Katsotteko nyt Fifty Shades of Grey -elokuvaa?
Tv5. Muistan, kun tämä tuli elokuvateattereihin ja menin yksin katsomaan. Olin aivan fiiliksissä elokuvasta ja lääpälläni Christian Greyhin ja halusin niiiin kipeästi olla Ana, että leikkasin jopa otsatukan itselleni ja hankin samanlaisia vaatteita. :D Aijai niitä aikoja...
N27
Kommentit (109)
Minulle Jamie Dornan pilasi elokuvan. Olin joku loma lukenut kirjat ja niiden Christian Grey on kyllä ihan eri tyyppi kun tämä elokuvan pikkuheppu. Todellinen miscast.
Liam Hemsworth olisi ollut hyvä Christian.
Jotenkin niin höhlä elokuva. Hahmot ovat todella epärealistisia ja kankeita. Etenkin se miesnäyttelijä on jotenkin säälittävä mammari, joka ei sovi rooliin. Niissä hahmoissa ei ole mitään kiinnostavaa. Ehkä se kuuluu tämän tyylilajin elokuviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika säälittäviä naisia tässä ketjussa kun ihailevat miehen väkivaltaista käytöstä.
Mies saisi ihan mielellään läpsiä ja kontrolloida elämistäni ja syömistäni, jos hemmottelisi minua samalla tavalla kuin Mr. Grey ja olisi yhtä komea...
Siis rahasta ja tavarasta sinua kohtaan saa käyttää väkivaltaa?
Kyllä + miehen pitäisi olla yhtä ihastunut ja kiintynyt minuun kuin Mr. Grey Anaan. Olisi ihanaa, jos joku mies huolehtisi minusta samalla tavalla. Esim. Tulisi salamana hakemaan minut baarista ja laittaisi minut nukkumaan, tekisi aamupalaa ja sanoisi, että kuulun hänelle ja vain hänelle.
Järkyttävää. Pahin painajainen olisi tuollainen kohtelu. Siinähän loppuu koko oma elämä ihan täysin. Olisi vain miehen oma leikkikalu.
Vierailija kirjoitti:
Hieman eri asia joku Ranen raivokontrollointi ja mäiskiminen naamaan mustaa silmää ja puukolla heiluminen, kuin vieminen punaiseen huoneeseen, siveleminen ja läpsiminen bdsm:ään tarkoitetuilla välineillä turvasanojen turvin.
Mies saisi mielellään rankaista minua laittamalla minut polvilleen ja läimimällä paljasta pyllyäni, jonka jälkeen suutelisi ja kertoisi minun olevan hänen omaisuuttaan.
Miksi haluat olla jonkun omaisuutta? Et sinä ole omistettava tavara, vaan ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin niin höhlä elokuva. Hahmot ovat todella epärealistisia ja kankeita. Etenkin se miesnäyttelijä on jotenkin säälittävä mammari, joka ei sovi rooliin. Niissä hahmoissa ei ole mitään kiinnostavaa. Ehkä se kuuluu tämän tyylilajin elokuviin.
Minusta taas Dakota Johnson on niin väärä tuohon elokuvaan. Huono näyttelijä, eikä edes ulkoisesti mitenkään ihmeellinen. Harmittaa kun sinänsä ok konsepti on pilattu epäonnistuneilla näyttelijävalinnoilla.
Mieluummin työnnän tikkuja silmiini.
Olen niin kateellinen Analle... haluaisin olla hän!
Kerran yritin katsoa ja se riitti, ihan täyttä paskaa.
Mieluummin katson pyykkien pyörimistä pesukoneessa.
Kamala leffa. Myötähäpeää. Päähenkilön nimi muistaakseni Anastasia Steele☺
Katsoin nämä kaikki jokin aika sitten ihan mielenkiinnosta siitäkin syystä, että halusin verrata Twilightiin. Fifty shades of grey on siis alunperin Twilight-fanfiction, jos joku ei tiennyt. Tiedossa oli etukäteen, että mitään laatuelokuvia ei ole odotettavissa
Myötähäpeä nousi useaan otteeseen, mutta olivat kuitenkin tavallaan ihan viihdyttäviäkin paikoiteillen, ehkä koska odotukset olivat hyvin matalalla. Toivottavasti ei kuitenkaan tarvitse koskaan katsoa toista kertaa.
Oikeastihan kumpikin elokuvan näyttelijä oli hivenen sopimaton rooliinsa, Dornan tosin enemmän kuin Johnson. Suurin ongelma elokuvassa onkin se, että "seksielokuvana" mainostettu elokuva sisältää seksikohtauksia alle vartin 2 tunnin ja 10 minuutin kestostaan. Siksi se floppasi.
