Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat toivovat lapsistaan heteroita?

Vierailija
25.04.2021 |

Vanhemmat kertovat toivovansa lapsistaan heteroita – ”sydämeni vuotaa verta”, suree asiantuntija

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/b13ca6d4-cdd6-4445-ac39-d770…

Uskomatonta, vuonna 2021! Mitä helvetin väliä tuolla asialla on? Ja kyllä, olen itse kohta viisikymppinen tätinainen ja lisääntymiseni lisääntynyt, sydän ei ”vuoda verta”, vaan olla kuolla vitutukseen tällaisesta!

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pienestä jo lapsille moisia oppeja jo aletaan tyrkyttämään kun sitten monelle murrosikäiselle on sitten hirvittävä kauhistus olla ihan "normaali" ja opit uppoaa otolliseen maaperään mikä sitten ehkä tarkoituskin?

Homous tai lesbous ei ole valinta.

Vai voisitko itse valita jonkun toisen suuntauksen kuin mitä olet?

Minulta ei onnistuisi.

Siksi on julmaa väittää ihmisiä vääränlaisiksi.

Vierailija
62/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei elämä mene toivoiden mukaan eikä saa mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pienestä jo lapsille moisia oppeja jo aletaan tyrkyttämään kun sitten monelle murrosikäiselle on sitten hirvittävä kauhistus olla ihan "normaali" ja opit uppoaa otolliseen maaperään mikä sitten ehkä tarkoituskin?

Homous tai lesbous ei ole valinta.

Vai voisitko itse valita jonkun toisen suuntauksen kuin mitä olet?

Minulta ei onnistuisi.

Siksi on julmaa väittää ihmisiä vääränlaisiksi.

Ja vaikka moni sanoo heitä vääränlaisiksi niin se ei tee heistä vääränlaisia.

Vierailija
64/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on itsestään selvää toivoa lapsestaan heteroa.

Heterolla on edessään paljon helpompi elämä. Esim lastensaaminen helpompaa.

Lisäksi: idästä on tultu tänne jokaisen vuosisadan aikaan kerran tai kaksi. Seuraavalla kerralla voi valloittaminen jälleen onnistua, vaikka viime vuosisadalla ei onnistunut. Sen jälkeen homoille tulee tukalaa. Se maa ei ole suvaitsevainen.

Vierailija
65/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, elänkö jossain kuplassa, koska tuttavapiirissäni ei tietääkseni juurikaan ole ihmisiä, joille lapsen homous olisi ongelma. Täällä av:lla taas tulee ihan erilaista näkökulmaa vastaan paljon.

Kyllä se enemmän niin päin on, että AV on se kupla ja sinä elät yhteiskunnan valtavirrassa. Täällä on aivan käsittämättömän konservatiiviset ja elämälle vihamieliset asenteet varsinkin sukupuolta, seksuaalisuutta ja seksiä koskevissa asioissa.

Vierailija
66/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun homous oli rikos, niin ymmärrän toiveen lapsen heteroudesta. Kun homous oli yhteiskunnallinen haitta, niin ymmärrän toiveen lapsen heteroudesta. Nyt kun homous ei ole rikos eikä haitta, niin en ymmärrä miksi minun pitäisi välittää lapsieni suuntautumisesta? Toivottavasti ovat onnellisia ja löytävät hyvän kumppanin, jos kumppania toivovat. 

Vierailija
67/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, elänkö jossain kuplassa, koska tuttavapiirissäni ei tietääkseni juurikaan ole ihmisiä, joille lapsen homous olisi ongelma. Täällä av:lla taas tulee ihan erilaista näkökulmaa vastaan paljon.

Kyllä se enemmän niin päin on, että AV on se kupla ja sinä elät yhteiskunnan valtavirrassa. Täällä on aivan käsittämättömän konservatiiviset ja elämälle vihamieliset asenteet varsinkin sukupuolta, seksuaalisuutta ja seksiä koskevissa asioissa.

Johtuu siitä että tämä on persupalsta. Persut ovat pilanneet palstan.

Vierailija
68/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en toivo! Seksuaalisuus on noin muutenkin aika pieni osa elämää, rakkaus sitten eri juttu. Lisääntyminen ei meidän nyky-yhteiskunnassamme enää heteroseksiä tarvitse, ja konservatiivien mielipiteillä voi pyyhkiä hanuria. Tuttava- ja ystäväpiirinsä jokainen valitsee itse.

En sanoisi seksuaalisuutta pieneksi osaksi elämää, vaan merkittäväksi osaksi elämää.

Vierailija
69/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että jollain tavalla toivoisin lapsistani heteroita, mutta vain siksi, että homoseksuaalin elämä on vieläkin monilta osin vaikeampaa kuin heteron.

Minulla on perheessä ja lähipiirissä seksuaalivähemmistöjen edustajia, ja henkilökohtaisesti aihe on minulle neutraali, en arvota ihmistä tällä perusteella.

