Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parveketupakointien kieltämisellä on menty ojasta allikkoon. Nyt sitten pitää kuunnella öisin rapussa tupakalle ravaavia

Vierailija
26.04.2021 |

Hissitön talo, niin ihan kirjaimellista rapussa ravaamista.

Kommentit (816)

Vierailija
761/816 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on se, että tupakointi ei ole vähentynyt vaan päinvastoin. Kun kielto tuli niin ensialkuun jengi röökasi yhtiön määräämällä paikalla, mutta talven tultua siirtyi sisätiloihin. Minua ei haittaisi, jos kielto kumottaisiin. Jostain syystä pidän tupakan tuoksusta. Jos jokin olisi pakko kieltää niin parvekkeella syljeskeleminen.

Vierailija
762/816 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asuimme kerrostalossa, parveketupakointi oli kielletty. Tupakointipaikkaa ei ollut, joten totta kai kaikki röökaajat polttivat etuovella. Huono vaan, että me asuimme 1. kerroksessa ja parveke oli etuoven puolella. Naapuri asui toisella puolella ovea, mutta tietenkään häntä ei haitannut, koska oli itse yksi niistä röökaajista. Kesällä ei voitu olla parvekkeella tai pitää ovea tai ikkunoita auki. Ostimme sitten rivariasunnon ja ensimmäinen pelkoni oli, että mitä jos nämäkin naapurit röökaavat. Onneksi eivät, ja olemme voineet nauttia raikkaasta ilmasta ja elää normaalisti! Eikä enää tarvitse myöskään kärsiä rappukäytävän äänistä.

Hieno juttu! Meidän seinän takaa muutti vähän aikaa sitten kaksi keltanaamaista röhkijää ja nyt voidaan taas nauttia grillailusta ja istuskella omalla patiolla.

Naisella oli tapana jo ennen auringonnousua mennä takapihalle, vetää puutarhatuolinsa äänekkäällä raahauksella pöydän alta (kuului varmaan joka asuntoon) ja kovan köhän ja räkimisen jälkeen saastuttaa meidän huusholli istuessaan suoraan ilmanvaihtoputken alla. Ja joka kerran hän myös työnsi samaisen tuolin takaisin pöydän alle, yhtä äänekkäästi. Tämä toistui vartin välein, kunnes miehensä liittyi seuraan ja hajut ja sauhut tuplaantuivat. Viikonloput olivat yhtä helvettiä. Mies oli hallituksen puh.joht. joten ei asialle voinut mitään.

Uudet naapurit ei ilmeisesti polta. Toivottavasti. Uusi elämä alkoi!!!! :D

Ne uudet naapurit nyt sit ”nauttii” teidän grillailusta. Valitusta odottaessa.

Täällä näyttäis olevan jokaisella grilli takapihalla :D Uusilla naapureilla jopa iso ja tuliterä. Monestiko olet nähnyt grillittömiä rivarien takapihoja? On monesti oikein valtavia tulisijoja sun muuta lämmön  ja tunnelman lähdettä, grillien lisäksi. 

Miten mä arvasinkin, että tartut tuohon grilliin :D Eipä sinulla muuta ollutkaan tarjolla. Sen takia sen täkyksi laitoinkin. Vuosia tässä taloyhtiössä, eikä ainoaakaan valitusta kenellekään tai keneltäkään grillaamisesta.

Ainoastaan jokavuotinen tiedote joka talouteen olla varovainen avotulen kanssa jne. Joten äläs nyt viitsi. Grillitöntä kesää, ja nauti itsesi myrkyttämisestä. Ei kai nisteille edes ruoka maistu, kun on haju- ja makuaistikin jo terveyden ohella mennyttä.

Heh heh. Sitten jos parveketupakointi kielletään, kielletään ne grillitkin. Mä en polta, me grillataan ja nautitaan kesästä. Missä vaiheessa musta puhuttiin? Eikä mua kiinnosta sun grillailusi tai kesäsi pätkääkään, miksi luulet niin? On vain todella kaksinaamaista valittaa tupakoinnista, mutta ei grillaamisesta. Oletko vähän yksinkertainen?