Ei mikään ihme, että poketeollisuuden oma versio oli huomattavasti lähempänä kirjoja kuin tämä hollywood-ripuli. 4/10 IMDB:ssä kyllä kertoo sen kuinka paljon tähän petyttiin. Muropaketin arviossa arvioija piti seksiä raastinraudan kanssa miellyttävämpänä kokemuksena kuin tämän elokuvan katsomista. Ja sitten ne vielä huononi! Ohjaaja lähti, naisohjaaja muuten, ja sit tuli uusia ohjaajia.
Kritiikistä ei opittu mitään joten seuraavat elokuvat oli vielä pahempia floppeja.
Katsoin frendejä ja tuota leffaa samanaikaisesti, niin kertokaa mitä siinä tapahtui kun se ukko piiskasi kuusi kertaa ja sen jälkeen tämä nainen sai hermoromahduksen? Pitikö tähän latteaan leffaan vaan saada dramaattinen loppu, siis eikö siinä ollut lupa piiskata ja silti se oli niin yllättävää että piiska on piiska?
Ilmeisesti joidenkin naisten fantasiana on olla komean ja rikkaan miehen omistuksessa. Toivottavasti tällainen on kuitenkin harvinaista. En voi kuvitella mitään kauheampaa kohtaloa. Ei olisi mitään omaa, ei tahtoa ja vartaloakin saisi satuttaa. Sitten mies teeskentelisi rakkautta ja nainen nielee syötin iloisena. Huh.
Katsoin ensimmäisen osan lievän kuvotuksen vallassa ja muut saa jäädä. Suomessa on tehty paljon töitä sen eteen, ettei kenenkään naisen tarvitse antaa elämänsä kohtaloa miehen käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin frendejä ja tuota leffaa samanaikaisesti, niin kertokaa mitä siinä tapahtui kun se ukko piiskasi kuusi kertaa ja sen jälkeen tämä nainen sai hermoromahduksen? Pitikö tähän latteaan leffaan vaan saada dramaattinen loppu, siis eikö siinä ollut lupa piiskata ja silti se oli niin yllättävää että piiska on piiska?
Lyhyesti sanottuna: Dakotan esittämä Anastasia, meni johonkin haastatteluun, näki Dornanin esittämän Greyn, kumpikin koki ihastumisen, parisuhde tiedossa! Greylla kumminkin ehtona että mitään perus petileikkejä ei harrastella vaan BDSM-juttuja. Anastasia tottakai suostui koska komea ja ennenkaikkea rikas ukko sitä pyytää. Joten sanoista tekoihin ja hommiin. Läpsyn läpsyn, läpsyn läpsyn, onnellisia ollaan. Mut ei Anastasia ollutkaan onnellinen. Grey taas oli koska sai läpsiä kaunista nuorta naista sydämensä kyllyydestä.
Eka Anastasia ei ollut onnellinen, mut kun mies on komee, rikas ja sillain niin kyllä sen kanssa pitää naimisiin mennä! The end ja lauantaina jatkuu..
Tuosta Fifty Shades of Greyn uudelleenaloituksesta eli Christianin näkökulmasta kirjoitetusta kirjasta aiottiin tehdä elokuva uusilla näyttelijöillä mutta näköjään sekin on peruttu. Noo, uusi Fifty Shades of Grey -kirja ilmestyy kesä-heinäkuussa ja siinä on tarkoitus kertoa tänään nähtävän elokuvan tapahtumat Christianin näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle Jamie Dornan pilasi elokuvan. Olin joku loma lukenut kirjat ja niiden Christian Grey on kyllä ihan eri tyyppi kun tämä elokuvan pikkuheppu. Todellinen miscast.
Ongelma ei välttämättä ollut Dornan, vaan koko tuotannon osaamattomuus. Minusta Alexander Skarsgård olisi ollut hyvä Christian Grey ulkonäöllisesti ja myös muuten. Ajatuksena sadisti, joka oikeasti on lempeä pehmo, on täysin naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Liam Hemsworth olisi ollut hyvä Christian.
Jotenkin liian wholesome. Vaikea uskoa, että Liamin näköinen mies saisi mitään vappuhuiskalla sivelemisestä.
Hyvin tyypillistä traumakäyttäytymistä heille jotka ovat saaneet lapsena vitsaa ja heille, jotka eivät koskaan ole kasvaneet henkisesti aikuisiksi.