Toivoisin kuitenkin, ettei lapseni joutuisi kärsimään syrjintää, mitätöintiä tai väkivaltaa oman seksuaalisen suuntauksensa takia, mikä valitettavasti on edelleen monelle homoseksuaalille tänäkin päivänä arkipäivää.

Vierailija
70/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun homous oli rikos, niin ymmärrän toiveen lapsen heteroudesta. Kun homous oli yhteiskunnallinen haitta, niin ymmärrän toiveen lapsen heteroudesta. Nyt kun homous ei ole rikos eikä haitta, niin en ymmärrä miksi minun pitäisi välittää lapsieni suuntautumisesta? Toivottavasti ovat onnellisia ja löytävät hyvän kumppanin, jos kumppania toivovat. 

Nykyinen ajattelu ei ole se lopullinen ajatustapa. Kaikki voi taas muuttua. Lisäksi monessa maassa kohdistuu jopa vihaa, jos menee matkailemaan ja huomataan.

Kristillinen avioliitto on mahdoton.

Vierailija
71/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan vanhemmat toivovat että lapsista tulisi mahdollisimman normaali ihminen.

Yhteiskunnassa ja maailmassa on aina ollut ja tulee olemaan sellainen keskiverto tilanne ihmisissä.

Kaikki muu siitä on aina marginaaliryhmää.

Annat ymmärtää, että yleinen on sama kuin normaali ja harvinainen on sama kuin epänormaali. 

Vierailija
72/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin homo, koska tulisi toimeen seurustelukumppanin kanssa paremmin.

Vierailija
73/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon, että lapseni on hetero.

Itse en ole ollut ja olisihan se elämä ollut helpompaa, jos olisi ollut hetero. En toivo lapselleni vaikeaa elämää.

Syitä en jaksa avata, mutta jokainen voinee kuvitella.

Vierailija
74/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty toivoo että oma lapsi pääsee helpolla elämästä, mutta toisaalta toivoisin että oma lapsi olis homo kun saisi mun kanssa kasvatuksen joka tukisi sitä täysillä.

Vierailija
75/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan vanhemmat toivovat että lapsista tulisi mahdollisimman normaali ihminen.

Yhteiskunnassa ja maailmassa on aina ollut ja tulee olemaan sellainen keskiverto tilanne ihmisissä.

Annat ymmärtää, että yleinen on sama kuin normaali ja harvinainen on sama kuin epänormaali. 

Yleinen on sama kuin normaali.

Se sana normaali tulee juuri siitä yleisestä eli normista.

Vierailija
76/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen ajattelu ei ole se lopullinen ajatustapa. Kaikki voi taas muuttua. Lisäksi monessa maassa kohdistuu jopa vihaa, jos menee matkailemaan ja huomataan.

Kristillinen avioliitto on mahdoton.

Toivon, ettei lapseni solmi kristillisillä menoilla mitään liittoa, seksuaalisen suuntautumisen suhteen minulla ei ole toiveita.

Vierailija
77/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin homo, koska tulisi toimeen seurustelukumppanin kanssa paremmin.

Noo... ei se ihan näin mene. Ei ole helppoa olla miespuolinen homo, koska kulttuuri on tosi ulkonäkökeskeinen ja pysyvää parisuhdetta on vaikeampi löytää irtosuhderumban keskellä. Ja ei se naispuolisilla homoillakaan ole aina helppoa, niissä suhderooleissakin oma etsimisensä jne.

Eli tavallaan et parisuhteesta selviä ilman sitä että opettelet kunnioittamaan toisen tarpeita joita ei ymmärrä, se on joka tapauksessa edessä.

Vierailija
78/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama. Pääasia, että löytävät mieluisan.

Vierailija
79/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhekielessä sana epänormaali tuo ihmisille mieleen viallisen ja normaali oikean ja kunnollisen. Siksi viittaus normaaliin on vähintäänkin kyseenalainen.

Vierailija
80/108 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhekielessä sana epänormaali tuo ihmisille mieleen viallisen ja normaali oikean ja kunnollisen. Siksi viittaus normaaliin on vähintäänkin kyseenalainen.

Mielikuva ei ole sama asia kuin totuus: Epänormaali=huono on luonnollisuusargumentti, jonka hyväksyminen edellyttää uskon siihen, että kaikki poikkeava on jo lähtökohtaisesti pahasta.

Minusta homoseksuaalisuus on epänormaalia, sillä merkittävä enemmistö ihmisistä on heteroita. Eettisesti se on kuitenkin neutraalia, koska rationaalista perustelua sen haitallisuudelle itsessään ei ole.

Myös internet on hyvin epäluonnollinen keksintö, ja jokainen jonka mielestä se on siksi haitallinen voisi alkuun perustella miksi itse  roikkuu täällä...

T: Biseksuaali