Ja sinäkö olet fiksu, kun vertaat ruuan tuoksua myrkylliseen savuun ja hajuun? Juureksia ja broilerin tuoksua muurikasta vaiko nikotiinia naapurin keuhkoihin? Et edes polta, eli sinulla on vaan tarve räkyttää helpottaen omaa pahaa oloasi. Voithan sä unta nähdä, että grillaamiseen puututaan, samoin kuin tupakkaterroriin. Itse siihen grilliin tartuit, kun ei sinulla muuta ollut. Tupakkaterrori on nyt pääasia, ja se onneksi etenee hienosti! Jes!

Voi voi, sulla on nyt vaikeuksia myöntää, että se sun grillaamisesi on jollekin ihan yhtä häiritsevää kuin sulle se tupakointi. Mulla on vallan hyvä olla, siksi mun ei tarvitse nillittää naapureideni tekemisistä. Ja kyllä siihen grillaamiseen puututaan, jos sunkaltaisia nillittäjiä sattuu kohdalle.

Usko nyt vaan, että meidän taloyhtiössämme grillaavat kaikki. Joka iikalla on grilli ja kuten sanoin, vähän kaikenlaisia vaativampiakin virityksiä. Muurikka ei kyllä tarvitse avotulta, vai mitä yritit selittää? Kaasulla toimii, kesäkeittiö.

Täällä nautitaan olosta ja elosta. Kuinka kauan ajattelit jankuttaa meidän taloyhtiön asioista, vaikka sinulla ei ole mitään tietoa asiasta? Ei se ketjun tupakkaterroriaihe katoa mihinkään, vaikka tässä samalla grillaisin kunnon pihvit. Mieti sitä, kun naapuri röyhyyttää sauhujaan nenääsi.

Kuten sanottua, mua ei kiinnosta sun kesäsi tai elämäsi. Kunhan huomautin sun ylimielisestä nillittämisestäsi. Ja muurikka kaasugrillissä nyt vaan on ihan naurettavaa. Jos sulla on siinä keittolevy, ok, mutta se on sit jo avotuli.

Ylimielisyydestä puheenollen. Mainitsin, kuinka nyt voi taas grillata pihalla, kun sauhuttajat lähtivät. Pysyin aiheessa kuitenkin. Siihen sitten joku tarttui, kun ei muuta tainnut löytää mistä nillittää, ylimielisesti, ja jopa alkoi neuvoa kuinka muurikka toimii  jne. Taisi kuitenkin kiinnostaa, usean kommentin verran. Palatahan tietenkin voi tuohon ketjun aiheeseen...laitan vaan pihvit marinadiin, valmistan salaatin ja jatkan pian...

Siellä on ihana sit toppatakki päällä käristää naapurin kasvissyöjän nenään sitä sun punaisen päiväyksen lihaa. Ai että

Entäs röökaajat naama sinisenä posket lommollaan, kädet täristen, ilman takkia kun ei nikkareissa ehditty edes sitäkään vetämään päälle. Säälittävä näky.

😅 Mieluummin mä sitä katsoisin kuin muurikkaa grillilevyjen päällä lämmittävää ylimielistä minäminä-tyyppiä. Se röökaaja kun todennäköisesti ei tupakoi siinä keskellä pihaa ja kuuluta kaikille, että kattokaa, kun mä elän!

Taidat sitten itsekin olla nikotinisti. Minä katson mieluummin terveellistä grillausta, kuin jonkun nistin epätoivoista röökin imua sammuttaakseen vieroitusoireensa. Meillä on erilainen arvomaailma, ja jokaisella on siihen oikeus.

