aina kuunneltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nielurisaleikkaus. Alkuviillon jälkeen nielurisat revitään voimalla irti ja verisuonet poltetaan sähköllä josta palaneen lihan käry tulee suoraan nenään.
Tehdäänkö tuo aikuisille hereillä ollessa?
Noita on muuten tehty lapsille muinoin ilman puudutustakin.
Vierailija kirjoitti:
Siis luuleeko täällä aikuiset naiset vielä herran vuonna 2021, että neitsyys ja sen menettäminen jotenkin muuttaa em ätintä? Uskotte varmaan immenkalvon "puhkeamiseen" ja kaikkeen uskomattomaan. Miten ette omasta anatomiastanne tuota tiedä?
Immenkalvo harvoilla repeää, eikä se vaikuta emättimen tiukkuuteen tai mihinkään mitään. Immenkalvo on venyvää ainesta, joka pitkän tauon jälkeen muotoutuu samanlaiseksi kuin ennen sen venyttämistä esim. sek sileluilla, sormilla, p eniksellä tai tamponilla.Nainen ei siis muutu mihinkään seks in harrastamisen jälkeen. Ei se p enis ole mikään taikakalu, joka maagisesti muuttaa teidän paikkojanne. Esimerkiksi ekan kerran ei tule sattua, yleensä kyse on taitamattomista, nuorista ihmisistä, joiden kanssa ensimmäinen s eksikokemus kokeillaan. Kipu mielletään juuri jonkun maagisen immenkalvon puhkeamiseksi, ikään kuin naisilla olisi alapäässään joku muovikalvo, joka on siellä vain kerran.
Muissa kulttuureissahan uskotaan vielä, että jos nainen ei vuoda verta, hän ei ollut neitsyt ennen s eksiä. Ja täällä av-mammat toitottaa tyyliin samaa asiaa.
Ankannokka sattuu minuun vieläkin, vaikka olen yli 30-vuotias ja synnyttänyt nainen. Ei e mättimen venytyksen kylmiltään tule tuntuakaan hyvältä ja usein pyydän gynejä avaamaan paikat rauhassa ja minua on aina kuunneltu.
Mä en tulkinnut noita "meni neitsyys" -kommentteja kyllä naisten kirjoittamiksi.
Mutta siis jos ei ole seksiä harrastanut eikä sinne emättimeen mitään muuta työntänyt säännöllisesti, niin eihän se "immenkalvo" ole päässyt venymään, joten voihan se olla kivuliaampi juttu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Immenkalvo harvoilla repeää, eikä se vaikuta emättimen tiukkuuteen tai mihinkään mitään. Immenkalvo on venyvää ainesta, joka pitkän tauon jälkeen muotoutuu samanlaiseksi kuin ennen sen venyttämistä esim. sek sileluilla, sormilla, p eniksellä tai tamponilla.Nainen ei siis muutu mihinkään seks in harrastamisen jälkeen. Ei se p enis ole mikään taikakalu, joka maagisesti muuttaa teidän paikkojanne. Esimerkiksi ekan kerran ei tule sattua, yleensä kyse on taitamattomista, nuorista ihmisistä, joiden kanssa ensimmäinen s eksikokemus kokeillaan. Kipu mielletään juuri jonkun maagisen immenkalvon puhkeamiseksi, ikään kuin naisilla olisi alapäässään joku muovikalvo, joka on siellä vain kerran.
Tätä olen ihmetellyt itsekin!! Ei ihme, että edelleen puhutaan neitsyyden menettämisestä ja siitä, että nainen antaa ja häneltä ikään kuin otetaan jotain. Muutetaan hei jo asenteitamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen ihmetellyt itsekin!! Ei ihme, että edelleen puhutaan neitsyyden menettämisestä ja siitä, että nainen antaa ja häneltä ikään kuin otetaan jotain. Muutetaan hei jo asenteitamme.
Mun mielestä kyllä miehet puhuu enemmän noista jutuista.
Mutta mitä "immenkalvoon" ja siihen liittyviin asioihin tulee, eipä näistä kerrota vaikkapa terveystiedossa tai ihmisen biologiassa koulussa. Ei se ole ihme, että naiset ovat asiasta vähän pihalla, saati nyt sitten miehet, jotka ainakin tällä palstalla vouhkaavat neitsyydestä.
Luuydinpunktio rintalastasta