Tuo edellinen luulee, että muurikkalevy laitetaan grillin päälle. Muurikka ei kylläkään ole tekemisissä kaasugrillin kanssa. Mutta luulkoon. Meni muuten toiseenkin täkyyn, kun laitoin "pihvit" marinadiin. Nyt "naapurin kasvissyöjät riemastuu lihan tuoksuista" ;D Tosiasiassa emme syö punaista lihaa laisinkaan. Naapureilla sen sijaan käristyy makkara jos toinenkin.  

Mutta noin nämä ylimieliset nillittäjät menevät halpaan. Tämäkin asuu itse jossain Jakomäen yksiössä, missä kyllä parveke, mutta siellä tupakointikielto. Sossusta pitäisi nyt vaan löytää uusi kämppä, kun koko kroppa tärisee öisin vierotusoireista, eikä uskalla rapussakaan enää kolistella ja tumppejaan pihaan viskellä, kun on jo häätöön vaadittavat varotukset päällä.

Olen eri, mutta jos se sun muurikka ei ole siellä grillilevyjen päällä vaan erillisellä keittolevyllä, se on avotulella. Kyllä se nyt olet sinä, joka selittelee ja leveilee. Pihvit ja kana, onko se lihaa? Sä nillität edelleen ja luulet, että kaikki siihen kyllästyneet on kateellisia sun rivaristasi ja grillistäsi. Mä luulen, että sua näpäyttänyt asuu paljon laadukkaammin kuin sinä. Kauhea tarve sulla elämääsi tyytyväisellä täällä todistella. Kaikki näkee sun läpi.

Ei kaasu ole avotuli.

"Avotulta eivät sen sijaan ole maapohjasta eristetyt grillit, tiiliset ja kiviset tulisijat tai muut vastaavat, joista tuli ei pääse leviämään edes kipinöinnin vuoksi. Myöskään kaasu- tai spriikäyttöisen retkikeittimen käyttö palamattoman alustan päällä ei myöskään ole avotulen tekemistä."

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/era/artikkeli-1.1086169

Aivan, palamattoman alustan päällä. Silloin se tarkoittaa sitä, että sulla on erillinen alusta sille keittimelle. Tämä näsäviisas neitonen sanoi grillaavansa kaasugrillillä muurikalla. Hän olisi kyllä kertonut, jos hänellä olisi muurikalle oma kesäkeittiöpisteensä.

Se on kaasugrilli, jossa on muurikka päällä. Siinä voi grillata kaasugrillillä muurikalla.

Tietenkin se on palamaton, metallia enimmäkseen koko höskä.

Eli kaasumuurikka. Ei kaasugrilli. Olisit heti sanonut.

Meillä on ihan kaasugrilli, jossa voi paistaa muurikassa. Ei ole mikään kaasumuurikka. Maksoi 4000 e. Nikottelin ensin, mutta onpa ihan helvetin hieno.

Se on kesäkeittiö nimeltään. Tämä ”kaikkein parasta elämää elävä” kommentoija olisi puhunut kesäkeittiöstään. Kaasugrilli on kaasugrilli, kaasumuurikka on kaasumuurikka ja muurikka kesäkeittiö on muurikka kesäkeittiö. Meilläkin on sellainen, se on hyvä. Kaasugrilli on grilli, jossa on paistolevyt, niiden tilalle saati päälle muurikka on täyttä höpöä.

Ja tämä ”Meillä on kaikki paremmin”-tyyppi sanoi myös, että se muurikka ei ole tekemisissä kaasugrillin kanssa. 😅 Täyttä legendaa ja sit vielä on niin olevinaan.

Voi sinua. Katso mitä edellinen kirjoittaa. Kaasumuurikka ei ole kaasugrillin päällä, vaan grilli on täysin erillinen vehje. Kaasumuurikka todellakin on kaasumuurikka. Kesäkeittiö taas on kesäkeittiö.

Voi sua, todellakin, jos "meillä on kaikki paremmin", kun meillä nyt tuollainen kaasumuurikka on. Aika edullisiakin ostaa, katso tarjouksia. Ja miten tuo liittyy yleensä tupakointikieltoihin missään? Jos joku on onnellinen, että saa nauttia pienestä patiostaan grillaten, niin ei se nyt voi noin koville ottaa. Mutta höyrystä hyvä ihminen itseäsi tervassa ja nikotiinissa. Pää on jo niin tervalimassa, että muiden sanomiset vääristellään.

Kyllä muakin ihmetytti tämän tyypin kasvikset ja marinoinnit, ah niin ihana elämä, kun se ei liittynyt mitenkään mihinkään. En vaan viitsinyt tarttua. Jankkaamista jatkoi hän, ei kukaan muu. Siellä päässä taisi ottaa koville.

Morjens! Kerroin, että savuttavat naapurit muuttivat, ja että on kivaa grillailla ja istua patiolla, kun ei kahden ketjupolttajan löyhkät enää kirvele silmiä ja mene henkeen. Siihen tarttui joku, ja rupesi nillittämään grillaamisesta, mikä ei todellakaan kuulunut asiaan. Hänen vastauksensa oli se, että naapuria ottaa päähän meidän grillaaminen ja että siitä valitetaan. Vastasin, että kaikilla meillä on taloyhtiössä grillit, kukaan ei valita.

Eli lue, ennen kuin vääristelet kenenkään kommentteja! Ois ihan suotavaa kuitenkin pysyä totuudessa, vaikka jonkun mielipiteet eivät käy yksi yhteen omien kanssa. Ja turhaa väittää, että "minua ei sinun asiat kiinnosta", kun kuitenkin niistä useilla sivuilla vääntää.

Sulle sanottiin vaan että se grillaus saattaa ärsyttää joitakin ja sit sulla lähti keulimaan ja pahasti. Sä uhriuduit ihan suotta ja jatkoit elämäsi esittelyä vaikka sulle sanottiin, että ei kiinnosta. Kauhee tarve edelleen jauhaa. Sun elämäsi ei ole kiinnostanut ketään, missään vaiheessa, vaan tuo sun leijuminen.

Mut hei, älä nyt. Hänellä on sentään piha rivitalossa ja pelit ja pensselit grillata. Ihan muurikalla kuule. Naapuri esti niiden käytön ja nyt taas saa elää jetset elämää Vantaalla. Toisella on kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/816 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs luulit? Että loppuu tupakanpoltto vai? Monet polttaa sisällä ja haju kantautuu ilmanvaihdon ja rappukäytävän kautta kotiin.

Silloin voi aina tuollaisen käräyttää isännöitsijälle, että tuo polttaa sisällä.

Et sinä tiedä, kuka siellä polttaa. Ja vasikoille voi aina kostaa. 

Se on ihan sama kuka siellä polttaa, asunnon haltija on vastuussa. Veneen alta onkin kiva tulla kostamaan.

Vierailija
764/816 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu olisi taloyhtiön tiloihin tupakkahuone, jossa savun suodatus ja poisto systeemi.

Osakkaat maksavat.

Vierailija
765/816 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs luulit? Että loppuu tupakanpoltto vai? Monet polttaa sisällä ja haju kantautuu ilmanvaihdon ja rappukäytävän kautta kotiin.

Silloin voi aina tuollaisen käräyttää isännöitsijälle, että tuo polttaa sisällä.

Et sinä tiedä, kuka siellä polttaa. Ja vasikoille voi aina kostaa. 

Se on ihan sama kuka siellä polttaa, asunnon haltija on vastuussa. Veneen alta onkin kiva tulla kostamaan.

Liivipojat tekevät kuulemma maksua vastaan.

Vierailija
766/816 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua oksetti sieltä alakerran parvekkeelta tuleva jatkuva savu. Ajattele, parveke josta maksan vuokraa ja jossa haluan kesällä oleskella on käyttökelvoton. Siksi muutin.

Vierailija
767/816 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua oksetti sieltä alakerran parvekkeelta tuleva jatkuva savu. Ajattele, parveke josta maksan vuokraa ja jossa haluan kesällä oleskella on käyttökelvoton. Siksi muutin.

Fiksu veto

Vierailija
768/816 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se niiden ravaus rappukäytävässä ei onneksi aiheuta keuhkosyöpää, kuten passiivinen tupakointi. Itse ainakin mielummin kuuntelen ravausta kuin hengitän jatkuvasti tupakansavua.

Vierailija
769/816 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on niin idiootti tapa että vain tollo ryhtyy siihen.

Vierailija
770/816 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestipäs kauan lukea ketju. Aikamoista kyllä. Mun mielestä oleellinen kysymys tässä asiassa on se, että miten yhden asian voi kieltää aikuiselta, oikeustoimikelpoiselta ihmiseltä omassa kodissaan? Mikä muu laillinen asia on kielletty kotona? Tietenkin kaikki yleisesti kaikkia häiritsevät asiat, mutta niin kauan kun Suomi ei ole täysin tupakointia kieltänyt, toiset polttaa, toiset ei. Mikä oikeutus on rajata omassa kodissa tapahtuvaa asiaa? Kyllä, olisi hienoa, että Suomi olisi savuton kokonaan. Mutta kun ei ole, niin ei ole. Julkiset tilat, kyllä, ok. Lasten koulut jne., kyllä, ok. Mutta oma koti? Tupakansavu varmasti häiritsee savuttomia, en yhtään epäile. Mutta niin moni muukin asia häiritsee eikä niitä silti omassa kodissa kielletä kunnan ja valtion taholta. Sen sijaan, että yksilö teilataan ja rajataan, valtion tehtävä on kannustaa joukkoja. Sitä tehdään jo savuttomilla uusilla taloyhtiöillä, ok, se on hyvä. Mutta tupakoitsijan kotiparveke, ei mitään perustetta. Ja ennen kuin joku haukkuu tervekeuhkoksi, keltaiseksi mönjäksi, niin ei, en polta. Näihin kieltoihin nyt vaan pitäisi olla pikkasen painavampi syy kuin naapureiden kiukku.

Vierailija
771/816 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se niiden ravaus rappukäytävässä ei onneksi aiheuta keuhkosyöpää, kuten passiivinen tupakointi. Itse ainakin mielummin kuuntelen ravausta kuin hengitän jatkuvasti tupakansavua.

Varmasti moni muukin, mutta sehän ei poista sitä periaatteellista kysymystä, että voiko näin pakottaa tekemään? Teillä menee tappeluksi siitä kummalla on enemmän oikeuksia, vaikka tässähän ei ole kysymys siitä. Tässä on kyse siitä keneltä voidaan oikeus pois ottaa. Ja vastaus nyt on vaan hyvin yksiselitteisesti ettei keltään. Ja seuraavaksi ajattelet, että minulta se oikeus on nyt otettu pois, kun en voi parvekkeellani olla. Ei ole, sua ei ole estetty sinne menemästä. Tässä puhutaan kunnan tason päätöksestä, ei siitä onko se sun parveke epämukava. Suostuisitko siihen, että sulta otettaisiin pois oikeus nauttia omasta parvekkeestasi sanktion uhalla?

Vierailija
772/816 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän olikin varsin hyvä argumentti. Kasvissyönti on niin idiootti tapa, että vain tollo ryhtyy siihen. Näin

Vierailija
773/816 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän olikin varsin hyvä argumentti. Kasvissyönti on niin idiootti tapa, että vain tollo ryhtyy siihen. Näin

Vaikuttaa siltä, että osui ja upposi :D

Vierailija
774/816 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun hissitalon viidennessä kerroksessa, mutta jos meille tulee parveketupakointikielto, niin hankin puukengät ja alan käyttämään rappusia. Kukaanhan ei liikkumista voi kieltää.

Olen myös aikamoinen iltavirkku, eli saatan käydä vielä kahden aikaan yöllä vapaapäivinä tupakalla.

Vierailija
775/816 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyrmistynyt luettuani  tätä ketjua, mennään polttamaan vessoihin ja liesituulettimen alle ja läheisten kiinteisöjen pihoihin kun  omalla parvekkeella/koko talossa ei saa tupakoida.

Jos bussipysäkillä tupakointi kielletään, tilanne pahenee entisestään! Arvatkaa siirtyvätkö lähimmille tonteille polttamaan.  Luullaanko, että 20 vuotta polttanut kiltisti tumppaa?

Vierailija
776/816 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun hissitalon viidennessä kerroksessa, mutta jos meille tulee parveketupakointikielto, niin hankin puukengät ja alan käyttämään rappusia. Kukaanhan ei liikkumista voi kieltää.

Olen myös aikamoinen iltavirkku, eli saatan käydä vielä kahden aikaan yöllä vapaapäivinä tupakalla.

Johan täällä ketjussa oli joku joka juoksee öisin röökillä puukkarit jaloissa ja kiukkuinen naapuri jättää heippalappuja :D

Vierailija
777/816 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi kerrosta! Luuletko sinä tervakeuhko jaksavasi kävellä viisi kerrosta, edes alaspäin, saati ylös?

Vierailija
778/816 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi kerrosta! Luuletko sinä tervakeuhko jaksavasi kävellä viisi kerrosta, edes alaspäin, saati ylös?

Onko pakko olla noin kärkäs sanoissaan? Millainen ihminen haukkuu toista tervakeuhkoksi?

Vierailija
779/816 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että osui ja upposi :D

🙄 Eikö sun pitäisi olla koulussa? Ei kuule osunut, tuo argumentti ei uppoa keneenkään, se on vain tyhjä ja tyhmä.

Vierailija
780/816 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestipäs kauan lukea ketju. Aikamoista kyllä. Mun mielestä oleellinen kysymys tässä asiassa on se, että miten yhden asian voi kieltää aikuiselta, oikeustoimikelpoiselta ihmiseltä omassa kodissaan? Mikä muu laillinen asia on kielletty kotona? Tietenkin kaikki yleisesti kaikkia häiritsevät asiat, mutta niin kauan kun Suomi ei ole täysin tupakointia kieltänyt, toiset polttaa, toiset ei. Mikä oikeutus on rajata omassa kodissa tapahtuvaa asiaa? Kyllä, olisi hienoa, että Suomi olisi savuton kokonaan. Mutta kun ei ole, niin ei ole. Julkiset tilat, kyllä, ok. Lasten koulut jne., kyllä, ok. Mutta oma koti? Tupakansavu varmasti häiritsee savuttomia, en yhtään epäile. Mutta niin moni muukin asia häiritsee eikä niitä silti omassa kodissa kielletä kunnan ja valtion taholta. Sen sijaan, että yksilö teilataan ja rajataan, valtion tehtävä on kannustaa joukkoja. Sitä tehdään jo savuttomilla uusilla taloyhtiöillä, ok, se on hyvä. Mutta tupakoitsijan kotiparveke, ei mitään perustetta. Ja ennen kuin joku haukkuu tervekeuhkoksi, keltaiseksi mönjäksi, niin ei, en polta. Näihin kieltoihin nyt vaan pitäisi olla pikkasen painavampi syy kuin naapureiden kiukku.

"Kestipäs kauan lukea ketju. Aikamoista kyllä. Mun mielestä oleellinen kysymys tässä asiassa on se, että miten yhden asian voi kieltää aikuiselta, oikeustoimikelpoiselta ihmiseltä omassa kodissaan? Mikä muu laillinen asia on kielletty kotona? Tietenkin kaikki yleisesti kaikkia häiritsevät asiat, mutta niin kauan kun Suomi ei ole täysin tupakointia kieltänyt, toiset polttaa, toiset ei. Mikä oikeutus on rajata omassa kodissa tapahtuvaa asiaa? "

Veikkaisin että asia liittyy säädökseen nimeltä "Tupakkalaki"?

Mitä mieltä muut ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi